Aivosumu! ”– Olen työskennellyt psykiatrina 29 vuotta, enkä muista tällaista termiä ennen kuin viime ajoilta.” K-rokotteen sivuvaikutusko?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Riskit eivät ole vähäiset, mm. kohonneeseen sydänsairauksien, syövän, diabeteksen ja Alzheimerin taudin riskit

"Tutkijat toteavatkin, että vaikka ketogeenisiä dieettejä mainostetaan "lääkkeenä", ne eivät todennäköisesti ole pitkällä tähtäimellä turvallisia.
Katsauksen mukaan ketodieetistä on vakuuttavaa näyttöä ainoastaan vaikeahoitoisen epilepsian hoidossa."

Jos tarvitsee terveydellisistä syistä muutoksia mm. ruokavalioonsa, niin kyllä se ihminen itse hakeutuu laillistetun ja ammatillisesti pätevän ravintoneuvojan tai - terapeutin puoleen kuin että tukeutuisi jonkun random kirjoittelijan "asiantuntemukseen". Sekä osaa itse ottaa selvää asioista. Yleensä, kun puhutaan metaboliasta kärsivistä ja heidän elämäntapamuutoksista, ei lähdetä summamutikassa suinpäin rajua ketodieettiä kohden vaan tutkitaan ihmisen terveydentila tarkkaan, jotta tiedetään, mitä ja miten elimistö kestää muutoksia. Tulehdustilaa ei ole järkevä ravisuttaa ketodieetillä, mikä on ihan tavallisellekin ihmiselle raju kokemus ketoosivaiheessa. Inflammatoorisessa tilanteessa etsitään rauhallisemmat mutta eteenpäin vievät keinot ja menetelmät.

Jos tarvitsee terveydellisistä syistä muutoksia mm. ruokavalioonsa, niin kyllä se ihminen itse hakeutuu laillistetun ja ammatillisesti pätevän ravintoneuvojan tai - terapeutin puoleen kuin että tukeutuisi jonkun random kirjoittelijan "asiantuntemukseen". Sekä osaa itse ottaa selvää asioista. Yleensä, kun puhutaan metaboliasta kärsivistä ja heidän elämäntapamuutoksista, ei lähdetä summamutikassa suinpäin rajua ketodieettiä kohden vaan tutkitaan ihmisen terveydentila tarkkaan, jotta tiedetään, mitä ja miten elimistö kestää muutoksia. Tulehdustilaa ei ole järkevä ravisuttaa ketodieetillä, mikä on ihan tavallisellekin ihmiselle raju kokemus ketoosivaiheessa. Inflammatoorisessa tilanteessa etsitään rauhallisemmat mutta eteenpäin vievät keinot ja menetelmät.
Ruokitaan pöpöjä

IS:
Aivan kuin olisi jossakin horroksessa ja sumussa. Oireet eivät vaivaa makuulla ja istuessa, mutta ylös noustessa ja kävellessä päässäni tapahtuu jotain, mitä en ymmärrä. Toimintakyky täysin nolla ja väsyttää koko ajan.

Aivosumu on vilahdellut mediassa, kahvipöytäkeskusteluissa ja kavereiden tarinoissa, joissa päivitellään piinaavaa väsymystä ja muita kognitiivisia vaikeuksia. Termi on ainakin suomen kielessä melko tuore, mutta ilmiössä ei ole mitään uutta, psykiatrian erikoislääkäri ja psykoterapeutti Teijamari L-B Mehiläisestä kertoo.

– Olen työskennellyt psykiatrina 29 vuotta, enkä muista tällaista termiä ennen kuin viime ajoilta. Vastaavia oireita on kuitenkin kuvailtu jo ennen termin yleistymistä, Laasonen-Balk sanoo.

Kumma juttu että itse olen kokenut aivosumun 16v sitten. Ka puoliso kokee nyt eikä ole ottanut k rokotteita eikä sairastanut k ta

Olen pohtinut itse järkeistämällä koronavirus/aivosumu asiaa näin.

Koronavirus ja koronasairaus aiheuttaa esim. haju- ja makuaistin puutoksia.

Aistit sijaitsevat aivoissa eli koronavirus on mennyt aivoihin tuhoamaan ja tämän takia aiheuttaa mm. aivosumua, muistin heikentymistä.

Yhteistyössä