äitiyspäiväraha toisesta lapsesta

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hajamielinenmamma
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hajamielinenmamma

Vieras
Tietääkö kukaan miten äitiyspäivärahan kanssa on toisen lapsen kohdalla? jostain olen kuullut, että äitiyspäiväraha pysyisi samana, mikäli tekee toisen ennen kuin ensimmäinen lapsi täyttää kolme vuotta? pitääkö paikkansa? ja onko tuo ikäraja kalenterivuoden vai tarkan syntymäajan mukainen?

Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Ikärajasta en osaa sanoa mutta ainakin mä saan nyt samojen tulojen perusteella ku edellisestä (syntynyt 27.4.05), tosin saan enemmän ku tuli ne korotukset.

eli oot tehny lapset ns "putkeen"?

Pitää paikkansa, mulla menee juuri näin. =) Eli jos seuraavan LA on ennenkuin edellinen täyttää 3, niin äp-raha lasketaan samojen tulojen perusteella kuin edellisen lapsen kohdalla.

Alkuperäinen kirjoittaja Hissukka:
Pitää paikkansa, mulla menee juuri näin. =) Eli jos seuraavan LA on ennenkuin edellinen täyttää 3, niin äp-raha lasketaan samojen tulojen perusteella kuin edellisen lapsen kohdalla.

kiitosta tiedosta..eli olin ymmärtänyt oikein..pitääkin mainita miehelle asiasta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja hajamielinenmamma:
Alkuperäinen kirjoittaja Helmi-Kana:
Ikärajasta en osaa sanoa mutta ainakin mä saan nyt samojen tulojen perusteella ku edellisestä (syntynyt 27.4.05), tosin saan enemmän ku tuli ne korotukset.

eli oot tehny lapset ns "putkeen"?

No juu nämä kaksi. Oon välissä opiskellut ja hiukan ollut töissä, mutta koska ei ole mitään mainitsemisen arvoista tullut tienattua niin saan sen edellisen perusteella.

Yhteistyössä