Äitipuoli pilasi lapsen merkkivaatteen :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja suututtaa
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

suututtaa

Vieras
Minulla köyhällä yh:lla ei ole varaa ostella uusia koko ajan, harmittaa ihan törkeän paljon! En tiedä miten ja miksi ylipäätään meni pesemään, mutta oli eka kertaa päällä ja nyt ihan mennyttä :(
Ostanko vaan uuden ja nielen taas tämänkin paskan?

En todella tiedä miten onnistuivat, ihan kuin olisi pesty kloriitilla tms, meillä on ollut monta hupparia ko. merkkiä ja kestäneet todella kauan aivan uuden veroisena.
Pesin siis hupparin kerran ennen käyttöönottoa eikä mennyt miksikään.
Epäilen että oli tahallista :(

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
En todella tiedä miten onnistuivat, ihan kuin olisi pesty kloriitilla tms, meillä on ollut monta hupparia ko. merkkiä ja kestäneet todella kauan aivan uuden veroisena.
Pesin siis hupparin kerran ennen käyttöönottoa eikä mennyt miksikään.
Epäilen että oli tahallista :(

siinä vaiheessa kysyisin suoraan äitipuolelta että miksi uusi paita on tämän näköinen ja vaatisin selitystä. ja myös uuden paidan tai rahaa uuteen paitaan

Alkuperäinen kirjoittaja Ekosysteemi:
Alkuperäinen kirjoittaja hmm:
Alkuperäinen kirjoittaja +:
Alkuperäinen kirjoittaja Tiskirätti:
No miten se nyt yhdestä pesusta pilalle meni? :o

Sitä minäkin ihmettelen, jos kerran oli merkkivaatekin...

hmm... mitenköhän??

oliskohan vaikka pesty väärin.

kuinka sen saa niin väärin pestyä?

Vaalea paita tummien pyykkien kanssa tms?
Tai liian korkeassa lämpötilassa?

Ap´lle voin kertoa, että mä olen virheistäni oppinut sen, että en koskaan laita siistejä / uusia vaatteita esikoiselle mukaan kun menee isänsä luokse.

hmm... mitenköhän??

pesemällä liian kuumassa, kylmässä, käyttämällä liian voimakasta linkousta esim.
siis miksei saisi? eihän niitä pesuohjeita sinne huvikseen präntätä?

Alkuperäinen kirjoittaja Ap:
Pyrin ostamaan laadukasta lapsille että eivät erotu joukosta ja toki merkkivaate kestää parempana kuin esim. H&M... Omissa menoissa sitten säästän.
Voi taivas! Etteivät erotu joukosta! Ihan oikeestiko noin haluat lapsesi kasvattaa ajattelemaan?

Opiskeluaikana minulla oli kämppiksiä jotka oli kasvatettu pyrkimään juuri tuollaiseen normaaliuteen ja normaaliin elintasostandardiin, ja heillä oli valtavia ongelmia rahankäytössä kun eivät vaan tajunneet että kirpparit ja tarjousmuona ovat se joilla opiskelijabudjetilla eletään. Minä ja muut "ei-normaalien" ja pienituloisten perheiden kasvatit elelimme onnellisina ja hyvin, kun emme edes pyrkineet keskiluokan elintasoon.

hmm... mitenköhän??

pesemällä liian kuumassa, kylmässä, käyttämällä liian voimakasta linkousta esim.
siis miksei saisi? eihän niitä pesuohjeita sinne huvikseen präntätä?

No sepä se kun siinä on PESUOHJE kai se äitipuoli lukea osaa! mutta joo, ilmeisesti käyttänyt valkopesuainetta jos näyttää kloritilla pestyltä.

No sepä se kun siinä on PESUOHJE kai se äitipuoli lukea osaa! mutta joo, ilmeisesti käyttänyt valkopesuainetta jos näyttää kloritilla pestyltä.

ilmeisesti ei ole osannut, kun paita on kerran pilalla.
miksi ap:n kertoma pitää aina kyseenalaistaa, huvittavaa.?

Yhteistyössä