Äitini ihmettelyt huvittaa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja turhis
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

turhis

Vieras
Minulla on kolme lasta, joiden vauvatarvikkeisiin olen tosiaan kuluttanut rahaa. Olen joskus jotain ostanut käytettynäkin, mutta pääasiassa uutena ja vielä kolmannelle uusin turvakaukalon, hoitopöydän ja yhdistelmät.

Vaatetta ostan kyllä paljon käytettynä kirppareilta ja huutonetistä, mutta rahaa niihinkin kuluu, koska ostan tosi paljon ja usein niitä.

Nyt veljelleni on tulossa ensimmäinen ja he nuukina ihmisinä ovat hankkineet melkein kaiken käytettynä ja saaneetkin ihan naurettavan halvalla monet jutut, osan ihan lahjoituksena. Nyt he sitten ostivat matkarattaat uutena (100e) ja sitterin ja itkuhälyttimen aikovat vielä ostaa. Äitini ihmetteli minulle, että miten nekin niin kauheasti kaikkea ostaa ja matkarattaatkin juuri ja että tarviiko sitä nyt kaikkea sellaista. Ja tuntui, että koska matkarattaat on ostettu niin äitini mielestä se jotenkin tarkoittaa sitä, että monta muuta juttua voi jättää hankkimatta ihan sen takia, kun ne ostivat käytettynä. En jaksanut kysyä, että käsitätköhän sinä yhtään, että millaisia summia minä olen laittanut vauvakamoihin. :D

ja matkarattaat he ostivat minun suosituksestani kaukaloon yhteensopivat, koska heidän yhdistelmänsä eivät mahdu auton takakonttiin ilman, että ottaa renkaat irti.

Itse hämmästelen enemmänkin sitä miten vähän he ovat kaikkea hankkineet ja kun itselleni on olleet tosi tärkeitä juttuja sellaiset asiat, että vaunut on mieleiset ja hyvät ja laadukkaat. Toki tiedän, että kaikille näin ei ole, mutta siis oma näkökulmani on asiaan hyvin eri kuin äitini.

Silloin ennen pärjättiinkin paljon paljon vähemmällä, joten kyllä siinä on monella isovanhemmalla, saati sitten isoisovanhemmalla, ihmettelemistä. Mun äitini muuten jaksaa vieläkin ihmetellä ja ihailla kertisvaippojen kätevyyttä, vaikka lapseni on jo 2v. Kun ei silloin hänen aikanaan mitään "hienouksia" ollut.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Silloin ennen pärjättiinkin paljon paljon vähemmällä, joten kyllä siinä on monella isovanhemmalla, saati sitten isoisovanhemmalla, ihmettelemistä. Mun äitini muuten jaksaa vieläkin ihmetellä ja ihailla kertisvaippojen kätevyyttä, vaikka lapseni on jo 2v. Kun ei silloin hänen aikanaan mitään "hienouksia" ollut.

Niin mutta siis sikäli tuo ihmettely on hassua, kun minun vanhin lapseni on jo 6v ja minä olen tosiaan ostanut paljon enemmän kuin veljeni nyt ja olen tosiaan ostanut uutena. Että miksi äitini niitä nyt niin ihmettelee tässä kohtaa, luulisi sen ihmetyksen aiheen menneen jo.

Alkuperäinen kirjoittaja Riipputisurupuska:
En joko älynnyt lukemaani tai sitten minulta män ohi jutun punainen lanka....... :| :ashamed: :whistle:

Siis hämmästelin sitä, että miksi äitini mielestä veljeni on tehnyt ihan hirvittävän suuren rahallisen panostuksen vauvatarvikkeisiin nyt, kun osti satasen matkarattaat uutena. Että nyt ei sitten enää oikein mitään tarvitakaan.

Itse ostin kuitenkin kolmosellekin yli 700e yhdistelmät uutena, 320e hoitopöydän uutena, 190e turvakaukalon uutena..... Plus mitä kaikkea olen ostanut vuosien varrella kaikille kolmelle ja se että nyt nuo kaikki jo löytyi, mutta vaihtelun vuoksi uusin ne. että miten nuo veljeni ostamat satkun matkarattaat nyt niin ihmeelliset on. Meilläkin on sellaiset. :D

No ehkä äitisi on niin tottunut siihen, että sinä humputtelet rahasi menemään, joten ei ole niitä kalliita ostoksiasi ihmetellyt. Veljesi ostos herättää ihmetystä ehkä siksi, että ovat kayttäneet rahaa maltillisemmin ja nyt ovat repäisseet ja ostaneet kerrankin uutta.

Siis toivotko jotenkin, että äitisi ihmettelisi niitä sinun kuluttamiasi rahoja ja ostoksiasi, vai mikä oli pointtisi?? Ihan kuin olisit kateellinen veljesi saamsta huomiosta...

On se jännä, miten aikuinen ihminen voi niin monella tapaa olla huomionkipeä äidistään.

Aivan takuulla on ihmetellyt sinunkin (kirjoittamasi perusteella) holtitonta rahan kulutusta, mutta tajunnut olla sanomatta ääneen.

No ehkä äitisi on niin tottunut siihen, että sinä humputtelet rahasi menemään, joten ei ole niitä kalliita ostoksiasi ihmetellyt. Veljesi ostos herättää ihmetystä ehkä siksi, että ovat kayttäneet rahaa maltillisemmin ja nyt ovat repäisseet ja ostaneet kerrankin uutta.

Siis toivotko jotenkin, että äitisi ihmettelisi niitä sinun kuluttamiasi rahoja ja ostoksiasi, vai mikä oli pointtisi?? Ihan kuin olisit kateellinen veljesi saamsta huomiosta...

En ole todellakaan kateellinen ja itseasiassa minä olen paljon maltillisempi rahankäyttäjä kuin veljeni, mutta vauvatarvikkeisiin olen laittanut rahaa. Veljelläni sama raha on samassa ajassa mennyt kurkusta alas viinan muodossa. :D Ja enemmänkin.

Mutta ihmettelen sitä, että miten muka satasen matkarattaiden osto jotenkin korvaisi muut tarpeelliset vauvakamat. Vai voiko niissä mm. kylvettää vauvan vain sen takia, kun ne on uudet? :D

Alkuperäinen kirjoittaja ap:

En ole todellakaan kateellinen ja itseasiassa minä olen paljon maltillisempi rahankäyttäjä kuin veljeni, mutta vauvatarvikkeisiin olen laittanut rahaa. Veljelläni sama raha on samassa ajassa mennyt kurkusta alas viinan muodossa. :D Ja enemmänkin.

Mutta ihmettelen sitä, että miten muka satasen matkarattaiden osto jotenkin korvaisi muut tarpeelliset vauvakamat. Vai voiko niissä mm. kylvettää vauvan vain sen takia, kun ne on uudet? :D

Eli kateellinen olet. Haluaisit äidiltäsi huomiota miten olet itse ostellut sitä ja tätä "tarpeellista" lapsillesi rahasta piittaamatta.

On se jännä, miten aikuinen ihminen voi niin monella tapaa olla huomionkipeä äidistään.

Aivan takuulla on ihmetellyt sinunkin (kirjoittamasi perusteella) holtitonta rahan kulutusta, mutta tajunnut olla sanomatta ääneen.

Minua ei voi kukaan syyttää holtittomasta rahankäytöstä, anteeksi vain.

Mutta äidilläni on tapana itsellään pistää rahaa ihan oikeasti typeryyksiin. Minä ostin joo 700e yhdistelmät, mutta käytän niitä yli 3 vuotta ja joka päivä. Haluan, että ne on laadukkaat ja taatusti toimivat.

Mutta äidilläni vain on tapana ajatella mm. näin, että minä pistän rahani turhuuteen kun ostan lapsille laadukkaita ulkoiluvaatteita, koska eihän ne oikeasti mitään vettä pidä. Ei pitäneet kuulemma ainakaan silloin 80 ja 90 luvulla. Ja tämänkin äitini tietää, vaikka ei ole koskaan ostanut kosteussuojapukua enkä edes tiedä oliko niitä 90 luvulla millaisia. Mutta koska nehänen mielestään oli paskoja silloin niin ne on paskoja vieläkin ja minä laitan rahat turhaan, kun ostan sellaisia. Siis kaikki mitä hän ei arvosta on turhaa.

Esim. itkuhälytin on turha, koska hän on pärjännyt ilman sitä. Joo varmasti on pärjännyt moni muukin ja silti en antaisi omaani pois. :D

Alkuperäinen kirjoittaja Grow up:

Eli kateellinen olet. Haluaisit äidiltäsi huomiota miten olet itse ostellut sitä ja tätä "tarpeellista" lapsillesi rahasta piittaamatta.

En tosiaan halunnut äidiltäni mitään huomiota. Hän on ihan tarpeeksi haukkunut minun ostoksiani isälleni ja sisaruksilleni, joten tiedän mitä hän on niistä mieltä. Ihmettelen vain tuota logiikkaa.

Minua ei voi kukaan syyttää holtittomasta rahankäytöstä, anteeksi vain.

Mutta äidilläni on tapana itsellään pistää rahaa ihan oikeasti typeryyksiin. Minä ostin joo 700e yhdistelmät, mutta käytän niitä yli 3 vuotta ja joka päivä. Haluan, että ne on laadukkaat ja taatusti toimivat.

Mutta äidilläni vain on tapana ajatella mm. näin, että minä pistän rahani turhuuteen kun ostan lapsille laadukkaita ulkoiluvaatteita, koska eihän ne oikeasti mitään vettä pidä. Ei pitäneet kuulemma ainakaan silloin 80 ja 90 luvulla. Ja tämänkin äitini tietää, vaikka ei ole koskaan ostanut kosteussuojapukua enkä edes tiedä oliko niitä 90 luvulla millaisia. Mutta koska nehänen mielestään oli paskoja silloin niin ne on paskoja vieläkin ja minä laitan rahat turhaan, kun ostan sellaisia. Siis kaikki mitä hän ei arvosta on turhaa.

Esim. itkuhälytin on turha, koska hän on pärjännyt ilman sitä. Joo varmasti on pärjännyt moni muukin ja silti en antaisi omaani pois. :D

Eli tässä olikin taas kysymys vähän pidempiaikaisemmasta katkeruudesta eikä ollenkaan vissiin kysymys aloitusviestin asiasta...

Mut hei tsemppiä, kyllä se siitä!

Öh, mä taas tajusin tuon kirjoituksen lähinnä ap:n veljen puolusteluna, miksi äiti viitsii ihmetellä ja päivitellä veljen ostoksia, kun ap on kerran ostanut vielä enemmän. Eli hyväksyy ap:n ostokset muttei veljen.
Niin ihmiset vaan lukee saman tekstin eri tavalla...

Alkuperäinen kirjoittaja tsubaki:
Öh, mä taas tajusin tuon kirjoituksen lähinnä ap:n veljen puolusteluna, miksi äiti viitsii ihmetellä ja päivitellä veljen ostoksia, kun ap on kerran ostanut vielä enemmän. Eli hyväksyy ap:n ostokset muttei veljen.
Niin ihmiset vaan lukee saman tekstin eri tavalla...

Niin pääasia olikin puolustella ja totesinkin tekstin lopussa, että minä en pidä noita osteluita ihmeellisinä. Tästä oli puhetta jo pari viikkoa sitten niin, että äitini ihmetteli kaikkia osteluita meille kaikille eli veljeni vaimoineenkin oli paikalla. Veljeni koitti puolustella ostoksiaan ja siinäkin minä totesin, että mielestäni heillä ei ole mennyt todellakaan paljon rahaa ja että eivät ole ostaneet mitään turhaa. Itkuhälyttimen tosiaan tänä päivänä ostaa likimain kaikki, ei kaikki, mutta lähes. Itse en tunne ketään jolla sitä ei olisi.

Leikittiinhän sitä ennen käpylehmilläkin ja kyllä meillä lapsena silti leluja oli, vaikka jotkut toiset lapset on kasvaneet hienosti ilman leluja.

Yhteistyössä