Äitini ei välittänyt tunteistani mitään kun olin lapsi

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vierailija

Vieras
haluan hänelle menevän jakeluun sen, että hän toimi väärin ja oli huono äiti. Satutti minua ja oli inhottava ja kohteli väärin ja pahasti. Jos hankkii lapsia, on näiden tunteista välitettävä, äitini mielestä hänessä ei ole ollut mitän vikaa äitinä, ja kuvittelee olleensa hyvä äiti. Haluan romuttaa tämän käsityksen häneltä. En itse saanut hänen käytöksensä ja suhtautumisensa takia kokea, että olen hyvä lapsi ja että minua voi kukaan rakastaa, joten hän on vastuussa näistä minulle aiheuttamistaan tunteista ja pahasta mielestä sen seurauksena.
Huomenna kun on äitienpäivä en aio muistaa enkä huomioida häntä millään lailla, onneksi olen ainoa lapsi, niin hän jää eronneena sitten ihan yksin ja huomiotta. Se on hänelle vähintäänkin ihan oikein.
Tietenkin yksi hyvä kosto olisi, jos aina joinain vuosina onnittelisi, niin että hän aina erehtyisi odottamaan, että saa onnittelut, eikä sitten saisikaan. Se olisi ihan parasta! :D

Ei se auta niiden muisteleminen. Haluan hänelle mahdollisimman paskaisisen loppuelämän. Yhtä paljon hänen tunteittensa särkemistä, mitä hän sai aikaan mulle. Ei minun mieltäni pahenna millään lailla särkeä hänen mieltään. Hän olisi voinut VALITA olla särkemätä minun. Hän valitsi olla inhottava minua kohtaan, valitsi satuttaa, eli siis sanoi hänelle että hän satuttaa ja hän ei muuttunut, jatkoi vain, niin siinä hän teki valintansa. Ei se, jos häneen sattuu sama tehtynä takaisinpäin ole minun vastuullani mitenkään.
Ap

Miten mulla on jokin deja vu-tunne tästä aloituksesta... (n) joka tapauksessa neuvoni sulle: älä huku miekkaasi. Päästä jo hyvä ihminen irti menneestä. Ok, aina vanhemmat eivät ole kuin oppikirjasta, mutta mitä se viha ja katkeruus sulle antaa, iloa?? Voin kokemuksesta sanoa, että olen antanut äidilleni anteeksi ja olo on tästä syystä kevyt. *Ps. Ei se tarkoita takaisin elämään mukaan ottamista.

Sinä olet itse vastuussa omista tunteistasi ja siitä, että eheydyt. Ei kukaan muu, ei edes sinun äitisi.

Surullista on, että siirrät tuon katkeruuden ja vihan omille lapsillesi. Etkä ymmärrä, että sinä voit katkaista tuon kierteen sukupolvelta toiselle.

Mm EFT ja TRE ovat itsehoitomenetelmiä. Saat kyllä apua itsellesi, jos vain haluat.

Sinä olet itse vastuussa omista tunteistasi ja siitä, että eheydyt. Ei kukaan muu, ei edes sinun äitisi.

Surullista on, että siirrät tuon katkeruuden ja vihan omille lapsillesi. Etkä ymmärrä, että sinä voit katkaista tuon kierteen sukupolvelta toiselle.

Mm EFT ja TRE ovat itsehoitomenetelmiä. Saat kyllä apua itsellesi, jos vain haluat.
Olen halunnut apua, en ole saanut. Mistään avusta en ole kieltäytynyt koskaan, mutta kuvitteletko sinä, että kukaan mulle tuollaisia terapioita makselisi? On maksettu KOGNITIIVISTA psykoterapiaa, koska olin masentunut. Miten siellä ei osattu korjata mun mielialaani, joka oli syntynyt siitä, että äitini kohteli minua väärin!? Terapeutti ei edes kertonut mulle, että nyt on niin, että äitini on kohdellut minua loukkaavasti ja väärin, ja että mulla on syytäkin olla loukkaantunut. Ja jos mä olen loukkaantunut, mä en ole mukavaa seuraa. Ja siitä haukuttiin. Eli äiti haukkui. Miksei terapeutti oikaissut sitä, ettäikävyyteni toisia kohtaan ei ole minun syytäni, vaan toiset ovat syyllisiä äitini pahuuteen, sillä kukaan ei ole tajunnut, että äitini sanoi minulle, että toisetkin vihaisivat minua, koska hän vihasi. Mitätuo etf terapia sille muka tekee? Ei mitään. Ainoa oikeaterapia on narsistin uhrin ongelmattunnitava terapia, ja vihdoinkin olen sellaisessa.
Ap

Ja tuo olla itse vastuussa omista tunteistaan on täyttä paskaa. Eli jos minä olen loukkaantunut ja haluan satuttaa toisia, niin hekö vastaavat siinä omista tunteistaan? En minä? sen kun näkisi. Miksi sitten minua syytettiin, kun halusin satuttaa toisia?
Ap

Jos mua on loukattu, niin haluan satuttaa jokaista, joka tulee vastaan, eikä mua itketä heidän surunsa yhtään. Kyllä mä vastaan siis omista tunteistani.
Ap

Ja siis se, miksi toimin loukattuna näin, on äitini vika. Joka kerta, kun minua loukkasi jokin, hän sanoi aina: "nooooh, ei tuo ole mitään" ja oli vihainen jos jatkoin suuttumustani. Siispä olen kerännyt kaiken vihani kiitos hänen itseeni ja aion jakaa sitä paskoille ihmisille jos minua sattuu huvittamaan. Antaa heillekin sitten ohjeeksi, ettäeihän tuo ollut mitä.n. Ei se saa sinua loukata. Et saa loukkaantua.
Ap

Loukkaamieni ihmisten pitää vastata itse tunteistaan, ei ne minun vikani ole, siis. Sama lapsilleni. Ei ole minun syytäni, he ovat itse vastuussa tunteistaan, kun jos loukkaan heitä. Ja saan vielä sanoa heille, että nyt turpa kiinni, tuo ei ollut mitään. En tosin aio tehdä niin. Mutta loukata aion, se on kivaa.
Ap

Loukkaamieni ihmisten pitää vastata itse tunteistaan, ei ne minun vikani ole, siis. Sama lapsilleni. Ei ole minun syytäni, he ovat itse vastuussa tunteistaan, kun jos loukkaan heitä. Ja saan vielä sanoa heille, että nyt turpa kiinni, tuo ei ollut mitään. En tosin aio tehdä niin. Mutta loukata aion, se on kivaa.
Ap
Ja jos eivät halua olla tekemisissä kanssani, niin syytän heitä loukkaantumisistaan, että eihän siinä ollut mitään syytä, itsessäsi oli vikaa, katso vain peiliin ja sheimaan siitä, että heillä on tunteita. Ei saa olla. Eihän mullakaan saanut olla.
Ap

Eli jos mua on loukattu, niin mäkö en ole muka vastuussa toisten tunteista, vaan voin surutta pläjäyttää paskan oloni toisiin? Sitähän te sanotte. Jokainen vastaa tunteistaan siis itse. Mä en tunne minkäännnäköistä sääliä minua loukkaavia ihmisiä kohtaan, ja sivullinenkin loukkaa minua, jos ei lohduta ja tue oikein, vaan sanoo jotakin väärin ja itsekkäästi ajatellen vain asioita itsensä kautta, eikä mieti minun kokemaani. Sellainen saa aivan rauhassa vastaanottaa paskaa minulta, en mä sellaisia ihmisiä sääli yhtään. Itse vastaavat kaikesta, mitä heille sanoo. Jos tää siis on nyt mun vastuullani ollut kaikki aina.
Ap

TRE-trauman- ja stressinpurkuliikkeet voi opetella ihan netista, ilmaiseksi. Jos haluaa käydä kurssin, se maksaa noin 80€.

EFT tunteiden vapautustekniikka purkaa just traumoja. Mm Karita Palomäen nettikurssi maksaa noin 60€. On todella hyvä kurssi.

Joten ei siis mistään suurista summista puhuta. Voit itse auttaa paljonkin itseäsi, jos vain haluat.

Sinä olet aikuinen ihminen ja sinun on otettava vastuu itsestäsi ja omasta elämästäsi.

TRE-trauman- ja stressinpurkuliikkeet voi opetella ihan netista, ilmaiseksi. Jos haluaa käydä kurssin, se maksaa noin 80€.

EFT tunteiden vapautustekniikka purkaa just traumoja. Mm Karita Palomäen nettikurssi maksaa noin 60€. On todella hyvä kurssi.

Joten ei siis mistään suurista summista puhuta. Voit itse auttaa paljonkin itseäsi, jos vain haluat.

Sinä olet aikuinen ihminen ja sinun on otettava vastuu itsestäsi ja omasta elämästäsi.
"Jos vain haluat". Aika alentava asenne sulla, totta kai haluan apua, mutta en ole sitä saanut, enkä oikein usko, että juuri sinä tietäisit tämän kuvauksen pohjalta, että noita mä tarvitsen. Sä vain kuvittelet, et tiedä. Joten älä "elvistele" siellä minulle, että "jos mä vain haluan, niin nuo auttavat", se on loukkaavaa. Sä olet yksi satutettja loukkava paska, aidosti empaattinen ihminen ei olisi noin ylimielinen.
Ja siis eihän se nyt MUN tunteitani loukkaa, jos mä en ole mukava jollekin mua loukkaavalle paskapäälle. Mutta haluavatko he sitä?
Ap

Äläkä sä jankuta mulle vastuun ottamisesta MUN elämästäni, tajuatko, että jos mä loukkaan muita, se on HEIDÄN vastuullaan selviytyä siitä, sinun logiikkasi mukaan. Ei minun. Ei minua niiden tunteet kiinnosta, joita haluankin just satuttaa. Paitsi sillä tasolla kiinnostaa, että toivottavasti pahoitan heidän mielensä. Se ei ole vastuunottoa milläänlailla, mä en ole heistä vastuussa, sinun logiikallasi. Koita nyt päättää, kuka on siis vastuussa, ja mistä. Mä en itke, jos satutan sitä, ketä haluankin satuttaa. Sehän on silloin vain HYVÄ asia :)
Ap

Tunteesi ovat oikeutettuja. Viha on sikäli hyvä ja tarpeellinen tunne, että kun ilman huonoa omaa tuntoa ja palstoilla sille oikeutuksen hakemista uskallat viimein tuntea sen koko vihan, silloin se auttaa sinua pääsemään menneestä ja äidistäsi oikeasti irti. Nyt kannat häntä mukanasi koko ajan, huomaatko? Ja tiedän mistä puhun, olen saman käynyt läpi. Anna itsesi tuntea kaikki kielteiset tunteet, elä ne läpi. Jos et uskalla niitä elää, ne kytevät sinussa kuitenkin kuten nyt, estäen sinua pääsemästä eteenpäin. Ajattele, että se viha on kuin tuli, jonka läpi sinun pitää kulkea, kuin feeniks lintu.

Ennen kaikkea, päästä irti syyllisyydestä. Älä hae enää oikeutusta vihallesi muilta. Saat tuntea juuri niin kuin tunnet.

Kaikkea hyvää sinulle.

Yhteistyössä