V
vierailija
Vieras
Lisäksi en siedä ajatusta, että äitini kokisi tunteita, jotka minulta vietiin. Eli haluan varmista, että hän ei varmasti ole onnellinen. Yksin. Tai mitenkään muutenkaan.
Ap
Ap
Katso alla oleva video nähdäksesi, kuinka asennat sivustomme verkkosovellukseksi kotinäytöllesi.
Huomio: Tämä ominaisuus ei välttämättä ole käytettävissä kaikissa selaimissa.
Niin, siis sanoin vain sen takia, että jos itse olit jossain vaiheessa miettinyt, että jos se oli sinun vika/jotenkin aiheutit sen.Mmmm siis miten minun mieleni suoranainen vaurioituminen siitä, mitä minulle sanotaan olisi minun VIKANI? En ikinä tekisi mitään ikävää tai pahaa itselleni. Kaikki on kiinni siitä, miten asiat ymmärtää. Jos lapsi ei ymmärrä asioita, on aikuisen vastuulla kertoa selkeämmin.
toisekseen, kenelle vanhemmalle ovat lapsen kavereiden tunteet lapsen tunteita täekämpiä? Huonoille. Äitini olisi pitänyt olla satuttamatta minua, vaikka olisi miten huolissaan tahansa siitä, että joku kaverini on ilonpilaaja, ja loukkaantuu minun ongelmistani, joiden takia minulla on sotkuista. Sellainen loukkaantuja on itse niin saatanan vammainen, että en halua nähdä sellaista ihmistä. En ole muiden orja. Jos jok on ystäväni, hän TUKEE mua ja on myötätuntoinen, jos en saa siivottua. Tai sitten ei vain tartte kuvitella olevansa ystäväni, jos se ei kelpaa. Vaan OMAT tunteet ovatkin mua tärkeämmät. Eli yhyyyyy, loukkaannun, koska kaverilla oli sotkuista, yhyyyyy.
Ja siis en voi keskittyä, koska se, että iloni varastettiin on liian iso ongelma minulle.
Ap
Sitten se on selvä. Jäljelle jää vain tuo toinen vaihtoehto.Niin. Ei se myönnä. Se on selvä. Minä en vain pysty tajuamaan, että oman lapsen tunteilla ei ole mitään arvoa.
Ap
Haluan pientä kostoaLisäksi en siedä ajatusta, että äitini kokisi tunteita, jotka minulta vietiin. Eli haluan varmista, että hän ei varmasti ole onnellinen. Yksin. Tai mitenkään muutenkaan.
Ap
Eli sinulle oman onnellisuuden saavuttaminen on etusijalla ja jos saavutat sen, niin olet tyytyväinen ja jos äitimuori on tyytyväinen omaan elämäänsä niin siitä vaan...Jos olisin itse onnellinen, silloin se ei niin häiritsisi, vaikka hän ei olisikaan onneton.
Ap
Niin, on toki. Se vain, että äitini käytöksen seuraus on pahiten iskenyt ihmissuhteisiin, ja niitä on yksin todella hankala saada kuntoon. Kun on ihmisenä rikki.Eli sinulle oman onnellisuuden saavuttaminen on etusijalla ja jos saavutat sen, niin olet tyytyväinen ja jos äitimuori on tyytyväinen omaan elämäänsä niin siitä vaan...
Minulla on ihmissuhteissa vaikeaa, ihmisten motiivien ymmärtäminen esimerkiksi. Jos joku on ilkeä minulle tai sanoo jotain, mikä loukkaa tai satuttaa minua, minun on todella vaikeaa tajuta, että hänellä voi olla todella alhaiset motiivit, eikä suinkaan minun parhaani mielessään. Äitini esim. oikeutti ilkeät kommenttinsa sillä, että ajatteli mielestään minun paratani. Sori vaan, ilonpilaaja ei koskaan ole toisen parhaan asialla, vaan heitä ohjailevat heidän omat, säälittävät ja ilkeät traumansa.Tarvitset oman itsetunnon vahvistusta. Kun itsetunto vahvistuu oppii myös tuntemaan paremmin kuka minä olen, mitä mitä haluan ja tarvitsen voidakseni hyvin sekä uskaltaa toteuttaa toiveitaan.
Mutta toisaalta olet hyväksynyt, että olet rikki. Joku toinen samassa tilanteessa saattaisi kieltää sen ja ajatella, että en ole rikki (mutta en ehjäkään...). Silloin on enemmän solmussa.Niin, on toki. Se vain, että äitini käytöksen seuraus on pahiten iskenyt ihmissuhteisiin, ja niitä on yksin todella hankala saada kuntoon. Kun on ihmisenä rikki.
Ap
Sama paha kuvio voi lähteä toistumaan ihmissuhteissa. Jos on masentunut lapsuuden huonon kohtelun takia, voi päätyä huonoihin ihmissuhteisiin aikuisena. Hyväksikäyttäjät löytää tuollaiset aina.Minulla on ihmissuhteissa vaikeaa, ihmisten motiivien ymmärtäminen esimerkiksi. Jos joku on ilkeä minulle tai sanoo jotain, mikä loukkaa tai satuttaa minua, minun on todella vaikeaa tajuta, että hänellä voi olla todella alhaiset motiivit, eikä suinkaan minun parhaani mielessään. Äitini esim. oikeutti ilkeät kommenttinsa sillä, että ajatteli mielestään minun paratani. Sori vaan, ilonpilaaja ei koskaan ole toisen parhaan asialla, vaan heitä ohjailevat heidän omat, säälittävät ja ilkeät traumansa.
Mutta en sitä koskaan sillä hetkellä muista, jos joku on ilkeä. Ajattelen aina, että minussa on jotain vikaa.
Ap
mullla oli kans henkistä väkivaltaa käyttävä äiti. sitten kuvioon astui koulukiusaaminen ja sen jälkeen narsisti mies. nyt oon päässyt kaikista eroon ja nautin elämästä. vaikka välillä entiset menneet asiat nostaa päätään ja alkaa ahdistamaan