Äitien ylipaino?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Äiti 40 vuotta
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Ä

Äiti 40 vuotta

Vieras
Onko Teille kertynyt ylipainoa ja kuinka paljon raskauksien ja synnytysten jälkeen? Itselläni on ylipainoa noin 15 kg. Paino ennen lapsia oli välillä 55-58 kg, nyt välillä 72-74 kg. Olen 160 cm pitkä ja LIHAVA.

Pitkän täysimetyksen sanotaan laihduttavan äitiä. Minulle käy päinvastoin. Olen imettänyt lapsia 1-2 vuotta (=täysimetys 5-6 kk+ äidinmaidonluovutus 3-6 kk) ja eipä lähde läskit imettämällä! Ruokahalu on valtava ja syön varmasti kahden edestä.

Oletteko päässet eroon liikakiloista ja jos olette, niin miten?

Olen juuri yhtä pitkä kuin sinä ja painoni oli raskauden alkaessa 57 kg. Sain vauvan lokakuussa ja ristiäisten aikaan joulukuussa painoin 62 kg. Nyt olen saanut painoa pois hiljalleen niin, että tänään painoin 58,3 kg. Tavoitteenani on tuo 57 kg. Imetän vielä 8 kk vanhaa vauvaani, joka ei juuri huoli Tuttelia.

En voi syödä juuri ollenkaan makeaa, jotta paino laskisi. Aamulla käyn noin tunnin tai puolentoista kävelylenkillä kun vauva nukkuu ekat päiväunet. Olen huomannut, että paino ei laske ellen syö illalla ison annoksen salaattia ja muutaman porkkanan. Jos syön pelkästään vähemmän, niin silloin kait aineenvaihduntanikin hidastuu niin että paino ei laskekaan. Näin olen päätellyt. Niin, ei laihduttamiseen todellakaan ole mitään kepulikonstia. Ei se niin helppoa ole, mutta se kannattaa.

Kuin minä! Paitsi ikä, minä 41v. Ennen raskauksia 55 nyt 73. Imetin 9kk ja paino ei tippunu yhtään!

Nyt olen lopettanut imetyksen ja haaveena olis vähintään kymmenen kiloa pudottaa painoa. Saa nähdä onnistunko. . ja missä aikataulussa. .

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 17:53 elokuinen kirjoitti:
Kuin minä! Paitsi ikä, minä 41v. Ennen raskauksia 55 nyt 73. Imetin 9kk ja paino ei tippunu yhtään!

Nyt olen lopettanut imetyksen ja haaveena olis vähintään kymmenen kiloa pudottaa painoa. Saa nähdä onnistunko. . ja missä aikataulussa. .

Hei B)!

Olen imettänyt lapsiani pitkään ja imetys ei minulla pudota painoa yhtään. Tällä hetkellä olen kurkkua myöten täynnä läskejäni!

Masentaako ylipaino Sinua? Minä haikailen välillä kadonnutta vartaloa. Tuntuu, että entisestä normaalipainoisesta minästä ei ole ole jäljellä mitään. Tilalle olen saanut isot vyötärömakkarat, raskausarvet ja venyneen ihon. Mitkään vaatteet eivät näytä päällä hyvältä. Ihan sama, mitä pukee päälle, kun yhtä läskiltä näyttää!

Mietin, liittyisinkö Painonvartijoihin. Onko kenelläkään kokemusta, onko Painonvartijoista tms. ryhmistä ryhmistä apua ylipainon pudottamiseen?

\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 18:12 Äiti 40 vuotta kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 20.07.2006 klo 17:53 elokuinen kirjoitti:

Hei B)!

Olen imettänyt lapsiani pitkään ja imetys ei minulla pudota painoa yhtään. Tällä hetkellä olen kurkkua myöten täynnä läskejäni!

Masentaako ylipaino Sinua? Minä haikailen välillä kadonnutta vartaloa. Tuntuu, että entisestä normaalipainoisesta minästä ei ole ole jäljellä mitään. Tilalle olen saanut isot vyötärömakkarat, raskausarvet ja venyneen ihon. Mitkään vaatteet eivät näytä päällä hyvältä. Ihan sama, mitä pukee päälle, kun yhtä läskiltä näyttää!

Mietin, liittyisinkö Painonvartijoihin. Onko kenelläkään kokemusta, onko Painonvartijoista tms. ryhmistä ryhmistä apua ylipainon pudottamiseen?

Painonvartijat on mun mielestä hyvä juttu.Itse en kyllä ryhmässä käynyt kuin kerran,mutta muuten laihdutin pisteiden mukaan(mies mukana,oli kannustavampaa).Kyllä sitä pystyy ilman ryhmääkin laihdutta,mutta jos tuntuu,että kaipaa jonkun tukea niin silloin ryhmästä on apua.
Laihdutin viimeksi n.10kg n.4kk:ssa(muistaakseni).Nyt on taas päässy raskauden jälkeen kilot nousee,joten aika ois taas pudottaa painoa.Niin, se 10kg tuli takas raskauden aikana. :ashamed:

Hei!

Minulle tuli raskauden aikana ylipaino reippaat 15 kiloa, ja parikuukautta synnytyksen jälkeen oli vain muutama kilo tippunut ja vanhoihin farkkuihin oli turha yrittää mahtua. Ystäväni kertoi minulle hyvinvointituotteista jotka voisivat auttaa painonhallintaan. Ja niin päätin kokeilla jo kahdessa kuukaudessa olin hoikempi kuin ennen raskautta ja energiaa sain myös lisää. Suosittelen kaikille!!!

Jos haluat lisää tietoja tuotteista soita 0504350890
tai laita postia kirsimaritta@suomi24.fi

B)
Tuttuja tunteita! Äsken katsoin viime elokuista äitiyskorttia. Lähtöpaino sairaalasta 72. Talvella 83!!! Siis imetys toi 11 lisäkiloa! Ei todellakaan naurata. Nyt olen saanut valtavalla yrittämisellä 72 een painon.
Mutta kyllä tuskan hikeä pukkaa kun vaatteita yrittää alennusmyynneissä sovittaa! Läskit tursuaa! Itseinho on tuolloin ylimmillään.

Sain 2 viinmeisintä lastani yli nelikymppisenä. Ikää mulla on nut 46 vuotta Viimeisimmästä raskaudesta tuli 18 kg painoa lisä (paino enen synnytystä) ja nyt puolessa vuodessa olen palautunut normaaliin painooni (165cm /54kg). Geneettiseltä perimältäni olen keskivartalosta pyöristyvä. Kotoani sain vääristyneen ravinto-opillisen ymmärryksen, jossa ravintoympyrän tärkeimmät olivat lyhyet hiilihydraattipitoiset ruoat, mukaanlukien eläinrasvat. 26 vuotiaana olin ylipainoinen ja menin painonvartioihin, jossa sain ravinto-opi.llista ymmärrystä. Myöhemmin jatkoin Anonymos Overeators ryhmässä Helsingissäja opin tuntemaan sisäistä minääni ja käyttäytymismalleja liittyen painooni ja sen lisääntymiseen.
Olen saavuttanut kummankin raskauteni jälkeen normaalipainoni, eikä se tullut helposti. Ympärilläni on ollut paljon vähättelijöitä, varsinkin ylipainoisissa ystävissäni. Minun on ollut muutettava koko ajatteluni ruoan suhteen. En osta tai käytä ruokosokeria, valkeaa viljaa tai eläinrasvoja. Kaikki tuotteet jotka sisältävät näitä aineita eivät kuulu ruokakoriini kauppa kierroksella, vaan täytäm korini hedelmillä, vihanneksilla, kalalla, lampaalla, kalkkunalla, oliiviöljyillä jne. Kun katselen tuotteita hyllyltä valintaperusteeni on luonnonmukaisten vitamiinien ja mineraalien maksimointi en maksa tyhjästä mössöstä, josta saan vain pitkällä aikajänteellä pahan mielen ja masennuksen kiloistani. Tämä on ollut minun valintani ja elämäntapani. Roikuin entisissä ruokatottumuksissani 10 vuotta roskaruokaa sallien ja kuuntelin ympärillä olijoiden kommentteja antaen niiden ohjailla mielihalujani. Lopputulos oli surkeaa katsottavaa puntarilta. En anna onneani nenää muiden käsiin. Alkoholistin toipumiselle juomisen lopettaminen on ensiarvoisen tärkeää. Itse ratkaisin painon jatkuvan nousun lopettamalla pitkälle teollisen ravintoköyhän ruoan kuluttamisen.

Lisa, lisää!? ;)

Minä sain Heikkilän vähä hiilarisilla tuon - neljä kg. Mutta siinä syödään nimenomaan voita ja eläinrasvoja!
Mitä syöt ja mitä laitat ruuaksi perheellesi?
Ja ymmärsinkö oikein, että puolessa vuodessa - 18kg? Liikunta?

Kokkaan mielelläni eteenkin italialaisia ja kreetalaisia reseptejä. Perhe pitää tekeleistäni. Lapsille laitan silloin tällöin kokojyvä pastaa pestolla tai muilla mausteilla salatin ja proteiini puolen kanssa (kala, pavut, kalkkuna, soija, katkaravut ja lammas). Vauvalle annan samaa ruokaa tehosekoittimella soseutettuna. Suolan käyttö meillä on minimaalista.
Mieheni ostaa tyttärellemme voimariinia leivän päälle, mutta viimeaikoina hän on alkanut syödä leipää juustolla ilman rasvaa. Muut perheenjäsenet syövät Chavroux vuohenjuustoa levitteenä. Mieheni Benecolia. Parmasan juustoa käytämme päivittäin ruoan maustamiseen ja salatteihin, usein myös mozzarella ja muita pitkälle kypsytettyjä vuohenjuustoja. Minulla maito aiheuttaa ongelmia. Lapsille ostamme luomumaitoa koska he tekevät päivittäin pirtelöitä (maito, jäädytetty banaani ja marjoja maun mukaan ilman sokeria). Soijamaito on jokapäiväinen ostos kahvimaitona.
Viikkorahoista ostetut terveelliset ruoat esm. hedelmät, karjalanpiirakat, bulkarianjugurtit, wok tyyppiset ruokaloiden antimet ja mäkkärin hedelmät, porkkanat ja sokeriton mehu ovat tuotteita joista maksan kuittia vastaan rahat takaisin kukkaroon. Tämä käytäntö on osoittautunut hyväksi ja se on näkynyt myös hammaslääkärissä. Viikkorahatkin kestävät kauemmin.
Joskus teini-ikäinen poikani nurisee, kun meillä ei leivota makeaa. Synttäreille ja muille juhlille hän on tehnyt itse Jamie Oliwerin suklaakakkua ja saanut siitä vierailta kiitosta.
Mieheni on laihtunut kuudessa vuodessa 15 kiloa ja omaksunut samantyylisen tavan ajatella kotiostoksissa. Ulkopuolella hän ottaa kyllä croissantin tai viinerin kahvin kanssa.
En ole liikunta ihmisiä, minulla ei ole aikaa siihen. Aamulla vetäisen parit vatsavedot lapsi jalkojen päällä, koska hän nauttii siitä. Muutoin olen tyypiltäni touhu tyyppi ja en paljoakaan ole paikoillani tästä pitävät lapsetkin huolta.

Sorry en ehdi spellata perhe pitää siitä nyt huolen...

\
Alkuperäinen kirjoittaja 19.07.2006 klo 19:38 Äiti 40 vuotta kirjoitti:
Onko Teille kertynyt ylipainoa ja kuinka paljon raskauksien ja synnytysten jälkeen? Itselläni on ylipainoa noin 15 kg. Paino ennen lapsia oli välillä 55-58 kg, nyt välillä 72-74 kg. Olen 160 cm pitkä ja LIHAVA.

Pitkän täysimetyksen sanotaan laihduttavan äitiä. Minulle käy päinvastoin. Olen imettänyt lapsia 1-2 vuotta (=täysimetys 5-6 kk+ äidinmaidonluovutus 3-6 kk) ja eipä lähde läskit imettämällä! Ruokahalu on valtava ja syön varmasti kahden edestä.

Oletteko päässet eroon liikakiloista ja jos olette, niin miten?

Saman kokosia ollaan....kyllä on tiukassa nämä kilot lähtemään....jotain täytyis teherä \|O

Vieraalle vastaus vielä tuohon painon pudotus jaksoon.
Synnytin joulukuussa ja nyt olen saanut pois tuon kilomäärän. Nuo ylimääräiset kilot tulivat sairaalassa, jossa vietin loppuraskauteni maaten sängyssä. Sairaalaruoka sisälsi enemmän hiilihydtaatteja kuin kotona tekemäni. Vaikka valitsin keveän kasvisvaihtoehdon se näkyi kiloissani. Liikunta olisi varmaankin kuluttanut jonkin verran.

Sen verran tuosta absoluuttisesta linjastani olen joustanut, että kerran kuussa ostan Lidlistä 70% tummaa suklaata levyn ja otan itselleni siitä noin 3 palaa. Loput menevät muiden suuhun. Samoin samasta kaupasta käytämme hedelmäsokerilla maustettua viinimarjahilloa, jota levitän aamuisin yhden kokojyvä leivän päälle. Valkean viljan asemasta käytämme kokojyvä viljaa. Herkuttelen pari kertaa kuukaudessa kokojyvä letuilla, joissa ei ole sokeria. Pääälle laitan aavistuksen pehmeäksi keitettyjä omenoita ja liekitän sen Calvadoksella (omenaviina). Tuossa tietty voi olla hiukkasen sokeria, muttei pari ruokalusikallista ole nostanut kilojani parin vuoden aikana. Tuo jälkiruoka on meillä pidetty ja toivottu, kun tulee vieraita syömään mökillemme.

Jaa-a kyllä tämä paino on kerätty ennen raskautta silloin putosi paino kuten imettäessä vaikka söin kuin hevonen, mutta sitten maidon tulo loppui kuin seinään tulehduksen myötä , mutta ruokahalut pysyivät samana :ashamed:
Joten samassa jollei muhkeamassa kunnossa ollaan!
TYHMÄ MIKÄ TYHMä :( :( :(

Tuskailin synnytyssairaalassa vauva vierelläni läskejäni ja laihtumista. Sairaanhoitaja tuumasi, että ylimääräinen paino ei ole tullut hetkessä eikä se myösään lähde hetkessä. Painoa on kertynyt 9 kk ajan joten ei se viikossa mihinkään katoa.

Tämä pudotti minut realiteetteihin.

No, minun tilanne taitaa olla kohtuullinen sillä varsinaisesti en ole ns. ylipainoinen, en vain pidä tästä höllyvästä löllöstä, mitä minussa mielestäni on liikaa, mies on toista mieltä.

Painon pudottaminen on yksinkertaista: lisätään liikuntaa ja vähennetään syömistä
eli vähennetään energian saantia ja lisätään energian kulutusta.

Läskin kertyminen on nopeaa ja näkyvää, katoaminen ja hidasta ja aikaavievää.

Minun heikkouteni on makeiset. Ei ruoka. Voin olla syömättä monta päivää (elän aika vähällä ruokamäärällä kun kompensoin sen makealla) enkä syö lämmintä ruokaa muutenkaan joka pv. En syö ns. pnaista likaa paitsi että makkarasta pidän, mutten hulluin lailla, siis, en ole mikää n kulinaristi.
Pidän salaateista. Olen vain laiska tekemään niitä. En pidä limppareista, mutta makeisiin sorrun. jättimegapussi menee että humahtaa, mutta ei niitä voi syödä enempää kuin 1 / pv, ja nyt kait ikä tulee vastaan, alkaa vatsa mennä makeisista sekaisin ja kipeäksi.

Viitseliäisyydestä on kyse. Että tarttuu itseään niskasta kiinni, alkaa hommiin. Tekee päätöksen ja pysyy siinä. Ihmedieetit kannattaa unohtaa tai pitkät paastojakot,. eli se ajattelu että syö kahdesi päivässä ei toimi, ei laihduta. Se laihduttaa että syö vähän ja usein ja kuitupitoista. Ja juo usein.

Elimistö menee säästöliekille jossain 3 tunnin kohdalla, eli elimistö elää luola-aikaa, ja tulkitsee ruuan puutteen nälänhädäksi ja alkaa kuluttaa vähemmän energiaa. Kun syö tai juo noin 3 - 4 tunnin välein vähän, vatsalaukku kutistuu, nälkä ei yllätä eikä ole tarve isoille rasvaisille ja energiapitoisille ruuille, eikä verensokeri putoa eikä ole tarve makealle :ashamed: vaan verensokeri pysyy tasaisena koko ajan, ja sen syömisen voi korvata juomallakin välillä.

Painonvartija ton hyvä. Samoin ne Nutriletit ohjeen mukaan käytettyinä. Herbalifea moni kehuu. Ei ole kokemusta kuin nutriletistä.

Jotenkin nuo jutut tuntuivat tutuilta kun niitä lueskelin. Olen itse 45v ja 4 lasta (12,9,7,6) ja vatsan ympärille ja reisiin on kaikki jättäneet jäljet. Olen yrittänyt ja yrittänyt laihduttaa, painonvartioissa ym vippas konsteja, mutta jotakin lähti ja palasi tuplaten takaisin. Viime kevät talvella päätin.... PERSONAL TRAINING. Jee sieltä löytyi apu sekä läskeille että uusiin liikunta muotoihin. Painoa on lähtenyt keväästä melkein 10 kg ja vatsan seutu on pienentynyt huimasti ja samoin reidet. Suosittelen olen kyllä sille rahalle saanut vastinetta. Nyt voi jo herkutella karkeilla ja jäätelöllä eikä ne heti tartu kylkiin. Sitten vaan taas pyöräilemään tai lenkille kuluttamaan rasvaa. Suosittelen kaikille !!!!!
Onnea matkaan täällä on onnellinen typykkä =)

Yhteistyössä