äiti pitää 60-vuotis synttärit ulkomailla lähipiirille. Ilmoitin, että ei me päästä. Suuttui :(

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "inka"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";27208467]Ja minä puolestaan en ikinä jäisi pois rakkaan äitini isosta merkkipäivästä.[/QUOTE]

Kaikille se ei ole niin iso merkkipäivä. Kumpikaan vanhemmistani ei viettänyt 60-vuotispäiviä. Eikä näemmä ap:n äitikään. Vai pitääkö muille sukulaisille ja tuttaville kutsut?

[QUOTE="eee";27208562]Jos raha ei ole ongelma niin voithan sä tosiaan lähteä kahden nuorimmaisen kanssa.[/QUOTE]

Mä en varmaan kyllä lähtisi kahden nuoremman kanssa niihin juhliin... Jos esikoisella olisi vaikea alku koulussa ja ongelmia, eikä matkaa olisi suunniteltu ja lyöty lukkoon hyvissä ajoin ( jo viime keväänä) ja lippuja ostettuna...

Rahoille voi muutenkin olla muita suunnitelmia...

Mä en varmaan kyllä lähtisi kahden nuoremman kanssa niihin juhliin... Jos esikoisella olisi vaikea alku koulussa ja ongelmia, eikä matkaa olisi suunniteltu ja lyöty lukkoon hyvissä ajoin ( jo viime keväänä) ja lippuja ostettuna...

Rahoille voi muutenkin olla muita suunnitelmia...

Niinpä! En halua, että esikoinen joutuu kärsimään tästä, koska eihän tämä hänen vikansa ole ja olisi hänelläkin oikeus päästä mukaan. Nyt alkoi harmittamaan niin, että taidan jättäytyä kokonaan pois. Äitini oli miettinyt myös lappiin juhlimaan, mutta veljen vaimo ei halua ja äiti taas on ihan veljeni perheen vietävissä. Ehkä tosiaan parempi, että menevät keskenään. Sanoin kyllä äidille, että ne ovat hänen syntymäpäivänsä ja hän saa viettää ne missä haluaa, mutta kuuntelee kuitenkin sitten veljeni perhettä eniten. No, minkäs teet.

Käsittämätöntä itsekkyyttä äidiltäsi. Olettaa että MINUN synttäreille pitää muiden uhrata tonneja ja olla pois töistä/koulusta, käyttää harvat lomapäivänsä MINUN synttäreille ja säästöt.

Mutta kai sitä pitää alkaa jo tottua että ihmisten itsekkyydelle ei ole mtiään rajaa.

[QUOTE="vieras";27208423]Raha se on ikuinen ongelma, mutta 60-päivät johon oma perhe ei osallistu on kyllä toinen. ISO merkkipäivä kuitenkin kyseessä, joten eikö tilapäistä rahoitusta saisi jostain? Kysy asiaa suoraan äidiltäsi, että voiko hän lainata rahaa. Jos hän ei voi lainata, niin varmasti paremmin ymmärtää että miksi et kertakaikkiaan pysty osallistumaan.[/QUOTE]

Ei helvetti! Lainaa toisen synttäreitä varten. Ei todellakaan, jos oma äiti on noin itsekäs.

Höpö höpö, luulis tajuavan. Ihan hyvät perustelut annoit. Mun äiti ei ikinä loukkaantuis moisesta, tosin ei se kutsuis ulkoimaille itteensä juhlimaan, tai jos kutsuiski se sovittas hyvissä ajoin ja maksais matkat.

Outoa käytöstä.

[QUOTE="vieras";27208423]Raha se on ikuinen ongelma, mutta 60-päivät johon oma perhe ei osallistu on kyllä toinen. ISO merkkipäivä kuitenkin kyseessä, joten eikö tilapäistä rahoitusta saisi jostain? Kysy asiaa suoraan äidiltäsi, että voiko hän lainata rahaa. Jos hän ei voi lainata, niin varmasti paremmin ymmärtää että miksi et kertakaikkiaan pysty osallistumaan.[/QUOTE]

Jos se 60v päivä niin tärkeä on, niin silloin järjestää sen juhlansa kotopuolessa, eikä jossain ulkomailla. Ainakaan jos ei ole valmis maksamaan niitä haluamiaan vieraita mukaan ja selvitä hyvissä ajoin kaikille sopivaa ajankohtaa.

Mielestäni olet perustellut syynne jäädä kotiin hyvinkin hienosti ja äitisi asenne kertoo todella itsekkäästä asenteesta.

Äitisi ei oikein hahmota sitä, että sinulla on nyt oma perhe ja oma elämä. Vastuullasi on kolmen lapsesi hyvinvointi ja elämät, joten pitäisikö pienten lastesi asioita sotkea vain siksi jos joku yksin elävä naishenkilö niin vaatii? Ehei, niin ei todellakaan tehdä etenkään kun äitisi ei missään kuoleman kielissä vielä kärvenny ja tuntuu omaa tahtoa reippaasti riittävän.

Äitisi tehtävä on vanhempana ja kokeneempana pyrkiä ymmärtämään, ei tuomitsemaan. Hän on asettanut odotuksia teidän tulonne suhteen ja saa myös nyt nielemään pettymyksensä. Aikuisena ihmisenä hänen täytyisi ymmärtää moraalinen vastuunsa myös lasten koulunkäynnin suhteen kuin myös miettiä, mikä elämässä on tärkeää. Synttäreitä voi juhlia ihan koska vain, mutta lapsen sopeuttamista kouluun ja miten se siitä jatkuu ei korjaa mikään, jos nyt sitä vinksautellaan turhien lomien takia.

Pidä pääsi, vaikka kokisitkin syyllisyyttä. Kyllä te ehditte vielä tapaamaan. Maailma ei lopu tähän!

Yhteistyössä