äippäraha+kotihoidontuki?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja IrmeLLi
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

IrmeLLi

Jäsen
03.04.2006
65
0
6
Kelan kanssa siis melkosta säätöä taas. Ristiriitaista tietoa oon saanu nyt tällasestaki asiasta, et onko mahollista saada äitiyspäivärahaa 2. lapsesta ja kotihoidontukea 1. yhtäaikaa? Jos on mahdollista saada yhtäaikaa molempia ja tulot ei ylitä sitä rajaa missä kotihoidontuen kuntalisä alkaa pienenee, niin onko sekin sitten olemassa yhtäaikaa?
Menee niin hermot kohta ton kelan kanssa!!! |O Jälleen kerran taas!!
Ne on maksaneet meille 1½ vuotta liian vähän asumistukeaki, onkohan sitäkään mahista mistään periä takas?

Kotihoidontukea saa, jos äippäraha on PIENEMPI kuin kotihoidontuki, muuten ei. Kuntalisän ehdot riippuu kunnasta.
Katso esimerkki tuolta: http://www.kela.fi/in/internet/suomi.nsf/NET/170701122305EH?openDocument

VArsinaista kotihoidontukea et voi saada isommasta. mutta sitä ansiosidonaista hoitolisää voit saada jos jäätte tulorajojen alle. Sen suuruus on joitakin kymppejä. Kuntalisästä en osaa sanoa, kun sitä ei täällä makseta.

aivan.. kiitosta. Pitääpä yrittää selvittää. Oon noita kelan sivuja tavaillutki, mut vissiinki oon jotenki astetta tollompi, ku aina ku meen kelalle sit jotai papereita täyttää ja oletan että se asia nyt on näin ku netissäki luki, niin siellä tantta tiskin takana tietää vielä noin30 pykälää jotka muuttaa sitä homma suuntaan tai toiseen =)

tarkotit varmaan hoitolisää.kuntalisä on vakio ja se riippuu kunnasta maksetaanko sitä ollenkaan.kyllä on mahdollista saada mutta ne vähennetään toisistaan joten saat todella saada pientä äitiysrahaa mieli saada kh:ta

Yhteistyössä