Aina silloin tällöin joku läheisistä tuhahtaa, että paljonko menee rahaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Fleur de la Cour
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
F

Fleur de la Cour

Vieras
sun kauneudenhoitoosi? Olen sanonut, että itse palkkatyössä käyn ja harrastukseni maksan, mutta nyt ajattelin, että voishan tuon kuukauden menoerän jollakin tapaa laskeakin kun kerran muutkin harrastukset aina lasketaan, että mitä maksaa kuussa. No sitä kaikkea en pysty millään laskemaan, että mitä menee hygieniavälineisiin ja meikkeihin joita ostan (toki ne kestää myös useimmat yli kuukauden) Hoidan kuitenkin jalkahoitoni ja kynteni vielä itse. Samoin kuorin vartaloni ihan itse ja teen kasvohoidot. Mutta viime kuun ostetut palvelut laskin ja sain summaksi 194 euroa. Tässä kuussa tulee menemään yli tuon reilusti, sillä kun laskin jo nyt varatut ajat oli summa reippaasti yli 200 euroa. Ostettuja palveluja on kampaaja, ripsienpidennys, sokerointi ja hierojankin lasken omaan kauneudenhoitooni. Oliskohan keskiarvohinta sellanen 250 euroa kuussa? Mites teillä muilla?

Kotiin itselle ostetut hygieniatarvikkeet ja kaikki ostetut palvelut maksavat yhteensä noin 50 euroa kuussa.
Ennen meni selkeästi vähemmän, mutta erään tutun nuoren perustettua oman kampaamon, olen kannatuksen vuoksi alkanut käymään siellä sen sijaan että värjäisin ja kynisin karvani itse.

Minulla ei yksinkertaisesti riitä mielenkiintoa kovin paljoon itseni laittamiseen.
Toisaalta en paheksu pätkääkään niitä jotka laittautuvat ja ulkonäköönsä satsaavat.
Kuten Fleur kirjoitti ; jokaisella omat harrastuksensa.
Ja tuottaahan se kaunis ulkonäkö mielihyvää myös katselijoille eikä vain itselle eli ei ole edes mikään "erityisen itsekäs" harrastus.

:)

• Tykkää
Reactions: tike
Muutama hassu euro, shamppootakaan tartte ostaa joka kuukaus kun ostan niitä saakelin isoja törppöjä.. :D Meikkejä ostan kerran parissa vuodessa ja parturiinkaan en ole nyt moneen kuukauteen eksynyt..

Kotiin itselle ostetut hygieniatarvikkeet ja kaikki ostetut palvelut maksavat yhteensä noin 50 euroa kuussa.
Ennen meni selkeästi vähemmän, mutta erään tutun nuoren perustettua oman kampaamon, olen kannatuksen vuoksi alkanut käymään siellä sen sijaan että värjäisin ja kynisin karvani itse.

Minulla ei yksinkertaisesti riitä mielenkiintoa kovin paljoon itseni laittamiseen.
Toisaalta en paheksu pätkääkään niitä jotka laittautuvat ja ulkonäköönsä satsaavat.
Kuten Fleur kirjoitti ; jokaisella omat harrastuksensa.
Ja tuottaahan se kaunis ulkonäkö mielihyvää myös katselijoille eikä vain itselle eli ei ole edes mikään "erityisen itsekäs" harrastus.

:)

Lisäksi en pelkästään tue yrittäjää, vaan saan myös itselleni tunnista pariin tuntiin aikaa jolloin saan maata paikallani ja rentoutua (no kampaajalla istutaan, mutta anyway) Mun arki on työssä ja kotona kiireistä ja menen ja tulen joka suuntaan koko ajan. Kolmivuorotyö, kotihommat, lapsen harrastukset, omat harrastukset ja kun vielä lisää sen, että miehen harratukset ja työ vie aikaa perheeltämme kohtuullisen paljon niin olen mielestäni oikeutettu näihin muutaman tunnin rentoutumisiin.

Kampaajalla väri ja leikkaus 3kk välein, maksaa noin 110€. Kasvohoito pari kertaa vuodessa, noin 100€. Kosteusvoiteet ja shampoo+hoitoaine merkkikamaa, muut perus markettitavaraa. Mitä tuosta tulee, joku 70€/kk ehkä?

Kaunedenhoitokuluni ovat hyvin vähäiset. Se voi kertoa joko suunnattomasta kauneudestani, joka ei vaadi vaalimista... tai sitten pikemminkin siitä, että en erityisemmin ole ulkonäkökeskeinen ihminen.. ja lisäksi suunnattoman mukavuudenhaluinen. - Silti oletan, että huolehdin itsestäni...:whistle:
( viittaus toiseen ketjuun palstaopeista)

Menisköhän kosmetiikkaan keskimäärin 30/kk, kampaajalle reilu 100€ kuuden viikon välein. Hieronnoissa tai vastaavissa käyn ehkä kerran vuodessa.
En kyllä minäkään osaa paheksua muiden rahankäyttöä. Ihmiseille on niin erilaiset asiat tärkeitä.

Tilaan joskus hiusvärejä jostain ja värjään ehkä kerran kuussa tai harvemmin. Muu menee hygienian piikkiin: shampoot, hoitoaineet, suihkugeelit jne... no, kosteusvoide on luksusta.

villi veikkaus: 6,45 €/kk :D

• Tykkää
Reactions: TrueBlood
jaa. Entäs jos panostan vaan sisäiseen kauneuteeni.
Jonka toivon, sitten viimeistän ruuminavauksessa muillekin aukenevan.:xmas:

Ja todellinen kauneus, joka on äärimmäisen harvinaista, vaikka me muutamat olemme sitä roppakaupalla saaneet, ei tarvise hoitamista, vaalimista tai panostamista. Se on ja pysyy. :D

Palveluihin menee 0 €: Opettelin itse sokeroinnin, kuorin ihoni itse, leikkaan hiukseni itse, värjään hiukseni itse, kasvohoidot teen itse... Tässähän vois jo perustaa kauneushoitolan kun osaa tehdä kaiken itse :D

Yhteistyössä