Aikuisella ihmisellä ei puheaikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja tiedän ja ärsyttää;28634686:
minulla eräs suulainen, omaisuutta on vaikka muille jakaa mutta hemmetti kun on nuuka. Soittaa häläreitä ettei mene puheaika ja pripeid liittyä siksi että ei vaan vahingossakaan ylitä budjettia.
Tulee kaikkiin sukujuhliin kädet levällään (pikkuimainen olen kun sanon näin, ilman muistamista) ja syö mhansa täyteen, käy myös kaupoissa ja etenkin kaikissa ilmais tapahtumissa joissa etenkin ruokaa tarjolla.
Kahvillae jos pyydät tämän jonnekin kahvioon hän työntää omansa sinun maksettavaksi jos sanot että et aijo maksaa hän on ilman kahvia, ei ole varaa.
Jotenkin säälittävää, samaan aikaan hänellä on kuitenkin niin uuden karhea oma auto (velaton) kuin (velaton) omakotitalo, ettäkai tuolla tyylillä sitten jokusen sentin säästää.

:laugh:
Eihän toi ole enään nuukuutta vaan jollain tapaa jopa säälittävää?
Mulla olis pokkaa suositella kyseiselle ihmiselle psykiatria, ja alkaa heittämään hänen saapuessaan paikalla aina laihialais vitsejä ja muita nuukuuteen liittyviä vitsejä. :D

[QUOTE="aapee";28635049]Henkilö on muutenkin tooodella pihi, laskee senttejä kaupassa ja miettii tarkkaan kaiken mitä ostaa. Onhan tuo järkevää kun rahaa on vähän, mutta noh, ne puheetkin kuin sossusta saadut rahat olisivat itsestäänselvyyttä ja kaikille ilmaista rahaa niin huhhuijjaa. Joskus tekis mieli sanoa että mene töihin. En olekkaan nyt soitellut takaisin häläreihin, taidankin seuraavaan laittaa viestin mitä ehdotettiin..[/QUOTE]

Mitäs jos ihan oikeesti todella sanoisit "kaverillesi" suoraan mitä mieltä olet. Puhuisit nämä asiat hänelle päin naamaa, etkä käärmeilis selän takana. Tommoset ihmiset, jotka jauhaa paskaa kaverin selän takana on juuri nimenomaan sitä luuseriporukkaa. Ryhdistäydy, kerro asiat sille, ketä ne koskee ja lopeta ruikutus. Vai oletko oikeasti noin selkärangaton? Kertoo susta aika paljon ihmisenä, eikä juuri sen parempaa kuin kaverisi touhu.

Ja ei, ei ole prepaidia, en ole yh, en ole wt, en käy sossussa, en saa tukia, vaan halveksun paskaa puhuvia ihmisiä ja selkäänpuukottajia ihan yli kaiken.

Mitäs jos ihan oikeesti todella sanoisit "kaverillesi" suoraan mitä mieltä olet. Puhuisit nämä asiat hänelle päin naamaa, etkä käärmeilis selän takana. Tommoset ihmiset, jotka jauhaa paskaa kaverin selän takana on juuri nimenomaan sitä luuseriporukkaa. Ryhdistäydy, kerro asiat sille, ketä ne koskee ja lopeta ruikutus. Vai oletko oikeasti noin selkärangaton? Kertoo susta aika paljon ihmisenä, eikä juuri sen parempaa kuin kaverisi touhu.

Ja ei, ei ole prepaidia, en ole yh, en ole wt, en käy sossussa, en saa tukia, vaan halveksun paskaa puhuvia ihmisiä ja selkäänpuukottajia ihan yli kaiken.

No hei, enkai minä tässä ketään selkäänpuukota kun olen vain ärsyyntynyt hänen hyväksikäytöstään? Olen ollut päinvastoin aivan liian kiltti häntä kohtaan kaikinpuolin, enkä ole osannut pitää puoliani, kyllä juu, se on ongelmani toisinaan. Eikä tästä kukaan voi henkilöä tunnistaakkaan, joten ei mitään pahaa ole tapahtunut kenellekkään!

[QUOTE="vieras";28634931]Vakaa päätökseni on pistää se 10e kuussa kännyyn ja se on siinä sitten. ;) Ainoa moka oli vaihtaa liittymä latausliittymäksi, kun prepaid olisi ollut halvempi lataustarjousten suhteen..[/QUOTE]

10 eurolla saa jo parituhatta minuuttia puhua pälpättää.

Ja kaikkihan on facebookis ja/tai käyttävät skypeä. :whistle: Eikä mulla oo mitää tarvetta laittaa mitää viestiä. Yritän vain tuoda esille sen, että joskus sitä puheaikaa ei oikiasti oo.

Jos on noin köyhä niin syytä olis alkaa oppimaan käyttää ilmaisia nettipalveluja kuten skypeä, ihan omien kulujen pienentämiseksi. Kun kerran nettilaskua maksaa, hyvässä lykyssä ei tarvi maksaa puhelinlaskuja ollenkaan, kun on hieman aktiivinen. Jos on sen verran haluton, niin sit ei ehkä kannata soitella ihmisille ollenkaan.

[QUOTE="vieras";28635538]Jos on noin köyhä niin syytä olis alkaa oppimaan käyttää ilmaisia nettipalveluja kuten skypeä, ihan omien kulujen pienentämiseksi. Kun kerran nettilaskua maksaa, hyvässä lykyssä ei tarvi maksaa puhelinlaskuja ollenkaan, kun on hieman aktiivinen. Jos on sen verran haluton, niin sit ei ehkä kannata soitella ihmisille ollenkaan.[/QUOTE]

Ja se toinen osapuoli on aina skypen ääres tavootettavis? Jos asialla on kiire niin käytetään puhelinta hälärin soittamiseen. Mutta aiva turha teille on mitää selittää ku ei näköjään tuon vertaa mee asiat perille eikä oo mistää rakettitieteestä kyse.

Eikä näköjään edelleenkää mee jakeluun, että mä en oo kirjoottanu tämän hetkisestä tilanteesta. Mutta jatkakaa toki tuota säälittävää ja naurettavaa vänkäämistä, mulla on muutaki tekemistä ku lukia teidän typeriä kirjootuksia ja pätemistä.

Nykyään on niin halpoja puhepaketteja tarjolla että ihmettelen jos aikuisella ihmisellä tosiaan on joku prepaid-liittymä. Kympillä puhuu jo paljon, parilla kympillä on lisäksi netti ja tekstarit jne. Noloa tommonen!

[QUOTE="aapee";28635472]No hei, enkai minä tässä ketään selkäänpuukota kun olen vain ärsyyntynyt hänen hyväksikäytöstään? Olen ollut päinvastoin aivan liian kiltti häntä kohtaan kaikinpuolin, enkä ole osannut pitää puoliani, kyllä juu, se on ongelmani toisinaan. Eikä tästä kukaan voi henkilöä tunnistaakkaan, joten ei mitään pahaa ole tapahtunut kenellekkään![/QUOTE]

Niin, jos olet noin ärsyyntynyt, niin kerro se hänelle suoraan. Ei tulis mieleenkään ruveta mussuttamaan jostain ihmisestä ja kutsua häntä vielä kaveriksi.

Ja se toinen osapuoli on aina skypen ääres tavootettavis? Jos asialla on kiire niin käytetään puhelinta hälärin soittamiseen. Mutta aiva turha teille on mitää selittää ku ei näköjään tuon vertaa mee asiat perille eikä oo mistää rakettitieteestä kyse.

Eikä näköjään edelleenkää mee jakeluun, että mä en oo kirjoottanu tämän hetkisestä tilanteesta. Mutta jatkakaa toki tuota säälittävää ja naurettavaa vänkäämistä, mulla on muutaki tekemistä ku lukia teidän typeriä kirjootuksia ja pätemistä.

Sit voi sopia toisen osapuolen kanssa ja kertoa, että nyt ei ole rahaa, niin voidaanko. Ja moni on skypen ääressä kuten facebookissakin 24/7 puhelimessaan.

Mut jos perinteisissä keinoissa haluaa pysyä, niin se kiire on edelleen yksipuolista. Miksi asia olisi hälärin saajalle kiireellinen, jos häntä ei edes kiinnosta soittaa takaisin? Voi niitä häläreitä soitella vaikka koko elämän, mut viesti ei ehkä mene kovin tehokkaasti perille.

[QUOTE="vieras";28635590]Nykyään on niin halpoja puhepaketteja tarjolla että ihmettelen jos aikuisella ihmisellä tosiaan on joku prepaid-liittymä. Kympillä puhuu jo paljon, parilla kympillä on lisäksi netti ja tekstarit jne. Noloa tommonen![/QUOTE]

Prepaid on ihmisillä joilla ei ole luottotietoja, silloin ei saa liittymää hankittua mistään muualta..

Tosiaan niin, joskus on kaverillani ollut oikea hätä, sen tietää siitä että häläreitä tulee minuutin välein niin kauan että vastaan tai luovuttaa. Onkai se varmaan rankkaa elää tuommosessa ahdingossa, pitää säästää viimeisiä minuutteja jotta voi niitä häläreitä tehdä! Eihän tuommoinen ainakaan sitten lapsen kanssa voi toimia?!?! Jos pitää soittaa lääkäriin jne. Voivoi :( Tiedän hänen jo nyt soittaneen neuvolaankin ja sanoneen että voiko he soittaa takaisin. Ja ovat soittaneet.

Alkuperäinen kirjoittaja oonkohan minä;28634698:
Kerrohan ap kun kerran niin saatanan rohkeena teit aloituksen että missä päin tämä sinun tuilla elävä luuserikaverisi asuu?
Haha.. jollain kolahti pahasti. Ja aiheesta.
Vitun ärsyttävää käytöstä aikuisilta ihmisiltä soitella häläreitä siinä toivossa että kaveri soittaa takaisin.
Sama asia jos lainaisit aina rahaa, etkä koskaan maksaisi takaisin.

Eräs kaveri harrasti aikoinaan tuota häläritouhua ja lopulta soitin sille takaisin hälärin. Soitti sitten takaisin ja oli aivan ihmeissään "mikset soittanut takaisin". No vittu mulla ei ollut sulle asiaa!

[QUOTE="aapee";28635682]Prepaid on ihmisillä joilla ei ole luottotietoja, silloin ei saa liittymää hankittua mistään muualta..

Tosiaan niin, joskus on kaverillani ollut oikea hätä, sen tietää siitä että häläreitä tulee minuutin välein niin kauan että vastaan tai luovuttaa. Onkai se varmaan rankkaa elää tuommosessa ahdingossa, pitää säästää viimeisiä minuutteja jotta voi niitä häläreitä tehdä! Eihän tuommoinen ainakaan sitten lapsen kanssa voi toimia?!?! Jos pitää soittaa lääkäriin jne. Voivoi :( Tiedän hänen jo nyt soittaneen neuvolaankin ja sanoneen että voiko he soittaa takaisin. Ja ovat soittaneet.[/QUOTE]

Itsellä ollut prepaid ihan muista syistä.
Keskity omaan elämääsi ja valista ihmisiä siitä, jos kerran jostain täytyy läyhätä , jätä sen kaverisi asioiden puiminen. Todella raivostuttavaa taivastelua.

[QUOTE="aapee";28635682]Prepaid on ihmisillä joilla ei ole luottotietoja, silloin ei saa liittymää hankittua mistään muualta..

Tosiaan niin, joskus on kaverillani ollut oikea hätä, sen tietää siitä että häläreitä tulee minuutin välein niin kauan että vastaan tai luovuttaa. Onkai se varmaan rankkaa elää tuommosessa ahdingossa, pitää säästää viimeisiä minuutteja jotta voi niitä häläreitä tehdä! Eihän tuommoinen ainakaan sitten lapsen kanssa voi toimia?!?! Jos pitää soittaa lääkäriin jne. Voivoi :( Tiedän hänen jo nyt soittaneen neuvolaankin ja sanoneen että voiko he soittaa takaisin. Ja ovat soittaneet.[/QUOTE]

Siis jos tässä nyt niistä häläreistä on kyse, niin puhu suoraan tälle ihmiselle. Mut toi, että vatvot kaikki muutkin hänen asiansa täällä on kyllä niin ala-arvosta touhua, että saisit kyllä pitkin korvia jos olisit joku mun tuttu.

[QUOTE="Lisä";28635716]Siis jos tässä nyt niistä häläreistä on kyse, niin puhu suoraan tälle ihmiselle. Mut toi, että vatvot kaikki muutkin hänen asiansa täällä on kyllä niin ala-arvosta touhua, että saisit kyllä pitkin korvia jos olisit joku mun tuttu.[/QUOTE]

Olet selvästi itsekkin näitä häläri -ihmisiä :D En muuten ymmärrä tuommoista hermostumista aiheesta. Läyhään häläri-sossu-siipeilijä -elämäntyyli meininkiä, en kaikkia hänen asioitaan.

Lapsen kaverit yrittivät harrastaa tuollaista joskus kauan sitten kun kännykät olivat niille vielä uusi juttu, mutta sekin loppui alkuunsa, kun kielsin lasta soittamasta takaisin. Aikuisilta ihmisiltä en ole moista käytöstä tavannut. Jos on elintärkeää asiaa eikä ole puheaikaa/rahaa, voi laittaa tekstarin.

[QUOTE="vieras";28635116]Kerjääminen (eli jatkuva häläreiden soittaminen/kyydin pummiminen/mikä tahansa yksipuolinen lokkeilu) on minusta epätoivottava piirre ihmisessä. Mutta totta puhut, erilaisia ollaan.[/QUOTE]

Totta. Anteeksi, jos loukkaan jotakuta palstailijaa peesaamalla tätä ajatusta. Minulla on mm. tuttu, joka ihan suoraan sanoo, että minä ja kaverini X tulemme 300 km:n matkan kyydissäsi, jotta pääsemme ilmaiseksi. Ei kysy, vaan toteaa. Itse ottaa satavarma kyydeistä "bensarahan". Tulee vähän hyväksikäytetty olo ja siksi lipsautan noissa tilanteissa pienen valkoisen valheen: en muka olekaan menossa omalla autolla tms. Samainen kaveri on aina innokas osallistumaan mökkijuhannuksiin yms., mutta hän ei sitten maksa, kun tulee jonkun toisen mukana. Niinpä niin.

Äitini sisko on esimerkki hälärilokkeilusta. Herranjumala aikuinen ihminen soittelee ympäripäissään häläreitä tämän tästä saadakseen valittaa omaa kurjaa alkoholistin elämäänsä. Ei jaksa enää soittaa takaisin, jos sieltä pukkaa häläriä. Puheaikaa siis ei ole, haluaa vain jauhaa päissään ihan tyhjänpäiväisiä asioita.

Todellakin: jos aikuinen ihminen yrittää maksattaa minulla soittelunsa ja kulkemisensa ilman mitään vastavuoroisuutta, ei tule onnistumaan. Minulta ei riitä siihen empatiaa.

Aika hassua köyhän ostaa prepaid liittyämiä ku nehä on todella kaalliita? 15 e kuukausi maksulla saa jo sellaisen pakettiliittymän ettei sitä normaalilla puhumisella kuluta kuussa.

Mulla oli joskus tuollainen häläri soittelija ystävänä. Välillä kettuilin soittamalla aina hälärin takaisin niin kauan että ystäväni suostui soittamaan oikeasti kunnon puhelun minulle. Hänen tapauksessa kysessä oli kylläkin piheys, ei rahan puute. Muutaman kerran olen ystäville soitellut takaisin sen takia ettei heillä ole varaa puhua puhelimessa. Se ei ole häirinnyt, koska kyseessä on ollut yksittäistapauksia, mutta se että suurin osa puheluista yritetään siirtää toisen laskulle on jo törkeää.

Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita;28635745:
Ei ole tuollaisia tuttuja. Tosin mulle olisi aika turha mitään häläreitä soitellakaan, koska en ikinä soita takaisin. Ajattelen, että jos soittajalla on oikeasti asiaa, niin soittaa uudestaan. Tai laittaa tekstiviestin.

Tai jättää puhelinvastaajaan viestin mistä oli kysymys ja tiedon koska/miten palataan asiaan :)

Oon törmännyt ilmiöön usein....synnyttämässä on lähes viikottain pariskuntia, joilla ei ole rahaa parkkimaksuun, kotimatkaan, ei puheaikaa.....siinä vaan miettii, että millä ne on ajatellut sen lapsen elättää....

Yhteistyössä