Aikuisella ihmisellä ei puheaikaa..

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja ..
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
[QUOTE="vieras";28634899]Ahaa. No yleensä olen pyrkinyt olemaankin turhia soittamatta.
Pyydän anteeksi Sinulta ystäväiseni, että kun olet yrittänyt soittaa ja minulla on saldoa 2,07e niin teen hälyn takaisin. Empä juuri näekään ketään nykyään tai soittele huvikseni, ei täten tarvitse tämän vammaisen sairaan kanssa olla liikoja tekemisissä. :)
Terkuin yks 3-kymppinen eläkkeelle pakotettu nainen (fyysinen sairaus), joka ei saa sossusta mitään tukia sairaskuluihin, sähköön, vuokraan jne joten säästämpä mielummin soitteluista kuin ruuasta. Elämänhallintani vielä osaa arvottaa asiat tärkeysjärjestykseen.. ;)[/QUOTE]

Miksi et ota liittymää, jossa puhelut maksavat max euron päivä?

[QUOTE="vieras";28634901]Miten tämä nyt kääntyi siihen, että sinulla ei ole varaa soitella lapsesi isälle?[/QUOTE]

Ei jumalauta kuinka yksinkertaasta porukkaa. :headwall: Mä yritin tuoda esille sitä, että joskus on tilanteita ettei sitä puheaikaa oo, mutta silti voi olla jollekki tärkiää asiaa. Myöhemmin sitte käytin esimerkkinä AIEMPAA jolloon oon soittanu exälle häläreitä.

Ei vittu taas tätä touhua ja sitte mua haukuttu tyhmäksi. Koittakaa kattoa peiliin vitun idiootit.

Vakaa päätökseni on pistää se 10e kuussa kännyyn ja se on siinä sitten. ;) Ainoa moka oli vaihtaa liittymä latausliittymäksi, kun prepaid olisi ollut halvempi lataustarjousten suhteen..

Ei jumalauta kuinka yksinkertaasta porukkaa. :headwall: Mä yritin tuoda esille sitä, että joskus on tilanteita ettei sitä puheaikaa oo, mutta silti voi olla jollekki tärkiää asiaa. Myöhemmin sitte käytin esimerkkinä AIEMPAA jolloon oon soittanu exälle häläreitä.

Ei vittu taas tätä touhua ja sitte mua haukuttu tyhmäksi. Koittakaa kattoa peiliin vitun idiootit.

Kyllä minä ymmärrän tuon kaiken. Mutta miksi sen toisen pitäisi siltikään maksaa sinun puheluitasi? Sinulla on tärkeää asiaa, sinä keksit keinon kertoa se. Jos se on tarpeeksi tärkeää sinulle.

[QUOTE="vieras";28634931]Vakaa päätökseni on pistää se 10e kuussa kännyyn ja se on siinä sitten. ;) Ainoa moka oli vaihtaa liittymä latausliittymäksi, kun prepaid olisi ollut halvempi lataustarjousten suhteen..[/QUOTE]

Joten sinä puhut/tekstaat vain sen kymmenen euron arvosta kuukaudessa. Eihän siinä sitten ole mitään ongelmaa.

Alkaa mennä aika asiattomaksi tämä ketju... mutta lisään vielä että silloin joskus kun itselläni oli tosi tiukkaa ja säästin puhelinlaskussa, niin harrastin paljon sähköpostin kirjoittelua. Nettiliittymä löytyi joka tapauksessa, tai koulusta tai kirjastosta olisi voinut hoidella jos liittymää ei olisi ollut.

Okei.. Eli, olen itsekkin ollut opiskeleva "yh" ja siltikin mulla on ollut normaali liittymä enkä ole muilla maksattanut puheluitani, ei myöskään luottotiedot ole menneet koskaan.. Ei sillä että olisin parempi vaan sillä että kyllä oikeasti on kyse elämänhallinnasta, ei mistään reppanan köyhyydestä jos ei ole puheaikaa oikeastaan ikinä.

En ole koskaan sanonut että soitan takaisin koska olisi halvempaa (sitä paitsi prepaiddiin on kallista soittaa!) eikä mulla oli mitään pakettia, tai on mutta siihen ei kuulu mitään kauheita määriä minuutteja.. Ymmärtäisin jos joskus hätätilanteessa soiteltas häläreitä, mutta kyllä tämä on ollut ihan vuosia jatkuvaa suunnitelmallista toimintaa. Tuntuu hyväksikäytöltä. On myös muita pieniä juttuja, joissa tuntuu että minusta nyt koitetaan hyötyä. Silloin tällöin sanoo puhelussa että ei kuluteta enempää sinun "puheaikaasi" ja lopettelee puhelua, mutta tosiaan todella harvoin, itse yleensä joudun puhelun lopettamaan kun ne tuppaa venymäääään.

[QUOTE="aapee";28634951]Okei.. Eli, olen itsekkin ollut opiskeleva "yh" ja siltikin mulla on ollut normaali liittymä enkä ole muilla maksattanut puheluitani, ei myöskään luottotiedot ole menneet koskaan.. Ei sillä että olisin parempi vaan sillä että kyllä oikeasti on kyse elämänhallinnasta, ei mistään reppanan köyhyydestä jos ei ole puheaikaa oikeastaan ikinä.

En ole koskaan sanonut että soitan takaisin koska olisi halvempaa (sitä paitsi prepaiddiin on kallista soittaa!) eikä mulla oli mitään pakettia, tai on mutta siihen ei kuulu mitään kauheita määriä minuutteja.. Ymmärtäisin jos joskus hätätilanteessa soiteltas häläreitä, mutta kyllä tämä on ollut ihan vuosia jatkuvaa suunnitelmallista toimintaa. Tuntuu hyväksikäytöltä. On myös muita pieniä juttuja, joissa tuntuu että minusta nyt koitetaan hyötyä. Silloin tällöin sanoo puhelussa että ei kuluteta enempää sinun "puheaikaasi" ja lopettelee puhelua, mutta tosiaan todella harvoin, itse yleensä joudun puhelun lopettamaan kun ne tuppaa venymäääään.[/QUOTE]

Laitapa seuraavaan häläriin vastaukseksi tekstari että "säästän puhelinlaskuissa, voisitko laittaa sähköpostia tai soitella myöhemmin uudestaan". ;)

• Tykkää
Reactions: kaalimaan vartija
Eihän niihin häläreihin ole pakko soittaa takasin?

Se, että onko aikuiselle puheaikaa vai ei, ei minusta kerro niin paljoa ihmisestä että voisi tehdä yleistyksiä - erilaiset elämäntilanteet kai enemmän vaikuttaa taloustilanteeseen.

[QUOTE="vieras";28634940]Kyllä minä ymmärrän tuon kaiken. Mutta miksi sen toisen pitäisi siltikään maksaa sinun puheluitasi? Sinulla on tärkeää asiaa, sinä keksit keinon kertoa se. Jos se on tarpeeksi tärkeää sinulle.[/QUOTE]

Hälärin soittaminen hätätilanteessa ei sinun mielestäsi ole keino? Savumerkitkö kävisivät?

Jos ystävälläni olisi tärkeää asiaa, mieluusti soittaisin takaisin. Ystävyyteni ei ole kiinni siitä, onko hänellä varaa maksaa se puhelu. Juoruaminen ja muu turhanpuhuminen on asia erikseen.

Sähköpostikin on tietty olemassa, mutta jos tarvitsee apua NYT, se on kovin epävarma keino.

[QUOTE="jojo";28635002]Hälärin soittaminen hätätilanteessa ei sinun mielestäsi ole keino? Savumerkitkö kävisivät?

Jos ystävälläni olisi tärkeää asiaa, mieluusti soittaisin takaisin. Ystävyyteni ei ole kiinni siitä, onko hänellä varaa maksaa se puhelu. Juoruaminen ja muu turhanpuhuminen on asia erikseen.

Sähköpostikin on tietty olemassa, mutta jos tarvitsee apua NYT, se on kovin epävarma keino.[/QUOTE]

Ap:han kertoi että tuo on jatkunut vuosia ja on ihan suunnitelmallista käytöstä, joten taitaa mennä enemmän tuonne juoruaminen ja turhanpuhuminen-lokeroon tässä tapauksessa...

[QUOTE="vieras";28634993]Jatkuva lokkeilun yrittäminen ei kerro mitään ihmisestä? Olen kyllä eri mieltä tästä.[/QUOTE]

Ei suoraan, jos ihmisellä on tiukkaa opiskelun/työttömyyden tms. syyn takia niin en lähtis "kivittämään lokkia". Jos pummaaminen on elämäntapa (mikä esimerkki se nyt siitä kahvin pummaavasta sukulaisesta oli) niin kupattavaksi lähteminen on jo tietoinen valinta.

[QUOTE="jojo";28635002]Hälärin soittaminen hätätilanteessa ei sinun mielestäsi ole keino? Savumerkitkö kävisivät?

Sähköpostikin on tietty olemassa, mutta jos tarvitsee apua NYT, se on kovin epävarma keino.[/QUOTE]

Jos sun ystävä soittaa niitä häläreitä päivittäin, soitatko aina takaisin ja tarkistat oliko asia nyt tärkeä vai juoruilua ja muuta turhanpuhumista?

Ei suoraan, jos ihmisellä on tiukkaa opiskelun/työttömyyden tms. syyn takia niin en lähtis "kivittämään lokkia". Jos pummaaminen on elämäntapa (mikä esimerkki se nyt siitä kahvin pummaavasta sukulaisesta oli) niin kupattavaksi lähteminen on jo tietoinen valinta.

Kertoo se ainakin sen, että vaikka ei ole varaa tehdä jotain, niin sitä yritetään silti tehdä toisen laskuun, eikä se kyllä ole varsinaisesti mikään hyvä asia ihmisessä.

Henkilö on muutenkin tooodella pihi, laskee senttejä kaupassa ja miettii tarkkaan kaiken mitä ostaa. Onhan tuo järkevää kun rahaa on vähän, mutta noh, ne puheetkin kuin sossusta saadut rahat olisivat itsestäänselvyyttä ja kaikille ilmaista rahaa niin huhhuijjaa. Joskus tekis mieli sanoa että mene töihin. En olekkaan nyt soitellut takaisin häläreihin, taidankin seuraavaan laittaa viestin mitä ehdotettiin..

[QUOTE="vieras";28635046]Kertoo se ainakin sen, että vaikka ei ole varaa tehdä jotain, niin sitä yritetään silti tehdä toisen laskuun, eikä se kyllä ole varsinaisesti mikään hyvä asia ihmisessä.[/QUOTE]

Jaa-a, niin me nähdään asiat eri valossa.

Mä pitäisin asiaa hyvänä tilanteena sitä, että jos mulla olisi ystävä jolla olisi taloudellisesti tiukkaa, voisi asian mulle rehellisesti kertoa. Tuolla tyylillä ystävän talous pysyisi ehkäpä helpommalla tolalla ja siltikään ei ystävyys kärsisi.

Jos talous on tiukalla niin ei sen pitäisi tarkoittaa sosiaalisen elämän lopettamista (muuten kuin fb:ssa ja sähköpostilla).

Niin ja nyt tämä kaveri odottaa ensimmäistä lastaan. Ihmettelen vain miten aikoo elättää lapsen.. Tietysti tässä vaiheessa kuvittelee että lapsi tuo mukanaan suuret summat tukia ynnä muuta ja rahatilanne kohenee kun lapsi syntyy!

mä en ees ymmärrä tota puhe aika juttua... kun nykyisin saa paketti liittymiä ihan 20e. mulla 20e 1000min 1000kple tekstiviestejä. ja koskaan en ole niin paljon puhuttua saanut että se ylittyy :)

Jaa-a, niin me nähdään asiat eri valossa.

Mä pitäisin asiaa hyvänä tilanteena sitä, että jos mulla olisi ystävä jolla olisi taloudellisesti tiukkaa, voisi asian mulle rehellisesti kertoa. Tuolla tyylillä ystävän talous pysyisi ehkäpä helpommalla tolalla ja siltikään ei ystävyys kärsisi.

Jos talous on tiukalla niin ei sen pitäisi tarkoittaa sosiaalisen elämän lopettamista (muuten kuin fb:ssa ja sähköpostilla).

Kerjääminen (eli jatkuva häläreiden soittaminen/kyydin pummiminen/mikä tahansa yksipuolinen lokkeilu) on minusta epätoivottava piirre ihmisessä. Mutta totta puhut, erilaisia ollaan.

[QUOTE="vieras";28635030]Jos sun ystävä soittaa niitä häläreitä päivittäin, soitatko aina takaisin ja tarkistat oliko asia nyt tärkeä vai juoruilua ja muuta turhanpuhumista?[/QUOTE]

En, mutta tämä keskustelu meni jo siihen suuntaan, että on ainakin toisen asteen synti soittaa häläriä edes sen kerran. :)

[QUOTE="jojo";28635149]En, mutta tämä keskustelu meni jo siihen suuntaan, että on ainakin toisen asteen synti soittaa häläriä edes sen kerran. :)[/QUOTE]

Älä lue rivien välistä sellaista mitä siellä ei ole.

Yhteistyössä