Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kyllähän se Bojan siitä lopuksi kertoo, mutta miksi mulle tuli jotenkin olo, että koki antavansa tietoa joka ei hänestä julki oikein kuuluisi… Mutta antoi sen silti, jos kokikin jotain mitä luulen, niin teki siinä kohtaa uuden päätöksen avata sieltä jotain. Voi olla toki jokin muukin syy siinä, tämä nyt vain tuli itselle, se olo siitä.
 
vierailija
Tuohon Boitsun vastaukseen liittyen. Siis itse ymmärsin sen niin että kysymys kuulostaa vähän samalta kuin terapian tuoliin istahtaisi ja aletaan kaiveleen traumoja ja lapsuusmuistoja. Siksi Boitsu siihen heittää että tässä lopussako hän sitten itkee. Boitsun huumori 🥰
 
vierailija
Tuohon Boitsun vastaukseen liittyen. Siis itse ymmärsin sen niin että kysymys kuulostaa vähän samalta kuin terapian tuoliin istahtaisi ja aletaan kaiveleen traumoja ja lapsuusmuistoja. Siksi Boitsu siihen heittää että tässä lopussako hän sitten itkee. Boitsun huumori
Niiiin, eli olin jäljillä, kun koin, että halusi pitää siitä jotain yksityisenä.
?
 
vierailija
Lapsuusmuistot on nostalgisia ja B on sellainen herkkä tyyppi, joka rakastaa perhettään paljon. Kai hän vähän oletti, että kysymyksellä saadaan hänet liikuttumaan tai jotain. Heitti sen kyllä ihan vitsillä mutta varmaan siinä on jotain todellisuuspohjaa taustalla, kun ei nyt itselleni tule ainakaan mieleen, että saattaisin liikuttua niiden kertomisesta. Ei siinä sen kummempaa. Sitten vastasi eikä liikuttunut, koska ei kertonut mitään mummola-tarinaa vaan ulkomaanmatkan. Itsellänikin on sellainen varhaislapsuuden tuoksumuisto, joka saa vähän ehkä liikuttumaan mutta en kyllä sitä ensimmäisenä kertoisi, jos pyydettäisiin lapsuuden matkamuistoa, vaikka siinäkin olen perheeni kanssa matkalla. Kai B:kin tajusi, että voi kertoa ihan mitä tahansa ilman että sen tarvitsee olla se kaikista tärkein muisto.
 
vierailija
Ei vaan väänsi sen kysymyksen vitsiksi.
Mutta minkä takia? Siinä on nolla syytä nähdä se vitsinä.
Ellei sitten just toi terapiatuoliin. Eikä halunnut.
Paljastella sieltä mitään. Erikoista vain itselleni oli siinä se, että siellä ois mitään paljastettavaa. Enkä siis hae tällä mietinnällä mitään muuta, kiinnosti ihan vain suhtautuminen noihin muistoihin lapsuudesta. Että miksi noin erikoinen reaktio kun siitä kysyttiin.
 
vierailija
Niiiin, eli olin jäljillä, kun koin, että halusi pitää siitä jotain yksityisenä.
?
ei vaan että tilanne, tai siis kysymys voi tuntua joltain mitä terapeutti kysyisi. Ja koska haastattelutilanne kyseessä niin heittää siitä vitsiä. Ei mun mielestä halua kuitenkaan pitää vastausta yksityisenä. Ja tämä siis ihan oma tulkintani koska voisin itse heittää juurikin jotain tuollaista tuossa tilanteessa 😁
 
vierailija
Nyt vasta tajusin, miten lyhyitä nuo välimatkat Sloveniassa oikein on. Olen jotenkin säälitellyt Nacea, että joutuu ajelemaan pitkää matkaa Kranjista Ljubljanaan ja että varmaan yöpyy usein treenikämpällä. Nyt sitten googletin sen välimatkan niin sehän on saman verran kuin oma työmatkani eli 26 km. Itse ajelen sen siis päivittäin eikä se ole minusta matka eikä mikään. Aiemmin työmatkani oli 56 km suuntaansa ja sitäkin jaksoin ajella melkein 10 vuotta.

Ja jos jotain olisi pitänyt säälitellä, niin se olisi Jure, kun Logatecistä on se 30 km Ljubljanaan mutta eipä tuo minun mittapuullani ole matka eikä mikään. Itse asiassa saman verran on meiltä Tikkurilaan, jonne kuskaan poikaani viisi kertaa viikossa jäkistreeneihin.
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Mutta siis… ei ole erityisen terapiatyylinen kysymys kerro 1. lomastasi lapsena… Ymmärrän, että hän ilmeisesti otti sen niin, mutta sekin on mulle kiinnostavaa. Että miten mielsi sen sitä kautta, eikä että nyt lähinnä kiinnostaa jokin hauska juttu mitä tehtiin ja mikä oli matkan kohde…
 
vierailija
ei vaan että tilanne, tai siis kysymys voi tuntua joltain mitä terapeutti kysyisi. Ja koska haastattelutilanne kyseessä niin heittää siitä vitsiä. Ei mun mielestä halua kuitenkaan pitää vastausta yksityisenä. Ja tämä siis ihan oma tulkintani koska voisin itse heittää juurikin jotain tuollaista tuossa tilanteessa
Samoilla ajatuksilla.
 
vierailija
Musta on kiva, että kysytään vähän erilaisia kysymyksiä eli ei niitä kaikkein tyypillisimpiä. Ainoa tyypillinen oli tuo Juren kysymys, koska Jure on juuri vastannut samaan kysymykseen samalla vastauksella aiemmin synttärihaastattelussaan (vai olikohan se sieltä pitsifestivaaleilta?). 1
 
vierailija
Mutta siis… ei ole erityisen terapiatyylinen kysymys kerro 1. lomastasi lapsena… Ymmärrän, että hän ilmeisesti otti sen niin, mutta sekin on mulle kiinnostavaa. Että miten mielsi sen sitä kautta, eikä että nyt lähinnä kiinnostaa jokin hauska juttu mitä tehtiin ja mikä oli matkan kohde…
Eihän vitseissä ole aina mitään syvempää tarkoitusta. Kaikkea ei vain tarvitse ja ole tarkoituskaan analysoida juuriaan myöden. Tää nyt oli tällanen Bn nopea reagointi kysymykseen ja en usko että vastauksella oli nyt sen syvempiä merkityksiä
 
vierailija
Mutta minkä takia? Siinä on nolla syytä nähdä se vitsinä.
Ellei sitten just toi terapiatuoliin. Eikä halunnut.
Paljastella sieltä mitään. Erikoista vain itselleni oli siinä se, että siellä ois mitään paljastettavaa. Enkä siis hae tällä mietinnällä mitään muuta, kiinnosti ihan vain suhtautuminen noihin muistoihin lapsuudesta. Että miksi noin erikoinen reaktio kun siitä kysyttiin.
Mä voisin itse heittää samanlaisen vitsin, jos multa kysyttäisiin tuollainen kysymys, eikä mulla ole mitään salailtavaa tai traumoja lapsuuden matkoista. Ihan vain tunnelmaa keventääkseni voisin sanoa noin.
 
vierailija
Musta se on sellainen vitsillä tehty ”mitä ihmettä”, onhan Boitsu ennenkin ilmeillyt noin.
No todellakin aivan vitsi, en voi kertakaikkiaan käsittää, että tuosta ilmeilystä keskusteltu nyt varmaan useamman sivun verran ensin vauvalla ja nyt täällä. Ja uskokaa pois, mä olen mestari överitulkinnoissa milloin kenenkin ilmeissä, mutta tuossa ei ollut mitään, mitä pitäisi tulkita.
 

Yhteistyössä