Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Onhan täällä vaikka mitä B:lle keksitty. Huonovointisuutta/heikkovointiselta mitä ei välttämättä edes ole. Kalpeuttakin sanottu vaikka on voinut johtua myös valaistuksesta
Nämä ei ole mitään diagnooseja kuitenkaan, itse ainakin kirjoitan tänne jatkossakin mitä aiheeseen kuuluvaa haluan? Ei tälläistä määräilyä tarvitse kuunnella
 
vierailija
Ei lääkäri voi pelkän kuvan tai videon perusteella määritellä myöskään että joku on heikkovointinen, jos henkilön omaa kertomusta asiasta ei ole ja hän vetää pitkän keikan liikkuen noin energisesti, huonovointisuus näyttää ihan muulta. Sen voin sanoa että lääkärit pitäisivät tuollaisia lausuntoja antavaa kollegaa ihan hurutyyppinä.
Ok. Mä käsitän tuon diagnoosi termin aika kirjaimellisesti kun itse työskentelen terveydenhuolto alalla. Diagnoosi on eri asia kuin oire tai vaikutelma. Ja siis diagnoosin B on meille kyllä kertonut ihan itse. Lääkäri toki voi saada ihan kuvan tai videonkin perusteella tietoa asiakkaan yleisvoinnista. Varsinkin jo on vertailupohjaa. Video vastaanotot on ihan tätä päivää, ikävä kyllä.
 
vierailija
Ok. Mä käsitän tuon diagnoosi termin aika kirjaimellisesti kun itse työskentelen terveydenhuolto alalla. Diagnoosi on eri asia kuin oire tai vaikutelma. Ja siis diagnoosin B on meille kyllä kertonut ihan itse. Lääkäri toki voi saada ihan kuvan tai videonkin perusteella tietoa asiakkaan yleisvoinnista. Varsinkin jo on vertailupohjaa. Video vastaanotot on ihan tätä päivää, ikävä kyllä.
Video vastaanotot on varmaan vähän eri asia kuin videoklipeistä tulkitseminen?
 
vierailija
Ok. Mä käsitän tuon diagnoosi termin aika kirjaimellisesti kun itse työskentelen terveydenhuolto alalla. Diagnoosi on eri asia kuin oire tai vaikutelma. Ja siis diagnoosin B on meille kyllä kertonut ihan itse. Lääkäri toki voi saada ihan kuvan tai videonkin perusteella tietoa asiakkaan yleisvoinnista. Varsinkin jo on vertailupohjaa. Video vastaanotot on ihan tätä päivää, ikävä kyllä.
Omien tulkintojen tai diagnoosiin postailu anonyymipalstalle ei kai kuitenkaan ole lääkärien etiikan mukaista. Itse ainakin välttäisin moisen lörppäsuupuoskarin videovastaanottoja.
 
vierailija
Ok. Mä käsitän tuon diagnoosi termin aika kirjaimellisesti kun itse työskentelen terveydenhuolto alalla. Diagnoosi on eri asia kuin oire tai vaikutelma. Ja siis diagnoosin B on meille kyllä kertonut ihan itse. Lääkäri toki voi saada ihan kuvan tai videonkin perusteella tietoa asiakkaan yleisvoinnista. Varsinkin jo on vertailupohjaa. Video vastaanotot on ihan tätä päivää, ikävä kyllä.
Tiedän hyvin mitä diagnoosi tarkoittaa, vastasin vain viestiketjuun, enkä käyttänyt sitä sanaa itse. Lääkäri ei voi ilman henkilön omaa (tai hänestä huolehtivan henkilön) kertomusta tai muita tietoja (esim. verikokeiden tai muiden tutkimusten tulokset) tehdä päätelmiä henkilön voinnista pelkkien kuvien ja keikkavideon pohjalta. Toki jokainen ihminen näkee, jos joku on silminnähden sairas ja sellainen vaatisi jatkotutkimuksia, mutta sellainen ei näytä tuolta kuin B näytti. Ihosairaudet tähän poikkeuksena, niitä voi osin päätellä kuvankin perusteella.

B:hän ei ole itse kertonut mistään yleisestä huonovointisuudesta, vaan puhunut paniikkihäiriöstään, ja lisäksi sanoi että ainakaan siihen mennessä niitäkään oireita ei ollut tuolla keikalla tullut.

Ihnettelen tätä kriittisyyden puutetta, kun kuka tahansa voi yleisellä keskustelupalstalla sanoa olevansa lääkäri ja hänen kommenttejaan sitten käytetään perusteluina. Täällä on yleisesti fiksua porukkaa, luulisi että jokainen ymmärtää että lääkäreilläkään ei ole mitään röntgenkatsetta, minkä pohjalta voisivat heittää tuollaisia päätelmiä. Etävastaanotto on ihan eri asia.
 
vierailija
Could we even say that Jere has...ZLATNA KOSICA???

(It was written in that mysterious paper full of song names, and was translated as golden hair.)
K definitely has golden hair now and Golden Hair was indeed written in that piece of paper with possible song names. 🤔

Maybe K has shown B photos from his youth or something. I doubt K has shared his makeover plans with B, though ☺
 
vierailija
Se olin minä! xD Pohdin silloin millaisen shown K vetäisi jos sillä ois Joksujen sijasta makkaratehdas-sponssi tyyliin Atrialta. :D
Pakko sanoa että olen ylpeä itsestäni että ymärrän K-tiimin lavashow-vision tarpeeksi hyvin tässä vaiheessa että pystyn arvaaman niin randomia hauskoja juttuja kuten Härtsä grillaamassa makkaraa lavalla. Tosin en keksinyt että pyroissa oikein grillaisi, mun visiossa tulet laitettiin yhteen niistä lavastetynnyreistä, hih.
 

Yhteistyössä