Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
Reposting, as it went to moderation for some reason?

Agreed. Also, PR is not just social media. I'm waiting for some really good in-depth interviews in mainstream and music media, not just online.
A good PR manager arranges those as well.

vierailija
Ymmärsit väärin. Halusin nimenomaan että joku sanaseppo kirjoittaa sellaisen hienon kuolauksen. Voisi olla vaikka viittauksia antiikin Kreikkaan ja nobel kirjallisuuteen. En kirjoittanut että ne jotka eivät kuolaa olisivat mitenkään sivityneempiä tai korkeakulttuurisia. Itse jatkan niin kuin ennenkin.
Älä huoli. Kyllä tuon ihan oikein kuten asian ilmaisit ymmärsi eikä minään snobailuna

vierailija
Btw on the topic of JO's popularity in the Balkans as I think some of you have a wrong impression. In Slovenia, yes, very popular for a number of years. But in other Croatia and Serbia (assuming you mean those when you say Balkan), they only started getting known there this year. They are not that big yet. Other than a TV appearance in Serbia and a handful of small gigs where they were basically warmups, they didn't perform there until this year.

Normally, Slovenian musicians don't make it "in the Balkans", typically they don't like music coming from Slovenia and they don't want to listen to music in Slovenian. (there's a few Slovenian musicians that have somewhat made it there by singing in Croatian/Serbian, but not in Slovenian) JO are really more or less the first SLO band that are breaking this barrier. But it's still new.
Interestingly, Siddharta seems to have played quite a few gigs in Croatia (but very few in Serbia) in the past. They used to play in countries like Germany too, at some point (possibly back when they made some songs in English, but fans didn't really like them). But it's possible they were all tiny venues or something. My understanding is that they don't seem like a band that's very big on being "celebrities" or even having much fan interaction.

vierailija
Mä olen aloittanut nyt saman projektin mitä jotkut urhoolliset NT-naudat jo aiemmin, eli alan opettelemaan JO biisien sanoituksia ulkoa. Katsotaan kuinka monta tulee ulkomuistista ensi vuoden keikkoihin mennessä. Novi val sai kunnian olla ensimmäinen, jonka kirjoitin tavuviivoin ylös :D Mitäs biisejä tai kertsejä täällä on väellä hallussa?

• Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Mä olen aloittanut nyt saman projektin mitä jotkut urhoolliset NT-naudat jo aiemmin, eli alan opettelemaan JO biisien sanoituksia ulkoa. Katsotaan kuinka monta tulee ulkomuistista ensi vuoden keikkoihin mennessä. Novi val sai kunnian olla ensimmäinen, jonka kirjoitin tavuviivoin ylös Mitäs biisejä tai kertsejä täällä on väellä hallussa?
Ne Bi Smel ❤, Plastika, Demoni ja Carpe Diem tällä naudalla, sen kummemmin opettelematta koska on ollut niin paljon mulla soitossa. Ja SSOL koska enkku tarttuu tietenkin paremmin muistiin.

vierailija
Mä olen aloittanut nyt saman projektin mitä jotkut urhoolliset NT-naudat jo aiemmin, eli alan opettelemaan JO biisien sanoituksia ulkoa. Katsotaan kuinka monta tulee ulkomuistista ensi vuoden keikkoihin mennessä. Novi val sai kunnian olla ensimmäinen, jonka kirjoitin tavuviivoin ylös Mitäs biisejä tai kertsejä täällä on väellä hallussa?
Minä osasin kesällä/alkusyksystä tusinan Joksu-biisejä kokonaan tai about kokonaan, mutta sitten kuuntelin niitä vähemmän pari kuukautta ja iso osa ehti unohtua. Nyt ylihuomenna keikka ja tuntuu että olen unohtanut puolet, ääh. (Plus suht hyvin osaamieni joukossa on mm. A sem ti povedal ja en minä sitä serbiaksi osaa.) Jotain suosittuja biisejä kuten Umazane misli en osaa kyllä yhtään, kun en niitä kuuntele.

- joymuffin

vierailija
Btw on the topic of JO's popularity in the Balkans as I think some of you have a wrong impression. In Slovenia, yes, very popular for a number of years. But in other Croatia and Serbia (assuming you mean those when you say Balkan), they only started getting known there this year. They are not that big yet. Other than a TV appearance in Serbia and a handful of small gigs where they were basically warmups, they didn't perform there until this year.

Normally, Slovenian musicians don't make it "in the Balkans", typically they don't like music coming from Slovenia and they don't want to listen to music in Slovenian. (there's a few Slovenian musicians that have somewhat made it there by singing in Croatian/Serbian, but not in Slovenian) JO are really more or less the first SLO band that are breaking this barrier. But it's still new.
Ok, this is interesting! I for one thought JO were big in other Balkan countries for a while. Sounds kinda like Finland and Sweden, because as far as I know, traditionally Swedes haven't been interested in Finnish music sung in Finnish.

• Tykkää
vierailija
Mulla menee Vse kar vem, Umazane Misli ja Demoni kokonaan ulkoa, ja sitten muista pystyn suurimmasta osasta kertosäkeen laulelemaan mukana (tai ainakin kuvittelen). Nämä on tullut ihan sitä mukaa mitä olen kuunnellut eniten, tosin suosikkieni sanoja on kyllä tullut tankattua ja kirjoitettua muistivihkoon. Joitain kappaleita en osaa ollenkaan, kun eivät kuulu suosikkeihini, esim. Metuljia en hahmota yhtään ja joudun aina muistelemaan, miten Barve Oceana menee.

vierailija
I don't know a lot about K's career before Eurovision, but from what I gather, he wasn't that known and successful in Finland yet. Joker out have already made it in Slovenia before Eurovision. They already were one of the most successful bands at that point. Their arena gig (of 12 000) was almost sold out (500 tickets left) at the time of the contest already. So as far as Slovenia goes, there is nowhere for them "to go" at home, they do need to give it a go outside of Slovenia. I think they can continue with songs in Slovenian within the Eurovision crowd (so the new crowd they gained due to the Eurovision and shortly after - for example, the Finnish fans that gave them a chance either due to ESC or B&K story, and they own their hearts.
But now, to win "new hearts", of completely new audience, I think they do need to make music (also) in English.
It's true that it's really difficult to write good lyrics in a language that's not your native.
But I also think there's an awfully a lot of music that's popular and successful that doesn't have these sophisticated, poetic and/or intelligent lyrics.
@LadySLO:) I agree 💯 I had never heard of Käärijä before UMK.
I see JO having a great career in Europe. They need a new album with the same quality of songs like Demoni, A sem ti povedal, Vem da greš, Vse kar vem, Novi Val, Padam, Katrina and so on.

• Tykkää
vierailija
Sama. Olen varmaan ihan h elvetin p aska ihminen ja esineellistän poikaparkoja, sekä muutenkin kohtelen kanssaihmisiäni kehnosti, koska menin ja zoomailin haaroväliin. Monta kertaa. Jeresus armahda.
Jokainen saa itsekseen ihan rauhassa zoomailla haarovälejä vaikka koko päivän, ja mielessään kuolata kenen vain anatomiaa ihan mielin määrin, MUTTA on eri asia, että kirjoittaa tuon kaiken julkiselle keskustelupalstalle (jota myös teini-ikäiset lukevat).

Joidenkin esittämiä "ei ole pakko lukea" -argumentteja en ihan ymmärrä, kun asiahan on niin päin, että "ei ole pakko kirjoittaa". Vai onko siis ihan pakko kirjoittaa kaikki, mitä mielessä liikkuu? Jos tuntuu, että on pakko, voisi ehkä pysähtyä miettimään, miksi on.

Interestingly, Siddharta seems to have played quite a few gigs in Croatia (but very few in Serbia) in the past. They used to play in countries like Germany too, at some point (possibly back when they made some songs in English, but fans didn't really like them). But it's possible they were all tiny venues or something. My understanding is that they don't seem like a band that's very big on being "celebrities" or even having much fan interaction.
Yeah, I had to google about Siddharta. :) But luckily, their concerts are neatly listed on their website. Tvornica and Šalata are the same venues as JO play this year. Šalata is that stadium JO played in June, Tvornica is where they play this month. Not sure if this was individual concert or a joint one for Siddharta. Poreč must be a small one (resort town), and Varaždin is probably the same festival JO played this August.
I agree what you say about their image, it is very different than JO's, even when they were JO's age.

vierailija
Jokainen saa itsekseen ihan rauhassa zoomailla haarovälejä vaikka koko päivän, ja mielessään kuolata kenen vain anatomiaa ihan mielin määrin, MUTTA on eri asia, että kirjoittaa tuon kaiken julkiselle keskustelupalstalle (jota myös teini-ikäiset lukevat).

Joidenkin esittämiä "ei ole pakko lukea" -argumentteja en ihan ymmärrä, kun asiahan on niin päin, että "ei ole pakko kirjoittaa". Vai onko siis ihan pakko kirjoittaa kaikki, mitä mielessä liikkuu? Jos tuntuu, että on pakko, voisi ehkä pysähtyä miettimään, miksi on.
Kulta. Oletko palstapoliisi? Ilmeisesti et virallinen ainakaan. Jos joku viesti on mielestäsi palstan sääntöjen vastainen, ilmianna äläkä inise. Täällä kuitenkin tähän saakka toiminut ihan reilusti moderaatiopuoli.

vierailija
Novi Valista itsekkin aloitin koska oli mielestäni helpoin. Vai olikohan Demoni koska se myös oli helppo. Nykyisin myös Vse Kar Vem, Umazana Misli ja Dopamin menee suht ulkomuistista. Muista pätkiä tai kertosäkeitä. Slovenilainen saattaisi tosin olla eri mieltä meneekö aina ihan putkeen mutta siitä viis.

Huvikseni aloin opettelemaan ennen Suomen kiertuetta jos kävisikin tuuri ja jollain keinolla pääsisi keikalle mutta ei onnistunut. Nykyisin hoilaan livejen aikana yksinäni. Katsotaan onnistaako ensi vuonnakaan tuo keikalla käynti.

vierailija
Tiktokissa tuli vastaan joku Viivi joka on kääntänyt Joker Outin kappaleita suomeksi ja esittää niitä. Oletteko kuulleet? Mitä olette mieltä?

Omasta mielestä ääni on laulajalla hieno ja sopii kappaleisiin.

• Tykkää
Reactions: aksu:3
vierailija
Luulen, että siinä haastattelussa missä K sanoo Bojan i love you se on vaan niin tunteet pinnassa Jerenä Euroviisumylläkän jälkeen ettei oikein osaa vetää Käärijä-roolia. Eli lauseesta unohtui huumoriaksentti jne vaikka luulen, että se lause oli tarkoitettu ihan läpäksi. Jere on siinä hastattelussa muutenkin vähän hermostuneen oloinen, varmaan oli paineita että ihmiset on sille vihaisia kuin ei voittanut jne ettei ollut ihan oma rento itsensä muutenkaan.
Varmaan Jere enemmän päällä, jos oli samoihin aikoihin tehny monia muita haastiksia esim mtv aamu, tommi ylex etc joissa Jere enemmän läsnä.

Mutta muuten mie en oo tällä kannalla, vaan että oli ehkä aiheen puolesta myös vähän jännän äärellä. Esim se huokaushenkäys "greetings to B" kohdassa ei musta tuu pelkästään enkun kielestä, vaan aiheesta. Ja nauru lopussa on musta enemmän semmosta hehheh vähän hämillään, mitäs nyt kuin tarkoituksellista läpänheittoa. Näkemyseroja:D<3

vierailija
Minä osasin kesällä/alkusyksystä tusinan Joksu-biisejä kokonaan tai about kokonaan, mutta sitten kuuntelin niitä vähemmän pari kuukautta ja iso osa ehti unohtua. Nyt ylihuomenna keikka ja tuntuu että olen unohtanut puolet, ääh. (Plus suht hyvin osaamieni joukossa on mm. A sem ti povedal ja en minä sitä serbiaksi osaa.) Jotain suosittuja biisejä kuten Umazane misli en osaa kyllä yhtään, kun en niitä kuuntele.

- joymuffin
Ajattelitko muuten ottaa keikalle mukaan jotakin Suomi-rekvisiittaa tyyliin lipun tai jotain Kärtsään viittaavaa tms. Ajattelin vaan mitä kävisi jos Bojan näkisi…😅 Tiedän toki että asut muualla kuin Suomessa enkä itse ainakaan tykkää saada huomiota keikoilla, mutta pohdin vain. Ihanaa että olet menossa😊

vierailija
Itseasiassa minulla on hauska juttu menneiltä ajoilta tästä miten homo toisen tuntee.

Aikanaan kun Ricky Martin tuli kaapista useampi homo piti asiaa jukkisuustemppuna. Tiedän tämän kun useampi seksuaalivähemmistöön kuuluva tuttu puhui tästä silloin. Ei kuulemma yhtään ole homon oloinen. Ura kuollut ja siksi tuommoisia puhuu.

Ja kun nykyään asiaa katsoo kyllä minusta silti voidaan turvallisesti todeta, että kyllä oli ja on homo hän.
Tähän liittyen myös Spice Girls Mel B ja oli Geri vai kuka, on myös kiinnostava. En todellakaan vertaa sitä siinä mielessä, että meidän päählöillä ois ollu suhdetta tai toimintaa siinä mielessä.

Vaan enemmän siltä kannalta, että välillä voi ollakin, ettää jos monelle näyttää, että siinä on jotain, niin ehkä heidän välillä on jotain enemmän kemiaa ja ihastusta. Toki kaikilla oikeus itse määritellä ja he tietävät. Mutta tässä keississähän varmaan kierreltiin ja kiellettiin pitkään, ja edelleen, kunnes toiselta osapuolelta tuli kommenttia. En nyt siihen ota kantaa sen enempää, lähinnä vaan ajattelen, että vaikkei tulisi selkoa tai vahvistusta ulospäin, niin voihan siellä olla vaikka mitä silti.

Ja ihana laivamatkahan tämä on joka tapauksessa ja totta meille kaikkine ajatuksineen ja ymmärryksineen!

Yhteistyössä