Aikamoinen puutarha

• Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Jäin sellaista miettimään, kun meidän omista gaysta (vauvalta ja täältä) muistaakseni kaikki ovat olleet sitä mieltä, että Bojan ei ole hetero. Kärtsystä kai mielipide on hiukan vaihdellut, mutta kaikki ovat kuitenkin ainakin jotain uteliaisuuteen viittaavaa nähnyt. Mietin vaan sitä, kun esim. mun yksi homokaveri kokee, että he ovat heteroita, jotka vain pelleilee. Tätä mieltä on vissiin moni muukin. Mä taas olen täysin eri mieltä tämän kaverini kanssa ja meille on syntynyt siitä väittelykin. Mietin vaan, että aistitaanko me asioiden oikeat laidat vai ollaanko me sokeita tämän asian suhteen, koska ns. tunteet pelissä? Ei kai tällä mitään väliä ole loppupeleissä, en vaan suostu luopumaan omasta näkemyksestäni.
Oisko niin, että noi sun kaverit ym. ei ole tästä yhtä kiinnostuneita kuin me täällä palstalla olevat, eivätkä siitä syystä ole nähneet kaikkea aineistoa. Jos on nähnyt vain esim. pari klippiä lavalta ja jonkin muun satunnaisen videon, joka osittain onkin esitystä, niin näkemys voi olla aika erilainen.
Jos olisivat katsoneet kaikki K:n haastattelut ja nähneet myös niitä hetkiä, joissa ei esitetä mitään, niin olisivatkohan silti samaa mieltä?

vierailija
Aitokos se oli, joka lanseerasi meille ton "saa tulla suihinotolle"-termin? No, oli kuka hyvänsä, niin kiitos siitä. 😄 Toi Kärtsän ahkeroiva pää on muuten mun uusi lempipätkä, en kyllästy... 👀👀

vierailija
Oisko niin, että noi sun kaverit ym. ei ole tästä yhtä kiinnostuneita kuin me täällä palstalla olevat, eivätkä siitä syystä ole nähneet kaikkea aineistoa. Jos on nähnyt vain esim. pari klippiä lavalta ja jonkin muun satunnaisen videon, joka osittain onkin esitystä, niin näkemys voi olla aika erilainen.
Jos olisivat katsoneet kaikki K:n haastattelut ja nähneet myös niitä hetkiä, joissa ei esitetä mitään, niin olisivatkohan silti samaa mieltä?
Samaa mietin, et onks he yhtä vihkiytyneitä asialle kuin meidän palstagayt? 😄

vierailija
Tuli mieleen tuosta sauma-asiasta Tommy, kun hän on ratkaissut asian käyttämällä trikooita esiintymisasunaan Tallinnassa oli oikein hieno kokonaisuus, asu siis. Ja ei, en zoomannut mitään.
Onko Tommylle mitään omaa paikkaa keskustella? Kiinnitin tähän huomiota kyllä kans:D oikeasti siis, ois hauskaa välillä jutella myös Tommy aiheesta!

vierailija
No, toisaalta tämä meidänkin obsessio näihin klippeihin ja haastatteluihin vahvistaa vaan sitä omaa "harhaa", eli kyllä tässä kuplautuu omaan suuntaansa. Vahvistusharha, kaikki alkaa yhtäkkiä näyttää todistusaineistolta oman mielipiteen puolesta. Ja tämä siis kaikella lempeydellä, itsekin olen ollut mukana tällä matkalla pohtimassa yhtä sun toista B ja K suuntautumisista ja mitä se B/K kemia oikein meinaa. Mutta hauskana sivuhuomiona, että ainakin mun yksi kaveri, joka ei Euroviisuja ja muutamia klippejä lukuunottamatta ole jaksanut seurata tätä B/K tarinaa eikä ole heidän musiikistaan kiinnostunut, on pannut merkille heidän... erikoisen... yhteytensä. Että kyllä se osa ainakin jotenkin vetoaa laajempaankin yleisöön. :D

vierailija
Asia vaatii perehtyneisyyttä, ei satunnaisesta klipistä voi tosiaankaan tehdä mitään päätelmiä 😃

vierailija
Seksuaalivähemmistöön kuuluvilla voi olla ihan oletuksia asian hyödyntämisestä suoraan keskittymättä asiaan ihan jo siksi kun koko juttu kuulostaa niin erikoiselta. Osa voi kokea jonkin sortin ärtymystäkin asiasta suoraan.

Ei se, että on vaikka homo anna asiaan sen suurempaa tietoisuutta ja varmuutta näin etänä kuin meille muillekaan.

vierailija
Itseasiassa minulla on hauska juttu menneiltä ajoilta tästä miten homo toisen tuntee.

Aikanaan kun Ricky Martin tuli kaapista useampi homo piti asiaa jukkisuustemppuna. Tiedän tämän kun useampi seksuaalivähemmistöön kuuluva tuttu puhui tästä silloin. Ei kuulemma yhtään ole homon oloinen. Ura kuollut ja siksi tuommoisia puhuu.

Ja kun nykyään asiaa katsoo kyllä minusta silti voidaan turvallisesti todeta, että kyllä oli ja on homo hän. 😄

vierailija
Eikös Kris ollut tämä fani jolla oli se käärijäpaita? Eli se jonka livestriimiä seurattiin
Ilmaisit vähän epäselvästi, koska tuskin tämän fanin oikea nimi on Kris, mutta kyllä, tämä striimaaja on Instassa nimellä kris_foundagain ja tumblrissa nimellä zadig-of-fate. Hänen Kärtsä-paitaansa Bojan tosiaan kommentoi jonossa.

Erikseen taas Twitterissä joku tiesi kertoa, että Kris (se oikea) vaihtoi Kärtsä-paidan päälleen lavalta poistumisen jälkeen: https://twitter.com/captain_minky/status/1719503827747865060?s=20

vierailija
Jossain todettiin, miten Kris pitää edelleen Käärijän fanipaitaa. Ilmeisesti Wienissäkin.

Olen satavarma, että tekee sen Bn kiusaksi. Kris vaikuttaa juuri tuontyyppiseltä kiusanhengeltä. Nätti kun mikä, mutta, ah, niin pirullinen. Paidasta saa viritettyä helposti keskustelun, ja sillä taas saa Bn olon kiusaantuneeksi.

Miksi jättää tilaisuus käyttämättä, kun muutenkin tuntuvat naljailevan toisilleen. Ja etenkin Kris Bojanille.

vierailija
Mietin, et Miksiköhän K seuraa niin vimmaisesti Cykaa, mut ei sit esimerkiksi noita omia kiertäviä fanejaan, kuten Emilietä tai ccctyttöä, jotka jakaa merkittävästi kontsaa? Onko se se puuttuva boitsukontsa syynä sitten? 😀

vierailija
Jäikö ketään muuta mietityttämään B:n sanat eilisen keikan lopussa kun hän sanoi jotain tyyliin että jos tämä jää ainoaksi keikaksi jonka he soittavat Wienissä? Tuntui vähän erikoiselta ja hieman pahaenteiseltä. Ovat kuitenkin vasta kansainvälisen uransa alussa ja Wien muutaman tunnin automatkan päässä Sloveniasta. Toivottavasti lupaus Suomen keikoista ensi vuonna pitää edelleen paikkansa 🙏
Eiköhän ne pane pillit pussiin. Siitä on selvästi ainakin puhuttu. Tuntuu, että se englanninkielisillä markkinoilla breikkaaminen jää haaveeksi ja he ovat selvästi kyllästyneet olemaan teinityttöjen suosikkibändi. Toivon kovasti, että B lähtee tekemään maisterin tutkintoaan. Ei kannata jäädä tulevaksi kehäraakiksi viihdebisnekseen.

vierailija
Eiköhän ne pane pillit pussiin. Siitä on selvästi ainakin puhuttu. Tuntuu, että se englanninkielisillä markkinoilla breikkaaminen jää haaveeksi ja he ovat selvästi kyllästyneet olemaan teinityttöjen suosikkibändi. Toivon kovasti, että B lähtee tekemään maisterin tutkintoaan. Ei kannata jäädä tulevaksi kehäraakiksi viihdebisnekseen.
No nyt oli niin hyvää sarkasmia, että nauroin. Kiitos tästä. :DDD

vierailija
Olen samaa mieltä ja itselleni myös nämä menee epämukavaksi juuri sen takia, että jos naisten rintojen koosta tai hameen alta lavalla vilahtavista asioista puhuttaisiin samaan malliin, ei se olisi olisi ok. Ja itse soisin saman kunnioituksen myös miehille. Heillä on kuitenkin lavalla ihan normivaatteet. Fiilistelen itse muutenkin lähinnä näiden kahden ystävyyttä ja musiikkiurien kehitystä, joten en muutenkaan ”kuolaa” heitä. Mutta tämä siis oma mielipide, itse vain ohitan tällaiset kommentit.
Minusta myös tämä esineellistäminen on arveluttavaa ja epämiellyttävää. Tulee lukijana tunkkainen olo.

vierailija
Jossain todettiin, miten Kris pitää edelleen Käärijän fanipaitaa. Ilmeisesti Wienissäkin.

Olen satavarma, että tekee sen Bn kiusaksi. Kris vaikuttaa juuri tuontyyppiseltä kiusanhengeltä. Nätti kun mikä, mutta, ah, niin pirullinen. Paidasta saa viritettyä helposti keskustelun, ja sillä taas saa Bn olon kiusaantuneeksi.

Miksi jättää tilaisuus käyttämättä, kun muutenkin tuntuvat naljailevan toisilleen. Ja etenkin Kris Bojanille.
Peukutan tälle 😄! Kai sitä muitakin paitoja kaapista löytyisi.

vierailija
Hyvä näkökulma. Mä näytin yhdelle mun ystävälle sen viisujen jälkeisen K n haastattelun, jossa mun silmiin ihan selvästi oli kärtsällä paljon tunteita mukana. Tämä mun ystävä ei nähnyt siinä mitään erityistä, mutta hänellä ei ollut kaikkea sitä aineistoa, mikä on näitä kahta seuranneilla. Eihän silloin näe sitä eroa, mikä tuossa haastattelussa oli K n muuhun materiaaliin verrattuna. Onko kenelläkään ajatuksia siitä, mikä oli syynä siihen, että tuo kärtsän tunteellisuus yhtäkkiä katosi loman alkaessa. Tuliko hän järkiinsä? Puhuiko joku hänet järkiinsä. Viisukuplan jälkeistä huumaa vaan oli, sehän oli sitä bojanbojanbojan, sanoinko jo bojan- aikaa.?

vierailija
Hyvä näkökulma. Mä näytin yhdelle mun ystävälle sen viisujen jälkeisen K n haastattelun, jossa mun silmiin ihan selvästi oli kärtsällä paljon tunteita mukana. Tämä mun ystävä ei nähnyt siinä mitään erityistä, mutta hänellä ei ollut kaikkea sitä aineistoa, mikä on näitä kahta seuranneilla. Eihän silloin näe sitä eroa, mikä tuossa haastattelussa oli K n muuhun materiaaliin verrattuna. Onko kenelläkään ajatuksia siitä, mikä oli syynä siihen, että tuo kärtsän tunteellisuus yhtäkkiä katosi loman alkaessa. Tuliko hän järkiinsä? Puhuiko joku hänet järkiinsä. Viisukuplan jälkeistä huumaa vaan oli, sehän oli sitä bojanbojanbojan, sanoinko jo bojan- aikaa.?
Luulen, että siinä haastattelussa missä K sanoo Bojan i love you se on vaan niin tunteet pinnassa Jerenä Euroviisumylläkän jälkeen ettei oikein osaa vetää Käärijä-roolia. Eli lauseesta unohtui huumoriaksentti jne vaikka luulen, että se lause oli tarkoitettu ihan läpäksi. Jere on siinä hastattelussa muutenkin vähän hermostuneen oloinen, varmaan oli paineita että ihmiset on sille vihaisia kuin ei voittanut jne ettei ollut ihan oma rento itsensä muutenkaan.

vierailija
Minulle ei kyllä tule B:sta ainakaan sellainen fiilis että olisi kiinnostunut enemmän miehistä (tai siis ainakaan sillä tavalla että se sulkisi muut sukupuolet pois). Hän varmasti kokemuksesta tietää millainen hyllunmylly siitä seuraa, jos tulee liitetyksi sellaisissa merkeissä johonkin naiseen, jolloin miesten kanssa on turvallisempaa sekoilla. Hän vaikuttaa ihmiseltä jota homokulttuurissa vallitseva vapaus ja performatiivisuus kiehtoo. Selkeästi tälläiset teemat ovat Kärstyäkin alkaneet kiinnostaa.
Siitä olen aika varma että molemmat tykkäävät tisseistä ja tämähän ei tarkoita että niiden pitäisi olla naisen/j

Yhteistyössä