Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Kiitos taas kerran Tarotar!! Nämä sinun luentasi ovat kyllä minulle polttoainetta tässä shippialuksessa. Ja minä olen tosiaan yksi niistä, joka piti tätä harmittomana hömppänö. Jännä kyllä en edelleenkään haluaisi missään nimessä luentaa itselleni, mutta nämä K&B luennat ovat olleet niin rationaalisia ja järkeenkäypiä, että pakko näihin on jollain tasolla uskoa. Olet kyllä todella taitava ja ihailen osaamistasi tai en edes tiedä miksi sitä tässä kutsutaan.



Pakko nostaa luennasta tämä, kun täällä olikin jo aiheesta keskustelua. Muistan niin selkeästi kun olin itse vastaavanlaisessa tilanteessa, ihastuneena (varattuna) elämäni ensimmäistä kertaa samaa sukupuolta olevaan. Se hämmennys on suuri ja tunne niin voimakas, että se piti tiukasti otteessaan vaikka elämän realiteetit oli vahvasti läsnä, olin naimisissa ja pienten lasten äiti. Olin juuri se tämän tarinan J, joka ei olisi halunnut loukata ketään, mutta päättämättömyydelläni loukkasin lopulta kaikkia ja se lopullisen päätöksen teko vaati sen, että ihastukseni lateli minulle ehdon mihin asti oli valmis minua odottamaan. Jos päätös olisi jäönyt minun tehtäväksi olisin luultavasti edelleen pähkäilemässä mitä tehdä (tapauksesta on yli 10v). Eli voin ymmärtää Jtä täysin, miten tilanne voi olla hankala ja kuinka mieluummin ei ajattele kokon asiaa vaan pakenee, uppoutuu töihin ja toivoo, että tilanne ratkeaisi itsestään.

Tässä tarinassa emme tietty edelleenkään tiedä varmaksi, mitkä J todelliset tunteet ovat (onko romanttisesti rakastunut Bhen, toivooko, että voisivat olla yhdessä pariskuntana), muuta kuin että vahvoja tunteita ON!! Toivoisin niin paljon, että J pääsisi selville omista tunteistaan ja jos se on B, jonka haluaa niin myös uskaltaisi ottaa rohkean askeleen hypätä kohti tuntematonta, ihan jo kaikkien osapuolien vuoksi.

A
Tää oli kiinnostava reflektio, todellakin sulla ollut siis hyvin samanlainen tilanne, ja uskon että vaikea on tehdä lopullista ratkaisua, kun joutuu päättämään kenelle tuottaa pettymyksen. Että ei ehkä nyt ihan lähiaikoina nähdä Jltä lopullista ratkaisua.
 
vierailija
Tää oli kiinnostava reflektio, todellakin sulla ollut siis hyvin samanlainen tilanne, ja uskon että vaikea on tehdä lopullista ratkaisua, kun joutuu päättämään kenelle tuottaa pettymyksen. Että ei ehkä nyt ihan lähiaikoina nähdä Jltä lopullista ratkaisua.
Lopullinen ratkaisu terminä viittaa johonkin suht ikävään. Vähän häiritsee nähdä tässä yhteydessä.
 
vierailija
Ihan turhaan taroteista riidellä, kun jokainen uskoo mihin haluaa. Vaikka kortit olisi nostettu sattumanvaraisesti niin se on jokaisen ihmisen oma päätös uskooko siihen tai uskooko ylipäätänsä kortteihin.

Ja kiitos Tarotar. Itse pidän ja odotan ihan innoissaan uusia luentoja. <3
 
vierailija
toi jankkaaja trolli ei taida ymmärtää käsitettä totuus "miksi kortit sopii näin hyvin nykytilanteeseen, miksi kaikki täsmää, tämä on huijausta" xD
Päinvastoin, ymmärrän hyvin. Tarot-luennassa vaan ei yleensä oteta omiin fiiliksiin sopivia kortteja ja tulkita niitä, mille tämä minusta nyt vain vaikuttaa, vaan kortit nostetaan näkemättä niitä. Oudon sopivia kortteja on tullut peräjälkeensä.
 
vierailija
Päinvastoin, ymmärrän hyvin. Tarot-luennassa vaan ei yleensä oteta omiin fiiliksiin sopivia kortteja ja tulkita niitä, mille tämä minusta nyt vain vaikuttaa, vaan kortit nostetaan näkemättä niitä. Oudon sopivia kortteja on tullut peräjälkeensä.
No mä en kyl ymmärrä et mitä nautintoa Tarotar siitä sais et valehtelis tuntemattomille ihmisille. Ja eiköhän sun mielipitees oo tullu jo selväks ni voit palata muihin hommiin.
 
vierailija
Päinvastoin, ymmärrän hyvin. Tarot-luennassa vaan ei yleensä oteta omiin fiiliksiin sopivia kortteja ja tulkita niitä, mille tämä minusta nyt vain vaikuttaa, vaan kortit nostetaan näkemättä niitä. Oudon sopivia kortteja on tullut peräjälkeensä.
Me kun näistä luennoista tykätään, niin jospa sinä teet seuraavan? Saat äänesi kuuluviin.
 
vierailija
Eliii kun luennat sopii toisiinsa ja on realistisia niin se on ongelma? :D sitten valittaisit myös jos luennoista tulisi jotain super räväkkää ja sanoisit että nonnii, nyt yrittää kehitellä jotain omia päätelmiään
 
vierailija
Kiitos taas Tarotar! Ehdin vasta nyt kommentoimaan, käytin ison osan viime tunneista siihen että kahlasin vauvapalstan keskustelunkin ajan tasalle...

Jos ei usko taroteihin, niin voisi sitten vaan jättää niihin liittyvät viestit lukematta sen sijaan, että alkaa tivata luentojen tekijältä todisteita luotettavuudesta tms. Kuten tuossa joku aiemmin sanoi, niin se on jokaisen oma päätös, uskooko vai eikö. Vaikka toki ymmärrän, että jos kyseessä on trolli, niin silloin riidanhaastaminen on ihan tavoitteenakin.

Minulle jäi tuosta luennasta jotenkin hyvä ja luottavainen olo, vaikka siinä ei tullutkaan mitään konkreettiseen tilanteen etenemiseen viittaavaa. Itse pidän merkittävänä sitä, että luennassa oli symboliikaltaan tosi "isoja" kortteja, kuten Maailma ja Kuu. Itselläni ei ole yhtään sellaista tunnetta, että tilanne olisi jotenkin pysähdyksissä, vaan enemmänkin sellainen fiilis, että pinnan alla tapahtuu koko ajan, vaikkakin ehkä hitaasti. Sellainen "syvässä vedessä suuret kalat uivat" -olo, jos ymmärrätte mitä tarkoitan. Itse asiassa minulla oli jo ennen luentaa tästä jotenkin hyvä intuitio, vaikka päivällä kuumottelinkin laivan uppoamisella. * siirtyy myös sisustamaan hyttiä ja pakkaamaan talvivaatteita *

Stella
 

Yhteistyössä