Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Unista puheenollen, näin viime yönä ekaa kertaa suht selkeää unta B:stä, ja lähes koko unen ajan vain lohdutin häntä. B oli Suomessa, ja ainoa mitä muistan että sanoi oli jotain tyyliin "but I love him", puhui muutakin mutten muista. Sitten vaan halasin tiukasti ja silittelin päätä. Nyt oon vähän järkyttynyt tästä unesta.

-ruusuristeilijä
 
vierailija
Huh, onpahan ollut paljon shippaukseen liittyviä unia nyt ihmisillä!

Tässä ensimmäinen luku uudesta ficistäni, joka on jatkoa Madridille ja Amsterdamille muutama vuosi tulevaisuudessa (eli jatkuu suoraan siitä, kun kävelivät yhdessä lentokoneeseen). https://archiveofourown.org/works/49050874/chapters/123748669 Tosiaan varoitus, että tämänhetkinen cliffhanger-loppu on suht angstinen, ja jos et halua sellaista, niin suosittelen odottamaan muutaman päivän seuraavaa lukua, joka päättää tämän osuuden kivasti. :) Sitten on tiedossa varmaankin vielä yksi tarina tällä aikajanalla.

Ficceily menee vaan vaikeammaksi, kun minulls ei ole mieserotiikan lisäksi kokemusta oikein normaaleista parisuhteistakaan (millään sukupuolikombolla), alkoholia en ole koskaan käyttänyt ja nyt tässä on mukana vielä lapsi ja niitäkään minulla ei ole, koko K&B-suhde alkaa olla helpommasta päästä kuviteltavia asioita tässä. :D

- Joymuffin-AASI
 
vierailija
Kiitos tälle ahdistelijalle vastanneelle, tänään on jo parempi olo, en kylläkään hyvin nukkunut. B:n tilanteeseen itsellä tämä huono olo varmasti liittynyt, ei ole omaan elämään verrattavaa tilannetta. Oma elämä on aika tasapaksua, mutta raskasta, yksi lapsista on erityislapsi. Osa-aikatyö ja ei paljoa työtunteja, niin on varmaankin liikaa aikaa ajatella tätä B ja K tilannetta. Jotenkin koin alkuun tuon K:n pullokuvan teennäisenä, en ehkä enää? Kielivideot oli kivoja, ja nyt kun JO crew:sta ihmisiä ruvennut seuraamaan K:ta, niin uskon, että välit ovat läheiset. Olen kans nähnyt B:stä unta, jossa meillä oli läheiset välit, mutta tapahtui jossain koulussa. K:sta olen nähnyt unen, että oli samassa kaupassa ostamassa kenkiä. Ja hiljattain näin unen, missä olivat molemmat, mutta en kunnolla muista, mitä siinä tapahtui, niinkuin olivat lohduttaneet minua jostakin.
 
vierailija
Unista puheenollen, näin viime yönä ekaa kertaa suht selkeää unta B:stä, ja lähes koko unen ajan vain lohdutin häntä. B oli Suomessa, ja ainoa mitä muistan että sanoi oli jotain tyyliin "but I love him", puhui muutakin mutten muista. Sitten vaan halasin tiukasti ja silittelin päätä. Nyt oon vähän järkyttynyt tästä unesta.

-ruusuristeilijä
Oi kamala. Vaikka vain uni niin viilsi syvältä. Kyllä tämä kaikki niin syvälle menee.

🌙💜
 
vierailija
Kiitos tälle ahdistelijalle vastanneelle, tänään on jo parempi olo, en kylläkään hyvin nukkunut. B:n tilanteeseen itsellä tämä huono olo varmasti liittynyt, ei ole omaan elämään verrattavaa tilannetta. Oma elämä on aika tasapaksua, mutta raskasta, yksi lapsista on erityislapsi. Osa-aikatyö ja ei paljoa työtunteja, niin on varmaankin liikaa aikaa ajatella tätä B ja K tilannetta. Jotenkin koin alkuun tuon K:n pullokuvan teennäisenä, en ehkä enää? Kielivideot oli kivoja, ja nyt kun JO crew:sta ihmisiä ruvennut seuraamaan K:ta, niin uskon, että välit ovat läheiset. Olen kans nähnyt B:stä unta, jossa meillä oli läheiset välit, mutta tapahtui jossain koulussa. K:sta olen nähnyt unen, että oli samassa kaupassa ostamassa kenkiä. Ja hiljattain näin unen, missä olivat molemmat, mutta en kunnolla muista, mitä siinä tapahtui, niinkuin olivat lohduttaneet minua jostakin.
Pullokuva ois ehkä teennäinen siinä kohtaa jos K ois hymy korvissa siinä tai nuoleskelis pullon suuta, mut nyt siitä on nähtävissä ikävä ja huoli.
 
vierailija
Rakas Tarotmamma! Annathan pienen ennakkovaroituksen Jeren luennasta jos tulee ilmi jotain shipin kannalta liian huolestuttavaa.

Onneksi eilen tuli bojanpullokuva💖

Minun on kuitenkin suojeltava sydänparkaani💖

Leila
 
vierailija
Huh, onpahan ollut paljon shippaukseen liittyviä unia nyt ihmisillä!

Tässä ensimmäinen luku uudesta ficistäni, joka on jatkoa Madridille ja Amsterdamille muutama vuosi tulevaisuudessa (eli jatkuu suoraan siitä, kun kävelivät yhdessä lentokoneeseen). https://archiveofourown.org/works/49050874/chapters/123748669 Tosiaan varoitus, että tämänhetkinen cliffhanger-loppu on suht angstinen, ja jos et halua sellaista, niin suosittelen odottamaan muutaman päivän seuraavaa lukua, joka päättää tämän osuuden kivasti. Sitten on tiedossa varmaankin vielä yksi tarina tällä aikajanalla.

Ficceily menee vaan vaikeammaksi, kun minulls ei ole mieserotiikan lisäksi kokemusta oikein normaaleista parisuhteistakaan (millään sukupuolikombolla), alkoholia en ole koskaan käyttänyt ja nyt tässä on mukana vielä lapsi ja niitäkään minulla ei ole, koko K&B-suhde alkaa olla helpommasta päästä kuviteltavia asioita tässä.

- Joymuffin-AASI
Kiitos ❤! Ruokatauolla ahmittu. Kiva tietää, että jatko sujuu mukavammissa merkeissä, tuskin maltan odottaa.

Katrina
 
vierailija
Odottelen Joymuffinin ficin jatko-osaa ennen kuin luen kokonaisuuden. Sydänparka ei kestä cliffhangereitä just nyt joten kiitos herkkisten varoittamisesta 😅😚

Samaa mieltä Leilan kanssa, sydänparka vähän sykkurällä myös luennan suhteen vaikka hämmästyisin jos tulisi ainakaan lopullinen karikko sieltä vastaan.

🌙💜
 
vierailija
Rakas Tarotmamma! Annathan pienen ennakkovaroituksen Jeren luennasta jos tulee ilmi jotain shipin kannalta liian huolestuttavaa.

Onneksi eilen tuli bojanpullokuva

Minun on kuitenkin suojeltava sydänparkaani

Leila
Ja sinäkö Leila pystyisit olemaan lukematta? 😳

Olen pyhittämässä lomaani J&B-manifestoinnille.
Toivon niin kaikkea hyvää, kaunista ja lämmintä ruusujen välille.

Perhekin alkaa oppia JO:n biisien sanoja...B on puhelimen taustakuvana. Mieheni kysyi, että mitä minä tykkäisin, jos hänellä olisi oma ruusunsa taustakuvana...vastaukseni oli 'Anna palaa', ja se varmaankin kertoo kuinka vakaasti olen tässä laivassa. Tuhat kertaa tuijottanut sitä J:n eilistä stooria.

Sipriina
 
vierailija
Sipriina💕👌 olen tuijottanut pullokuvaa AIVAN liian pitkään, aivan liian monta kertaa!😬💋💕

Ja ei, en ikinä voisi olla lukematta mitään mitä Tarotmamma kirjoittaa.. lähinnä pohdin että pitää asennoitua ennen lukemista ja ottaa rohkaisuryyppy tai vaihtoehtoisesti meditoida ennen kuin rupeaa lukemaan 😊

Leila💖
 
vierailija
Hauska muuten, miten eri tavoin ihmiset suhtautuu tähän, avoimuuden osalta siis. Mulle on kauhean tärkeää, että tää on mun salainen puutarha, johon mun reaalimaailman tutuilla tai edes läheisillä ei ole mitään asiaa. Oma pakopaikka, keino sulkeutua ihan eri kuplaan kuin muu todellisuus, joka ikävä kyllä on usein tosi vaikeaa, ja tiedostan että mulle tämä on ensisijaisesti mielen järjestämä selviytymiskeino. Ei ne jodelilaiset kovin kaukana totuudesta ole 😁 Perhe tietää kyllä tietty Jokerit ja fanituksesta, koska biisejä kuuluu kaiken aikaa ja varmaan tunnistavat jo B:n äänen lukuisista klipeistä mutta pääosin myös kuuntelen ja katselen kuulokkeilla. Shipistä olen ollut ihan hiljaa. Tarve siihen omaan kuplaan on ihan valtava. Kyse ei ole niinkään mistään häpeästä tms. siis.

En myöntäisi myöskään miehelle missä syvyyksissä tässä mennään... vaimo on rakastunut slovenialaiseen popparipoikaan huoh. Vaikka mies ehkä arvaa mistä johtuu tietyt positiiviset vaikutukset liitossa... 🔥 sori ehkä tmi.

🌙💜
 
vierailija
Hauska muuten, miten eri tavoin ihmiset suhtautuu tähän, avoimuuden osalta siis. Mulle on kauhean tärkeää, että tää on mun salainen puutarha, johon mun reaalimaailman tutuilla tai edes läheisillä ei ole mitään asiaa. Oma pakopaikka, keino sulkeutua ihan eri kuplaan kuin muu todellisuus, joka ikävä kyllä on usein tosi vaikeaa, ja tiedostan että mulle tämä on ensisijaisesti mielen järjestämä selviytymiskeino. Ei ne jodelilaiset kovin kaukana totuudesta ole Perhe tietää kyllä tietty Jokerit ja fanituksesta, koska biisejä kuuluu kaiken aikaa ja varmaan tunnistavat jo B:n äänen lukuisista klipeistä mutta pääosin myös kuuntelen ja katselen kuulokkeilla. Shipistä olen ollut ihan hiljaa. Tarve siihen omaan kuplaan on ihan valtava. Kyse ei ole niinkään mistään häpeästä tms. siis.

En myöntäisi myöskään miehelle missä syvyyksissä tässä mennään... vaimo on rakastunut slovenialaiseen popparipoikaan huoh. Vaikka mies ehkä arvaa mistä johtuu tietyt positiiviset vaikutukset liitossa... sori ehkä tmi.
En minäkään alkuun mitään kertonut, mutta jossain kohtaa on ollut pakko vähän selittää outoa käyttäytymistäni. Mieheni olisi varmaan enemmän huolissaan, jos ei tietäisi että aivan vakavasti otettava kilpailijaa ei tässä nyt ole 😂 ja poikani pitävät mua seköpäänä joka tapauksessa. Kaikenlaiset häpeämiset olen iän myötä karsinut lähes olemattomiin.
Sipriina
 
vierailija
En minäkään alkuun mitään kertonut, mutta jossain kohtaa on ollut pakko vähän selittää outoa käyttäytymistäni. Mieheni olisi varmaan enemmän huolissaan, jos ei tietäisi että aivan vakavasti otettava kilpailijaa ei tässä nyt ole ja poikani pitävät mua seköpäänä joka tapauksessa. Kaikenlaiset häpeämiset olen iän myötä karsinut lähes olemattomiin.
Sipriina
Heh joo mieluummin slovenialainen kaukorakkaus kuin todellinen uhka. Tosin tämä vie multa enemmän aikaa ajatuksissa kuin mikään sivusuhde veisi.. ja jep, häpeästä ei mullakaan kyse. Se on parasta tässä tuhdissa keski-iässä että muiden mielipiteet ei paljon nappaa. Mutta yllättänyt itseni miten tärkeää on ollut saada jotain ihan omaa. Selittyy kyllä elämäntilanteella. Joskus tuntuu ettei mulla ole tilaa edes hengittää. Täällä on tilaa. Näillä spekseillä olen varmaan se joka roikkuu hylyn viimeisessä, ajelehtivassa puunpalasessa. 🙄🤭😭

🌙💜
 
vierailija
Heh joo mieluummin slovenialainen kaukorakkaus kuin todellinen uhka. Tosin tämä vie multa enemmän aikaa ajatuksissa kuin mikään sivusuhde veisi.. ja jep, häpeästä ei mullakaan kyse. Se on parasta tässä tuhdissa keski-iässä että muiden mielipiteet ei paljon nappaa. Mutta yllättänyt itseni miten tärkeää on ollut saada jotain ihan omaa. Selittyy kyllä elämäntilanteella. Joskus tuntuu ettei mulla ole tilaa edes hengittää. Täällä on tilaa. Näillä spekseillä olen varmaan se joka roikkuu hylyn viimeisessä, ajelehtivassa puunpalasessa.
Mä roikun sit sun kanssa siinä viimeisessä ajelehtivassa puunpalasessa :D Mäkään en oo kertonu kellekään tästä enkä tuu kertomaan. Jokereiden keikalle menosta kyllä tietää muutama ihminen, mut mielummin pidän tän shippilaivan omana tietonani :)
 
vierailija
Tämä shippaus on kyllä huomattavasti koukuttavampaa kuin yksikään tv-sarja tai muu vastaava. Jutun käänteet on välillä ihan absurdeja, uusia sivuosanesittäjiä tulee nurkan takaa mukaan ja häviää taas sitten seuraavassa jaksossa.
Tarina ei kuulu oikein mihinkään genreen ja välillä taas ihan kaikkiin. Löytyy kauhua, romantiikka, komediaa ehkä vähän välillä scifiäkin.
Uudet jaksot tulee koska sattuu, täysin yllättäen ja siitä syystä on pakko koko ajan tarkistaa, missä mennään, ettei tipu kärryiltä.
Ei ihme, jos tuo muu elämä jää vähän paitsioon.
Ja itse lisäksi seuraan tätä kaikkea salassa, vähän niin kuin rinnakkaistodellisuudessa ja se, jos mikä luo omat haasteensa, kun yrittää kätkeä ne sisimmässä vellovat tunnekuohut. Ei ihme, jos sydän jyskyttää koko ajan tuhatta ja sataa.

Katrina
 
vierailija
Tämä shippaus on kyllä huomattavasti koukuttavampaa kuin yksikään tv-sarja tai muu vastaava. Jutun käänteet on välillä ihan absurdeja, uusia sivuosanesittäjiä tulee nurkan takaa mukaan ja häviää taas sitten seuraavassa jaksossa.
Tarina ei kuulu oikein mihinkään genreen ja välillä taas ihan kaikkiin. Löytyy kauhua, romantiikka, komediaa ehkä vähän välillä scifiäkin.
Uudet jaksot tulee koska sattuu, täysin yllättäen ja siitä syystä on pakko koko ajan tarkistaa, missä mennään, ettei tipu kärryiltä.
Ei ihme, jos tuo muu elämä jää vähän paitsioon.
Ja itse lisäksi seuraan tätä kaikkea salassa, vähän niin kuin rinnakkaistodellisuudessa ja se, jos mikä luo omat haasteensa, kun yrittää kätkeä ne sisimmässä vellovat tunnekuohut. Ei ihme, jos sydän jyskyttää koko ajan tuhatta ja sataa.

Katrina
Minua huvittaa, että oma ficcini on periaatteessa scifiä koska se sijoittuu tulevaisuuteen ja välillä tekisi mieli laittaa siihen jotain lentäviä autoja tms läpällä. :) Ja olen kirjoittanut oikeaa scifiäkin, niin tulee jatkuvasti mietittyä kaikkia "Voivatko ne tehdä X", "Voikatko ne ottaa Uberin, onko se vielä olemassa, ihmiset varmaan sanovat Ubereiksi mitä ikinä silloin onkin" jne. :)

Laitoin pitkästä aikaa viestin ficin kommentessakin mainitulle serbialaiselle ystävälleni, jonka kanssa en ole viestinyt kuukausiin, enkä ole varma, olemmeko jotenkin "huonoissa väleissä" monimutkaisesta syystä X. Hänelle ajattelin ensimmäisenä tunnustaa tämän villitykseni, jos hän vastaa minulle - hän on kaiken lisäksi saattanut hyvin jopa nähdä Jokerit livenä, koska on Belgradissa asuva DJ ja voinut esim. olla Belgrade Beerfestillä. Vauvalla aiemmin jo naureskelinkin, että entä jos hän olikin se DJ joka siellä soitti Käärijää. :D Tuskinpa, mutta ei se aivan mahdotontakaan ole.

- Joymuffin
 
vierailija
Minua huvittaa, että oma ficcini on periaatteessa scifiä koska se sijoittuu tulevaisuuteen ja välillä tekisi mieli laittaa siihen jotain lentäviä autoja tms läpällä. Ja olen kirjoittanut oikeaa scifiäkin, niin tulee jatkuvasti mietittyä kaikkia "Voivatko ne tehdä X", "Voikatko ne ottaa Uberin, onko se vielä olemassa, ihmiset varmaan sanovat Ubereiksi mitä ikinä silloin onkin" jne.

Laitoin pitkästä aikaa viestin ficin kommentessakin mainitulle serbialaiselle ystävälleni, jonka kanssa en ole viestinyt kuukausiin, enkä ole varma, olemmeko jotenkin "huonoissa väleissä" monimutkaisesta syystä X. Hänelle ajattelin ensimmäisenä tunnustaa tämän villitykseni, jos hän vastaa minulle - hän on kaiken lisäksi saattanut hyvin jopa nähdä Jokerit livenä, koska on Belgradissa asuva DJ ja voinut esim. olla Belgrade Beerfestillä. Vauvalla aiemmin jo naureskelinkin, että entä jos hän olikin se DJ joka siellä soitti Käärijää. Tuskinpa, mutta ei se aivan mahdotontakaan ole.

- Joymuffin
Omg pidä meidät kartalla tuon DJ:n suhteen! Mun mielen ficissä todellakin jo oli Beerfestin DJ 😅

🌙💜
 
vierailija
Mä niin makasin tuolla järvessä, ja manifestoin. Rakastan pehmeässä vedessä kellumista ja kesätaivaan katselua.
Sain niin palkintoni, kyyneleet tuli silmiin.
Sipriina
Joku muukin tekee tätä? Apua, ihanaa jos en ole ainoa. Mä myös lomalla pari viikkoa sitten tein melkoisen samaa: menin järveen, vedin korvat lukkoon, asetuin selälleni kellumaan ja rentouduin. J&B pyöri silloin ja pyörii vieläkin mielessä jatkuvasti ja luonnollisesti ajattelin heitä, toivoin heille kaikkea hyvää, jopa kuiskasin puolivahingossa ääneen jotain muutaman kerran.😆

Ja unista, kyllä näen lähes joka yö unta, jossa K on mukana💕 B sen sijaan on sellainen harvinaisuus, että muistan nähneeni hänet tasan kerran unessa, Tavastia vklp jälkeen. Kirjaan uniani usein muistiin, ihan vain koska niitä on hauska lukea jälkeenpäin, joten siksi tämäkin uni on tallella heinäkuun alusta. Tiivistettynä unessa olin Kn keikalla (joka muuten oli laskettelukeskuksessa) jossa olin päässyt eturiviin. Yhden välispiikin aikana K kysyi, onko paikalla sellaisia jotka ei tue pridea. Kun joku eturiviläinen huusi joo, hän meni kovistelemaan tyyppiä joka sopersi huutaneensa vahingossa. Keikka meni muuten hyvissä merkeissä, mutta ennen ccc:n alkua koettiin todellinen yllätys: K ei palannut bolero päällään, vaan hihaton tummanvihreä paita. En ajatellut siitä mitään erityisempää unessa, taisin vain olla vähän yllättynyt. Vasta kun kirjoitin unesta herättyäni, tajusin että ei hitto! Paitahan oli ihan samannäköinen kuin Bllä eräässä instagram kuvassa. Eli tämä oli toinen, epäsuora kerta jolloin B on pistäytynyt uniin. Ja vielä aika miellyttävällä tavalla 🥰

Indigo (yrittäen syödä samall
a)
 
vierailija
Ei jumankauta sentään. Mun pitäis tehdä töitä. Sen sijaan pyörin palstalla ja pitkin twitteriä ja tiktok:ia. Oon yrittäjä ja ois kasa paperihommia ja kirjanpitoa yms. Kiva, kun mies illalla kysyy, et saitko kaikki paperihommat tehtyä. Juu juu... toisin sanoen en saanu 🙈 Mies tietää osan tästä hullutuksesta. Sehän näki, kun katoin jotain B:n videoo ja kysyi 'nytkö sä haikailet jostain toyboy:stä'. 🙈🤣 oli pakko valaista asiaa. Sen mielestä ollaan kaikki sekasin täällä 🤣 No, on tää shippi kyl pienesti sekoittanut pään, kun meinaa jäädä työt tekemättä. Onneks en voi saada potkuja, kun oon itse itseni pomo 😅
 
vierailija
Mä niin makasin tuolla järvessä, ja manifestoin. Rakastan pehmeässä vedessä kellumista ja kesätaivaan katselua.
Sain niin palkintoni, kyyneleet tuli silmiin.
Sipriina
Joku muukin tekee tätä? Apua, ihanaa jos en ole ainoa. Mä myös lomalla pari viikkoa sitten tein melkoisen samaa: menin järveen, vedin korvat lukkoon, asetuin selälleni kellumaan ja rentouduin. J&B pyöri silloin ja pyörii vieläkin mielessä jatkuvasti ja luonnollisesti ajattelin heitä, toivoin heille kaikkea hyvää, jopa kuiskasin puolivahingossa ääneen jotain muutaman kerran.😆

Ja unista, kyllä näen lähes joka yö unta, jossa K on mukana💕 B sen sijaan on sellainen harvinaisuus, että muistan nähneeni hänet tasan kerran unessa, Tavastia vklp jälkeen. Kirjaan uniani usein muistiin, ihan vain koska niitä on hauska lukea jälkeenpäin, joten siksi tämäkin uni on tallella heinäkuun alusta. Tiivistettynä unessa olin Kn keikalla (joka muuten oli laskettelukeskuksessa) jossa olin päässyt eturiviin. Yhden välispiikin aikana K kysyi, onko paikalla sellaisia jotka ei tue pridea. Kun joku eturiviläinen huusi joo, hän meni kovistelemaan tyyppiä joka sopersi huutaneensa vahingossa. Keikka meni muuten hyvissä merkeissä, mutta ennen ccc:n alkua koettiin todellinen yllätys: K ei palannut bolero päällään, vaan hihaton tummanvihreä paita. En ajatellut siitä mitään erityisempää unessa, taisin vain olla vähän yllättynyt. Vasta kun kirjoitin unesta herättyäni, tajusin että ei hitto! Paitahan oli ihan samannäköinen kuin Bllä eräässä instagram kuvassa. Eli tämä oli toinen, epäsuora kerta jolloin B on pistäytynyt uniin. Ja vielä aika miellyttävällä tavalla 🥰

Indigo (yrittäen syödä samall
a)
 
vierailija
Ja sinäkö Leila pystyisit olemaan lukematta?

Olen pyhittämässä lomaani J&B-manifestoinnille.
Toivon niin kaikkea hyvää, kaunista ja lämmintä ruusujen välille.

Perhekin alkaa oppia JO:n biisien sanoja...B on puhelimen taustakuvana. Mieheni kysyi, että mitä minä tykkäisin, jos hänellä olisi oma ruusunsa taustakuvana...vastaukseni oli 'Anna palaa', ja se varmaankin kertoo kuinka vakaasti olen tässä laivassa. Tuhat kertaa tuijottanut sitä J:n eilistä stooria.

Sipriina

Mun taustakuva on J&B yhdessä. B:llä vihreä bolero ja kummallakin leveä hymy.
Oli aiemmin todella syntinen mv-kuva B:stä tupakka suussa, mutta vaihdoin kun tajusin, että olen jo yli 50vee ja kuolaan jotain sexyä 24vee.
 
vierailija
Tämä shippaus on kyllä huomattavasti koukuttavampaa kuin yksikään tv-sarja tai muu vastaava. Jutun käänteet on välillä ihan absurdeja, uusia sivuosanesittäjiä tulee nurkan takaa mukaan ja häviää taas sitten seuraavassa jaksossa.
Tarina ei kuulu oikein mihinkään genreen ja välillä taas ihan kaikkiin. Löytyy kauhua, romantiikka, komediaa ehkä vähän välillä scifiäkin.
Uudet jaksot tulee koska sattuu, täysin yllättäen ja siitä syystä on pakko koko ajan tarkistaa, missä mennään, ettei tipu kärryiltä.
Ei ihme, jos tuo muu elämä jää vähän paitsioon.
Ja itse lisäksi seuraan tätä kaikkea salassa, vähän niin kuin rinnakkaistodellisuudessa ja se, jos mikä luo omat haasteensa, kun yrittää kätkeä ne sisimmässä vellovat tunnekuohut. Ei ihme, jos sydän jyskyttää koko ajan tuhatta ja sataa.

Katrina
Todellakin. Musta ehkä herkullisinta on tämä draaman tapahtuminen kahdessa eri ulottuvuudessa samaan aikaan. Niin se menis musta tätä shippiä kuvaavassa elokuvassakin, jos sellasen käsikirjoittaisin.

Yhtäältä on surrealistinen tarinakudelma joka ehkä alkaa vantaalaisen jeren umk-voitosta ja huipentuu elämää suurempaan sielunkumppanuuteen balkanilaisen miespuolisen rocklaulajan kanssa. Tarina rakentuu murusista ja massiivisesti määrästä ympärille syntynyttä lorea. On ikonisia hetkiä (kaulapusut, b tavan possujunassa...), käsittämättömiä mutta voimakkaita hokemia (are you) ja absurdeja sivuhahmoja (who is benjamin, ahvenanmaan sugardaddy), jotka kaikki shippaajat tuntee etu- ja takaperin ja joiden ympärille jotakin koherenttia kertomusta punotaan.

Toisaalta on meidän tavallisten ihmisten elämät jotka kietoutuu kummallisella tavalla shippiin ja saman leirinuotion ääressä tässä. On unia, outoja sattumia ja kokemuksia energioista ja asioiden paralleelisuudesta. Ja etenkin on ihmisten omissa elämissä tapahtuvia ficcimäisiä käänteitä ja suuria mullistuksia. Enid jonka elämänkatsomus ja omakuva syntyy uudestaan ja Joymuffin jonka ulkomaille muuttoon alkaa punoutua BK loresta outoja elementtejä olis mun leffassa samoin kun moni muu.
🐶🩷

Mielenkiintoista miettiä kuka tässä tosiaan jäisi viimeisenä laivaan ja miksi. Ja olisko se jo nähtävissä?
Mä olin ajatellut että jos irl tapahtuu jotain suurta, niin shippaus hälvenee. Ei se ehkä mene niinkään. Mulla on nyt parilla perheenjäsenellä ihan karmeita ja huolestuttavia juttuja meneillään ja oon tosielämässä neuvoton ja uupunut kun en osaa korjata asioita vaikka yritän. Nyt tuntuu shippikuvitelmat entistä tärkeämmiltä: fiktiivistä osaa BK suhteesta voi itse hallita ja sen todellisuutta voi taivutella.
 
vierailija
Mä oon ihan kateellinen teille, jotka olette nähneet unia B:stä ja/tai K:sta! Mä en muista kertaakaan heränneenä sellaisesta unesta, en vaikka luen ficcejäkin ennen nukkumaanmenoa 😣

💡🤔❤🔥
 
vierailija
Todellakin. Musta ehkä herkullisinta on tämä draaman tapahtuminen kahdessa eri ulottuvuudessa samaan aikaan. Niin se menis musta tätä shippiä kuvaavassa elokuvassakin, jos sellasen käsikirjoittaisin.

Yhtäältä on surrealistinen tarinakudelma joka ehkä alkaa vantaalaisen jeren umk-voitosta ja huipentuu elämää suurempaan sielunkumppanuuteen balkanilaisen miespuolisen rocklaulajan kanssa. Tarina rakentuu murusista ja massiivisesti määrästä ympärille syntynyttä lorea. On ikonisia hetkiä (kaulapusut, b tavan possujunassa...), käsittämättömiä mutta voimakkaita hokemia (are you) ja absurdeja sivuhahmoja (who is benjamin, ahvenanmaan sugardaddy), jotka kaikki shippaajat tuntee etu- ja takaperin ja joiden ympärille jotakin koherenttia kertomusta punotaan.

Toisaalta on meidän tavallisten ihmisten elämät jotka kietoutuu kummallisella tavalla shippiin ja saman leirinuotion ääressä tässä. On unia, outoja sattumia ja kokemuksia energioista ja asioiden paralleelisuudesta. Ja etenkin on ihmisten omissa elämissä tapahtuvia ficcimäisiä käänteitä ja suuria mullistuksia. Enid jonka elämänkatsomus ja omakuva syntyy uudestaan ja Joymuffin jonka ulkomaille muuttoon alkaa punoutua BK loresta outoja elementtejä olis mun leffassa samoin kun moni muu.
🩷

Mielenkiintoista miettiä kuka tässä tosiaan jäisi viimeisenä laivaan ja miksi. Ja olisko se jo nähtävissä?
Mä olin ajatellut että jos irl tapahtuu jotain suurta, niin shippaus hälvenee. Ei se ehkä mene niinkään. Mulla on nyt parilla perheenjäsenellä ihan karmeita ja huolestuttavia juttuja meneillään ja oon tosielämässä neuvoton ja uupunut kun en osaa korjata asioita vaikka yritän. Nyt tuntuu shippikuvitelmat entistä tärkeämmiltä: fiktiivistä osaa BK suhteesta voi itse hallita ja sen todellisuutta voi taivutella.
Upeasti sanoitettu. 👏👏👏 on tämä mahtava genresekoitus ja todellisuuksien limittäisyys on aivan huikeaa.

Ja tuo viimeinen kappale, sen pakopaikka-aspektin lisäksi todella hyvä oivallus jonka nappaan itselleni ajatuksiin. Tämä kokonaisuus on kuin muovailuvahaa päässä, jota loppuviimein taivuttelee itse. Moneen asiaan ei pysty vaikuttamaan tosielämässä eikä tässäkään reaalitasolla tietenkään, mutta laivamatkalla voi. Kaikki tunnehattara on omassa päässä, ja olen itse hattarakoneen käyttäjä. 🍡💖

🌙💜
 

Yhteistyössä