Minäkin olen pitänyt onnellisia loppuja sen verran oletusarvoisena tämän fandomin tyypillisissä ficeissä, että en ole sitä erikseen tägännyt. Mutta täytyy muistaa tämä jatkossa, kunhan seuraavan kerran saan jotain julkaisukelpoista kasaan.
Yksi juttu, jonka olen lukijana viime aikoina huomannut on se, että moniosaisten ficcien kohdalla omaa orientoitumista helpottaisi, jos kirjoittaja heittäisi ekan luvun kohdalla edes jonkun arvion siitä, kuinka monta lukua ficissä tulee olemaan. On tarinan kannalta aika paljon eroa sillä, onko ficissä esimerkiksi neljä vai viisitoista lukua. Sen sijaan se ei haittaa, jos ensin aiottu lukumäärä sitten vaikka vähän heittääkin. Joka tapauksessa joku aavistus tarinan mittakaavasta helpottaa jotenkin sen pariin uppoutumista. Joymuffin onkin kivasti tätä periaatetta toteuttanut.
Olisi muuten kiinnostava tietää, onko teille muille väliä sillä, kuinka yksityiskohtaisesti ficcien seksuaalinen sisältö on tägätty? Itse koen, että rating kertoo riittävästi siitä, kuinka suoraa seksuaalisen toiminnan kuvailua ficissä on, ja se riittää itselleni. Minun ei ole tarve tietää yksityiskohtaisesti esim. sitä, mitä seksitapoja ficissä toteutetaan, mutta ei näiden luettelu varsinaisesti haittaakaan. Kirjoittajana linjani on, että käytän just aika yleisluontoisesti erilaisia smut-luonnehdintoja yms., ja ajattelen että rating kertoo olennaisimman kuvailun yksityiskohtaisuudesta. Tämä siis "tavanomaisimpien" seksitapojen kohdalla, sit jos ficissä olisi vaikka jotain kinkympää sisältöä, niin tägäisin sen tarkemmin. Ja jos olen epävarma ratingista, laitan sen varovaisuusperiaatteella yhtä pykälää ylemmäs, että kukaan ei joutuisi lukemaan vastoin tahtoaan omaan makuunsa liian seksuaalista sisältöä.