Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Mikä hyvin maistaa. Eihän tuo ole mitään suomea. Tekee mieli maistaa se on
No siis JOS Bojan puhuu suomea, niin olisi just tyypillistä, ettei se mene ihan oikein.
Miltä videolta tää oli alunperin? Jokereiden tililtäkö? Hiiskatti, onko niitä alkuperäisiä joku tallentanut!? Tumppu, Twitter? Itse en ole, kun puhelimeni on niin täysi!
Mun ensireaktio kun kuulin tuon, oli, että mitä, miks mä kuulen kuin B puhuis suomea? Kuuntelin sen monta kertaa uudelleen.
Mä kuulin sen samalla lailla joka kerta, ja minusta se oli jotenkin ihan luonteva tsoukki, että ollessaan vapautuneena ulkomailla Sunny sidella Lontoossa Bojan miettii ihania Suomi-vierailujaan ja lörpäyttää jotain tuollaista ulos suustaan, koska se oli asia, mikä liikkui hänen mielessään.
Mutta jos asia todella on noin niin, menen Niuvaan! Vaikka pidän sitä että hän lörpöttelisi suomea tosi luontevana, niin en sitä, että me saamme todistaa sen!!! Että hän on valmis ilmaisemaan sen maailmalle.
Mutta oon edelleen valmis pettymään, että tälle on jokin järkevä, hillitty selitys.

P.S. Kysyin tätä nyt Josubseiltakin instassa, mutta en ole varma menikö viesti siellä perille, ig antaa taas niitä sen ”kutsu henkilö keskusteluun” viestejään, vaikka näyttää, että kommenttini meni perille.
 
vierailija
Vähän OT-juttu, mutta minusta hauska. Näin unta, joka oli samaan aikaan “livenä” ja ficci, ei K&B-ficci, mutta joku randomficci AO3:ssa. Olin entisellä työpaikallani ja palasin työpisteelleni. Pomo oli sammuttanut koneeni ja sanoi, että nyt pitää lähteä, hän on lähdössä (ja olimme ainoat paikalla). Menimme alas talon respaan ja hän pyysi heitä tilaamaan taksin lentokentälle ja korosti miten on kova kiire ja kuulosti aika ahdistuneelta. Mietin, että tämä on kyllä aika outo ficci ja ensimmäinen osa oli tosi lyhyt, alle tuhat sanaa, mutta nyt pitää odottaa seuraavaa osaa, että saan tietää, miksi pomoni halusi kentälle niin hädässä. :D Minäkö lukenut liikaa ficcejä, ei kai.
 
vierailija
Vähän OT-juttu, mutta minusta hauska. Näin unta, joka oli samaan aikaan “livenä” ja ficci, ei K&B-ficci, mutta joku randomficci AO3:ssa. Olin entisellä työpaikallani ja palasin työpisteelleni. Pomo oli sammuttanut koneeni ja sanoi, että nyt pitää lähteä, hän on lähdössä (ja olimme ainoat paikalla). Menimme alas talon respaan ja hän pyysi heitä tilaamaan taksin lentokentälle ja korosti miten on kova kiire ja kuulosti aika ahdistuneelta. Mietin, että tämä on kyllä aika outo ficci ja ensimmäinen osa oli tosi lyhyt, alle tuhat sanaa, mutta nyt pitää odottaa seuraavaa osaa, että saan tietää, miksi pomoni halusi kentälle niin hädässä. Minäkö lukenut liikaa ficcejä, ei kai.
😂😂😂 toivottavasti saat tuohon ficciiin next chapter, koska olisihan se ikävää, jos jäisi kesken 😄
 
vierailija
Muskottipähkinä perunamuusissa on minullekin ihan uusi juttu 😮 Ja joo, viikonloppuna tuli tehtyä perunamuusia täälläkin, laitan itse siihen yleensä kaurakermaa sillä syön aika vegaanipainotteisesti.
 
vierailija
Jos googlettaa muskottipähkinä perunamuusi, niin löytyy tuhansia tuloksia ja noin puolet tuntuu pitävän sitä perusmuusin tavanomaisena ainesosana ja puolet salaperäisenä mausteena, jolla saa muusin uusiin ulottuvuuksiin. :D Mutta ehkä tämä riittää tästä aiheesta, nyt tekee mieli perunamuusia. :)
 
  • Haha
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Butter/milk is what we put in mashed potatoes as well. Some people like to add sour cream as well.
I personally like to add a bit of cream cheese instead of sour cream.
Sour cream sounds like a very Eastern European addition, I don't think Finns would do it. I feel like mashed potatoes should be bland with a slight sweetness, like potatoes are, and adding anything sour just sounds weird from a Finnish perspective. :)

Finnish grocery stores actually sell something called "smetana", which is Russian-style sour cream that most Finns would only use for a few particular purposes (and the name means just sour cream, not cream in general like in Slavic languages). :)

- Joymuffin
 
Sour cream is very much Balkan, yes! And all kinds of other milk products. We put it in everyttttthiiiiing. Many desserts, such as crepes filling, vegetable soups, sauces (steaks in mushroom sauce with sour cream is a typical example). It's not really sour taste (at least if you ask me)! It's similar to what the French call Crème fraîche.
We also have something called "sour milk"
Then there's "skuta" which foreigners love to translate as cottage cheese (or Quark in German) but in reality it is nothing like either.:)
And kefir... :love:

"Smetana" is the same word as in Slovenian. But it's just "cream" and you wouldn't know whether it's sour cream, sweet cream, whipping cream, cooking cream....:)
 

Yhteistyössä