Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
On ihana tuo Bojan kun osoittaa lämpöä ja välittämistä tuolla tavalla ja tykkää olla lähellä. Tuota saisi olla suomalaisessakin kulttuurissa enemmän, vaikka selvästi ihan B:n oma piirre myös, eikä vaan kulttuurista johtuva.
Suomalaisessa kulttuurissa etenkin poikien/ miesten läheisyys on urheilujoukkueita lukuun ottamatta suurin piirtein kiellettyä. Tytöillä / naisilla on huomattavasti suuremmat vapaudet kulkea esim. käsi kädessä kaupungilla ja halailla toisiaan kuin miehillä. Jos kaksi poikaa kulkisi käsi kädessä, alkaisi h**mo-huutelu saman tien.
Siinä mielessä Kärtsä / Jere on tullut kyllä hyväksi roolimalliksi sekä meikkaamalla että näyttämällä, että samaa sukupuolta olevaakin voi halata.
 
vierailija
Suomalaisessa kulttuurissa etenkin poikien/ miesten läheisyys on urheilujoukkueita lukuun ottamatta suurin piirtein kiellettyä. Tytöillä / naisilla on huomattavasti suuremmat vapaudet kulkea esim. käsi kädessä kaupungilla ja halailla toisiaan kuin miehillä. Jos kaksi poikaa kulkisi käsi kädessä, alkaisi h**mo-huutelu saman tien.
Siinä mielessä Kärtsä / Jere on tullut kyllä hyväksi roolimalliksi sekä meikkaamalla että näyttämällä, että samaa sukupuolta olevaakin voi halata.
Kyllä nykyään Suomessakin monet miehet halaavat toisiaan ja ovat halanneet jo kauan. Ysärillä jo oli ihan yleistä, että miespuoliset kaverini halailevat toisiaan. Silloin törmäsin myös ensimmäistä kertaa halikasoihin, jotka olivat tosi suosittuja porukoissa, joissa vietin aikaa, ja ovat edelleen. Joskus jonkun piti vähän no homotella (mikä käytännössä tapahtui päinvastaisesti, eli laskettiin leikkiä siitä, miten homoa homma olikaan), mutta yleensä ei.

Kerran toin itseäni vanhemman miespuolisen kaverin tällaisen porukan hengailuun. Hänelle asia ei ollut tuttu, mutta meni ehkä 10 min niin siellä hän löhösi sängyllä yhdessä läjässä muiden kanssa.

- Joymuffin
 
vierailija
Kyllä nykyään Suomessakin monet miehet halaavat toisiaan ja ovat halanneet jo kauan. Ysärillä jo oli ihan yleistä, että miespuoliset kaverini halailevat toisiaan. Silloin törmäsin myös ensimmäistä kertaa halikasoihin, jotka olivat tosi suosittuja porukoissa, joissa vietin aikaa, ja ovat edelleen. Joskus jonkun piti vähän no homotella (mikä käytännössä tapahtui päinvastaisesti, eli laskettiin leikkiä siitä, miten homoa homma olikaan), mutta yleensä ei.

Kerran toin itseäni vanhemman miespuolisen kaverin tällaisen porukan hengailuun. Hänelle asia ei ollut tuttu, mutta meni ehkä 10 min niin siellä hän löhösi sängyllä yhdessä läjässä muiden kanssa.

- Joymuffin
Riippuu varmaan vähän siitä, missä päin maata ollaan ja millaisissa piireissä liikutaan. Yläkoulussa ja lukiossa opettajina työskentelevien tuttavien kanssa tästä on keskusteltu, ja he ovat kyllä olleet huolissaan pojista ja heihin yhteisöstä kohdistuvista paineista. Leikkimielisesti voidaan painia, töniä toisia ja vääntää, mutta siihen se sitten jääkin.

Oman parikymppisen poikani kaveripiiriä seuratessa en ole kyllä juuri läheisyyteen törmännyt. Yhdessä hengataan, mutta ei toista kyllä kosketa. Ehkä olen antanut huonon mallin kotona :)
 
vierailija
Miks mä ymmärsin, että Joksut asuvat Žaren omistamassa talossa Lontoossa. Ilmeisesti Mrfy oli samassa talossa viime vuonna. Olikohan jotkut slovenialaisen fanit näin Twitterissä puhuneet?

Luulis, että siitä olisi jo tiedotettu, jos Capaldilla olisi keikka muutaman kuukauden päästä.
Mun mielestä tuo ei voi olla sama talo. Katsoin Mrfyn stoorit ja niissä avautui takapihalta puistomaisema. Oli aika väljään asutun näköistä. Sanoivat lisäksi että käyvät bussilla kaupassa, mistä tuli vaikutelma että oli jossain vähän syrjemmässä. En ole törmännyt missään tuohon että Žare omistaisi talon Lontoossa, mutta kaipa sekin voi olla mahdollista.
 
vierailija
Missäs ne tuosta keikasta mainitsikaan? Tää maininta on näköjään jäänyt multa laittamatta talteen, vaikka nykyään tallennan "kaiken", koska jossain vaiheessa tiedän tarvitsevani jonkun tiedon alkuperää ja tarkennusta . Eli puhuttiinko siinä ajankohdasta mitään?
Postasin tänän aikoinaan uutistoimiston puolelle, tässä linkki Tumpussa olleeseen podcastin yhteenvetoon
 
vierailija
Kyllä nykyään Suomessakin monet miehet halaavat toisiaan ja ovat halanneet jo kauan. Ysärillä jo oli ihan yleistä, että miespuoliset kaverini halailevat toisiaan. Silloin törmäsin myös ensimmäistä kertaa halikasoihin, jotka olivat tosi suosittuja porukoissa, joissa vietin aikaa, ja ovat edelleen. Joskus jonkun piti vähän no homotella (mikä käytännössä tapahtui päinvastaisesti, eli laskettiin leikkiä siitä, miten homoa homma olikaan), mutta yleensä ei.

Kerran toin itseäni vanhemman miespuolisen kaverin tällaisen porukan hengailuun. Hänelle asia ei ollut tuttu, mutta meni ehkä 10 min niin siellä hän löhösi sängyllä yhdessä läjässä muiden kanssa.

- Joymuffin
Kiva kuulla että tätä on Suomessakin, riippuu varmasti yksilöistäkin paljon miten sitä läheisyyttä osoitetaan. Totta tuo, että on varmasti nuoremmilla yleisempää. Vanhemmat sukupolvet on varmaan yleisesti vähän jäyhempiä, vaikka ystävät olisi kuinka tärkeitä. Omissakaan kaveriporukoissa ei ole niin kovin paljon halailtu, vaikka ihanaa porukkaa ympärillä onkin.
 
vierailija
Mun mielestä tuo ei voi olla sama talo. Katsoin Mrfyn stoorit ja niissä avautui takapihalta puistomaisema. Oli aika väljään asutun näköistä. Sanoivat lisäksi että käyvät bussilla kaupassa, mistä tuli vaikutelma että oli jossain vähän syrjemmässä. En ole törmännyt missään tuohon että Žare omistaisi talon Lontoossa, mutta kaipa sekin voi olla mahdollista.
Lontoo on kyllä todella iso, eikä läheskään kokonaan sellaista "keskusta"-kaupunkia. Kun nimenomaan siirrytään vähän itse keskustan ulkopuolelle löytyy kyllä myös puistomaisemaa ja väljemmin asuttuja osia.
 
vierailija
Lontoo on kyllä todella iso, eikä läheskään kokonaan sellaista "keskusta"-kaupunkia. Kun nimenomaan siirrytään vähän itse keskustan ulkopuolelle löytyy kyllä myös puistomaisemaa ja väljemmin asuttuja osia.
Joo tiedän enkä siis kyseenalaista sitä etteikö Mrfy olisi ollut Lontoossa, mutta olen vahvasti sitä mieltä että Joksuilla on eri talo.
 
vierailija
Kyllä nykyään Suomessakin monet miehet halaavat toisiaan ja ovat halanneet jo kauan. Ysärillä jo oli ihan yleistä, että miespuoliset kaverini halailevat toisiaan. Silloin törmäsin myös ensimmäistä kertaa halikasoihin, jotka olivat tosi suosittuja porukoissa, joissa vietin aikaa, ja ovat edelleen. Joskus jonkun piti vähän no homotella (mikä käytännössä tapahtui päinvastaisesti, eli laskettiin leikkiä siitä, miten homoa homma olikaan), mutta yleensä ei.

Kerran toin itseäni vanhemman miespuolisen kaverin tällaisen porukan hengailuun. Hänelle asia ei ollut tuttu, mutta meni ehkä 10 min niin siellä hän löhösi sängyllä yhdessä läjässä muiden kanssa.

- Joymuffin
Tuo kyllä on vaihdellut aika paljon varmaan alueelllisesti. Oulun seudulla ei 90-luvulla halailtu ollenkaan omassa kaveripiirissä (tytöt), ei minkäänlaista kosketuskulttuuria, ja poikien kohdalla varsinkaan ei olisi tullut kuulonkaan. Halaaminen tuntui jopa luonnottomalta, kun joku sukulainen etelämpää halasi vieraillessaan. Toki myöhemmin on tullut omaksuttua halaaminen luonnollisena asiana. Mistään halikasoista en ole koskaan kuullutkaan. Että näin paljon vaihtelee kokemukset riippuen millaisissa piireissä on sattunut elämään, eikä yleistyksiä oikein voi tässä asiassa tehdä.
 
vierailija
Tuo kyllä on vaihdellut aika paljon varmaan alueelllisesti. Oulun seudulla ei 90-luvulla halailtu ollenkaan omassa kaveripiirissä (tytöt), ei minkäänlaista kosketuskulttuuria, ja poikien kohdalla varsinkaan ei olisi tullut kuulonkaan. Halaaminen tuntui jopa luonnottomalta, kun joku sukulainen etelämpää halasi vieraillessaan. Toki myöhemmin on tullut omaksuttua halaaminen luonnollisena asiana. Mistään halikasoista en ole koskaan kuullutkaan. Että näin paljon vaihtelee kokemukset riippuen millaisissa piireissä on sattunut elämään, eikä yleistyksiä oikein voi tässä asiassa tehdä.
Joo, siis en todellakaan väitä, että kaikissa piireissä olisi halattu, mutta enemmänkin että mielestäni ei ole niin, että Suomessa on kaikkialla jäyhää tai miehet eivät ollenkaan halaa toisiaan. Itse olen viettänyt Suomen-vuoteni Etelä-Suomessa, mutta monissa noista piireistä on ollut porukkaa myös selvästi kauempaa, mm. Keski-Suomi ja muutama Oulun alueelta asti. Ja minusta on ollut ilahduttavaa myös se, että monesti olen nähnyt ihmisiä, jotka ovat tulleet muunlaisista porukoista ja ovat rohkeasti menneet kokeilemaan sitä halikasaa. :) Eli tätä kulttuuria on ainakin jossain määrin mahdollista levittää.

Iso osa noista porukoista oli muuten miesvaltaisia. Useissa porukoissa on ollut yksi tai useampia tyyppejä, jotka on tunnettu erityisen "hyvinä" halaajina, esim. halaavat tosi pitkään tai erityisen läsnäolevasti tai paijailevat samalla. Ja kaikki nämä "halausgurut" olivat muuten miehiä!

- Joymuffin
 
vierailija
Huvittaa kyllä jos tuo Windows95 mies pääsee ja Joost näyttävät hiukan samalta.
Minulle tuli heti sama mieleen! 😁 Jopa ihan kiva artistikattaus minun mielestä, vaikka alkuun hirvitti kun paljastuivat. Eihän tämä missän tapauksessa yllä lähellekään viime vuoden tasoa, mutta olisi voinut huonompikin olla. Tämä Windows-ukko taitaa olla tällä hetkellä minun lemppari. (MRS=3)
 

Yhteistyössä