Aikamoinen puutarha

  • Viestiketjun aloittaja vierailija
  • Ensimmäinen viesti
vierailija
Ulkkikset tietää että gf on olemassa, Tumpussa häntä arvostetaan "relatable gf":inä joka suo meille K:n lomapostaukset. Ja aina kun joku uusi tulokas fandomissa yllättyy saadessaan tietää asiasta joku pitkäaikaisista ystävällisesti selittää asian laidan, ja että mikä on fandomin protokolla on yksityishenkilöiden tietojen suojaamisen suhteen. Samalla tapaa siellä ollaan yhteisymmärryksessä että niin kauan kun K ja crew välttelee Häärijän oikean nimen käyttöä somessa, niin sitä ei käytetä julkisesti missään postauksissa eikä ficeissä, vaikka se onkin helposti saatavilla erilaisista lähteistä ja Härtsä on fanitapaamisissa usein oma itsensä.
Välillä tuntuu että tämä palsta on ainoa paikka jossa osa porukasta ei yhtään osaa erottaa fanittamista todellisuudesta, tai tiedä fandomeiden perus-käyttäytymissääntöjä.
Ja me on niitä jotka väkisin puhuvat gfstä kokoajan eivät voi antaa olla asiaa millään tavalla.
 
vierailija
Ulkkikset tietää että gf on olemassa, Tumpussa häntä arvostetaan "relatable gf":inä joka suo meille K:n lomapostaukset. Ja aina kun joku uusi tulokas fandomissa yllättyy saadessaan tietää asiasta joku pitkäaikaisista ystävällisesti selittää asian laidan, ja että mikä on fandomin protokolla on yksityishenkilöiden tietojen suojaamisen suhteen. Samalla tapaa siellä ollaan yhteisymmärryksessä että niin kauan kun K ja crew välttelee Häärijän oikean nimen käyttöä somessa, niin sitä ei käytetä julkisesti missään postauksissa eikä ficeissä, vaikka se onkin helposti saatavilla erilaisista lähteistä ja Härtsä on fanitapaamisissa usein oma itsensä.
Välillä tuntuu että tämä palsta on ainoa paikka jossa osa porukasta ei yhtään osaa erottaa fanittamista todellisuudesta, tai tiedä fandomeiden perus-käyttäytymissääntöjä.
Oho! Ulkkarit ovat tuon kuvauksen perusteella todella hyvin käyttäytyviä. Olen myös luullut, että gf ei laajalti ole edes tiedossa.
 
vierailija
Ei hän olekaan. Jotkut suomalaiset ovat asiaa levittäneet kuitenkin jonkin verran. Kai juuri siksi miksi täälläkin hänestä jauhetaan eli joksikin "ei K ole homo" suojaksi.
Älä puhu palturia kun et selvästi hengaa kv kanavilla. Tumppu on shippauksen syyssija yleisestikin, eikä siellä mitään suojia tehtailla, mutta siellä myös tajutaan että K on mitä on. Ja kyllä, siellä katsotaan kaikki stoorit läpi pilkun tarkkaan, eli rintsikat lattialla, meikkitarvikkeet pöydillä ja K:n katseet stooreja kuvavaan henkilöön ennemin kuin suoraan kameraan huomataan aina heti. RP - shippauksen vaarat tiedostetaan siellä myös erittäin hyvin, ja pidetään jopa eettisyyden rajoilla häilyvänä, ja sitä sallitaan vain koska (ja niin kauan kun) K-tiimi on selkeästi ei-vaivaantunut siitä.
 
vierailija
Ei ole minun tietääkseni. Isoissa fandomeissa (esim star wars, taru sormusten herrasta) käytetään kai tagia "canon compliant", mutta ei sitä pienissä-keskikikoisissa fandomeissa viitsitä käyttää kun ei ole satoja AU-ficcejä läpi kahlattavana.
Kiitos paljon!:) Kivaa, kun enemmän fandom-kiemuroista perillä olevilta voi kysyä! Kävin tsekkaamassa myöhempää varten, ja tästä tagista oli paljon apua, ja löysin mitä hain!
 
vierailija
Älä puhu palturia kun et selvästi hengaa kv kanavilla. Tumppu on shippauksen syyssija yleisestikin, eikä siellä mitään suojia tehtailla, mutta siellä myös tajutaan että K on mitä on. Ja kyllä, siellä katsotaan kaikki stoorit läpi pilkun tarkkaan, eli rintsikat lattialla, meikkitarvikkeet pöydillä ja K:n katseet stooreja kuvavaan henkilöön ennemin kuin suoraan kameraan huomataan aina heti. RP - shippauksen vaarat tiedostetaan siellä myös erittäin hyvin, ja pidetään jopa eettisyyden rajoilla häilyvänä, ja sitä sallitaan vain koska (ja niin kauan kun) K-tiimi on selkeästi ei-vaivaantunut siitä.
Minä seuraan Sonera laajemminkin kuin pelkän tumpun osalta ja sen perusteella näkemykseni kerroin. Kyllä pääosin kyseessä on joku suomalainen joka tulee huutelemaan tyttöystävästä ja muut sitten tasoittelee sanomalla ettei ole ok käytöstä ja miten K ei halua puhua asiasta jne. Toki kaikenlaisia ihmisiä on, mutta näin se omissa silmissä on ollut ihan yleisesti somessa.
 
vierailija
Minä seuraan Sonera laajemminkin kuin pelkän tumpun osalta ja sen perusteella näkemykseni kerroin. Kyllä pääosin kyseessä on joku suomalainen joka tulee huutelemaan tyttöystävästä ja muut sitten tasoittelee sanomalla ettei ole ok käytöstä ja miten K ei halua puhua asiasta jne. Toki kaikenlaisia ihmisiä on, mutta näin se omissa silmissä on ollut ihan yleisesti somessa.
Somea sentään. Sonera ei tähän liittynyt
 
vierailija
Älä puhu palturia kun et selvästi hengaa kv kanavilla. Tumppu on shippauksen syyssija yleisestikin, eikä siellä mitään suojia tehtailla, mutta siellä myös tajutaan että K on mitä on. Ja kyllä, siellä katsotaan kaikki stoorit läpi pilkun tarkkaan, eli rintsikat lattialla, meikkitarvikkeet pöydillä ja K:n katseet stooreja kuvavaan henkilöön ennemin kuin suoraan kameraan huomataan aina heti. RP - shippauksen vaarat tiedostetaan siellä myös erittäin hyvin, ja pidetään jopa eettisyyden rajoilla häilyvänä, ja sitä sallitaan vain koska (ja niin kauan kun) K-tiimi on selkeästi ei-vaivaantunut siitä.
Ja kyllä minä tumpussakin tosiaan olet. Et vaan tunnista minua. 😏
 
vierailija
Minä seuraan Sonera laajemminkin kuin pelkän tumpun osalta ja sen perusteella näkemykseni kerroin. Kyllä pääosin kyseessä on joku suomalainen joka tulee huutelemaan tyttöystävästä ja muut sitten tasoittelee sanomalla ettei ole ok käytöstä ja miten K ei halua puhua asiasta jne. Toki kaikenlaisia ihmisiä on, mutta näin se omissa silmissä on ollut ihan yleisesti somessa.
Pyri olemaan levittämättä myrkkyäsi, käärme
 
vierailija
Olet varmaan aika uusi palstailija sitten.
Mä olen seilannut toukokuusta, enkä ole huomannut. Meikkipussit ja ne jalat huomasin etsimällä, kun niistä sanottiin. Normaalisti katson videon kohdetta mitä hänellä on sanottavaa. Ei minua kiinnosta niissä mikään muu. Se on tiedossa että J:llä on tyttöystävä ja ei haittaa jos hän vilahtaa niissä. Todennäköisesti en edes huomaisi häntä, vaikka roikkuisi J:n kaulassa.
-eri
 
vierailija
Muistankin tuon aiemman keskustelun, en vain silloin ehtinyt siihen mukaan kun luin palstaa niin viiveellä.

Olen huomannut tuon saman, ja itse myös tykkäisin realismista enemmän. Osa kirjoittajista tuntuu painottavan omasta mielestään kuumia juttuja realismin kustannuksella, ja se tuntuu olevan ihan tietoinen genre-/tyylivalinta. Esimerkiksi jo heti ekalla seksikerralla kyseisen kumppanin kanssa saadaan useita orgasmeja, tiedetään heti ilman hakemista mistä toinen tykkää, kaikki mitä seksin aikana tapahtuu on automaattisesti tajunnanräjäyttävää, mitään epävarmuuksia ei ole jne. Ja yksi yleinen piirre on, että seksin aikana tehdään asioita, jotka oikeasti vaatisivat aika perusteellista suostumusasioista ja rajoista keskustelua, turvasanoista sopimista yms., mutta silti ficissä asiat vain tapahtuvat ja molemmat/kaikki osapuolet automaattisesti tykkäävät.

Erityisesti tuo viimeinen kohta on omasta mielestäni vähän harmi, koska itse erityisesti tykkäisin lukea sellaisia kohtauksia, joissa hahmot esimerkiksi keskustelevat toiveista, mieltymyksistä ja rajoista. Varmaan monen mielestä tylsää, mutta minusta sellaisen lukeminen voisi olla tosi kuumaa! Innostuin tosi paljon, kun se yksi eilen tänne linkitetty ficci alkoi sillä, että B esitteli täyttämäänsä kink checklistia J:lle ja sitten he keskustelivat sen sisällöstä, mutta se kohtaus olisi voinut olla paljon pidempi ja perusteellisempi
Oletko lukenut tuon kirjoittajan muita ficcejä? Niissä on tosi paljon keskusteluita kink-juttujen olemuksesta ja dynamiikasta noin yleensä. :) Tosin iso osa on Jan/Nace/Kris/Jure-välillä.
 
vierailija
Mietin joskus muutama viikko sitten, että tulee varmaan tuhat Joksu-ficciä täyteen AO3:ssa tänä vuonna, mutta se tulikin jo nyt. (Oikeasti määrä on suurempi, koska kaikkia ei ole tägätty tuohon kategoriaan.)
 
vierailija
I'm curious, have you come across any good K&B fics that are written in the first person, so from either K's or B's point of view?
A lot of fics are written from either one's point of view but not in the first person. It's actually possible to convey the exact same things from first and limited third person (some books demonstrate this in a quite stunning way). There was one writer who wrote a bunch of short K&B fics in the first person but then either stopped writing or switched to third person.
 
  • Tykkää
Reactions: LadySLO:)
vierailija
Sorry, oli pakko vielä laittaa, kun vaivaa.

Case Ballroom, London, yhteenvetoa
Boj IG:
Kuva Tampereelta (harhautti aluksi) , teksti ja ajatukset ihan muualla.

B lähettänyt B:ttelle viestiklipin samoihin aikoihin kuin kuvatekstin. Klipissä B:tte bailailee Jokerien musiikin tahdissa Ballroomissa.
Saatesanoina B:ltä ”I miss you”. Sanoi, että ei löytänyt kuvaa heistä.
B:tte vastaa ”I miss you too”.

Kuvaavaa on mielestäni esim. seuraavat suomalaisten kommentit B:lle
”didn't Tampere mean anything to you?”
”Bojan….stop it. ”
”Close your eyes and think about England, even when you’re in Finland”
 
vierailija
Sorry, oli pakko vielä laittaa, kun vaivaa.

Case Ballroom, London, yhteenvetoa
Boj IG:
Kuva Tampereelta (harhautti aluksi) , teksti ja ajatukset ihan muualla.

B lähettänyt B:ttelle viestiklipin samoihin aikoihin kuin kuvatekstin. Klipissä B:tte bailailee Jokerien musiikin tahdissa Ballroomissa.
Saatesanoina B:ltä ”I miss you”. Sanoi, että ei löytänyt kuvaa heistä.
B:tte vastaa ”I miss you too”.

Kuvaavaa on mielestäni esim. seuraavat suomalaisten kommentit B:lle
”didn't Tampere mean anything to you?”
”Bojan….stop it. ”
”Close your eyes and think about England, even when you’re in Finland”
Tästä ei ota yhtään mitään selvää, paitsi että nyt on kunnon harhat tulilla. Brunette ei videolla tanssi Electric Ballroomissa. Video on kuvattu Liverpool arenalla viisujen aikaan. Mitä ihmettä tämä sönkötys edes tarkoittaa?
 
vierailija
Tästä ei ota yhtään mitään selvää, paitsi että nyt on kunnon harhat tulilla. Brunette ei videolla tanssi Electric Ballroomissa. Video on kuvattu Liverpool arenalla viisujen aikaan. Mitä ihmettä tämä sönkötys edes tarkoittaa?
Samaa mieltä, tän aiheen voisi jo lopettaa, ei liity uuteen kuvaan mitenkään tää Brunetelta lähtenyt viisukuvajuttu, jotkut nyt sekoittaa asioita
 
vierailija
Tästä ei ota yhtään mitään selvää, paitsi että nyt on kunnon harhat tulilla. Brunette ei videolla tanssi Electric Ballroomissa. Video on kuvattu Liverpool arenalla viisujen aikaan. Mitä ihmettä tämä sönkötys edes tarkoittaa?
Tää Brunette-sivujuonne on kyl nyt melkoinen käänne :D. No, ehkäpä se sit paljastuu todeksi vielä jossain kohtaa, en ihmettelisi sitäkään
 
vierailija
Huomenta! Tykkään käydä lukemassa näitä teidän kirjoituksia ja välillä saatan itsekin kommentoida. Täällä on usein todella kivaa pohdintaa. Nähtävästi K:n ja B:n suuntautuminen jaksaa kiinnostaa osaa ihmisistä. Itse en ole kauheasti lähtenyt avautumaan aiheesta sen tulenarkuuden takia ja ehkä myös kunnioituksesta itse artisteja kohtaan. B:stä on siinä mielessä helpompi puhua, koska hän asuu toisessa maassa. Vaikka koen, että B on vähintään bi tai pan, niin kaikki nämä on kuitenkin pelkkiä oletuksia. Kaikki me katsotaan näitä asioita subjektiivisesti. K:sta en halua kirjoittaa muuta kuin sen, että olin näkevinäni rakkautta hänen ja B:n välillä. Vaikka olen alunperin Kärtsäkuolaajia, niin jokin tuossa B:n ja K:n väleissä on sellaista, että jäin siihen itsekin koukkuun. Siksi täällä edelleen ajoittain ollaan. Itse tulin kaapista ulos opiskellessani yliopistossa. Siellä vallitseva ilmapiiri oli sen verran helppo, rento ja suvaitseva. Mikä mua tässä asiassa huvittaa ja miksi ehkä avaudun tästä on se, että mun oma ulostulo oli vähän samanlaista kuin K:n touhut. Kyseistä kommenttia ei tarvitse sen enempää analysoida ja tarkoitus onkin, että nämä asiat pysyvät vain tässä ketjussa. Hyvää päivänjatkoa kaikille.
 
vierailija
Tästä ei ota yhtään mitään selvää, paitsi että nyt on kunnon harhat tulilla. Brunette ei videolla tanssi Electric Ballroomissa. Video on kuvattu Liverpool arenalla viisujen aikaan. Mitä ihmettä tämä sönkötys edes tarkoittaa?
Nämä ei myöskään ollut mitenkään samaan aikaan! Oliko se Brunette edellisenä päivänä. Ei mitään yhteyttä!
 
vierailija
Tästä ei ota yhtään mitään selvää, paitsi että nyt on kunnon harhat tulilla. Brunette ei videolla tanssi Electric Ballroomissa. Video on kuvattu Liverpool arenalla viisujen aikaan. Mitä ihmettä tämä sönkötys edes tarkoittaa?
Tämä. Ja tuntuu, etteivät monet täällä osaa käyttää/tunne Instagramia. Brunette teki tarinan, jossa oli viestilaatikko saatesanoilla ”I miss you”. Siihen sitten fanit olivat vastailleet, Brunette laittoi vastauksia tarinoihin kuvien ja videoiden kera. Myös B oli vastannut laatikkoon ”I miss you too”, ja Brunette jakoi B.n vastauksen tarinassaan. Brunette olisi halunnut laittaa vastaukseen kuvan B:n kanssa, kun oli jo aiempiin tarinoihin lisännyt kuvia muiden viisukavereiden kanssa, mutta kirjoitti, että hänellä ei sellaista yhteiskuvaa ollut. Tämän Brunetten tarinan sitten B jakoi omissa tarinoissaan.
 

Yhteistyössä