aikaansaamaton mies:(

Miten sitä saisi tuohon mieheen vähän lisää virtaa ja reippautta??Mies on vasta vähän yli 30v ja niin aikaansaamaton että :\| ..meillä on kolme lasta ja minä kotiäitinä ja pyöritän aikalailla siis kokonaan meidän arkea..mies siis työssä.Mutta sitten töiden jälkeen mies ei jaksa tai häntä ei kiinnosta ei niin mikään..tiskipöydän saattaa joskus korjata mutta sitten kaikki muu jääkin minulle kotitöistä nurmikon leikkaamiseen asti.Mitään ideoita elämään en häneltä saa lomat suunnittelen minä ja KAIKEN tuntuu että miehellä ei ole ideoita ei mihinkään..tuntuu että kivirekeä vetäisi perässä tai neljättä isoa lasta..jos kysyy mielipidettä johonkin asiaan vastaus on ihan sama tai en tiedä.Minua rasittaa tilanne todella paljon ja vaikka olen puhunut ja puhunut hänelle asiasta tilanne ei tunnu korjaantuvan. Mieleen hiipii väkisinkin ero vaikka en heti olekkaan eron kannalla.Lapsista mieheni välittää paljon mutta ei viitsi/saa aikaseksi lähteä lasten kanssa esim.ulos tms..tuntuu ettei hän jaksa lasten kanssa muuta kuin pelata tietokoneilla..niin ja tässä en purnaa kotitöiden tekemisestä vaan siis yleisestä saamattomuudesta..
 
ööh...meillä oli miehen kouluaikaan samantapasta..ja pitemmän päälle se rupeaa kokoajan rassaa enemmän ja enemmän kunnes rupesin antaa miehelleni "koulutuksen kantapäänkautta" :whistle:

Pidin huolen että söimme lämpöisen ruuan ennenkuin mies tuli kotiin, pidin myös huolen ettei yhtään ylimääräistä ruokaa jäänyt,,,, ainakun mies tuli ja kysyi mitä ruokana totesin vaan että ei mitään me ollaan jo syöty...
...jos mies etsi puhtaita pyykkejä, totesin vaan et siellä ne kylppärissä oottelee pesua.....(ja en todellakaan pessyt niitä vaan ne tosissaan odotteli pesua, vaan ei mun)

pariviikkoa tuota koulua kesti ennenkö mies rupesi kyselemään että mistä tuulee ja silloin annoin tulla kaiken ulos, eli että en ole mikään kotipiika ym että herralla on kaik ain valmiina... tää koulutus autto sen verran että me tehään nykyään molemmat osaltamme hommia kotona (ja pyykkaus palvelu toimii taas)

:eek: olinko mä ilkee??? :/ no ainakin se toimi :D
 
Mun mies on perinteisesti kotona lellitty mies, jolle äiti on aina tehnyt kaiken valmiiksi. Kun yhteen muutettiin niin tein alusta alkaen selväksi, että kaikkea en rupea yksin tekemään vaan yhdessä tehdään. Välillä tosin joudun käyttämään samoja konsteja kuin tuo edellinen kirjoittaja, eli pyykin oli pesemättä, välillä sulloin miehen ympäri kämppää pyörivät kamppeet sellaisenaan johonkin hyllylle, siellä sitten miehen kaapissa likaiset ja puhtaat kalsarit mukavasti sekaisin.

Ruuanlaitto on ollut mun hommaa, koska pidän siitä, mutta miestä olen opettanut pikku hiljaa myöskin laittamaan ruokaa, verukkeena olen käyttänyt sitä, että jos hän joskus jää tulevan muksun kanssa yksin niin täytyy osata laittaa ruokaa. Ja sellainen diili meillä on, että se joka laittaa ruuan niin sen ei tarvi siivota pöytää, ja jos yhdessä laitetaan ruokaa niin yhdessä siivotaan. Kotityöt jaetaan tosin tasapuolisesti sen mukaan, että minä teen tiettyjä juttuja enemmän koska olen kotona, ja mies saa vapautuksen joistain kun on töissä, mutta viikonloppuisen tehdään yhdesssä siivoukset, kauppareissut, ruuat ja muut sellaiset.

Kyllähän tässä joutuu noiden miesten kanssa välillä aika koville, mutta sen olen oppinut, että mököttää ei kannata vaan miehelle pitää sanoa asiat juuri niin kuin ne ovat, eivät pikkuvihjeitä ymmärrä. Siispä kissa pöydälle ja kotityöt jakoon.

Anne
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 12:02 sannannaa kirjoitti:
ööh...meillä oli miehen kouluaikaan samantapasta..ja pitemmän päälle se rupeaa kokoajan rassaa enemmän ja enemmän kunnes rupesin antaa miehelleni "koulutuksen kantapäänkautta" :whistle:

Pidin huolen että söimme lämpöisen ruuan ennenkuin mies tuli kotiin, pidin myös huolen ettei yhtään ylimääräistä ruokaa jäänyt,,,, ainakun mies tuli ja kysyi mitä ruokana totesin vaan että ei mitään me ollaan jo syöty...
...jos mies etsi puhtaita pyykkejä, totesin vaan et siellä ne kylppärissä oottelee pesua.....(ja en todellakaan pessyt niitä vaan ne tosissaan odotteli pesua, vaan ei mun)

pariviikkoa tuota koulua kesti ennenkö mies rupesi kyselemään että mistä tuulee ja silloin annoin tulla kaiken ulos, eli että en ole mikään kotipiika ym että herralla on kaik ain valmiina... tää koulutus autto sen verran että me tehään nykyään molemmat osaltamme hommia kotona (ja pyykkaus palvelu toimii taas)

:eek: olinko mä ilkee??? :/ no ainakin se toimi :D
Et ollut,aikoinaan minä koulutin exän samalla tavalla ja homma toimikin hetken aikaa kunnes luisui samaan jamaan kuin aikaisemminkin.
 
clivia
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:15 helle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:14 helle kirjoitti:
:D kerran plösö aina plösö ,laiskat ei muuksi muutu,valitettava totuus ,ehkä vaihtamalla reippaampaan mieheen ,tilanne petraantuisi? :x
ps.minä vaihdoin ,enkä hetkeäkään ole katunut..... :p
Samoin =)
 
alannah
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:14 helle kirjoitti:
:D kerran plösö aina plösö ,laiskat ei muuksi muutu,valitettava totuus ,ehkä vaihtamalla reippaampaan mieheen ,tilanne petraantuisi? :x
Oon itekki tuon kannalla!!
Itellä ei oo ollu mitenkää laiska mies mutta aivan turhan liian menevä. Siis ex kihlattu meinaan ja onneks oon päässy pois sen luolta ja nykyään mulla on hieno työssä käyvä perheen isä.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:15 helle kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:14 helle kirjoitti:
:D kerran plösö aina plösö ,laiskat ei muuksi muutu,valitettava totuus ,ehkä vaihtamalla reippaampaan mieheen ,tilanne petraantuisi? :x
ps.minä vaihdoin ,enkä hetkeäkään ole katunut..... :p
Mistä tiiät ettei muutu, kerta itse suhteesta lähdit kävelemään etkä sitä muutosta odottamaan jäänyt? :D
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 14:05 Anne25 kirjoitti:
Mun mies on perinteisesti kotona lellitty mies, jolle äiti on aina tehnyt kaiken valmiiksi.
Sama täällä. Ja kun sille ehdottaa jotain (kotitöihin tai talouteen liittyvää), niin vastaus on yleensä joku näistä:en tiiä, ihan sama, ehkä huomenna. Koulutusta yritin kun muutettiin yhteen, mutta siinä touhussa hermostuin minä ennen miestä. Olen siis yleinen kodin- ja taloudenhoitaja nykyään... :/
 
Minulla on yksi pojista samantyyppinen perässävedettävä. En tunnusta passanneeni ja tiedän nuorukaisen osaavan lähes kaikki kodin askareet. No, villapaitaansa ei ehkä osaa pestä, mutta muuta ei tule mieleen.

Vetelehtivä nuorimies on äidillekin erittäin ärsyttävä. Toivon totisesti, että hän saisi itseensä puhtia viimeistään siinä vaiheessa kun muuttaa yhteen jonkun kanssa.

P.s. ex kertoin minulle ihan uutisena vuosi eron jälkeen, että jääkaappi on kerran vuodessa vedettävä seinästä irti ja puhdistettava. Ihanko totta, ja joka kesä olin pitänyt isot esitykset kun yksinään puhkuin ja puhisin jääkaappia siirrellessäni.
 
Vaadi kovaäänisesti oikeuksiasi. Hiosta ja piinaa. Vertaa kotona tekemääsi työtä hänen ansiotyöhönsä. Tee selväksi, että rahalla hän ei itseään kotitöistä voi vapaaksi ostaa. Tai sitten on hommattava niin rahakas duuni, että voit palkata sisäkö. Jatkuva muistuttelu kotitöitten puolittamisesta on väsyttävää, mutta vaikka vaan viisitoista minuuttia jouteliaisuutta sohvan pohjalla on kaiken vaivan väärtti. (Ja tämä koskee kaikki perheen yhteisiä asioita myös lomaa, sisustamista. Kummankin ON osallistuttava.)
 
Äiti-alokas85
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 20:38 Leija kirjoitti:
P.s. ex kertoin minulle ihan uutisena vuosi eron jälkeen, että jääkaappi on kerran vuodessa vedettävä seinästä irti ja puhdistettava. Ihanko totta, ja joka kesä olin pitänyt isot esitykset kun yksinään puhkuin ja puhisin jääkaappia siirrellessäni.
:D :D :D
 
Iltatähti2005
No eikös se ole vähän tosiaan niin, että kyllä jokainen ottaa ne palvelukset mielellään vastaan. Että tosiaan niinkuin joku kirjoitti, että voi jättää tekemättä ja pesemättä ja lomat suunnittelematta, niin sitten voipi alkaa tapahtua. Mutta, yks juttu tuli vielä mieleen: puoliskon käsitys riittävästä siisteydestä ja lomien vietosta voi olla TOISENLAINEN kuin oma! Joskus voi olla niinkin, että se passiivisempi osapuoli ei saa tuotua näkökantaansa ikinä esille, kun toinen hosuu ja järjestelee niin helkkarist! ;) Sitten tietynlainen itsekkyys tai omaan elämään keskittyminen voi olla kans paikallaan, jos kokee, että puoliso ei toteuta niitä toiveita, joita häneen asettaa. TOista ei voi muuttaa, vain itseään.Kai, ehkä.Tämä taisi olla aikamoista jeesustelua...sori. :saint:
 
SannaK
Olipa mullakin se ensimmäinen tällainen kivireki aikanaan...
KAIKKIEN muiden kotona oli aina ruoka valmiina, kun mies tuli töistä; KAIKKIEN muiden vaimot tekivät aina ja kaikkensa, hakkasivat jopa polttopuut; KAIKKIEN muiden vaimot hoitivat tenavat niin, ettei miehen tarvinnut kuin kerta viikossa puoli tuntia käydä penskan kanssa pihalla (tosin kuulin aika usein, että hoida lapses kun olet sen tehnyt - en näet suostunut aborttiin).
Oli kuulemma meikäläisessä sellainen vika, etten osannut ALISTUA, sanottiinhan kuulemma Raamatussakin, että nainen on tyhmä eikä mitään tiedä... Tässä muutama esimerkki.

Ja sitten vielä ihmetteli, kun otin eron.
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 11:39 heinä kirjoitti:
Miten sitä saisi tuohon mieheen vähän lisää virtaa ja reippautta??Mies on vasta vähän yli 30v ja niin aikaansaamaton että :\| ..meillä on kolme lasta ja minä kotiäitinä ja pyöritän aikalailla siis kokonaan meidän arkea..mies siis työssä.Mutta sitten töiden jälkeen mies ei jaksa tai häntä ei kiinnosta ei niin mikään..tiskipöydän saattaa joskus korjata mutta sitten kaikki muu jääkin minulle kotitöistä nurmikon leikkaamiseen asti.Mitään ideoita elämään en häneltä saa lomat suunnittelen minä ja KAIKEN tuntuu että miehellä ei ole ideoita ei mihinkään..tuntuu että kivirekeä vetäisi perässä tai neljättä isoa lasta..jos kysyy mielipidettä johonkin asiaan vastaus on ihan sama tai en tiedä.Minua rasittaa tilanne todella paljon ja vaikka olen puhunut ja puhunut hänelle asiasta tilanne ei tunnu korjaantuvan. Mieleen hiipii väkisinkin ero vaikka en heti olekkaan eron kannalla.Lapsista mieheni välittää paljon mutta ei viitsi/saa aikaseksi lähteä lasten kanssa esim.ulos tms..tuntuu ettei hän jaksa lasten kanssa muuta kuin pelata tietokoneilla..niin ja tässä en purnaa kotitöiden tekemisestä vaan siis yleisestä saamattomuudesta..
Meillä muuten samanlaista,mutta mies kyllä touhuaa lasten kans ja hoitaa ne mut muihin hommiin saan olla kyllä patistamassa itse ei juurikaan vapaaehtoisesti tee! :/
 
Ipsu
Hei aikaansaamattoman miehen vaimo!
Entä jos miehesi onkin masentunut / uupunut ja kadottanut otteensa elämään. Siinä tapauksessa ei ehkä paasaaminen ja hiostaminen autakaan, vaan hän ahdistuu entistä enemmän ja kokee itsensä riittämättömäksi. Kokeile antaa palautetta niistä (pienistäkin) jutuista, joita hän tekee. Jospa se innostaisi häntä. Eikös kissakin elä kiitoksella. Tämä nyt oli tällainen yksi lähestymistapaehdotus, en tunne miestäsi. Masennus tai uupumus on juttuja, joihin pitää hakea ulkopuolista apua. Voisiko kyse olla tällaisesta?
 
äippä03
minullakin on aikamoinen kivireki perässä vedettävänä.mies ei tee mitään..ei siis kertakaikkiaan mitään.on töissä aamusta iltaan ja kun kotiin tulee niin ei edes poikaa viitsi hoitaa ja kysyy onko ruokaa,ja syö olohuoneen pöydälltä ja jättää kaikki lautaset ja muut siihen,istuu telkkarin vieressä koko illan ja kun päättää mennä suihkuun,kuoriutuu kun banaani keskelle lattiaa,ja sitten kehtaa kysellä,missä on hänen puhtaat vaatteet..hänen äiti on aina tehnyt kaiken hänen eteensä.hän on kai hieman vanhanaikainen,sillä aina jankuttaa,että mies tuo rahat ja nainen hoitaa kodin..mutta kun rahoja ei koskaan näy...minä elätän pojan ja itseni ja omani ja hänen kissansa..muutimme yhteen 1.5 vuotta sitten ja yhteistä taivalta on kokoon tullut kohta 6v.monta kertaa olen lähtöä miettinyt mutta en osaa lähteä kun tuntuu että olen miehestä riippuvainen..rakkaudesta en niinkään tiedä..mitä se on???aika monta kertaa tulee mietittyä...
 
\
Alkuperäinen kirjoittaja 02.07.2004 klo 09:39 Äiti-alokas85 kirjoitti:
\
Alkuperäinen kirjoittaja 01.07.2004 klo 20:38 Leija kirjoitti:
P.s. ex kertoin minulle ihan uutisena vuosi eron jälkeen, että jääkaappi on kerran vuodessa vedettävä seinästä irti ja puhdistettava. Ihanko totta, ja joka kesä olin pitänyt isot esitykset kun yksinään puhkuin ja puhisin jääkaappia siirrellessäni.
:D :D :D
Hehee........tää oli hyvä...... :D :D :D :D
 
Sumppi21
Teki hyvää lukee et muilllaki on samoja ongelmia ku mulla..
vaikka kuinka yritän komentaa ja sanoa myös nätisti, et "tee säkin jotain" niin ei se koskaan tapahdu! Tuntuu et mä en jaksa enää hoitaa ns. kahta lasta.(poika 9kk). Siis todellaki mies on ku pikku ipana aina välillä..perässä saa kulkee siivomas jälkiä! Kyllä on monesti käyny lähtö mielessä..tiedän,et jos lähtisin, mies tulis polvillaan aneleen takasin..se on niin pirun riippuvainen musta! Ihan potuttaa!
Mä takuulla kokeilen tuota koulutusjuttua...jospa meidänkin taloon saatais vähän tasa-arvoa... :/
 

Yhteistyössä