Aika uskomatonta NInaTT että haukut köyhempiä siitä että joutuu hakeen tt-tukea

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieraana
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja vg:
Kyllä suurin osa jää, toki esim. elatustuen suuruus ja asumismenot vaikuttavat jonkun verran.

Laskin minimielarit, ja mun asumiskulut on 650?/kk. Kuukausituloiksi tulisi n. 1300 plus opintolainaa 300 ?/kk, ja niillä eläisin herroiksi :D

Jos Kelan laskuriin on luottamista.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JUURI NINATT SANOI, ETTÄ KASILTA SULKEE KONEEN :laugh:

(jaajuu, ei se sanonut kuinka kauan se pitää sen suljettuna :D )

:ashamed:

"Hei, olen ninaTT, internet-riippuvainen..."

(kaikki kuorossa: "Hei Nina!")

Kyl mä meen ihan justkohtkuvaahetkijasitsitsit :snotty:

Alkuperäinen kirjoittaja ninaTT:
Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
JUURI NINATT SANOI, ETTÄ KASILTA SULKEE KONEEN :laugh:

(jaajuu, ei se sanonut kuinka kauan se pitää sen suljettuna :D )

:ashamed:

"Hei, olen ninaTT, internet-riippuvainen..."

(kaikki kuorossa: "Hei Nina!")

Kyl mä meen ihan justkohtkuvaahetkijasitsitsit :snotty:

Pääseepä sanomaan sen jälkeen,että heti katoaa, kun tulee puhetta ;)

Mun tuntemat vuodesta toiseen elävät sossun asiakkaat eivät edes yritä parantaa elinolojaan. Lapsia tehdään, vaikke ole taloudellinen puoli plussalla koskaan. Maataan kotona ja töitä haetaan, jos työkkäri osoittaa jonkun työpaikan. Haastattelu menee 'joo, ois kai tää kiva paikka, mutta mulla on nuita lapsia sit, että voi olla että myöhästelen' tyyliin.
Oikeastaan yhtään yh:ta en tiedä, joilla elämäntapana on soskussa juosta.
Opiskelijanki ymmärtää

Alkuperäinen kirjoittaja Liptoni:
Mun tuntemat vuodesta toiseen elävät sossun asiakkaat eivät edes yritä parantaa elinolojaan. Lapsia tehdään, vaikke ole taloudellinen puoli plussalla koskaan. Maataan kotona ja töitä haetaan, jos työkkäri osoittaa jonkun työpaikan. Haastattelu menee 'joo, ois kai tää kiva paikka, mutta mulla on nuita lapsia sit, että voi olla että myöhästelen' tyyliin.

Samaa sakkia ne minunkin tuntemat ovat.

Tekevät oikeastaan kaikkensa, etteivät töihin joutuisi.

Pyrin kiertämään ne kaukaa, mutta ei se aina onnistu...

Alkuperäinen kirjoittaja Kowalski:
Kyllä suurin osa jää, toki esim. elatustuen suuruus ja asumismenot vaikuttavat jonkun verran.

Laskin minimielarit, ja mun asumiskulut on 650?/kk. Kuukausituloiksi tulisi n. 1300 plus opintolainaa 300 ?/kk, ja niillä eläisin herroiksi :D

Paljonko opintotuki nykyään on, jos lasketaan että 230e kuussa käteen ei varmaan kovin paljon mene pieleen? Plus elatustuki kahdesta lapsesta, n. 270e ja lapsilisät yh-korotuksella 303e. Näistähän tulee reilut 800e kuussa. Mistä sä tuon sun summan sait :o

Paljonko opintotuki nykyään on, jos lasketaan että 230e kuussa käteen ei varmaan kovin paljon mene pieleen? Plus elatustuki kahdesta lapsesta, n. 270e ja lapsilisät yh-korotuksella 303e. Näistähän tulee reilut 800e kuussa. Mistä sä tuon sun summan sait :o

Opintotuki on nykyään 300?. Asumistuki, elarit + lapsilistä.

Mulle jää opintotukea käteen n. 250 ?/kk, ja tuossa on mukana myös asumistuki jota Kelan laskurin mukaan saisin noin 500 euroa. Eli tekee yhteensä noin 1300 euroa, ilman opintolainaa.

Mulle jää opintotukea käteen n. 250 ?/kk, ja tuossa on mukana myös asumistuki jota Kelan laskurin mukaan saisin noin 500 euroa. Eli tekee yhteensä noin 1300 euroa, ilman opintolainaa.

Eli kun siitä miinustetaan sun vuokra 650e, sulle ja kahdelle lapselle jää käteen 650e kuukaudessa. Toimeentulotukinormin mukaan teille pitäisi jäädä n. 900e kuukaudessa, eli alle jää kirkkaasti. Toki laina laskettaisiin myös sulle tuloksi, niin pääsisit nippanappa rajan yli, eli et saisi toimeentulotukea, vaikka eläisitte käytännössä tuolla 650e:lla.

Eli kun siitä miinustetaan sun vuokra 650e, sulle ja kahdelle lapselle jää käteen 650e kuukaudessa. Toimeentulotukinormin mukaan teille pitäisi jäädä n. 900e kuukaudessa, eli alle jää kirkkaasti. Toki laina laskettaisiin myös sulle tuloksi, niin pääsisit nippanappa rajan yli, eli et saisi toimeentulotukea, vaikka eläisitte käytännössä tuolla 650e:lla.

650 ? plus 300 ? opintolainan osuus = eläisimme ihan mukavasti lasten kanssa, ilman toimeentulotukea. Kesät tekisin tuollaisessa tilanteessa tottakai töitä.

650 ? plus 300 ? opintolainan osuus = eläisimme ihan mukavasti lasten kanssa, ilman toimeentulotukea. Kesät tekisin tuollaisessa tilanteessa tottakai töitä.

Mä olin aikoinani samassa tilanteessa, mutta koska en halunnut nostaa lainaa, meillä oli ajoittain aika tiukkaa. Toimeentulotukea en hakenut. Muutaman vuoden tuollaista tilannetta jaksaa ihan hyvin, sillä asenteella että myöhemmin helpottaa.

Alkuperäinen kirjoittaja Turmaliini:
Mun mielestä on oikeus elää toimeentulotuella, vaikka koko elämän ajan. Keneltäkään ei ole kysytty haluaako tänne syntyä vai ei.

Jos on edellytyksiä muuhunkin, niin miksi ihmeessä kukaan eläisi niin? Jos on niin katkera syntymästään, ettei kykene työhön pelkästään sen katkeruuden varjolla, niin en viitsi edes sananvapauden varjolla lausua oikeita ajatuksiani julki.

Kun erosin, jäin aika lailla tyhjän päälle, mutta en jäänyt tilannettani surkuttelemaan.

Mä olin aikoinani samassa tilanteessa, mutta koska en halunnut nostaa lainaa, meillä oli ajoittain aika tiukkaa. Toimeentulotukea en hakenut. Muutaman vuoden tuollaista tilannetta jaksaa ihan hyvin, sillä asenteella että myöhemmin helpottaa.
Muutaman vuoden juttuja näiden pitäisi terveillä työkykyisillä ihmisillä ollakin, tietysti.

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:
Mun mielestä on oikeus elää toimeentulotuella, vaikka koko elämän ajan. Keneltäkään ei ole kysytty haluaako tänne syntyä vai ei.

Jos on edellytyksiä muuhunkin, niin miksi ihmeessä kukaan eläisi niin? Jos on niin katkera syntymästään, ettei kykene työhön pelkästään sen katkeruuden varjolla, niin en viitsi edes sananvapauden varjolla lausua oikeita ajatuksiani julki.

Kun erosin, jäin aika lailla tyhjän päälle, mutta en jäänyt tilannettani surkuttelemaan.

Mutta jos haluaa elää toimeentulolla niin mielestäni sitä ei pitäisi tuomita. Kaikilla ihmisillä ei ole edellytyksiä parempaan

Muutaman vuoden juttuja näiden pitäisi terveillä työkykyisillä ihmisillä ollakin, tietysti.

Mä harkitsen kyllä uuden tutkinnon opiskelua muutaman vuoden kuluttua :D

Alkuperäinen kirjoittaja Non compos mentis:

Mutta jos haluaa elää toimeentulolla niin mielestäni sitä ei pitäisi tuomita. Kaikilla ihmisillä ei ole edellytyksiä parempaan

Kirjoitinkin "jos on". Oletettavasti sielultaan ja ruumiiltaan terve ihminen omaa ne edellytykset muuhunkin. Mulla on synnynnäinen liikuntavamma, pari neurologista fibaa ja silti teen kokopäivätyötä, opiskelen täydellä teholla sekä hoidan kodin ja lapset. Mielestäni yhteiskunta saisi kyllä hieman parantaa sitä ihmisten voimaannuttamista takaisin oman elämän herraksi.

Eli esim. terapiaa nopeammalla tahdilla ja ihminen takaisin työelämään. Ei mitään eläkekokeiluja, taas töihin, anotaan kuntoutusta jota ei saada ja sitten ratketaan juomaan jne. Ei, vaan heti ensimmäisten pientenkin ongelmien ilmaannuttua heti kokonaisvaltainen tuki ihmiselle ja perheelle. On halvempaa estää syrjäytyminen kuin nostaa ihminen sieltä syvältä takaisin muiden joukkoon.

Kannattaa olla ninatt! Onnellinen yh, joka ei kykene lapsensa isän kanssa olemaan edes saman katon alla. Mä haluan olla yhtä onnellinen. Voitko antaa vinkkejä kuinka parisuhde pilataan?

Mua nolotti mennä ja näyttää meidän elämää papereilla. Tuloja ja menoja.. Enhän minä tuollasia kerro edes anopille saatikka parhaimmalle kaverille.
Tuohon varmasti turtuu, jos on aina elämä hakusessa.
Mulla on muutamia kavereita, jotka tuohon on turvautunu muutaman kerran ja silloinki aiheesta.
Ja sitten tosiaan näitä synnynnäisiä sossulaisia, jotka on sitä mietlä, että kaikki pitää sossu aksaa, kun kylhän mekin veroja maksetaan! Opiskelu, eikä töihinmeno innosta.
Kyllä meidän kaikkien pitäisi kantaa vastuumme ja jos joku tarvii sitä apua joskus, niin ilomielin ne suodaan hälle..

Alkuperäinen kirjoittaja Oot pissis:
Kannattaa olla ninatt! Onnellinen yh, joka ei kykene lapsensa isän kanssa olemaan edes saman katon alla. Mä haluan olla yhtä onnellinen. Voitko antaa vinkkejä kuinka parisuhde pilataan?

Kyllä mä kykenen olee exän kanssa saman katon alla mut se ei kuulemma kykene olee mun kaa saman katon alla :D Mistä sä oot tollasta virheellistä tietoa saanu??

Vinkkejä parisuhteen pilaamiseen saat paremmin exältäni; hän oli tämä aktiivinen osapuoli, minä passiivisempi mukanapeluri. Exä voi kertoa, että jos on väkivaltainen ja ryyppää niin nainen voi pistää poikki. Se oli hänelle itselleen suuri yllätys.

No olipa älytön väite. Tyttäreni ovat kumpikin taloudellisesti ihan omillaan. Toki ostan lapsenlapsilleni vaatteita ja lahjoja mutta se onkin jokaisen mummin etuoikeus. En ole koskaan missään chatissa tai yksäreissä valittanut tästä asiasta. Joskus aikoinaan kun esikoiseni aviomies kuoli hain tukea palstan suljetulta puolelta mutta se ei liittynyt rahaan vaan ihan muihin asioihin.

Yhteistyössä