A
arkangeli
Vieras
Alkuperäinen kirjoittaja samaara:Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:Kulttuurierot tuli mullakin ensimmäisenä mieleen.
Mutta voisitkohan neuvotella appivanhempiesi kanssa noista työtunneista. Kyllähän sielläkin varmasti jonkinmoiset työaikalait on. Älä puhu miehellesi vaan suoraan appivanhemmille, mutta muista kunnioittava sävy puheessa myös silloin.
Just toi on se ongelma, että miehen vanhemmat ne odottaa että oon koko päivän töissä. Mies sano, että sen vanhemmat alkaa vihaamaan mua, jos niille koskaan sanon siitä, etten jaksa olla niin paljon töissä, et jos oisin vaan sen 8 tuntia. Mies myös sano, että jos alan jostain työajoista neuvottelemaan ihan kuin oisin "vaan" työntekijä, niin ne suuttuis tosi pahasti. Käytännössä mies siis sano, etten saa sanoa niille mitään.
En mä enää tiedä mitä mä teen. Ehkä tää kaikki on vaan mun henkilökohtainen ongelmani. Tarkoitan siis, että ehkä tässä ei ees muuten mitään ongelmaa oo, mutta vaan mun päänsisäinen.
Joo. Niinpä. Tämä on vaan sun ongelma, mutta kyllähän sun täytyis ehkä miettiä itsellesi ne rajat, että mitä sä olet valmis kestämään ja mitä tästä sulle jää käteen. Luultavasti appivanhemmat ym. suku ( siis perhe) eivät tule muuttumaan mitenkään ratkaisevasti. Sun "huono puoli" on vielä se, että oot suomalainen. Noi peruskreikkalaiset ei kyllä arvosta kovinkaan korkeelle muita kansallisuuksia. Ja sille asialle sä et kyllä voi mitään.
Totta puhuen toi, että mies ei oo "valmis" naimisiin kuulostaa kans mielestäni oudolle jos kerran muuten viettää perinteisten arvojen mukaista elämää. Olen lähipiirissäni seurannut tällaista kreikka-suomi pariskuntaa, joten tiedän kyllä millaista voi olla.