Aijai, kun nautin nähdessäni entisen kaverin Mäkkärin kassalla:D

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja "enja"
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

"enja"

Vieras
Olimme lukiossa samaan aikaan ja hänellä oli erittäin selvät sävelet elämänsä suhteen ja aina arvosteli ja halveksuikin minua siitä, kun mun tapa elää ei sopinut hänen maailmaansa. Hän lähti ravintola-alan koulutukseen (jonka kai jätti loppuvaiheessa kesken) ja itse menin töihin. Hän perusti perheen ja oli siitäkin niin helvetin ylpeä, kun on suorittanut elämänsä tavoiteajassa, on töissä ja tienaa, on tehnyt fiksuja valintoja. Aina olin häntä huonompi.

Noh, neljä vuotta sitten pääsin opiskelemaan yliopistoon ja siitäkin tuli sanomista; korkeakoulutushan on sinänsä ihan turhaa ja opintotuki niin pieni ja hän on sentään jo mun valmistumiseen mennessä tienannutkin jotain. Ja enhän mä edes töitä tulisi saamaan, kun korkekoulutettuja on niin paljon ja he ovat vain tyhmempiä ihmisiä, kun tuhlaavat aikaansa koulussa. Kun voisi olla tienaamassa.

Noh, välimme viilenivät hieman ja eilen törmäsin häneen pitkästä aikaa, Mäkkärin kassalla:D Mun teki niin hyvää, kun siinä pikaisesti vaihdettiin kuulumiset, kertoa, että itse olen valmistumassa ja sain koulusta vastaavan työpaikan, jonne teen nyt gradua ja sen jälkeen jatkan oikeassa työsuhteessa. Ja hän oli vakituisena Mäkkärissä.

Ah, mä niin nautin. Aivan oikein tuollaiselle tyypille, joka on jaksanut aina tuoda omien valintojensa paremmuutta esiin ja leuhki, miten ravintolakoulun jälkeen pääsisi kaupungin tasokkaimpaan ravintolaan ja siitä esimieheksi. Voi, voi.

Lapsellista ehkä, mutta sallin sen itselleni.

[QUOTE="enja";24695306]Olimme lukiossa samaan aikaan ja hänellä oli erittäin selvät sävelet elämänsä suhteen ja aina arvosteli ja halveksuikin minua siitä, kun mun tapa elää ei sopinut hänen maailmaansa. Hän lähti ravintola-alan koulutukseen (jonka kai jätti loppuvaiheessa kesken) ja itse menin töihin. Hän perusti perheen ja oli siitäkin niin helvetin ylpeä, kun on suorittanut elämänsä tavoiteajassa, on töissä ja tienaa, on tehnyt fiksuja valintoja. Aina olin häntä huonompi.

Noh, neljä vuotta sitten pääsin opiskelemaan yliopistoon ja siitäkin tuli sanomista; korkeakoulutushan on sinänsä ihan turhaa ja opintotuki niin pieni ja hän on sentään jo mun valmistumiseen mennessä tienannutkin jotain. Ja enhän mä edes töitä tulisi saamaan, kun korkekoulutettuja on niin paljon ja he ovat vain tyhmempiä ihmisiä, kun tuhlaavat aikaansa koulussa. Kun voisi olla tienaamassa.

Noh, välimme viilenivät hieman ja eilen törmäsin häneen pitkästä aikaa, Mäkkärin kassalla:D Mun teki niin hyvää, kun siinä pikaisesti vaihdettiin kuulumiset, kertoa, että itse olen valmistumassa ja sain koulusta vastaavan työpaikan, jonne teen nyt gradua ja sen jälkeen jatkan oikeassa työsuhteessa. Ja hän oli vakituisena Mäkkärissä.

Ah, mä niin nautin. Aivan oikein tuollaiselle tyypille, joka on jaksanut aina tuoda omien valintojensa paremmuutta esiin ja leuhki, miten ravintolakoulun jälkeen pääsisi kaupungin tasokkaimpaan ravintolaan ja siitä esimieheksi. Voi, voi.

Lapsellista ehkä, mutta sallin sen itselleni.[/QUOTE]

Mitä hienompaasä oot sitten muka saavuttanut kuin hän, jos hänellä on perhe ja vakituinen työpaikkakin, ja sä vasta aloittamassa työt?

Mikä on oikein tuollaiselle tyypille? Perhe ja vakityö? Voivoi kamalan noloa... ?? Mä en ymmärrä sua kyllä yhtään..

Alkuperäinen kirjoittaja Tähköpulla;24695383:
Mitä hienompaasä oot sitten muka saavuttanut kuin hän, jos hänellä on perhe ja vakituinen työpaikkakin, ja sä vasta aloittamassa työt?

Mikä on oikein tuollaiselle tyypille? Perhe ja vakityö? Voivoi kamalan noloa... ?? Mä en ymmärrä sua kyllä yhtään..

Se, että hän on siellä mäkkärin kassalla surkealla liksalla, vaikka aina toitotti paremmuuttaan ja suuria suunnitelmiaan. Eikä ole edennyt mihinkään. ON varmasti myös mukavaa elättää perhettä pikaruokatyöntekijän liksalla. ON myös varmasti mieltä ylentävää, kun muut työntekijät ovat lähinnä nuorempia opiskelijoita ja itse vaan junnaa siellä kassalla. Kun on vielä ollut niin koulutusvastainen aina.

Näin luulisin.

Se, että hän on siellä mäkkärin kassalla surkealla liksalla, vaikka aina toitotti paremmuuttaan ja suuria suunnitelmiaan. Eikä ole edennyt mihinkään. ON varmasti myös mukavaa elättää perhettä pikaruokatyöntekijän liksalla. ON myös varmasti mieltä ylentävää, kun muut työntekijät ovat lähinnä nuorempia opiskelijoita ja itse vaan junnaa siellä kassalla. Kun on vielä ollut niin koulutusvastainen aina.

Näin luulisin.

No ei näytä ap olevan sen parempi ihminen itsekään kun nyt toitottaa täällä omaa paremmuuttaan.

[QUOTE="vieras";24695401]empä haluais ap olla sun kaveris. kuulostat tosi ikävältä ihmiseltä.[/QUOTE]

Tässä asiassa olen kyllä aika ilkeä nyt, mutta mulla on siihen oikeus omassa mielessäni. En kuitenkaan hänelle ole ikinä arvostellut hänen tapaansa elää päin naamaa, hän taas on.

Näin luulisin.

Jonkun siellä kassalla on oltava, lisäksi siitä voi myös pitää.

Lisäksi vakituisen palkka on harjoittelijaa korkeampi. Harjoittelijalla n. 7,5 euroa tunnissa.

Ärsyttää tälläinen, vaikken itse mäkissä/pikaruokalassa olekaan töissä.

Tiedän olevani pikkumainen, mutta kyllä minäkin tunsin hieman voitonriemua, kun yläaste/lukioajan pahin "mä oon niin rikkaasta perheestä ettei mun iiikinä tarvi tehdä töitä"- tyyppi otti vastaan mun tilaukseni Hesellä :snotty:

Ei sillä, ettenkö pitäisi työntekoa arvokkaana.

• Tykkää
Reactions: Big Bang Theory
Taas meni dissaamiseksi koko setti. Mä vaan luulen, että suurin osa palstalaisista hyräilisi mielihyvästä oman päänsä sisällä jos sattuisi samanlaiseen tilanteeseen. Monesta vaan ei ole sitä sanomaan ääneen, toisin kuin aloittajasta!

plääplää... moni ei kuitenkaan nostaisi itseään jalustalle niinkuin ap, joka on omasta mielestään nyt niiiiiiiin menestynyt ja upea ihminen että mäkkärin kassaa varmaan hävettää.

Taas meni dissaamiseksi koko setti. Mä vaan luulen, että suurin osa palstalaisista hyräilisi mielihyvästä oman päänsä sisällä jos sattuisi samanlaiseen tilanteeseen. Monesta vaan ei ole sitä sanomaan ääneen, toisin kuin aloittajasta!

Minä en ainakaan jaksa tuntea ylemmyyttä jos tienaan kaveriani paremmin.
Enkä kanna kaunaa vanhoille tutuille jotka joskus ovat ehkä minulle ilkeästi puhuneetkin.

Pääasia elämässä on että jokainen olisi tyytyväinen omaan elämäänsä.
Ei aina tarvi olla niin hiton katkera tai muistella vanhoja.

Alkuperäinen kirjoittaja Tähköpulla;24695460:
plääplää... moni ei kuitenkaan nostaisi itseään jalustalle niinkuin ap, joka on omasta mielestään nyt niiiiiiiin menestynyt ja upea ihminen että mäkkärin kassaa varmaan hävettää.

No onpahan ap ainakin saanut tehdä duunia menestyksensä eteen. Nähnyt vaivaa sen eteen mitä on halunnut.

Vaan tietysti ihmiset ovat erilaisia. Kukapa sen tietää, vaikka tuo mäkkärin kassalla työskentelevä henkilö olisi ajatellut kuinka ap:lla on mennyt monta vuotta hukkaan opiskelujen parissa - eikä lapsiakaan vielä ole!

Ihmisten arvot ovat erilaisia.

Mutta mä en joka tapauksessa jaksaisi kuunnella tollasta paskaa mitä ap:n kaveri oli koko ajan laukonut. Pientähän toi ap:n arvostelu on verrattuna hänen kaverinsa setteihin.

Viimeksi muokattu:
Nojaa... arvostelet toista sellaisesta asiasta mihin itsekin sorrut. Sorruit sekä hänen edessään että vielä täällä palstalla. Noloa.

Ja mistäs tiedät vaikka tyyppi olis huomannut että viihtyy siellä mäkkärissä? :D Oma mieheni on töissä ravintolassa, mutta tekee välillä keikkaa vanhassa työpaikassaan hesessä. Itse ihmettelin miksi, mutta hän kuulemma tykkää tehdä hesellä töitä... rennompi meininki, mahtava työporukka. Varmaan vaihtaisi kokonaan heselle, mutta sitten palkka laskisi huomattavasti.

Lisäksi vakituisen palkka on harjoittelijaa korkeampi. Harjoittelijalla n. 7,5 euroa tunnissa.

Joo, kuten joku jo sanoikin, niin mä en arvostele työntekoa nyt, tai mäkkärin kassoja ylipäänsä, ei. Mutta tuohon aiempaan kontekstiin liittyen, sain kyllä nautintoa entisen kaverini tilanteesta.

Olen mä itsekin ollut joskus mäkkärissä kesätöissä ja se vakituisen liksa ei ainakaan yli 10e/h ole, sen tiedän. Mutta kun vertaa sitä omaan palkkaani, joka on tällä hetkellä 18e/h, niin olen tyytyväinen.

Kyllä mä ymmärrän apeetä. Jos on vuosia kuunnellut kyseisen tyypin taholta itseensä kohdistuvaa dissaamista ja vähättelyä milloin mistäkin asiasta (ja tyyppi on samalla jatkuvasti muistanut korostaa omaa erinomaisuuttaan), niin ihan varmasti voi herätä myöhemmin tuollaisia fiiliksiä kuin aapeellä. Mun mielestäni se ei todellakaan ole millään lailla ilkeää ja sairasta, vaan puhtaasti inhimillistä.

Maailman typerin argumentti on ehkä tuo "jonkunhan nekin työt on tehtävä". Melko marttyyrimainen.

Mut siis ihan korkeampi kuin 7,5 e, wau:) Itsehän en lähtisi enää töihin alle 15e tuntipalkalla. PIkaruokapaikan vakkarin palkka on jotain vähän päälle 8e. Huimaa.

Niin makaa kuin petaa. kaveri käyttäytynyt huonosti ap:tä kohtaan pitkän aikaa, joten apllä on täysi oikeus tuntea noin kun tuntee! Samoin tuntisin itsekin jos tuollaista käytöstä saisin osakseni joltain!

Yhteistyössä