E
"enja"
Vieras
Olimme lukiossa samaan aikaan ja hänellä oli erittäin selvät sävelet elämänsä suhteen ja aina arvosteli ja halveksuikin minua siitä, kun mun tapa elää ei sopinut hänen maailmaansa. Hän lähti ravintola-alan koulutukseen (jonka kai jätti loppuvaiheessa kesken) ja itse menin töihin. Hän perusti perheen ja oli siitäkin niin helvetin ylpeä, kun on suorittanut elämänsä tavoiteajassa, on töissä ja tienaa, on tehnyt fiksuja valintoja. Aina olin häntä huonompi.
Noh, neljä vuotta sitten pääsin opiskelemaan yliopistoon ja siitäkin tuli sanomista; korkeakoulutushan on sinänsä ihan turhaa ja opintotuki niin pieni ja hän on sentään jo mun valmistumiseen mennessä tienannutkin jotain. Ja enhän mä edes töitä tulisi saamaan, kun korkekoulutettuja on niin paljon ja he ovat vain tyhmempiä ihmisiä, kun tuhlaavat aikaansa koulussa. Kun voisi olla tienaamassa.
Noh, välimme viilenivät hieman ja eilen törmäsin häneen pitkästä aikaa, Mäkkärin kassalla
Mun teki niin hyvää, kun siinä pikaisesti vaihdettiin kuulumiset, kertoa, että itse olen valmistumassa ja sain koulusta vastaavan työpaikan, jonne teen nyt gradua ja sen jälkeen jatkan oikeassa työsuhteessa. Ja hän oli vakituisena Mäkkärissä.
Ah, mä niin nautin. Aivan oikein tuollaiselle tyypille, joka on jaksanut aina tuoda omien valintojensa paremmuutta esiin ja leuhki, miten ravintolakoulun jälkeen pääsisi kaupungin tasokkaimpaan ravintolaan ja siitä esimieheksi. Voi, voi.
Lapsellista ehkä, mutta sallin sen itselleni.
Noh, neljä vuotta sitten pääsin opiskelemaan yliopistoon ja siitäkin tuli sanomista; korkeakoulutushan on sinänsä ihan turhaa ja opintotuki niin pieni ja hän on sentään jo mun valmistumiseen mennessä tienannutkin jotain. Ja enhän mä edes töitä tulisi saamaan, kun korkekoulutettuja on niin paljon ja he ovat vain tyhmempiä ihmisiä, kun tuhlaavat aikaansa koulussa. Kun voisi olla tienaamassa.
Noh, välimme viilenivät hieman ja eilen törmäsin häneen pitkästä aikaa, Mäkkärin kassalla
Ah, mä niin nautin. Aivan oikein tuollaiselle tyypille, joka on jaksanut aina tuoda omien valintojensa paremmuutta esiin ja leuhki, miten ravintolakoulun jälkeen pääsisi kaupungin tasokkaimpaan ravintolaan ja siitä esimieheksi. Voi, voi.
Lapsellista ehkä, mutta sallin sen itselleni.