mä olen vähän huolissani miten paljon nautin tästä kotona olemisesta.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Turkilmas
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
T

Turkilmas

Vieras
Oikeesti, sisko eilen kyseli että mitä mä oikeen teen päivisin kotona. Kerroin että saatan esikoisen kouluun, siivoilen, teen ruokaa, touhuan vauvan kanssa jne.jne. Ja hiljaisina hetkinä istun tässä koneella.

Sisko katsoi pitkään ja totesi että mä varmaan kuolen tylsyyteen. Hän kun tietää millainen tuli takamuksen alla kulkija mä yleensä olen.

Vaan kun en tylsisty. Nautin vaan valtavasti ja kauhuissani jo nyt mietin että joskus tulevaisuudessa pitäis tehdä töitäkin. Ja kun mä en parhaalla tahdollanikaan saa näistä päivistä raskaita. Joskus on tietty vaikeita päiviä kun pinnaa kiristää. Mutta silloinkin se on kyllä pientä vanhaan elämään verrattuna.

Mä niin nautin siitäkin kun päivittäin ehtii siivota ja paikat on järjestyksessä. Toisaalta nautin siitäkin että jos laiskotuttaa (kuten tänään), niin voin myös jättää siivoamatta ja vaan huilailla.

Tää arki varmaan muuttuu raskaammaksi kun vauva alkaa liikkua, mutta nyt mulla on vaan niin autuas olo samalla kun kauhistelen miten ikinä enää jaksan raskasta "normiarkea" :)

En mäkään ole tylsistynyt, tuo nuorimmainen pian 1,5 v.

Ja pelottaa ajatus että palaan töihin pian, miten lapset saa heräämään, miten ehtii tehdä kaiken, olla lasten kanssa....

Mutta yritän vain nauttia tästä hetkestä niin kauan kuin se on mahdollista :D

Itse asiassa se mitä nyt teet on se NORMI, mielestäni.
Yhteiskunta vaan vaatii niin paljon muuta. Musta on tosi luonnollista olla kotona lasten kanssa jos vaan talous kestää.
Tai sitten teet 1-2 lasta lisää niin ettei yksinkertaisesti kannata mennä töihin ;)

Minäkin nautin, vaikka kieltämättä kesän jälkeen on ollutkin tylsää kun 7- ja 6-vuotiaat lähtivät kouluun ja kotiin jäi vain 2- ja 4-vuotiaat, mutta onneksi tulee kohta vauva niin saa vähän säpinää. Mutta onhan se niin ihanaa laittaa lapset aamulla kouluun ja olla heitä myös kotona odottamassa valmiin ruoan kanssa. Tulee niin tarpeellinen olo, ei meidän perhe olis näin onnellinen jos olisin töissä, nyt on miehelläkin helppo tulla kotiin kun kotityöt on tehty ja saadaan iltaisin vaan oleskella.

Mää olin viime talven koulussa ja nyt oon kotona ollu lasten kans kesästä asti. Haluaisin vielä olla ainaki vuoden kotona hoitamassa lapsia. Kun viime talvi oli sellasta hässäkkää niin nyt nautin kun saan viettää aikaa lasten kans kunnolla.
Nuorin täyttää muutaman kuukauden päästä 3v ja ei yhtään kiinnostais lähtee töihin.

Mä oon vasta pari kk ollut kotona :D Ja nautin enemmän kuin ikinä töissä! Saas nähdä mille lapsen tulo tuntuu. Nyt täällä on eläinlapsia hoidettavana.,. Kohta on sekä-että.
Luulen tuntevani itseäni niin.. että varmaan pakahdun nautinnosta olla lapsen ja eläinten kanssa arjessa päivät ja illat :heart: Hrrr... Vaikea varmaan palata töihin aikanaan!

tää on vaan niin hassu muutos mussa. Kun siis aiemmin kävin töissä, opiskelin ja pyöritin kodin samaan syssyyn. Ja vapaapäivinä sitten tein suursiivousta ja muuta. IKINÄ en osannut ottaa rennosti tai no, joskus kyllä, mutta ääreisharvoin.

Ja esikoisen kanssa mä olin NIIN levoton. Halusin takas työelämään ja suoraan sanottuna kärsin kotona olemisesta.

Nyt mä vaan tosiaan niin nautin. Ihanaa vaikkapa ostaa pussi punajuuria ja lähteä etsimään reseptiä niihin. Kokeilla uusia ruokia yms. Ja jotenkin mä vaan tykkään kun voin olla kotona esikoisen palattua koulusta. Ja kun mies tulee töistä kotiin iloisena kun on ruoka valmiina häntä odottamassa.

No, tää mieli saattaa tosiaan tästä vielä muuttua, mutta nyt on oikeesti vaan niin hyvä =)

Mä itse en todellakaan nauttinut kotona olosta juuri ollenkaan, vaikka etukäteen luulin niin. Mutta esimerkiksi äitini, joka on todella kaukana perinteisen kotiäidin perikuvasta viihtyi kotona niin paljon, että oli kotona kymmenen vuotta.
Nyt on hankala miettiä tulevaisuutta, mutta onhan mahdollista, että joskus vuosien raskaan työnteon jälkeen kotona olo vois maistua. Tai sitten ei...mä kun olen tälläinen sähköjänis.

Alkuperäinen kirjoittaja ÄitiysLomalainen:
Mä oon vasta pari kk ollut kotona :D Ja nautin enemmän kuin ikinä töissä! Saas nähdä mille lapsen tulo tuntuu. Nyt täällä on eläinlapsia hoidettavana.,. Kohta on sekä-että.
Luulen tuntevani itseäni niin.. että varmaan pakahdun nautinnosta olla lapsen ja eläinten kanssa arjessa päivät ja illat :heart: Hrrr... Vaikea varmaan palata töihin aikanaan!

Mulla oli niin, että vaikka päivääkään en äitiyslomasta vaihtaisi pois, oli ihana mennä taas töihinki. Tosin mä en joutunu laittaa vauvaa hoitoon ja en tee kokopäiväistä työtä, vaan osapäiväistä 3 päivänä viikossa sen mukaan milleen mies pystyy olemaan lapsen kanssa, eli sovitetaan mun työvuorot sen mukaan... Niin sikäli tää mun tilanne ei ehkä ole ihan vertailukelpoinen, kun ei ole "huolta" lapsesta sillä aikaa kun itse on töissä... Mutta kyllä se työssäkäyntikin oli/ on taas kivaa

Yhteistyössä