Äidin oikeudet, entäs lapsen oikeudet.

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Gloria
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Gloria

Aktiivinen jäsen
03.06.2004
9 087
1
36
Onko äidillä tosiaan "oikeus" pitää lapsi ainoastaan itsellään, kun eroavat puolisot eivät ole vielä käyneet lastenvalvojalla (aika sinne on heinäkuussa)?

Ensin on luvannut, että isä saa olla lapsen kanssa, tavata säännöllisesti yms. mutta suuttuessaan eroasioista peruu puheensa eikä annakkaan isän ja lapsen tavata toisiaan.

Tämä äiti vetoaa aina siihen, että kun lapsi on vielä pieni (11kk), niin ei saa tavata isäänsä sen takia. Herran jumala, miten se lapsi tottuu isään saman vertaisena huoltajana, jos ei anneta tavata.

Mä en vaan käsitä |O

Äidillä ja Isällä on samanlaiset oikeudet lapseen. LAPSELLA on oikeus kumpaankin vanhempaan,jos he ovat kykeneviä lapsesta huolehtimaan...

Se on jännä,miten jotkut äidit ei katkeruuksissaan osaa ajatella sitä lasta tai toista aikuista ollenkaan..

Sillä lapsella on oikeus myös isäänsä. JA isällä lapseensa.

Mä en yhtään ymmärrä miksi erossa, niitä lapsia pitää pitää pelinappuloina. Se kun ei te emuuta kuin satuta niitä lapsia!

Alkuperäinen kirjoittaja chef:
Typerä nainen.

Toivottavasti isä ymmrtää vaatia KAIKKI paperille, koska eiköhän tuommoisen naisen kanssa tule ongelmia vielä monasti jälkeenpäinkin.

Harmi vaan, kun aika lastenvalvojalle tosiaan on vasta ensi kuussa. Lapsi on kuitenkin sen verran pieni, että kun asuu äitinsä kanssa eikä tosiaan saa isää juurikaan tavata, niin onhan se aivan varma, että se suhde kärsii siitä :|

Mä ymmärrän kyllä sitä äitiäkin, onhan se vihainen erosta ja järkyttynyt jne. mutta ei silti lapsen kautta voi kostaa näitä juttuja. Se ei ole kenenkään edun mukaista.

Alkuperäinen kirjoittaja tripptrapp:
Äidillä ja Isällä on samanlaiset oikeudet lapseen. LAPSELLA on oikeus kumpaankin vanhempaan,jos he ovat kykeneviä lapsesta huolehtimaan...

Se on jännä,miten jotkut äidit ei katkeruuksissaan osaa ajatella sitä lasta tai toista aikuista ollenkaan..

Isä on ihan täysin kunnollinen ihminen, mutta tokikin lapsi on tähän mennessä ollut enemmän äidin kanssa, koska äiti on ollut kotona lapsen kanssa, isä töissä. Kuten luonnollisestikkin tuon ikäisillä.

Alkuperäinen kirjoittaja g:
onkohan typerämpiä ihmisiä kuin ne jotka käyttää lasta kostaakseen entiselle puolisolle...

Mä ymmärrän että ollaan vihaisia, vaikka jopa vuosia, mutta silti kun on se yhteinen lapsi, niin pitäis vaan yrittää olla ihmisiksi :/

meillä ainakin kokemus siitä, että äiti kokee rakastavansa lapsia enemmän kuin isä (millä tätä muka mitataan?), joten hänellä on oikeus pitää lapset enemmän itsellään. Kyse siis mieheni lapsista. Todella järkyttävä akka!!!

Isiäkin on moneen lähtöön. Jotkut vaativat vauvaa itselleen, ihan vaan kostaakseen eron. Ja kun eivät saa, niin eivät enää koskaan tapaa lastaan. *Nim. kokemusta on*

Alkuperäinen kirjoittaja Gloria:
Alkuperäinen kirjoittaja g:
onkohan typerämpiä ihmisiä kuin ne jotka käyttää lasta kostaakseen entiselle puolisolle...

Mä ymmärrän että ollaan vihaisia, vaikka jopa vuosia, mutta silti kun on se yhteinen lapsi, niin pitäis vaan yrittää olla ihmisiksi :/

no niinpä... se ei ole lapsen vika että aikuisilla on menny sukset ristiin.

Alkuperäinen kirjoittaja :
Isiäkin on moneen lähtöön. Jotkut vaativat vauvaa itselleen, ihan vaan kostaakseen eron. Ja kun eivät saa, niin eivät enää koskaan tapaa lastaan. *Nim. kokemusta on*

Tässä nyt ei ole kyse siitä. Isä tahtoisi olla yhdenvertainen huoltaja lapsen äidin kanssa.
Toisinaan se tälle äidille käy, toisinaan ei. Yleensä ei.

Isä on ihan täysin kunnollinen ihminen, mutta tokikin lapsi on tähän mennessä ollut enemmän äidin kanssa, koska äiti on ollut kotona lapsen kanssa, isä töissä. Kuten luonnollisestikkin tuon ikäisillä.

Aivan, toivottavasti asia selviää pian. Voisiko lastenvalvojalle soittaa ja kysyä kuinka tälläisessa tilanteessa tulisi toimia,koska ei äiti voi mielivaltaisesti päättää asioista..

Aivan, toivottavasti asia selviää pian. Voisiko lastenvalvojalle soittaa ja kysyä kuinka tälläisessa tilanteessa tulisi toimia,koska ei äiti voi mielivaltaisesti päättää asioista..

Jos olisin kyseinen isä niin soittaisin kyllä heti!

Alkuperäinen kirjoittaja :

Tässä nyt ei ole kyse siitä. Isä tahtoisi olla yhdenvertainen huoltaja lapsen äidin kanssa.
Toisinaan se tälle äidille käy, toisinaan ei. Yleensä ei.

Tässä taas äiti on katkera. Ilmeisesti menty aika lujaa vauhtia eteenpäin? Isä tavannut uuden naisen ja jättänyt edellisen perheensä, jossa lapsi vielä vauva? Ymmärrän katkeruuden, mutta ei sitä silti lapselle saa kostaa. Mutta en kyllä ihmettele katkeruuttakaan.... Voi kun ihmiset käyttäytyisi puolin ja toisin aikuismaisesti!

Entäs sitten sellainen juttu...
Äiti on sanonut, että minä en saa koskaan tavata lasta, koska hän ei halua, että minunlainen ihminen kasvattaa hänen lastaan (mulla ei ole aikomustakaan yrittää viedä häneltä äitiyttä). Me ollaan kuitenkin juteltu puhelimessa jne. nyt hän tahtoisi tavata mut ja arvioida, voisinko minä sittenkin kuulua jollain tavalla hänen lapsensa elämään.

Entäs sitten sellainen juttu...
Äiti on sanonut, että minä en saa koskaan tavata lasta, koska hän ei halua, että minunlainen ihminen kasvattaa hänen lastaan (mulla ei ole aikomustakaan yrittää viedä häneltä äitiyttä). Me ollaan kuitenkin juteltu puhelimessa jne. nyt hän tahtoisi tavata mut ja arvioida, voisinko minä sittenkin kuulua jollain tavalla hänen lapsensa elämään.

Sinuna en nyt tunkisi tuohon väliin millään lailla vielä. Anna isän ja lapsen tavata keskenään ja hoitaa äidin kanssa asiat kuntoon. Myöhemmin ehkä, kun tilanne ei ole enää räjähdysherkkä. Eihän teidänkään suhteen kestävyydestä ole takeita?

Yhteistyössä