Äidin kanssa huonot välit

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja syrjäytetty
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
S

syrjäytetty

Vieras
Onko ketään muuta jolla olisi oman äidin kanssa huonot välit? Omalla äidilläni on selviä narsistin piirteitä; on aina oikeassa kaikessa, vain hänellä saa olla mielipiteitä asioista, ketään muuta ei tarvitse kuunnella. Näin ollut aina. Itse olen ajautunut talousvaikeuksiin elämässäni, jouduin pyytää siltä muutaman kympin apua. Ja nyt se väittää että valehtelin rahapulasta koska olisin hakenut lapset kotiin mummolareissulta autolla! Enkä tod. valehdellut, tiukkaa on ollut jo pitkään ja ulosotossa iso kasa laskuja. Tuntuu siltä että joudun pyytää anteeksi olemassaoloani, aina kun olen sen kanssa tekemisissä, aiheuttaa niin suurta ahdistusta mulle. Ei ole antanut edes lasteni soittaa omasta puhelimestaan kun ovat olleet mummolassa, salaa soittivat pari kertaa.

No, sanotaanko näin, että mun mielestä mulla on erinomaiset välit mutsiini.
Asuu reilun sadan kilsan päässä ja yhteyksissä ollaan noin max 1-2 krt vuodessa. Viimeksi ollaa nähty kuutisen vuotta sitten.

En siis valita noista väleistä vaan ennemminkin nautin. Tokihan se olis joskus kiva jos vois soittaa ja kysyy neuvoo, mut yleensä ne puhelut mitä ollaa soiteltu on menny riidaks tavalla tai toisella, ni kieltämättä mun on helpompi näin.

Mitä mieltä äitini käytöksestä? Olen koettanut välttää yhteydenpitoa, tuntuu etten ole sille olemassa edes. Ei taida lapset mennä mummolaan enää aikoihin

Onko toiveita että narsisti-äitisi kuitenkin maksaisi velkasi ja korjaisi ongelmasi? Miksi alistut tuohon kohteluun? Vai onko niin, ettet pärjää omillasi ilman äitiä?

Mä olen kirjoitellut omasta vastaavanlaisesta äidistäni useampaankin aihetta käsittelevään ketjuun nimimerkillä "Saman kokenut" ja "Samanlaisen äidin tytär". Haulla varmaankin löytyy. Lyhyesti neuvoisin että hankkiudu tilanteeseen, jossa et ole millään lailla riippuvainen äidistäki, et henkisesti etkä fyysisesti. Se vähä mitä häneltä ehkä joskus saat ei ole sen henkisen hinnan arvoista jonka riippuvuudesta maksat. Mieluummin köyhä ja vapaa kuin riippuvainen ihmisestä joka hajoittaa sinua. Itse mieluummin vaikka möisin seksiä kuin pyytäisin äidiltäni apua... En siis tarkoittanut sitä vinkiksi :D vaan ihan esimerkiksi siitä kuinka pitkälle itse olisin valmis menemään välttääkseni hänen myrkylliset verkkonsa.

Kiitos sulle "Saman kokenut" vastauksesta. En aio enää pitää mitään yhteyttä tästä lähtien. Lapset saa pitää, jos haluaa, enkä usko että että nekään haluaa pahemmin. Laitoin heidät mummulaan tällä haavaa viimeistä kertaa. Onneksi välimatka on pitkä.

Olipa oma äiti narsisti tai vaan ihan tavallinen, tulee aika jolloin täytyy lyödä (henkinen) napanuora poikki. Helpommalla pääset narsismiin taipuvan läheisen kanssa, kun pidät ns. hyvät välit. Elät kuin elät ja annat äitisi elää omaa elämäänsä. Pidä yhteyttä esim. kerran kuukaudessa. Älä puutu, älä kerro mitään huolia tms. mistä hän saa lyömäaseen. Käyttäydy kuin hän olisi puolitutttu, joka tulee kadulla vastaan ja kysyy mitä kuuluu (hyvää, vaikka syrän mätänis)

Yhteistyössä