Väleissä ex:n kanssa?

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja erossa paras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
E

erossa paras

Vieras
Minkälaiset välit teillä muilla eronneilla on exiinne? Meillä on aika riitaisat välit mun lasteni isän kanssa. Aina se aukoo mulle päätään kun tavataan, ja jos tarvitsen apua kotini korjaustöissä. On luvannut auttaa mua, mutta näyttää siltä että on syönyt sanansa jälleen kerran :( Ketään muuta ei ole, jolta apua pyytää, koska ei ole varaa palkata ammattilaista. Mutta mielestäni olisi kohtuullista sen auttaa mua, koska asui pitkään mun elätettävänä ennen eroa!

Josko aika tekisi tehtävänsä ja tilanne rauhoittuisi?

Meillä exän, lasten isän kanssa toimii loistavasti lasten asioiden hoidot jne. yksiin, joustoa löytyy ja välit ystävälliset, ei tosin olla muuten tekemisissä kuin lasten asioissa, mutta näin hyvä molempien mielestä :)

Meillä on hyvät välit. Hoidan välillä exän uusia lapsia ja ollaan samoissa juhlissa ja samalla mökillä kaikki. Ollaan siis ystäviä, mitään "vanha suola janottaa" juttua ei ole, eikä tule.

Mä vielä tein sen virheen kun olin heikko eron jälkeen että otin sen takaisin, kun tuli nöyränä pyytämään mua takas. Mutta uus erohan siitä tuli, kun mikään ei sujunut. Muuten olen selviytymässä erosta, mutta suututtaa sen pään aukominen!

Minulla lasteni isän kanssa hyvät välit, kaikki asiat on keskusteltavissa...Nykyään välit on "sisarelliset"..
Tulevan ex:n kanssa ero vielä niin tuore,et kumpiki mullittelee toisilleen aika herkästi...Mutta toivottavasti tultais jatkossa toimeen,edes puolet yhtähyvin, kuin lasten isän kanssa...ja tässä yhteinen lapsi tuloillaan, joten pakko jotenkin juttuun tulla...

Meillä on hyvät välit. Ollaan hyviä kavereita (ja siis van kavereita) edelleen. Hän käy täällä useasti kahvilla ihan muuten vaan, auttaa mua, jos tarvitsen jeesiä jne.

Myös exän perheeseen välit ovat kunnossa. Hänen siskonsa ja isänsä kävivät myös tässä muutama päivä sitten syömässä ja mä kävin puolestaan exän faijalla juhannuksena grillailemassa. Myös festareille ollaan exän kanssa menossa kimpassa ens viikonloppuna.

Erosta on aikaa puolisen vuotta, eikä meillä ole missään kohtaa ollut riitaisat välit.

Alkuperäinen kirjoittaja hyvät;24204122:
Meillä on hyvät välit. Hoidan välillä exän uusia lapsia ja ollaan samoissa juhlissa ja samalla mökillä kaikki. Ollaan siis ystäviä, mitään "vanha suola janottaa" juttua ei ole, eikä tule.

Ihanaa että jotkut osaa nykypäivänä olla noin aikuisia. Itse en ole eronnut, mutta meillä on yksi kaveri perhe joilla myös asiat toimii noin aikuismaisesti kuin teillä.

[QUOTE="jenni";24204162]Ihanaa että jotkut osaa nykypäivänä olla noin aikuisia. Itse en ole eronnut, mutta meillä on yksi kaveri perhe joilla myös asiat toimii noin aikuismaisesti kuin teillä.[/QUOTE]

Miten ollaan aikuisia, esim. 40 ikäisenä? Tai toimitaan aikuismaisesti? Voiko typerämpää sanaa olla!!!

Ex nro 1:n kanssa todella huonot välit. Emme ole puhuneet eron jälkeen oikeastaan lainkaan. Mulla ei niinkään ole mitään sitä vastaan, että esim. lapsesta keskusteltais vaikka sitten puhelimen välityksellä, mutta hälle ei käy, vaikka syyskuussa erosta tulee kuluneeksi 10 vuotta. Ex nro 2 on paljon ulkomailla ja välit ovat etäiset mm. ko. syystä. Mutta ainakaan tilanne ei ole tulehtunut niin, ettei kumpikaan olisi valmis puhumaan. Joskus keskustellaan esim. tekstarein jos on tärkeää asiaa.

Mulla on vähän erilaisia ongelmia, mutta ehkä teiltä löytyy tässä ketjussa samantien viisautta tähänkin asiaan. Mulla ei siis ole mitään ongelmia varsinaisten exieni kanssa, suht harvoin nähdään mutta ollaan ihan hyvissä fiiliksissä. Mutta:

Vanhat hoidot (tyyliin yksi yö) toisinaan yrittävät käyttäytyä kanssani kuin olisin heidän exänsä, vaikkei heillä mielestäni ole mitään oikeutta siihen :confused: Esim. törmään tämmöiseen hoitoon kaupungilla miesystävänsä kanssa, normaalien esittelyjen jälkeen nainen alkaa kertoa jotain "Pekka tienaa näin ja näin paljon ja sillä on muuten autossa isompi moottori kuin sun autossa" -tasoista juttua.

Siis tahallaan välillä hakevat jotain ex-tyyppistä kinastelunaihetta ja nykyisen ja entisen miehen vertailua, vaikken omasta mielestäni edes sovi siihen kategoriaan, jota se edes potentiaalisesti häiritsisi. Kun en sitten ärsyynny asiasta, nainen saattaa ottaa itseensä ja tölväistä jotain todella alatyylistä selvästi kiukustuneena: "Olet tainnut lihoa vähän", tms.

Niin että mitähän vittua tämä nyt on? Joku naisten juttu, jota mies ei vain kykene käsittämään? Olen yrittänyt järkeillä jotain syytä tälle, mutta ei, ei helvetti kyllä tule mitään mieleen. Miksi pitää käyttäytyä kuin minä olisin jonkun exä, vaikkei mitään syvällistä tunteiden hekumaa ole missään vaiheessa ollut?

Missaanko nyt jotain kovin oleellista? Olisi edes vain yksi entinen hoito joka tätä harrastaa, mutta ei.

Mulla on vähän erilaisia ongelmia, mutta ehkä teiltä löytyy tässä ketjussa samantien viisautta tähänkin asiaan. Mulla ei siis ole mitään ongelmia varsinaisten exieni kanssa, suht harvoin nähdään mutta ollaan ihan hyvissä fiiliksissä. Mutta:

Vanhat hoidot (tyyliin yksi yö) toisinaan yrittävät käyttäytyä kanssani kuin olisin heidän exänsä, vaikkei heillä mielestäni ole mitään oikeutta siihen :confused: Esim. törmään tämmöiseen hoitoon kaupungilla miesystävänsä kanssa, normaalien esittelyjen jälkeen nainen alkaa kertoa jotain "Pekka tienaa näin ja näin paljon ja sillä on muuten autossa isompi moottori kuin sun autossa" -tasoista juttua.

Siis tahallaan välillä hakevat jotain ex-tyyppistä kinastelunaihetta ja nykyisen ja entisen miehen vertailua, vaikken omasta mielestäni edes sovi siihen kategoriaan, jota se edes potentiaalisesti häiritsisi. Kun en sitten ärsyynny asiasta, nainen saattaa ottaa itseensä ja tölväistä jotain todella alatyylistä selvästi kiukustuneena: "Olet tainnut lihoa vähän", tms.

Niin että mitähän vittua tämä nyt on? Joku naisten juttu, jota mies ei vain kykene käsittämään? Olen yrittänyt järkeillä jotain syytä tälle, mutta ei, ei helvetti kyllä tule mitään mieleen. Miksi pitää käyttäytyä kuin minä olisin jonkun exä, vaikkei mitään syvällistä tunteiden hekumaa ole missään vaiheessa ollut?

Missaanko nyt jotain kovin oleellista? Olisi edes vain yksi entinen hoito joka tätä harrastaa, mutta ei.

Onko ne naiset halunneet sinusta kenties jotain enemmän ja olet antanut pakit? Ja yrittävät tota kautta huonolla menestyksellä kostaa/nostattaa kolautettua itsetuntoaan yrittämällä vakuuttaa (lähinnä itselleen), että saisi jotain parempaakin?

Tämä tuli ekana mieleen.

Onko ne naiset halunneet sinusta kenties jotain enemmän ja olet antanut pakit? Ja yrittävät tota kautta huonolla menestyksellä kostaa/nostattaa kolautettua itsetuntoaan yrittämällä vakuuttaa (lähinnä itselleen), että saisi jotain parempaakin?

Tämä tuli ekana mieleen.
Tjaah. Vaikealta tuntuu kuvitella, että joku yökerhosta mukaan lähtenyt oikeasti kuvittelisi sellaisen tilanteen johtavan johonkin syvälliseen seurustelusuhteeseen. Eikä kyllä sentyyppistä viestiä oikein ole tullutkaan, ellei se sitten ole ollut naismaisen "lue ajatukseni" -tasolla. Kieltämättä tuo on ensimmäinen teoria jonka kuulen, jossa oli jotain tolkkua :D

Tjaah. Vaikealta tuntuu kuvitella, että joku yökerhosta mukaan lähtenyt oikeasti kuvittelisi sellaisen tilanteen johtavan johonkin syvälliseen seurustelusuhteeseen. Eikä kyllä sentyyppistä viestiä oikein ole tullutkaan, ellei se sitten ole ollut naismaisen "lue ajatukseni" -tasolla. Kieltämättä tuo on ensimmäinen teoria jonka kuulen, jossa oli jotain tolkkua :D

Joo, joillakin naisilla on toisinaan taipumusta siihen, että eivät suoraan sano/näytä sitä, mitä haluavat miehestä. Juurikin tätä "lue ajatuksiani" meininkiä tai sitten "olen vaikeasti tavoiteltava" settiä.

Me ollaan oltu exän kanssa jo pitkälti toistakymmentä vuotta kuin sisko ja veli. Olen iloinen siitä, että myös exän vaimo suhtautuu muhun kuin kälyynsä. Vaikka erostamme onkin miltei parikymmentä vuotta, exä vaimoineen osallistuu aina meidän suvun - esim mun vanhempieni pyöreät vuosipäivät, siskoni lasten rippijuhlat jne - kekkereihin. Samalla tavalla osallistuu kyllä siskonikin exä puolisoineen eli olivat mm mun tyttäreni valmistujaisjuhlissa. Meillä ehkä erotaan vain parisuhteesta, muttei siitä suvusta, mihin on geenejään jo ehtinyt antaa :)

Ensimmäiset vuodet eron jälkeen eivät olleet ihan helppoja. Poika oli niin pieni, että exä kävi aluksi tapaamassa poikaansa täällä meillä kotona lähes päivittäin. Sylettihän mua katsella päivästä toiseen exän naamaa, mutta yleensä kehittelin jotain muuta tekemistä siksi aikaa, kun exä oli täällä. Kaikenlaista pientä kinaakin meillä oli aluksi ja joskus exä yritti tulla humalassa meille. Kuitenkin pystyttiin aina pojan asiat hoitamaan hyvässä yhteisymmärryksessä ja oiskohan erosta ollut nelisen vuotta, kun kaikenlaiset kärhämät meidän välillä loppui.

En kovin usein ole pyytänyt exältä apua omiin asioihini. Joskus se on laittanut mulle lampun kattoon, kun mä olen tällainen kanantaluttaja enkä edes keittiötikkailla yletä. Autokuskina se on joskus ollut mulle, kun olen hakenut käytettyjä huonekaluja jostain. Vastaavasti mä olen huoltanut ja korjannut sen tietokoneita ja aikoinaan opetin sitä käyttämään tietsikkaa.

Vaikka kuopus täyttääkin jo 20 v, niin aina välillä exä tulee käymään meillä. Välillä yksin, välillä vaimonsa kanssa. Exän vaimo tulee loistavasti toimeen sekä kuopuksen että mun esikoisenikin kanssa. Facebookissa hän ja tyttäreni kirjoittelevat toisilleen lähes päivittäin...kummallakin melko samanlainen arvomaailma ja siten paljon yhteisiä keskustelunaiheita.

Täytyy sanoa, että mulla on aivan fantastinen exä ja exälläni aivan fantastinen vaimo. Toisenlaisten ihmisten kanssa ei tämä yhteishuoltajuus olisi toiminut niin mainiosti kuin mitä se kaikki nämä vuodet toimi. Kun kuopus täytti 18, ostin exäni vaimolle kaulakorun kiitokseksi siitä, että pitkälti hänen ansiostaan poikani on saanut pitää isänsä.

Yhteistyössä