Ai niin mun pitää ottaa eka lääke

Scarlett O Harava

Tunnettu jäsen
17.08.2004
61 304
187
63
Aloitan tänään thyroxin-lääkityksen kilpirauhasen vajaatoimintaan ja heti näin alkuunsa meinasin unohtaa ottaa sen lääkkeen :ashamed: Millä mä muistan sen ottaa joka aamu? :o Se kun pitäisi ottaa puoli tuntia ennen syömistä ja muita lääkkeitä.

Onneksi olkoon, kun olet saanut lääkkeet vaivaan. Siis siksi, että on odotettavissa elämänlaadun parantumista. Itse olisin varmaan vuodeosastolla ilman Thyroxiineja.

Kyllä joskus miettii päivän päälle, muistiko lääkkeen aamulla ottaa vai ei. Yrittää ottaa "rutiiniksi", esim. ottaa lääkkeen heti herättyään tai ennen kahvinkeittoa tms. Kyllä se pian jää tavaksi;). Mulla meni suunilleen 3 vko, että rupes tuntumaan lääkityksen päälläolo. Tuntui kuin olis haudasta noussut :xmas: .

Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Onneksi olkoon, kun olet saanut lääkkeet vaivaan. Siis siksi, että on odotettavissa elämänlaadun parantumista. Itse olisin varmaan vuodeosastolla ilman Thyroxiineja.

Kyllä joskus miettii päivän päälle, muistiko lääkkeen aamulla ottaa vai ei. Yrittää ottaa "rutiiniksi", esim. ottaa lääkkeen heti herättyään tai ennen kahvinkeittoa tms. Kyllä se pian jää tavaksi;). Mulla meni suunilleen 3 vko, että rupes tuntumaan lääkityksen päälläolo. Tuntui kuin olis haudasta noussut :xmas: .

No olen miettinyt, että johtuukohan mun ajoittainen kauhea väsymys tuosta vajaatoiminnasta. Mulla on kyllä tapana jättää aamupala väliin oikein aikaisina aamuina ja sitten koulussa vasta syödä, siinä vaiheessa puoli tuntia on mennyt aikoja sitten.

Vaikuttiko sulla painoon, kun lääkitys alkoi?

Mä en tehnyt muuta kuin nukuin, enneku lääkitys saatiin päälle :D . Olen aina ollut hoikka, mutta paino nousi 14 kg ennen kilpparin toteamista. Niistä 10 kg lähti aika nopeasti pois. Yl. paino ei ruukaa nousta, ihmettelinkin silloin, että joku on vialla.

Kyllä vajaatoiminta monelle aiheuttaa väsymystä, mä olin unessa koko ajan. En muista parista vuodesta lähes mitään, ihme, että oon vielä hengissä..

Alkuperäinen kirjoittaja Cartel:
Mä en tehnyt muuta kuin nukuin, enneku lääkitys saatiin päälle :D . Olen aina ollut hoikka, mutta paino nousi 14 kg ennen kilpparin toteamista. Niistä 10 kg lähti aika nopeasti pois. Yl. paino ei ruukaa nousta, ihmettelinkin silloin, että joku on vialla.

Kyllä vajaatoiminta monelle aiheuttaa väsymystä, mä olin unessa koko ajan. En muista parista vuodesta lähes mitään, ihme, että oon vielä hengissä..

No toivottavasti mullakin paino tippuu, siihen kun on varaa! :ashamed: :whistle: Olen muutenkin kyllä laihduttamassa, mutta ei yhtään haittaisi vaikka painoa lähtis ilman sitä laihduttamista.

Mulla on lääkitys ollut vuodesta -97 ja vieläkään en muista aina ottaa sitä ennen aamupalaa. :ashamed: Koetan kuitenkin muistaa sen kun käyn aamupissalla ja odottelen sen ½ tuntia ennen kun syön aamupalaa.

Yhteistyössä