Ai että ukko pihalle jos se sanoo että muijan pitää laihduttaa!

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Bad Virgin-
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
Alkuperäinen kirjoittaja åboriginaali:
Alkuperäinen kirjoittaja Emilyn:
Edellä oleva vieras - ulkonäöllisiä kyllä, mutta meikkaaminen ja pukeutuminen ei liity terveyteen mitenkään. Se, laittaako päälleen punaisen vai sinisen paidan, ei ole oleellista siinä millään tavalla ja niitä voi vaihdella. Sen sijaan kun ylipainoa tulee, se on ja pysyy, eikä sitä päätetä aamuisin että tänään olen ylipainoinen ja huomenna en - kyse on elämäntavasta, toisin kuin pukeutumisessa.

Mä tajuan sun pointin, luulisin :D

Mutten siltikään ymmärrä uhkavaatimuksien esittämistä: laihdu, tai jätän sinut. Ei sellainen kuulu normaaliin parisuhteeseen.

Hienoa :D Sanantarkkaa keskusteluahan ei tuosta uhkavaatimuksesta palstalla tiedetä (tai sitten minulta on mennyt ohi) mutta voisi varmaan olettaa, että aiheesta on joskus ollut aiemminkin jotain puhetta jollain tavalla.. ja kuten sanottua, ymmärrän kyllä miehen pointin ettei halua toisen lihovan vielä enempää. Jos toinen ei tilanteeseen reagoi, miksi se on paha asia jos toinen ilmoittaa, että hän ottaa eron ellei se tilanne muutu? Pitäisikö se jättää kertomatta ja lähteä vain kävelemään? Mies sentään yrittää että suhde toimisi jatkossakin..

Lipton - Joo, kun tässä keskustelussa ei ole kyse lääkitysten aiheuttamista lihomisista, niillehän ei mahda itse mitään. Ja kuten jo totesin, suurin osa lihoo ilman lääkkeitä. Tiedän sen kyllä itse kokemuksesta, että lääkitys voi nostaa painoa, huolimatta siitä miten itse syö. Se vaatii jo töitä painonhallintaan.

Alkuperäinen kirjoittaja Bad Bitch:
niin mutta suututteko te niin pienestä jos mies sanoisi teille että pitäisi vähän laihduttaa?
ei se 10kg ole vielä paljon,mutta sitähän tulee lisää jos jatkaa samanlaisilla elintavoilla.

Luitko sä sen ketjun? Mies uhkasi lähteä jos nainen ei laihduta.

Olen 168/50. Minulle ei noin vain huomautella painostani.
Luin tätä ketjua ja oikein miettimällä mietin, mitä itse oikeasti tekisin.

Minulla on miesystävä jolla on hieman mahakumpua. Ei se minuakaan haittaa, koska vaikka olen hoikka, on synnytysten jälkeen jäänyt mahaa, näkyy veltostuneena mahakumpuna.
Mutta, jos miehellä oikeasti olisi hieman tuota painoa ylimääräistä, kysyisin häneltä, alkaisimmeko yhdessä lenkkeilemään jne jne.
Mutta, jos olisi niin, että mies vaan mässäisi sipsejä, joisi olutta ja oikeasti tilanne näyttää siltä, et nyt alkaa tulemaan elopainoo, antaisin itsekin uhkavaatimuksen.
Mutta kyllä siihen aika paljon vaadittaisiin, jotta tuollaisen uhkan antaisin.

Mä olen kans samaa mieltä, ettei se täysin yksityisasia ole se 10 kiloa YLIpainoiseksi lihominen. Kyllä mä ainakin olisin melko iso jos oisin vielä 10 kiloa painavampi normaalipainoni ylärajaa. Nyt oon vielä normaalipainonen, mutta lihonut muutamia kiloja ja on nyt jo läskiä vatsassa, takapuolessa, reisissä ja myönnän että mässäilen. Oon yrittänyt sanoa miehelle, et sanois ihan suoraan, että nyt oot liian iso. Mut ei se sellasta sano. Kyl se silleen on vähän vihjaillu, että tästä ei enää tarvis lihoa ja että syön vähän liikaa, mikä on ihan totta. Se ei vaan ihan suoraan sano, vaikka pyytäsinki, eikä käske laihduttaa. Enkä loukkaannu/loukkaantuis sanomisesta, se vaan antais lisäpuhtia terveellisten elämäntapojen ylläpitämiseen.

Ja tosiaankin on ihan eri asia sairaudet ja lääkitykset ym. joiden takia ihmiset lihoo, niitä on kuitenkin murto-osa lihavista. Liikalihavuutta on liikaa Suomessa ja se todellakin on terveysriski!

Alkuperäinen kirjoittaja ss:
niin mutta suututteko te niin pienestä jos mies sanoisi teille että pitäisi vähän laihduttaa?
ei se 10kg ole vielä paljon,mutta sitähän tulee lisää jos jatkaa samanlaisilla elintavoilla.

Mutta nainen kertoi vain osatotuuden tarinastaan :D

Alkuperäinen kirjoittaja :):
Olen 168/50. Minulle ei noin vain huomautella painostani.
Luin tätä ketjua ja oikein miettimällä mietin, mitä itse oikeasti tekisin.

Minulla on miesystävä jolla on hieman mahakumpua. Ei se minuakaan haittaa, koska vaikka olen hoikka, on synnytysten jälkeen jäänyt mahaa, näkyy veltostuneena mahakumpuna.
Mutta, jos miehellä oikeasti olisi hieman tuota painoa ylimääräistä, kysyisin häneltä, alkaisimmeko yhdessä lenkkeilemään jne jne.
Mutta, jos olisi niin, että mies vaan mässäisi sipsejä, joisi olutta ja oikeasti tilanne näyttää siltä, et nyt alkaa tulemaan elopainoo, antaisin itsekin uhkavaatimuksen.
Mutta kyllä siihen aika paljon vaadittaisiin, jotta tuollaisen uhkan antaisin.

Eipä tuossa ole mitään mistä huomauttaakaan. Niin helppoa se on.

Mun rakas mieheni on lihonut 9 avioliittovuoden aikana noin 20kg ja ne on kaikki ylipainoa. MUTTA: me rakastetaan toisiamme enkä ole rakastunut hänen puntarin lukemaan 9 vuotta sitten vaan häneen ihmisenä. Ja ei tulisi mieleenkään sanoa että jos noi läskit ei lähde niin minä lähden. Hän on mulle rakas läskeineenkin, ei ne häntä ole muuten ihmisenä muuttanut.

Ja tuntuis kyllä aika kauheelle, jos ei voi hyväksyä toista jos ulkonäkö muuttuu. Entäs toisessa ketjussa olevat raskausarvet, eikö nekin sitten ole syy jättää? Sekin on miehen "pettämistä", ei pidä sitä ulkomuotoa mikä ollut suhteen alussa. Tai jos kohtaa jonkun onnettomuuden joka muuttaa ulkonäköä. Pihalle rakas ja uusi "täydellinen" vartalo tilalle? Sama kaikelle muulle, mitä siinä rakkaassa on????

Musta tuntuu, että te joiden mielestä toisen 10kg ylipaino on syy uhata erolla ja erota, ette oikeesti ole koskaan puolisoanne rakastaneetkaan. Ja siksi säälin teitä.

Mä taidan olla ihan eri maata kun mun mielestä 10kg ylipaino ei hetkauta suhdetta suuntaan tai toiseen. Eri asia olisi jos mies painaisi 150kg eli olisi sairaaloisen lihava. Ihmisessä on muutakin kuin kilomäärä. 10 kiloa ei ole merkityksellinen vielä terveyden kannalta vaikka toki on aina hyvä pysyä normaalipainon rajoissa.

Millainen ihminen näyttää ovea ylipainoiselle? Ei minuun mittakaavani mukaan ainakaan mistään vuosisadan rakkaustarinasta liene kyse. Tämä maailma on ihan älytön nykyisin. Kaikki pinnallinen menee syvällisten asioiden edelle. En uskaltaisi jäädä tuollaisen äijän kanssa suhteeseen. "Myötä- ja vastoinkäymisissä" meinaten. 10kg oli kai sitten hänelle se suuri vastoinkäyminen.

mun mieskin on lihonut varmaan sen 20kg tänä aikana kun ollaan oltu yhdessä, ja itse hän harmittelee niitä kiloja ja mä olen sanonut ettei ne kilot haittaa muita kun häntä itseensä

minä en edes haluaisi sellasiat pientä luikkua poikaa vaan miehen jolla on muutakin kuin luut ja nahka
pieni vatsa ja sellainen normaali miehen kokoinen mies, ei mikään luikku

Jos mies haluaa hoikan vaimon, niin sit etsii uuden tai nykyinen laihduttaa.

Jos nainen haluaa raittiin miehen, niin etsii uuden tai nykyinen lakkaa juomasta.

Kai ihmisellä on vapaus valita minkälaisen henkilön kanssa elämänsä jakaa, ja jos paino on yksi kriteeri niin olkoon niin.

Alkuperäinen kirjoittaja berttis:
Mun rakas mieheni on lihonut 9 avioliittovuoden aikana noin 20kg ja ne on kaikki ylipainoa. MUTTA: me rakastetaan toisiamme enkä ole rakastunut hänen puntarin lukemaan 9 vuotta sitten vaan häneen ihmisenä. Ja ei tulisi mieleenkään sanoa että jos noi läskit ei lähde niin minä lähden. Hän on mulle rakas läskeineenkin, ei ne häntä ole muuten ihmisenä muuttanut.

Ja tuntuis kyllä aika kauheelle, jos ei voi hyväksyä toista jos ulkonäkö muuttuu. Entäs toisessa ketjussa olevat raskausarvet, eikö nekin sitten ole syy jättää? Sekin on miehen "pettämistä", ei pidä sitä ulkomuotoa mikä ollut suhteen alussa. Tai jos kohtaa jonkun onnettomuuden joka muuttaa ulkonäköä. Pihalle rakas ja uusi "täydellinen" vartalo tilalle? Sama kaikelle muulle, mitä siinä rakkaassa on????

Musta tuntuu, että te joiden mielestä toisen 10kg ylipaino on syy uhata erolla ja erota, ette oikeesti ole koskaan puolisoanne rakastaneetkaan. Ja siksi säälin teitä.

HYVIN KIRJOITETTU!

pinnalliset ihmiset eivät osaa rakastaa ketään oikeasti, se on vaan sitä kuoren hyväksymistä, mutta jos se kuori muuttuu niin toinen tilalle

se on helppoa se "rakkaus"

]

Ja höpönlöpön taas lääkitysten kanssa, Suomessa ylipainoisten määrä kasvaa vaikka varmasti yli 90% ei käytä mitään lääkityksiä, joten vähemmistöjen lihomisia nyt on jälleen kerran turha vetää tähän aiheeseen. Pysytään niissä 90% ;)

Mutta mistä sä tiedät sen, mistä vastaantulijan läskit johtuvat? Läski mikä läski, eli ne jostain muusta kuin syömisistä lihonneet ovat ihan sitä samaa sarjaa kuin perinteisellä tavallakin lihonneet. Ei mulla ainakaan ole kylttiä selässä tai otsassa vilkkuvaloineen, jossa kerrotaan, että "Hei, älä halveksi minua, olen tällä hetkellä läski puhjenneen kilpirauhasen vajaatoiminnan takia, aina ennen olen ollut normaalipainoinen, jopa hoikka!"

Niitä samoja katseita mä saan osakseni, joita muutkin läskit saavat ja jotkut naiset ovat vielä kehdanneet tulla huomauttelemaan asiasta, kun olen ollut liikkeellä atleettisen mieheni ja kolmen lapsemme kanssa, jotka myös urheilullisia. Mieheni on ollut todella hämmästynyt siitä, kuinka julkeita ja kamalia naiset toisilleen voivat olla. Minusta on säälittävää, että kolmekymppisten naisten pitää tulla sättimään perheensä kanssa liikkeellä olevaa läskiä ja kiemurrella mieheni ja lasteni edessä (selvinpäin!) sanoen, että varmasti haluaisit minut mieluummin kuin tuota läskiä akkaasi. Mies sanoi minulle myöhemmin, että ei tietystikään koskaan lyö naista, mutta nyt oli näiden kahden naisen kohdalla ekaa kertaa elämässä käynyt ajatus mielessä.

Alkuperäinen kirjoittaja berttis:

Sähän vinkee analyytikko olet :laugh:

Ajattelehan jos joku säälisi sinua siksi ettet osaa katsoa asioita usealta kantilta vaan syyttäisi sinua mustavalkoiseksi. Ja muutenkin, eikö keskustelu muutu siinä vaiheessa hieman ala-arvoiseksi kun aletaan haukkumaan toisia kirjoittajia joilla saattaa olla omastasi eriävä mielipide? Ei se oma mielipide muutu sen paremmaksi vaikka toisia alkaisikin haukkumaan, päinvastoin. Tulee vain typerä kuva :hug:

Joo ja vielä, erolla uhkailu on typerää (laitoin tämän tähän ettei tarvitse vetää esiin läskirasismi- tai kateuskorttia).

"Joops" en tiedäkään mistä vastaantulijan ylipaino johtuu, eikä minua sen enempää kiinnostakaan. Tiedän, että suurimmalla osalla se johtuu elintavoista ja kyllä se melko pian selviääkin, enkä koe mitään menettäväni etten ylipainoisista miehistä kiinnostu.

Säälittävä veto tuo "pinnallisuus" kun ylipainossa ei ole kyse pelkästä ulkonäöstä.

Säälittävää kyllä ihan joku muu.....

Ja joo, ylipaino on terveysriski mutta ei se sillä erolla tai uhkailulla muuksi muutu. Jos toista rakastaa ihmisenä ja haluaa ajatella ylipainosta muutenkin kuin pinnallisesti, kannustaa toista laihduttaan ja haluaa toista tukea siinä ja etsiä keinoja laihduttamiseen jne.

Nimenomaan on erittäin pinnallista jos toisen kymmenen kilon ylipaino estää rakastamasta. Silloin ei ole rakkautta suhteessa olemassakaan!

Mutta mitäpä sitä selitteleen, ei ymmärrä kuitenkaa....

"Joops" en tiedäkään mistä vastaantulijan ylipaino johtuu, eikä minua sen enempää kiinnostakaan. Tiedän, että suurimmalla osalla se johtuu elintavoista ja kyllä se melko pian selviääkin, enkä koe mitään menettäväni etten ylipainoisista miehistä kiinnostu.

Öh, no pointti ei ollutkaan se, että sinun pitäisi olla kiinnostunut ylipainoisista miehistä :o...mutta, antaa olla, multa on rautalanka loppu.

Kyllä monet mammat suuttuisi jos mies edes vihjaisi painosta :D

Juu,voitte mennä kysymään mieheltänne asiaa,muttei ne uskalla teille mitään sanoa asiaan :D

Millään meinaa keretä lukea koko ketjua :D Mutta tämä pisti silmään.
Olen kerran kysynyt mieheltä, että olenkohan minä lihonut (en omista vaakaa ja silloin ei ollut mittanauhaakaan) ja mies vastasi, että olen.
Eli suoraan kysymykseen suora vastaus ja rehellinen sellainen.

Mutta jos ilman kysymistä alettaisiin muutamasta kilosta vihjailemaan niin mietityttäisi, että kiinnostaisiko miestä muuta kuin ulkonäkö.
Ja jos käskisi laihduttaa eron uhalla niin, tämä onkin kinkkisempi juttu, jos ylipainoa ei olisi kuin noin 10kiloa eikä se näyttäisi nopeasti nousevan, niin tuntuisi että mies hakee tekosyitä.
Jos taas ylipainoa on todella paljon ja se vaarantaa terveyttä ja lapset alkavat myös muistuttaa enemmän tai vähemmän jalkapalloa ja nainen ei ole laihduttanut monista lupauksista huolimatta eikä parantanut ruokavaliotaan niin kiikunkaakun..

Alkuperäinen kirjoittaja ss:

Mutta nainen kertoi vain osatotuuden tarinastaan :D

Mistä sä sen tiedät että hän kertoi vain osatotuuden asiasta? Jos niin on, niin tilanne on tietenkin toinen, mutta mä ainakin vastasin sen perusteella mitä luin. Ja toden totta; jos mun mies esittäisi tollasen uhkavaatimuksen että laihdu tai jätän sinut, niin sitten joutaa mun puolestani kyllä mennäkin.

mulle pysyy aina täysin käsittämättömänä se että millä rahkeilla mies mitään laihdutusta vaatii naiseltaan, jos itse kuitenkin on Uuno Turhapuron kaksoiveli, sivusta seuranneena olen todennut että mitä nuhjakkeempi äijä itse on sitä enemmän on otsaa vaatia naiselta...

Alkuperäinen kirjoittaja Mies:
Minä olen heittänyt muijan pihalle ylipainon takia. Hoikasta naisesta turpos armoton läski. Ei vaan kestänyt katsella semmosta "ympäristörikosta":D

Nykyinen naiseni on 166/56 :p

jaa, onnen tyttö se sinun entinen muijasi, kun pääsi sinusta eroon

Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
...jos mun mies esittäisi tollasen uhkavaatimuksen että laihdu tai jätän sinut, niin sitten joutaa mun puolestani kyllä mennäkin.

mutta onko paljon eroa siihenkään, jos esim. nainen esittää vaatimuksen "raitistu tai joudat mennä..."

Alkuperäinen kirjoittaja :
Alkuperäinen kirjoittaja BKM:
...jos mun mies esittäisi tollasen uhkavaatimuksen että laihdu tai jätän sinut, niin sitten joutaa mun puolestani kyllä mennäkin.

mutta onko paljon eroa siihenkään, jos esim. nainen esittää vaatimuksen "raitistu tai joudat mennä..."

No ei. Mutta silloinhan miehelläkin on valta sanoa naiselle, että jos ei kelpaa niin lähde menemään.