ai ai te ällötätte mua

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja vieras
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
V

vieras

Vieras
"Ei se asuminen ilmasta oo" -joo joo, mutta onko pakko ottaa helvetinmoinen laina jonka lyheenyserät on enemmän kun kotihoidontuki jos aikoo tehdä lapsia. Jos ei halua hoitaa omaa lastaan kotona, se on eri asia. Silloin on varmasti parempi lapsen kannalta että menee vauvana jo päivähoitoon.

"Se ja tää tuki on aivan liian pieni ja hyi miten tylsiä vaatteita äitiyspakkauksessa" -oikeesti. Haista nyt paska. Suhteuta menot tuloihin ja opettele kiitollisuutta! Jos haluat vauvalle omaan makuusi sopivia ja uniikkeja vaatteita, osta ne. Jos ei ole varaa, pidä turpa kiinni ja pue lapsesi siihen mihin pystyt.

"pakko pitää kahta autoa kun mies käy toisella töissä ja minä toisella kaupassa, mutta nyt ei oo varaa ruokaan" -muuta lähemmäs julkisten kulkuvälineiden reittejä. Ei mee rahaa niin paljon ja teidän taloudesta tulee vähemmän saastetta.

Minä minä minä minä ja minä, rahaa rahaa rahaa rahaa ja mukavuuuuksia.

Aika moni tulee tippumaan kovaa ja korkealta, kun ei pystytäkkään enää lyhentämään sitä 200 000 e asuntolainaa, jonka pankki niin höölisti myönsi.

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"pakko pitää kahta autoa kun mies käy toisella töissä ja minä toisella kaupassa, mutta nyt ei oo varaa ruokaan" -muuta lähemmäs julkisten kulkuvälineiden reittejä. Ei mee rahaa niin paljon ja teidän taloudesta tulee vähemmän saastetta.

Mut toisaalta ne asumiskulut voi nousta, jos muuttaa lähemmäs julkisten kulkuvälineiden reittiä.

(Mutta joo, voisihan sitä sellaisissa tilanteissa käydä kaupassa vain harvoin, jolloin sitä autoa ei kaupassa käymiseen tarvisi erikseen olla, ja muut asioinnit keskitettäisiin tiettyihin päiviin, ja hoidettaisiin joko kävellen, pyörällä tai taksilla, jos ei ole autoa kotona)

Alkuperäinen kirjoittaja Puhut kyllä asiaa:
Aika moni tulee tippumaan kovaa ja korkealta, kun ei pystytäkkään enää lyhentämään sitä 200 000 e asuntolainaa, jonka pankki niin höölisti myönsi.

Tätä oon itsekkin ihmetelyt ja sitä, että miksi ihmiset menee halpaan ja ottaa maksukykyynsä nähden liian ison lainan.. eihän sitä valtavaa lainaa ole pakko ottaa vaikka pankki sellaisen myöntääkin (lähestulkoon kaikille ja alle tunnissa :headwall: ) vieläpä vaatimatta minkäänlaista etukäteen säästämistä..

Siis onhan tuossa ap:n purkauksessa perää. Oon kyllä täysin samaa mieltä. Ja todellakin, jos noista asioista aina jankutetaan ja valitetaan, niin kai siitä saa ärsyyntyä.

Meillä on iso asuntolaina, koska haluttiin omakotitalo ja tällä seudulla omakotitalot maksavat yli 200 000. Meillä ei myöskään ole perintöjä. Meillä on kaksi autoa, koska asumme maalla eikä täällä kulje busseja. Maksukykyymme nähden pystymme maksamaan isohkon lainan ja vielä autolainan + muut kulut, mutta tiukilla toki olemme. Ja tässä tulee se valivali-osuus: tämä yhteiskunta on pistänyt keskituloiset maksamaan kaiken mahdollisen korkeimman mukaan: ihan tavallisen talon, ihan tavallisen auton ja VARSINKIN AIVAN YLIMITOITETUT PÄIVÄHOITOMAKSUT.Ihmiset pakotetaan menemään töihin, koska hoitotuki on aivan liian pieni, ja sitten maksamaan sellaisia hoitomaksuja, että tulos on plusmiinusnolla. Sitten vielä syyllistetään AIVAN TAVALLISIA, KESKITULOISIA IHMISIÄ tämän tapaisilla keskusteluilla.

Alkuperäinen kirjoittaja Keikas:
Meillä on iso asuntolaina, koska haluttiin omakotitalo ja tällä seudulla omakotitalot maksavat yli 200 000. Meillä ei myöskään ole perintöjä. Meillä on kaksi autoa, koska asumme maalla eikä täällä kulje busseja. Maksukykyymme nähden pystymme maksamaan isohkon lainan ja vielä autolainan + muut kulut, mutta tiukilla toki olemme. Ja tässä tulee se valivali-osuus: tämä yhteiskunta on pistänyt keskituloiset maksamaan kaiken mahdollisen korkeimman mukaan: ihan tavallisen talon, ihan tavallisen auton ja VARSINKIN AIVAN YLIMITOITETUT PÄIVÄHOITOMAKSUT.Ihmiset pakotetaan menemään töihin, koska hoitotuki on aivan liian pieni, ja sitten maksamaan sellaisia hoitomaksuja, että tulos on plusmiinusnolla. Sitten vielä syyllistetään AIVAN TAVALLISIA, KESKITULOISIA IHMISIÄ tämän tapaisilla keskusteluilla.

No, onhan tossa osittain tottakin! MUTTA! Onko ostettava se omakotitalo ja muutettava maalle jos siihen ei ole oikeasti varaa? Ja voih voih, kun sitä täytyy käydä töissäkin että saa maksettua sen lainan.... Mun mielestä jokaisen tulisi mitoittaa elämänsä sen mukaan että mistään ei saa mitään tukia. Ja nyt EN tarkoita niitä keille on sattunut jotain yllättävää, puolison kuolema, irtisanominen tmv silloin sitä tukea täytyy saada! Mutta ei niin pidä elää että lasketaan kuinka paljon mitäkin tukea saa ja sit eletään sen mukaan vyötä kiristäen. Pelivaraa täytyy olla....

Nyt tulee kakkaa niskaan... *avaa kakankestävän sateenvarjon*

Ap:n kanssa samoilla linjoilla.
En katso, että mulla olis vara valittaa, kun itse olen valintani tehnyt. Elän sen mukaan mitä saan. En valita päiväkotimaksuista, koska mun mielestä ne on inhimilliset, kun niihin saa jopa tukeakin ettei tarvi kaikkea itse maksaa. Näin siis omalla kohdallani.
Mun tulot on pienet, mutta siltikin ne saa järkevästi käytettynä riittämään.

"KOSKA HALUTTIIN OMAKOTITALO" ei ne hoitomaksut ylimitoitettuja ole vaan teillä on liikaa muita menoja.

Alkuperäinen kirjoittaja kakka:

No, onhan tossa osittain tottakin! MUTTA! Onko ostettava se omakotitalo ja muutettava maalle jos siihen ei ole oikeasti varaa? Ja voih voih, kun sitä täytyy käydä töissäkin että saa maksettua sen lainan.... Mun mielestä jokaisen tulisi mitoittaa elämänsä sen mukaan että mistään ei saa mitään tukia. Ja nyt EN tarkoita niitä keille on sattunut jotain yllättävää, puolison kuolema, irtisanominen tmv silloin sitä tukea täytyy saada! Mutta ei niin pidä elää että lasketaan kuinka paljon mitäkin tukea saa ja sit eletään sen mukaan vyötä kiristäen. Pelivaraa täytyy olla....

Nyt tulee kakkaa niskaan... *avaa kakankestävän sateenvarjon*

Harvoin täällä ketään alan haukkumaan, enkä sitä nytkään halua tehdä, mutta olen kakan kanssa samaa mieltä. Tehän halusitte omakotitalon, mutta oliko sitä pakko ostaa? Olisiko pienempi asunto riittänyt..? Nämä on niitä pieniä valintoja joiden kanssa pitää elää. Aina ei tarvitse saada sitä, mitä haluaa. Tärkeintä on saada se, mitä oikeasti tarvitsee.

Meillä taas ei tulisi mieleenkään asua muualla kuin maalla, eikä tästä makseta mielestäni yhtään sen enempää kuin te jotka vuokralla elätte julkisten kulkuneuvojen reittien varrella.

Täällä maalla on ihan hyvä asua, toki ei sekään ilmaista ole mutta maalämpöpumppu takaa suht edulliset lämmityskustannukset parin sadan neliön okt:n lämpimänä pitämiseen. Ilmainen vesi tulee suoraan omasta kaivosta. Lapsilla on tilaa temmeltää ja turvallinen ympäristö. Ei liikennettä ei saasteita, roskat pystyy polttamaan omassa uunissa ja kompostiin maatuvat jätteet. Kaksi autoa on koska molemmat käymme töissä. Siltikään ei päivähoito maksuja ole koska työvuorot on järjestelty niin ettei lapsia hoideta kodin ulkopuolella. Myös autot on molemmilla vanhemmilla, nekin omat jo. Ei tosin uusinta mallia mutta maksetut :)

Vaatteet hankitaan kirpparilta ja joskus uutena kaupasta. Ruokaa tarjouksesta ja suurempia eriä kerrallaan kun halvalla saa. Lapsia on viisi joista yksi jo murkku ikäinen. Suurimman menoerän tuottaa lainojen lyhennyukset, vakuutukset ja päivittäistavarat.

Ei tässä juurikaan auta valittaa, nöyrin mielin lainaamme maksetaan. Jos ei pystytä niin sitten varmaan muutetaan ahtaaseen kerrostaloon asumaan, myydään autot pois ja laitetaan lapsille avaimet kaulaan ja annetaan bussirahat kouraan (vai millä kortilla ne ny maksetaan). Ostetaan ostarilta kalliita merkkivaatteita joita aidolla tsadilaisella pitää olla ja nuristaan ruuan kalliista hinnoista.

Hyvää illan jatkoa vaan kaikille, ikään, rotuun ja sukupuoleen katsomatta ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
"Ei se asuminen ilmasta oo" -joo joo, mutta onko pakko ottaa helvetinmoinen laina jonka lyheenyserät on enemmän kun kotihoidontuki jos aikoo tehdä lapsia. Jos ei halua hoitaa omaa lastaan kotona, se on eri asia. Silloin on varmasti parempi lapsen kannalta että menee vauvana jo päivähoitoon.

"Se ja tää tuki on aivan liian pieni ja hyi miten tylsiä vaatteita äitiyspakkauksessa" -oikeesti. Haista nyt paska. Suhteuta menot tuloihin ja opettele kiitollisuutta! Jos haluat vauvalle omaan makuusi sopivia ja uniikkeja vaatteita, osta ne. Jos ei ole varaa, pidä turpa kiinni ja pue lapsesi siihen mihin pystyt.

Minä minä minä minä ja minä, rahaa rahaa rahaa rahaa ja mukavuuuuksia.

:laugh: Aivan samaa mieltä

Uusimmat

Yhteistyössä