ahdistus toisena naisena

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Helena35
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

Helena35

Vieras
Olen, täysin omien periaatteideni vastaisesti, seurustellut naimisissa olevan miehen kanssa vajaan vuoden. Hän on minua selvästi vanhempi, erittäin vetovoimainen mies. Hän SANOO haluavansa mennä kanssani naimisiin, saada lapsia (omansa ovat jo aikuisia) ja elää elämää yhdessä kanssani. Silti hän viettää viikonloput vaimonsa kanssa toisella paikkakunnalla. Hän sanoo kertoneensa vaimolleen että haluaa eron, mutta ei TEE mitään. Joulu ja nyt pääsiäinen menee vaimon ja lasten kanssa, minä olen yksin kotona, hän lähettelee "rakkausviestejä", mutta ei osaa perustella miksi ei vietä vapaapäiviään kanssani, vaan mieluummin kotonaan. Mieshän on täysi pelle! Vai keksiikö kukaan YHTÄÄN järkevää perustetta miksi näin voisi olla?

Klassinen tarina: Vanhempi mies, avioliitossa, on vaimo, yhteiset lapset ja yhteinen omakotitalo. Avioliitto viruu henkihieverissä, mies haluaa piristystä elämäänsä, nuorempi rakastajatar tuo vähän vaihtelua elämään. Näitä juttuja ovat naistenlehdet pullollaan. Ei se mies eroa, turhaan odottelet. Sinun pitäisi nyt vain yrittää päästä eroon koko miehestä. Miehen pitää ensin selvittää oma elämänsä ja suhteensa vaimoonsa. Nyt miehen ei tarvitse tehdä mitään, kaikki toimii, on turvallinen koti ja toinen nainen tarvittaessa tuomaan nostetta elämään. Mitä nopeammin pääset eroon suhteesta, sen parempi.

Koin tuota samaa. Ei todellakaan miehet lähde mihinkään omasta pesästään tuossa tilanteessa. Itse katselin vähän aikaa ja sitten sanoin, että joko hän tai minä ja siihen loppui se tarina.

Kysy suoraan, lähdetkö vai jäätkö äläkä jää kuuntelemaan sitä tarinaa, että ei tässä tilanteessa. Se tilanne jatkuu niin kauan kuin vaimo on elossa. Itse olen tyytyväinen kun älysin lopettaa aika pian.

Kauheesti ei kannata ryhtyä kyselemään ja tinkaamaan, ottako se mies eron vai ei. Ottaa jos ottaa, luultavasti ei ota, ainakaan ei kovin helposti. Jos et ole ollut itse naimisissa, et ehkä tiedä, että ero on pitkä prosessi. Siinä ei ihminen yksin päätä liiton kohtalosta, vaan myös vaimo ja lapset, ehkä koko sukukin vielä. Epäilen myös että mies ei ole kertonut vaimolleen eroaikeistaan, vaikka niin väittää.

Olet nyt päässyt tutustumaan tyypilliseen toisen naisen seurustelusuhteeseen. Se menee just noin, että suuret juhlapyhät käkit yksin kämpässäsi, kun mies on perheensä kanssa.

meillä on hyvä suhde eikä eroa suunniteilla. Jos erottaisiin, olisi se kovin monimutkaista, on niin paljon yhteensitovaa: lapset, yhteiset pyrkimykset mm. lasten eteen, muistot, yhteiset arvot, kaikki omaisuus, asunto, tavarat, matkat, tavat, perinteet, suvut....kaikennäköistä yhteenliittävää asiaa. Eroaminen olisi hankalaa ja voin kuvitella että miesystäväsikin on valitettavasti sidottu menneisyteensä. Tarvitaan raju ärsyke luopua kaikesta hyvästä (?).

VAADI nopeaa eroa vaikak 1 kuukausi ukolta jos haluat nähdä toden.

oikein kunnolla. Jos haluat oikean parisuhteen, hae vapaa mies. Tämä ei liitostaan mihinkään lähde, miksi lähtisi?!

Sulle on uponnut pian vuoden ajan sama tarina ja jos haluat, saat kuunnella sitä niin kauan, kuin luontosi kestää.

Kaikkein ensimmäiseksi sinun pitää saada itsenäisyytesi takaisin. Mitä rakastuneempi olet, sitä vaikeampaa on katkaista suhde, eikä mieskään varmaan helpolla luovuta. Kituuttaminen ei kannata, se vie energiaa turhaan, siis päätä suhteesi aikailematta. Muuten olet toinen nainen lopun elämääsi.

Tämä on selvä tapaus. Mies ei tule ottamaan eroa vaikka kuinka vannoisi. Tiedän monta vastaavaa tilannetta. Yhdessä niistä ero on tullut, mutta eron otti vaimo kun sai tietää toisesta naisesta! Eli sinulla on mahdollisuus saada tuo mies ainoastaan jos vaimo ottaa hänestä eron. Ja silloinkin on epävarmaa haluaako mies sinut enää, vai haikaileeko eron ottaneen vaimon perään! Tai sitten hänellä on jo sinusta seuraava nainen kiikarissa.

Tee siis miehelle selväksi ettet aio enää jatkaa toisena naisena. Joko laittaa eron heti vireille tai teidän juttu loppuu siihen. Älä usko selityksiä: häviää erossa rahallisesti, lasten takia ei voi erota, pitää vielä odottaa yli juhannuksen, joulun... ym. soopaa.

Mieshän sanoi, että haluaa perustaa perheen kanssasi.
Siinäpä sitten tee niin. Olet saanut mieheltä suostumuksen. Mikäli syöt pillereitä, lopeta ne... ja katso mitä tuleman pitää.

Lupauksiin en luottaisi, enkä sanoihin, teot vain merkitsevät jotakin. Jos haluaa kunnon parisuhdesopan keittää, voi ehkäisyn jättää pois, lapsen hankkia ja vaatia miestä menemään naimisiin kanssaan. Tai jos nyt ei ihan noin radikaaleihin toimenpiteisiin ryhdy, vaadi mieheltä vastuuta omista teoistaan. Muista myös: Sinä olet itse vastuussa omasta elämästäsi, ei suinkaan joku vaimoaan pettävä ukkomies.

Alkuperäinen kirjoittaja Helena35:
Hän SANOO haluavansa mennä kanssani naimisiin, saada lapsia (omansa ovat jo aikuisia) ja elää elämää yhdessä kanssani.

Onkohan todella tarkoittanut tuota, vai sanonut vain, että saa sinut pysymään elämässään. Ja ei siis ole aikomustakaan jättää nykyistä puolisoa.

Onkohan olemassa (nuorta) miestä, joka olisi koukussa varattuun naiseen? Miksi aina on toinen nainen miksi ei toinen mies? Vai eivätkö he kirjoittele täällä huoliaan?

Itsellä on vähän se tilanne, että on vain minun pikkusormen koukistamisesta kiinni, alanko suhteeseen naimisissa olevan miehen kanssa. Itse olen myös naimisissa, on lapsia , on omaisuutta ja velkaa, ja työpaikkakin kiinni tässä aviosuhteessa. Jos alkaisin tähän toiseen suhteeseen, ei minulla olisi aikomustakaan erota, enkä siis odottaisi sitä tuolta toiseltakaan mieheltä. Joo, joku kohta kommentoi, miksi alkaa vieraaseen suhteeseen. Meidän omat aviokit ovat aika paljon loukanneet tai jättäneet huonolle huomiolle. Ja koira ei näy oppivan uusille tavoille. Miksi enää minunkaan sitten pitäisi antaa kaikkeni toiselle, joka ei sitä osaa arvostaa. Puhuttu on jo ihan liiankin kanssa. Sillä määrällä olisi jo suhde kunnossa, jos niin olisi ollakseen. Eli ei monestikaan naimisissa oleva halua muuta kuin piristystä muualta. 8)

Tuota miestä saat odottaa ja kauan. Vaikka mies laittaisi eron vireille, sen jälkeen tulee puolen vuoden harkinta-aika. Sen jälkeen on vielä puoli vuotta aikaa hakea lopullista eroa. Jos kumpikaan ei sen puolen vuoden aikana hae lopullista eroa, avioliitto jatkuu. Mies voi hakea sinun mieliksesi eropaperit ja laittaa ne eteenpäin (epäilen kyllä ettei tee edes sitä), mutta ei tule koskaan hakemaan lopullista eroa. Joten sitä saat sitten odotella yksin vielä ensi joulunakin...

Voihan sitä alkaa suhteeseen toisen naimisissa olevan miehen kanssa, päättää pitää vähän hauskaa, muttei erota aviomiehestään. Entäpä jos käykin niin, että se aviomies yht`äkkiä haluaakin erota sitten vaimostaan ja antaa lisäksi lopputilin? Onko kiikarissa oleva miesehdokas niin varma tapaus, että riski kannattaa ottaa?

Kuulkaas nyt,ei parisuhteesta tule mitään pakottamalla eikä lasta pidä hankkia siitä syystä! Tämä nyt on niin selvä vedätystapaus,että paras lopettaa joko suhde tai itkeminen.Jos alkaa ukkomiehen kanssa millekään,on sekin vaihtoehto otettava huomioon että on se kakkosnainen (tai kolmos-).Ei pidä sitten valittaa jo huonosti käy.

Tässä kohtaa huokaisen syvään,etten itse ole naimisissa omaisuuden takia ja ymmärrystä on sen verran että tiedän rehellisyyden merkityksen parisuhteessa.Eli jos oma rehellisyyteni pettää,ero on välitön.Ja tiedän että ukkoni tekee saman.Tämä voi kuulostaa jeesustelulta mutta elämä on helpompaa kun ei kuseta eikä ole kusetettavana.Kovia sanoja,mutta elämänkokemuksessa löytyy...

Alkuperäinen kirjoittaja Suloinen kosto:
Voihan sitä alkaa suhteeseen toisen naimisissa olevan miehen kanssa, päättää pitää vähän hauskaa, muttei erota aviomiehestään. Entäpä jos käykin niin, että se aviomies yht`äkkiä haluaakin erota sitten vaimostaan ja antaa lisäksi lopputilin? Onko kiikarissa oleva miesehdokas niin varma tapaus, että riski kannattaa ottaa?

Jos tämä on mulle, niin
Ekakskin, kuka on sanonut, että minä saan lopputilin? Minä tässä olen kiinni, jos joku lähtee, niin mies. Ja kuten sanoin, en ole ottamassa toisesta muuta kuin pientä säpinää kuten myös hänkin, eikä sen tarvitse olla sukupuoliyhteyttä. Kellä tässä on likainen mielikuvitus? Sellainen todella hyvä kaveruus on erittäin tervetullutta, kun oma mies lupauksistaan huolimatta ei osaa ottaa minua huomioon. Ravintoloissa kyllä muut naiset saavat hänen huomion. Miksi minun tyytyä vähempään? Ja miksi silti noin pienistä eroamaan, kyllä yhteiselo kuitenkin sujuu. Eikä tarvitse lasten asua kahdessa osoitteessa.

Alkuperäinen kirjoittaja Mih:
Tässä kohtaa huokaisen syvään,etten itse ole naimisissa omaisuuden takia ja ymmärrystä on sen verran että tiedän rehellisyyden merkityksen parisuhteessa.Eli jos oma rehellisyyteni pettää,ero on välitön.Ja tiedän että ukkoni tekee saman.Tämä voi kuulostaa jeesustelulta mutta elämä on helpompaa kun ei kuseta eikä ole kusetettavana.Kovia sanoja,mutta elämänkokemuksessa löytyy...

Jos on tarpeeksi elämänkokemusta, ei toista tuomitse, varsinkaan, jos ei todella tiedä toisen asiaintilaa.

Me ollaan rehellisiä myös, mieheni tietää tämän minun ystävän. Mieheni on luvannut minulle vaikka mitä, ja sillä saanut aina jatkumaan meidän avioliiton aikoinaan. Hänellä on pahe se, että kun on vauhdissa viihteellä, unohtaa minut, olipa se menokaveri sitten mies tai nais tuttu. Jotta minullakin olisi hauskaa tässä elämässä, ja jotta tuo asia ei haittaa minua niin paljon, pitää minullakin olla jotain, mistä saan voimia. Ketä tahansa en näin hyväksi ystäväksi hyväksy, tämäkin on pitkän tien lopputulos. Antaa kaikkien kukkien kukkia vaan...

En todellakaan tuomitse enkä moralisoi,kukin tekee elämässään niinkuin parhaaksi näkee.Rehellisyydellä tarkoitan lähinnä rehellisyyttä itselleen,ainoastaan silloin voi olla toisellekin rehellinen ja vaatia toiselta sitä.Silti olen edelleenkin sitä mieltä,että huonossa suhteessa ei kannata olla mistään syystä eikä tieten tahtoen pettää ITSEÄÄN.

En ole pitkässä avioliitossani kilpaillut toisen naisen kanssa miehestä,enkä ollut toisena naisena (kiusauksia on toki ollut).Olen kilpaillut paljon vahvemman vastustajan kanssa,ja sille todennäköisesti tulen jossain vaiheessa vielä häviämään.Se vastustaja on kuningas Alkoholi,joka on vuoden verran ollut pois kuvioista,mutta jos/kun se palaa ja vie miehen,saa pitääkin...(Alkoholisti se vasta osaakin "kusettaa",niin kauan kuin se menee läpi.)

Eihän ole maailman ensimmäinen ihme, että avioliitto hajoaa vieraan suhteen takia (lienee itse asiassa hajonnut jo paljon aiemmin ja muista syistä, ei kai kolmatta osapuolta muuten tulisikaan) ja vieraasta suhteesta tuleekin vakiintunut seurustelusuhde, jopa avioliitto. Mietin vain, että millaisissa tapauksissa niin käy, ja miksi osa jää sille "pahalle", moralisoidulle tasolle. Ja mitkä asiat lopulta ratkaisuun eniten vaikuttavat. Toiveet ja kyvyt tehdä ratkaisuja kun ovat kaksi ihan eri asiaa.

Mitä vanhemmasta miehestä on kyse, sitä varmemmin hän pysyy kotonaan eikä jätä tuttuja kuvioitaan. Minullekin luvattiin, että ei nyt tässä tilanteessa vaan vähän myöhemmin. Odotin vähän aikaa ja kun se vähän myöhemmin jatkui ja jatkui, riuhtaisin itseni irti. Kipeää se teki, mutta myöhemmin olen monta kertaa ajatellut, että onneksi en jäänyt vuosikausiksi odottelemaan.

Mies on monen vuoden jälkeen edelleen naimisissa, mutta sitä en tiedä eikä minun tarvitsekaan tietää, että onko hänellä taas joku liekanarun päässä: vähän myöhemmin. Vain oma harkintasi on käytettävissä, ei näistä kirjoituksista mikään valkene.

Niin, vetovoimaisilla miehillä on kova kysyntä naisten keskuudessa. Se on aivan ymmärrettävää eikä sinua voi siitä syyttää, vaikka itsekin myönnät toimivasi periaatteidesi vastaisesti. Valinta on loppujenlopuksi yksinkertainen, tyydytkö vähemmän vetovoimaiseen (vapaaseen) mieheen (etsit toisen miehen), vai tämän vetovoimaisen miehen jalkavaimoksi. Ymmärrän, että kun tunteet on vahvat, ei päätöstä voi tehdä rationaalisesti.

Kysymys on myös riippuvuudesta, jos on ihastunut/rakastunut, se on kuin huumetta, jota pitää saada aina uudestaan ja uudestaan. Mikäli haluaa lopettaa , vieroitusoireitahan siitä tulee. Ja sehän on kamalinta ja tuskallisinta; siitä jos ylipääsee, on jo voiton puolella.

vuosikausia, kunnes huomaat, että hukkaan meni elämäsi parhaat vuodet. Kukaan ei enää rupsahtanutta muijaa huoli, jolla meni biologinen kellokin ohi. Näitä samalaisia miehiä on pullollaan maa täynnä. Aina naiset menevät halpaan.