Ahdistunut/masentunut olo ja raskaana

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja uigu
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
U

uigu

Vieras
Eli olen raskaana 7kuulla, viime päivinä vaivannut epämäärinen ahdistunut ja masentunut olo. Tunnen oloni yksinäiseksi ja surulliseksi ja olen yliherkkäkin, itkettää ihan pienetkin asiat.
Raskaus on tosi toivottu ja alkuraskaus kului pelätessä että jotain menee vikaan. Vieläkin pelottaa mutta nyt sitten tämä vielä tähän päälle :(
sanokaa jotain lohduttavaa please.

Aika normaalia. Hormoonit heittää välillä vaikka kuinka ja ainakin itsen yritän tiedostaa sen! Oon rv36 ja huomaan että on ajanjaksoja jolloin ahdistaa ja on jotekin tosi itkuherkkä. Yritä piristää itseäsi jollain mistä tykkäät. Liiku jos pystyt, shoppaile vauvanvaatteita, raskausvaatteita, käy kahvilla, kutsu ystäviä kylään, ota päiväunet, käy kosmetologilla yms. tee jotain sellaista mistä tiedät että tulee hyvä mieli. Raskausaika on niin lyhyt kuitenkin, että jo tiedostamalla ja itsensä tsemppaamisella pärjää mielestäni jo pitkälle. En tiedä onko mitään apua tästä, mutta näin itse oon selvinnyt..

Samaa täällä ilmassa :( tosin mulla raskausviikkoja vasta 19. Ei koko aikaa, mutta välillä saatan iltaisin ja öisin murehtia esim. olenko aiheuttanut lapselle jotain vahinkoa kun otin influenssapiikin, miksiköhän tein sitäjatätä niin ja noin, paria mieheen liittyvää asiaa ja muuta :(. Huoh :(

Yhteistyössä