Ahdistaa tämä pikkukaupunki, jossa kaikki tuntee toisensa

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja hrn
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti
H

hrn

Vieras
paitsi minä.
Ärsyttää, kun kaikki muut koululaisen vanhemmista ovat opettajan fb-kavereita(yksi lapsen luokkatoverin vanhempi on fb-kavereissani, hip hei ja hurraa).
Ärsyttää pienet piirit, joiden sisään ei oteta ulkopuolisia.

Mulle tulee kaikki tieto kouluasioista viimeisenä, lapseni on vilkas luokassa ja tiedän kyllä, että muut arvostelevat sen vuoksi meitä, mutta minullehan ei kerrota päin naamaa yhtikäs mitään.
:(

on niin surkee olo tällä hetkellä, vaikka nyt onkin lasten talviloma. :snotty:

Haluaisin tuonne ulos, mutta ei ole ketään kenen kanssa sinne mennä. Kerhot yms. toiminnat kahlattu läpi, sisäpiirit pyörii ja me ollaan ulkopuolella.
Mammakerhoissakin kun käyn, kaikki muut tuntee toisensa entuudestaan ja muodostavat oman ryhmänsä, eivätkä ole huomaavinaankaan minua. AAAARGH! Tahtoo pois, mutku täällä mulla on vakiotyöpaikka, mikä on kyllä ihme. :(

mä taas nautin tilanteesta jossa saan olla itsekseni, eikä tarvii menemisiään kelleen tilittää. asun myös pienellä paikkakunnalla jossa muut tuntee toisensa ja meidät tunnetaan "uusina xxxläisinä"... kukaan ei tule isommin tuttavuutta tekemään, kaupan kassat ja kauppias tervehtii muulallakin... 5 ollaan asuttu enkä tiedä ketä "kotitiemme" loppupäässä asuu :)

Jep, me muutettiin mieheni ja minun lapsuudenpaikkakunnalta viime marraskuussa Tampereelle. Vanha paikkakunta oli hyvin ahdistava ja KAIKKI tiesivät kaikkien asiat. Plus meillä on kaksi lasta ja tiedän kokemuksesta kuinka huonosti koulut toimivat paikkakunnalla. Esim. tilanpuutteen vuoksi eskarit ja ekaluokkalaiset käyvät koulua vuokratussa omakotitalossa n. 500m etäisyydellä itse koulusta. Haluttiin antaa lapsille paremmat koulunkäynti mahdollisuudet ja harrastusmahdollisuudet ja nyt nautin kun perhekerhossa on ihana käydä!!!! Vanhalla paikkakunnalla tietyt äidit oli kavereita ja siihen ei muut mahtunu. Parempi näin! =)

Toi on muuten totta, en minäkään tunne vanhalta paikkakunnalta ketään 'uusia' paikkakuntalaisia. Mutta kaikki syntyperäiset aikuiset kylläkin.. Ja tietty itseäni hieman nuoremmat.

Lapsemmekin ovat "uusipoikia" eikä toiset lapset oikein viitsi edes tutustua.
Siis vaikka ollaan asuttu täällä niinkin kauan, että lapsemme ovat syntyneet tällä paikkakunnalla. :O

Sellaista se elämä pienellä paikkakunnalla on. Itsekin asun pikkukaupungissa jossa käytännössä kaikki tuntevat toisensa ja kaikki ovat perillä kaikkien asioista. Ei voi koskaan mennä kauppaan, kävelylle, lenkille tms. siten, ettei näkisi ainuttakaan sellaista henkilöä, jota ei tuntisi.

Tutulta kuulostaa. Älä ota henkilökohtaisena. Mä ensin mietin, et mikä mussa on vialla, kunnes tajusin että kaikki uudet jätetään ulkopuolelle. Pikkupaikkakuntalaiset on niin omissa liemissään keittyneet, että ei sinne helpolla uudet mausteet sovi. Ne pelkää uusia ajatuksia ja tietoa ulkomaailmasta, jos edes tajuavat, että muuallakin on elämää. :D

Yhteistyössä