Ahdistaa (remontti ja vauva)

• Viestiketjun aloittaja Viestiketjun aloittaja Minsku82
  • Ensimmäinen viesti Ensimmäinen viesti

Minsku82

Aktiivinen jäsen
20.08.2009
1 253
3
36
tää on nyt pelkkää valitusta ja ajattelua ja kaikkee muut siit väliltä joten jos ei nappaa älä lue pidemmälle!! (sori virheet sille joka lukee mut tätä kirjotan nyt nopeesti ja ketutuksessa)

Elikkä tilanne on tää meille on tulos toukokuun lopussa vauva mitään ei oo hankittu viel koska meidän piti muuttaa omakotitaloon tän/ens kuun vaihteessa. mutta nyt näyttää silt että remontti venyyy venyy.. ukko ja sen kaveri tekee sitä kaksin työpäivänsä jälkeen eli ovat töis eka 5-17.00 jonka jälkeen ne menee sinne, kävin äsken kattoo siel ja huoh.. 4lattia levyä vasta saatu kiinni!! joo ensimmäiset 1,5kk purettiin paikkaa eli vanhat seinät pois, eristeet pois ym..

kaiken lisäks mulla ei oo minäänlaist havaintoa mitä sinne on ns tulos siis tuleeko sinne ylös "aulan" tyylinen tila plus makkari jossa on esikko 6,5v??? vai mitä v****uuuuuu!!! soitin äsken ukolle töihin ja kysyin mikä on aikataulu?? eipä osanu sanoa mitään muuta kun kuukaus kaks tai kolme?? :O siis öö okei. HIENOA!!

ELI mun on jaksettava viimisilleen pakata tääl, siivota uus koti, siivota tää vanha ja viel purkaa uudessa ja laittaa vauvalle kaikki valmiiks?? ihan oikeesti mä luovutan hankin ne vitun kamat tänne ja muutan vast elokuus sinne ei täst muuten mitään tule :'( mua vaan ottaa nyt niin päähän.. kun noh mitä olen tehny sen unelman päähäni että siel on kaikki valmiina kun vauva syntyy ja ym..

ei täs viel mitään mut tuntuu että jos sanon esim anopille asiasta niin repii pelihousut (muuten todella ihana anoppi ei valittamista) mut se että mulle valitettaan joka asiast siis no valittamistahan on monta erinlaist mut esim. kun sitä ahdistaa työ, rahan meno ym.. JOOOOO NIIN MUAKIN. tai kun appi lupautu hoitaa ja olee meidän esikon kans niin sit se soittaa mulle että "mä kyllä muutan nyt kun kokoajan joutuu olee yksin ei täst mitään tule!!" öö no mitä vittua sä istut himas lähde niiden kans liikenteeseen. joo ymmärrän vaikea liikkua ylipainoa, eli vaikea liikkua.. mut MEIDÄN ON SAATAVA TEHDÄ TÄTÄ REMONTTIA!!!! tai no noit on muitakin.. no en mä enää siel remontissa ole ollu supistuksia tulee jo niin hyvin ja ukko ei ota mua sinne.. mut koht tuntuu että pakko mennä sinne ämmänä ja saada ne ukot tekee jotain supisti tai ei..

jeps eipä täs muuta kiitos kun sain avautua eikai täs kummempia

Eli remontista sanoisin, että olette yliarvioineet kykynne ja aikatauluttaneet remontin liian tiukaksi.

no voi olla.. en mä siihen puutu. ei pitäs olla vaikeaa kahdelle ukolle saada lattia, seinät ja katto laitettua uudestaan eli villat, sitten levyt ja sitten maalia vai mitä vittua siihen päälle tulee. mut joo ukko sano että se on ainut hankala vaihe siinä että saa lattian suoraks kun talo on 1928 rakennettu aikoinaan ja siel kun ne mitä kiilat vai mitälie onkaan ovat hiukan "vinot" kaltevat. aika tauluun tuli eka mutka matkaan kun suuuuuuuuuuuuuuuuuurin osa lupautuneista sairastu kun piti olla se rankin purkuviikko. tai no suurin osa kaikki. eli rempas oli vaan minä ja ukko ja mä olen raskaana joten mun apu oli sitä että poltin roskaa heittelein säkkejälavalle mitä ukko heivas ulos. yritin mä siin muutamaa seinää repiä mut alko supistelee liikaa...

Sanoisin, että nyt otat ihan iisisti ja hengität rauhallisesti. Kuulostaa siltä, että remontti ei valmistu toukokuuksi, joten nyt vaan suunnitelmat uusiksi ja hankit vauvakamat nykyiseen kämppäänne. Muutto vasta sitten, kun mies on päässyt irti remonttihommista ja pystyy hoitaan sen yhdessä sun kanssa niin, ettei sekä muutto että vauva oo sun harteillas.

Juuri nyt saattaa tuntua maailmanlopulta muuttaa suunnitelmaa, mutta 10 vuoden päästä voit jo hyvin naureskella teidän kymppivuotissynttäreillä tällekin asialle. :)

Ymmärrän sua täysin! Meillä oli todella kehno asumistilanne kun tulin raskaaksi (asuttiin miehen vanhempien kanssa) ja mies lupasi, että muutetaan tai rempataan meille oma puoli talosta hyvissä ajoin ennen laskettua aikaa. Mä löysin meille monta ihanaa vuokra-asuntoa joihin oltaisi voitu muuttaa mutta mies päätti, ettei muutetakaan vuokralle vaan rempataan nykyistä asuntoa niin että voidaan jäädä siihen. Mä sanoin että hänelle tulee liian rankkaa kun oli töissä koko aika ja että mun on pakko saada omaa rauhaa ja en jaksa sitten viimeisilläni laittaa asuntoa kuntoon. Kaikkia juttuja ei oikein voinut tehdä talvella, niin kesällä purkivat isänsä kanssa yhden seinän ja tekivät muuta mitä ei voinut talveen jättää, mutta loppujen lopuksi kun lähdin sairaalaan synnytyksen käynnistämistä varten, mies teki yötäpäivää rakennushommia ja tuli synnytykseen valittamaan kun väsyttää niin tajuttomasti. Kun tulin kotiin vauvan kanssa, oli rankkaa purkaa tavaroita laatikosta ja laittaa paikoilleen jne. kun oli vaikea synnytys ja en ollut oikein kunnossa.

Vauvalla on ikää nyt yli 3kk ja vieläkään ei ole kaikki paikat ihan valmiina... Mua suututtaa ihan hirveästi koko asia, pahinta oli olla raskaana ja asua toisten kotona ilman tietoa siitä milloin pääsee pois ja saa omaa rauhaa. Sitä olisin tarvinnut eniten. Nyt siis asutaan samassa talossa mutta meillä on oma keittiö ja sisäänkäynti, tästä tehtiin tavallaan paritalo. Tosin edelleen meidän välissä on yksi tavallinen ovi niin että puolison vanhemmat ramppaavat meidän puolella koko ajan, tuohon olisi tarkoitus tulla ihan vaan seinä ilman ovea.

Tällä kokemuksella mä varmaan sainoisin sinuna että jos ei ole maaliskuun loppuun mennessä talo muuttokunnossa niin et muuta mihinkäään ennen syksyä... Munkin olisi vaan pitänyt vuokrata asunto eikä uskoa kun mies aina sanoi että ihan varmasti tulee ajoissa valmiiksi.

Rupeat vaan hankkimaan laatikoita pakkaamista varten ja aloitat sellaisista tavaroista, joille ei ole vähään aikaan tarvetta, kuten vaikka joulukoristeet. Hommaa kavereita tai vaikka se anoppi siivoamaan uusi koti ennen muuttoa. Siellä siivoamisen pitäisi olla helppoa, kun ei ole vielä tavaroita. Samaten voit värvätä heitä siivoamaan vanhaa muuton jälkeen.

Tai sitten voi tehdä niin, että palkkaa muuttofirman hoitamamaan muuton. Rahasta vaikka pakkaavat ja purkavat kaiken. Meillä palkattiin muuttofirma roudaamaan muuttolaatikot kodista toiseen, kun olin raskaana. Ei tarvinnut ihmetellä, kuka ehtii auttamaan, kummasti on kaikilla niillä menoa, joita itse on ollut auttamassa. Hoituu nopeasti, eikä tarvitse syöttää ja juottaa.

Mä tein juuri sen, mitä sä kauhulla odotat. Pakkasin ja mutin, siivosin asunnon ja talon ja purin ja laittelin paikoilleen 22pv ennen synnytystä. Väsyihän siinä, ei hyvää tehnyt, mutta mikäs teit. Meidän remontti venyi siinä, kun edeltävä asukas venytti lähtöään kuukaudella, ja miehen kesäloma meni siinä odotellessa..

Mulla alkoi soida päässä "Vasara ja nauloja" biisi..."...Kun ei naiset oikein ymmärrä, miten nopeasti aika juoksee vaikka kuinka painaa täysillä..."

Mutta vakavasti puhuen, inhottava tilanne. Vauva ei kuulu tosiaan sun yksin hoidettavaksi, pidä siitä kiinni, ja keskeneräiseen ei kannata muuttaa. Tuota lattian oikaisua vähän ihmettelen, eihän vanhan talon lattian tai seinän tarvitse olla suora!! Pieni vinous kuuluu asiaan ja vanhan talon henkeen. Ukkos kannattais joskus lukaista mitä esim. Panu Kaila on kirjoittanut asiasta. Kuulostaa että mies meinaa tehdä vanhasta uutta.

[QUOTE="vieras";23305599]Rupeat vaan hankkimaan laatikoita pakkaamista varten ja aloitat sellaisista tavaroista, joille ei ole vähään aikaan tarvetta, kuten vaikka joulukoristeet. Hommaa kavereita tai vaikka se anoppi siivoamaan uusi koti ennen muuttoa. Siellä siivoamisen pitäisi olla helppoa, kun ei ole vielä tavaroita. Samaten voit värvätä heitä siivoamaan vanhaa muuton jälkeen.

Tai sitten voi tehdä niin, että palkkaa muuttofirman hoitamamaan muuton. Rahasta vaikka pakkaavat ja purkavat kaiken. Meillä palkattiin muuttofirma roudaamaan muuttolaatikot kodista toiseen, kun olin raskaana. Ei tarvinnut ihmetellä, kuka ehtii auttamaan, kummasti on kaikilla niillä menoa, joita itse on ollut auttamassa. Hoituu nopeasti, eikä tarvitse syöttää ja juottaa.[/QUOTE]

joo toi on niin totta kun puhuu että muuttaa silloin tai remppaa niin niin porukkaa olis tulos mut anna olla kun sit tarvis apua niin voi huudella tyhjyyteen ja kettään ei näy.. Anopista nyt ei ole hyötyä siivouksen tai pakkaamisen kans. en sano että on laiska tai saamaton mut se ei kykene.. mä olin heitäkin muuttamas tammikuus pakkasin heidän tavarat näytin esinettä ja kysyin minne?? eihän ne olis sielt talost minnekkään päässy jos ne olis joutunu pakkaamaan..

siis tää talo on anopin ja appiukon vanha talo jonka "antoivat" meille "vuokralle" ...

olen mä pakkaillu jo nyt ns sellast mitä ei ihan heti tarvii ja heittäny paljon jo roskiin..

kiitos kaikille asiallisista vastauksista..

[QUOTE="Vieras";23305662]Mulla alkoi soida päässä "Vasara ja nauloja" biisi..."...Kun ei naiset oikein ymmärrä, miten nopeasti aika juoksee vaikka kuinka painaa täysillä..."

Mutta vakavasti puhuen, inhottava tilanne. Vauva ei kuulu tosiaan sun yksin hoidettavaksi, pidä siitä kiinni, ja keskeneräiseen ei kannata muuttaa. Tuota lattian oikaisua vähän ihmettelen, eihän vanhan talon lattian tai seinän tarvitse olla suora!! Pieni vinous kuuluu asiaan ja vanhan talon henkeen. Ukkos kannattais joskus lukaista mitä esim. Panu Kaila on kirjoittanut asiasta. Kuulostaa että mies meinaa tehdä vanhasta uutta.[/QUOTE]

en mä tiiä mitä se meinaa.. mä meen just ite lyömää/ruuvaamaan ne lattiat ja seinät ja katot paikalle ja sit hankin maalit..

[QUOTE="Muurarin Vaimo";23305635]Mä tein juuri sen, mitä sä kauhulla odotat. Pakkasin ja mutin, siivosin asunnon ja talon ja purin ja laittelin paikoilleen 22pv ennen synnytystä. Väsyihän siinä, ei hyvää tehnyt, mutta mikäs teit. Meidän remontti venyi siinä, kun edeltävä asukas venytti lähtöään kuukaudella, ja miehen kesäloma meni siinä odotellessa..[/QUOTE]

no tähän mä olen ns valmistautunu ajatus vaan ahdistaa... oonkin monelle täs sanonu kun viimisen laatikon saan tyhjäks niin lapsvedet lorahtaa ja lähden laitokselle synnyttää.. ja kun tämä on nyt sanottu ääneen niin näinhän tässä käy.. niin montakertaa nähty että niin käy mitä ääneen sanoo esim tämä raskaus 2004 kysyttiin moneen otteeseen koska toinen tulee tokasin sitten että kun tää eka menee kouluun ja heh arvatkaapa mitä esikko menee syksyllä kouluun ja toinen syntyy 3kk aikasemmin..

Tuota...onko miehelläsi ja sen kaverilla kuinka paljon kokemusta remontoinnista noin ylipäätään? Jos ei kokemusta ole, voi helpostikin tulla eteen kaikenlaista ongelmaa ja tietysti sitten aikataulu venyy. Meillä todettiin pikkurempan yhteydessä, että jos joskus isompaa tehdään tai jotain päätetään rakentaa, sinne otetaan ammattimiehet tekemään hommat. Kaikista ei vaan oo remonttihommiin ja loppupeleissä voi tulla halvemmaksikin teettää työt niillä, jotka sen oikeasti osaavat.

Jos teillä ei ole nykyisestä asunnosta kiire pois, niin voisko ajatella, että aloitatte nyt sen vauva elämän siinä nykyisessä asunnossa ja muutatte sitten uuteen vasta rauhassa ajan kanssa vaikka loppukesästä?

[QUOTE="vieras";23305768]Tuota...onko miehelläsi ja sen kaverilla kuinka paljon kokemusta remontoinnista noin ylipäätään? Jos ei kokemusta ole, voi helpostikin tulla eteen kaikenlaista ongelmaa ja tietysti sitten aikataulu venyy. Meillä todettiin pikkurempan yhteydessä, että jos joskus isompaa tehdään tai jotain päätetään rakentaa, sinne otetaan ammattimiehet tekemään hommat. Kaikista ei vaan oo remonttihommiin ja loppupeleissä voi tulla halvemmaksikin teettää työt niillä, jotka sen oikeasti osaavat.[/QUOTE]

on niillä kokemusta ne on remonttannu monta kertaa. ja tekee tykseenkin ns remonttia. on ne rakentanukkin taloja..

[QUOTE="mie";23305813]Jos teillä ei ole nykyisestä asunnosta kiire pois, niin voisko ajatella, että aloitatte nyt sen vauva elämän siinä nykyisessä asunnossa ja muutatte sitten uuteen vasta rauhassa ajan kanssa vaikka loppukesästä?[/QUOTE]

no kun sitäkään ei tiiä. nää kämpät on menos myyntii piti jo tammikuus tulla irtisanomisilmotukset ei oo vielkään tullu! eli on täs ns 6kk aikaa jos sattuis nyt tulee se ilmotus.

no kun sitäkään ei tiiä. nää kämpät on menos myyntii piti jo tammikuus tulla irtisanomisilmotukset ei oo vielkään tullu! eli on täs ns 6kk aikaa jos sattuis nyt tulee se ilmotus.

6kk:kin kuulostaa kuitenkin jo ihan hyvältä ajalta. Nyt vaan miehesi tsemppaa sen remontin kanssa niin paljon kuin kykenee ennen vauvan tuloa. Ja sinä jatkat asunnon raivaamista niin pitkälle kuin mahdollista ennen vauvan syntymää. Muuttaminen ja pakkaaminenkin sujuu sitten helpommin, kun jäljellä ei ole oikeasti enää muuta kuin ne tavarat, jotka tosissaan täytyy ottaa mukaan ja muuttaa. Eli kaikki ylimääräinen jo tässä vaiheessa pois/kierrätykseen.

Tsemppiä! Kyllä se siitä ihan varmasti.

[QUOTE="mie";23305929]6kk:kin kuulostaa kuitenkin jo ihan hyvältä ajalta. Nyt vaan miehesi tsemppaa sen remontin kanssa niin paljon kuin kykenee ennen vauvan tuloa. Ja sinä jatkat asunnon raivaamista niin pitkälle kuin mahdollista ennen vauvan syntymää. Muuttaminen ja pakkaaminenkin sujuu sitten helpommin, kun jäljellä ei ole oikeasti enää muuta kuin ne tavarat, jotka tosissaan täytyy ottaa mukaan ja muuttaa. Eli kaikki ylimääräinen jo tässä vaiheessa pois/kierrätykseen.

Tsemppiä! Kyllä se siitä ihan varmasti.[/QUOTE]

:hug: kiitos.. eiköhän tää täst sutvaannu.. oli vaan sellanen ahdistava olo kun tosiaan aamust kävin kattoo mitä siel on tapahtunu ja tuli fiilis että tääl ei oo tapahtunu yhtään mitään sitten viime käynnin jonka tein siel pari viikkoa sit.. tää ukon kaveri on sellanen että sen suu käy enemmän kun tapahtuu.. suuret suunnitelmat ja puheet mitään vaan ei tapahdu.. mut joo eiköhän me jouluks päästä kotiin..

:hug: kiitos.. eiköhän tää täst sutvaannu.. oli vaan sellanen ahdistava olo kun tosiaan aamust kävin kattoo mitä siel on tapahtunu ja tuli fiilis että tääl ei oo tapahtunu yhtään mitään sitten viime käynnin jonka tein siel pari viikkoa sit.. tää ukon kaveri on sellanen että sen suu käy enemmän kun tapahtuu.. suuret suunnitelmat ja puheet mitään vaan ei tapahdu.. mut joo eiköhän me jouluks päästä kotiin..

Voin kyllä kuvitella tilanteen. Itse olen sellainen hätähousu, että kaikki pitäisi olla valmiina nyt ja heti :D Mutta voisko se miehesi tehdä sitä remonttia välillä ilman sitä kaveria, jos vaikka etenisikin nopeammin, kun ei tarvii puolta ajasta jutella jonnin joutavia :)

[QUOTE="mie";23305974]Voin kyllä kuvitella tilanteen. Itse olen sellainen hätähousu, että kaikki pitäisi olla valmiina nyt ja heti :D Mutta voisko se miehesi tehdä sitä remonttia välillä ilman sitä kaveria, jos vaikka etenisikin nopeammin, kun ei tarvii puolta ajasta jutella jonnin joutavia :)[/QUOTE]

jooh voi ja onkin tehny.. silloin on tapahtunukin :)
jeps mä taidan myös olla tätä tyyppiä"nyt heti valmis" ukko menee tänäänkin remppaa tulee töistä 17.00 ja on menny 5.00 sit on kotona kello 20.00.. ehkä mun pitää vaan pitää suu kiinni ukolle kun se tekee täs oikeesti suurimman duunin ja siis ukko on yksityisyrittäjä eli pyörittää omaa firmaa sen pitäs viel laittaa laskut mä taidan ottaa nyt ton toimiston omille tai pakotan sen opettaa mut tekee sen homman..

Hei ap, on kyllä ärsyttävä tilanne teillä. Sen sanoisin, että älkää missään tapauksessa kiirehtikö muuttoa keskeneräiseen taloon. Remontin keskellä asuminen on rasittavaa ilman vauvaakin saati sitten pienen vauvan kanssa. Sinun pitää nyt vaan luopua siitä haaveesta, että toukokuussa asuisitte uudessa talossanne.

Valmistele muuttoanne niin pitkälle kuin jaksat, eli hävitä kaikki tarpeeton roina pois ja pakkaa sellaiset tavarat joita ette lähiaikoina tarvitse.

Muuttofirma voisi olla hyvä ajatus ja tarvittaessa ottakaa siivousfirma hoitmaan muuttosiivous. Tyhjän kämpän siiovaminen on niin helppoa ja nopeaa, että tuskin laskukaan iso on.

Kaikki järjestyy kyllä :)

kiitos kaikille yritän rauhottua huomaan taas että kun mietin tätä asiaa alkaa vaan supistelee.. :/ yritän täs nyt toikottaa itellekkin että rauhotu kaikki järjestyy..

:heart:

Hei kanssa toveri!

meillä on laskettuaika kesäkuussa: ja remontin pääsemme aloittamaan vasta huhtikuun 1. päivä!
toki meille on tulossa remonttimiehet hommiin mutta kuulemma on hyvin pieni todennäköisyys saada ennen laskettuaikaa remontti valmiiksi!
Täällä ahdistaa kun vuokra kämppä pitää luovuttaa 1.7 ei tuu mitään.. Pahimmassa tapauksessa tuolloin käynnistellään jos on sitkeä sissi.. ja pitäis muuttaa siivota pakata ja on tuollanen melkein 3 vuotias jaloissa pyörimässä!

voisin lohdutukseks kertoa oman tilanteeni :)

laskettu aika on... huomenna :D remonttia, on. yläkerta kokonaan kesken, jonne lasten huoneet PITI tulla aiemmin valmiiksi...
Mut mies on kokopäivätöissä, ja appiukon kanssa tota remonttia tekeevät. mut ei arkisin oikein ees onnistu kun nuo miehen työpäivät on niin pitkiä. ja tarvii sen saada töidenkin jälkeen levätä. aikataulut on mättäny monen monta kertaa... mutta aina sellasista asioista mikä ei ole heistä itsestään ollu kiinni.
Vanhaa kun rempataan uusiks, on siinä monen näköistä kulmaa mikä pitää huomioida. nää molemmat miehet on vielä ammattilaisia, mutta koskaan ei tiedä mitä alta paljastuu kun vanhaa aletaan repiä auki.
Ja harva nainen sitä osaa ajatella et siihen ei riitä vaan et Naulaanpa nuo levyt tuohon seinäksi ja ostan maalia... ei, vaan jos sen tekee kunnolla nyt, niin siitä on pitkäksi aikaa asunto kunnossa :)
meillä on vielä kaksi isompaakin lasta tämän tulevan lisäksi, kaikki nukutaan samassa makkarissakin :)
Hermot ei oo menny, vaan toisaalta tää on ihan hyvä testi ollu kaikkien kannalta. Meidän vauva voi syntyä ihan milloin vain nyt lähipäivinä, ja voin vakuuttaa, et vähiten mun toivelistalla on tää kestänyt remontii...
ihan ois vaan onnellinen et synnyttämään pääsisi ja kaikki sujuis hyvin, ja pääsis pian sit kotiin pienen palleron kanssa.... kyllä ne remontit siitä valmiiks tulee joskus. omalla hermoomisella ei sitä ainakaan millään lailla jouduta...
Voimia odottelulle ja kaikkea hyvää muutenkin tulevalle :)

Yhteistyössä