Ärsyttäää!! Marinaa kaupan ja Reiman yhteistyöstä.

• Viestiketjun aloittaja Ärsyyntynyt kengän ostaja
  • Ensimmäinen viesti
Ärsyyntynyt kengän ostaja
Olen sitä mieltä että uusintaminen ja korjaaminen yleensä on mitä mainioin juttu, mutta nyt kyllä ärsyttää, tunnustan.

Ostin pojalle kohtuukalliit reimatecin kengät toissapäivänä eräästä kaupasta ja heti ekana päivänä tuli tarrakiinnikkeiden alareunaan repeymä. No minä sitten kauppaan soittamaan että tämmöinen vika ja olisi kohtuullista että saisin vaihtaa ehjiin kun heti ekana päivänä jo repeilee ompeleet. Lupasivat vaihtaa puhelimessa ehjiin kenkiin.

MUTTA: Kun menin kauppaan risojen kenkien kanssa penäämään uusia tilalle (koska kyseessä on tietenkin valmistusvirhe) niin myyjätär sanoikin että joo nää kyllä pitääkin lähettää reimalle korjattavaksi kun meillä on sellainen sopimus reiman kanssa että nämä korjataan. Mulla ei kyllä Reiman kanssa mitään sopimuksia ole, onko tuo edes laillista :/.

No hyvä juttu!! Ei siinä muuten mitään mutta kun minulla ei nyt tuolle sankarille minkäänlaisia muita sopivia kenkiä kuin kumisaappaat. :p Kaikki edellistalven kengät on käyneet pieniksi ja uusia monenkymmenen euron kenkiä ei juuri nyt ole varaa ostaa samalle viikolle kun syödäkin pitää jne.

Helvata!! Onko tosiaan laillista niin että kauppa kieltäytyy vaihtamasta kenkiä vaan lähettää ne korjattavaksi? Raivostuttaa. :(

vieras
Mullekin käynyt Reiman kengille noin. Ärsyttävää! Huonontaneet laatua reilusti. En edes mennyt valittaa, vaan pidin kengät. Mutta Reimalta en osta kenkiä enää ikinä! Niin kallis hinta ja huononnettu laatu!!!

Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyyntynyt kengän ostaja:
Helvata!! Onko tosiaan laillista niin että kauppa kieltäytyy vaihtamasta kenkiä vaan lähettää ne korjattavaksi? Raivostuttaa. :(
On laillista tietysti.
Ehkä se joka lupasi kengät vaihtaa oli "harjoittelija" tai juuri työssään aloittanut eikä tiennyt sitä että näissä tapauksissa kengät lähetetään korjattavaksi.

Ikävä yllätys mutta ainakin tekevät jotain asialle eivätkä sano että pitää olla varovaisempi tai että omaa "syytä" että on revennyt. Niinkin kun olisi voinut käydä.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja KiiajaVille:
Alkuperäinen kirjoittaja Ärsyyntynyt kengän ostaja:
On laillista tietysti.
Ehkä se joka lupasi kengät vaihtaa oli "harjoittelija" tai juuri työssään aloittanut eikä tiennyt sitä että näissä tapauksissa kengät lähetetään korjattavaksi.

Ikävä yllätys mutta ainakin tekevät jotain asialle eivätkä sano että pitää olla varovaisempi tai että omaa "syytä" että on revennyt. Niinkin kun olisi voinut käydä.
Juu on se hyvä juttu oikeesti tuo korjaaminen mutta silti ärsyttää!! :( Kun just nyt ei sit ole muita sopivia kenkiä. No toivottavasti tulee sateinen viikonloppu niin ei poika herätä tarhassa ja kaupungilla liikaa huomiota kumpparit jalassa :D vaan juuh, lähen tästä töihin marisemaan työkavereille surullisesta kohtalostani. ;) :D

No tuohan nyt on ihan normaali käytäntö!

Tottakai kauppa lähettää ne kengät ensin Reimalle ennenkuin hyvittää asiakkaalle yhtään mitään. Kauppahan jäis miinukselle, jos Reima katsoisikin, että virhe ei johdu heistä.

Kaupan vikahan se ei ole, että lapsella ei ole kuin ne yhdet kauteen sopivat kengät.. ;)

ap
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

Tottakai kauppa lähettää ne kengät ensin Reimalle ennenkuin hyvittää asiakkaalle yhtään mitään. Kauppahan jäis miinukselle, jos Reima katsoisikin, että virhe ei johdu heistä.

Kaupan vikahan se ei ole, että lapsella ei ole kuin ne yhdet kauteen sopivat kengät.. ;)
Mutta hei! Aikamoinen terroristi saa olla että saa kengistä ompeleet rikki ekana käyttöpäivänä. Ja ei takuulla ole itsestä johtunut tuo. vaan nyt meen töihin.---> näkemiin

Ei ole kivaa ei, mutta milläs kengilllä muksu tähän asti kulki, saappaillako?, eikö voisi käyttää vielä hetken samoja kuin ennen uusia kenkiä.
Tai kilauta sinne Reimalle, josko saisit sitä kautta uudet

tt
Mulle kävi vähän samoin haalarin kanssa. Yksi neppari oli rikki ja vaihto ei onnistu kun kyseinen koko on loppuun myyty. Koska nettikaupasta kyse ehdottivat että käytän suutarilla ja hyvittävät sen. Ensimmäinen suutari ei suostunut koko hommaan kun ei ole laitteita. Toinen suutari pilasi varanepparin kun nämä ovat kuulemma niin leluneppareita eikä niitä heidän vehkeillään voi korjata. No ei tämä tietysti haalaria myyvät liikkeen vika ole, mutta jonkinlaista valvontaa saisi olla jo tehtaalla, ettei haalarista löydy haljennutta nepparia jo sieltä lähtiessä.

mutta
Alkuperäinen kirjoittaja tt:
Mulle kävi vähän samoin haalarin kanssa. Yksi neppari oli rikki ja vaihto ei onnistu kun kyseinen koko on loppuun myyty. Koska nettikaupasta kyse ehdottivat että käytän suutarilla ja hyvittävät sen. Ensimmäinen suutari ei suostunut koko hommaan kun ei ole laitteita. Toinen suutari pilasi varanepparin kun nämä ovat kuulemma niin leluneppareita eikä niitä heidän vehkeillään voi korjata. No ei tämä tietysti haalaria myyvät liikkeen vika ole, mutta jonkinlaista valvontaa saisi olla jo tehtaalla, ettei haalarista löydy haljennutta nepparia jo sieltä lähtiessä.
ja ostajan tulisi kyllä tarkistaa tuote ennen ostopäätöstä..

Kolmeen kertaa saavat korjata samaa vikaa ennen kuin tarvitsee uudet antaa.. mutta juu, ärsyttäväähän tuo on.. toivottavasti tulevat pian ehjinä takaisin..

Mä ostin kesällä Eccon kengät, eikä mennyt kuin pari viikkoa niin toinen piti korjata.. muutama viikko myöhemmin toisessa kengässä oli sama vika.. 5 viikkoa ehtivät olemaan käytössä tuona aikana..

Laitoin sitten Eccolle palautetta.. olin sentään 100? maksanut alunperin kengistä ja nyt vielä 10? korjauksista.. vastaukseksi tuli, että kengät tarvii viedä sinne kauppaan mistä olin ne ostanut, ei mitään pahoitteluja eikä mitään.. en ollut pyytänyt minkäänlaista korvausta tms. vaan annoin vain palautetta siitä, että kengissä on vika.. en edes laittanut sinne palautteeseen, että haluaisin/odotan vastausta.. olisi se asiakaspalvelija voinut olla edes kohtelias kun kerran vaivautui vastaamaan.. tai voinut edes lukea palautteen kunnolla.. :kieh:

tt
Alkuperäinen kirjoittaja mutta:
Siis jos tilaat nettikaupasta ja huomaat virheen heti ja ilmoitat siitä myyjälle niin miten niin en ole tarkastanut ennen ostopäätöstä??

Mä oon vimeisen kuukauden taistellu REiman kansa välikausivaatteista. Pojan housut korjasivat kun kuminauha lähti irti. Tikkasivat sen ERIVÄRISELLÄ langalla kaikkien kankaiden läpi, ei siis mitenkään huomaamattomasti!

Jäi viimeisiksi Reiman tuotteiksi meillä, ton hintaluokan kamppeissa ei pitäs olla vikoja ja jos on niin asiallisesti ne pitäs hyvittää, mitään hyvitystä emme saaneet vaikka postiin piti hurautella ees taas ja poika oli viikon ilman housuja!

Alkuperäinen kirjoittaja higga:
Mä oon vimeisen kuukauden taistellu REiman kansa välikausivaatteista. Pojan housut korjasivat kun kuminauha lähti irti. Tikkasivat sen ERIVÄRISELLÄ langalla kaikkien kankaiden läpi, ei siis mitenkään huomaamattomasti!

Jäi viimeisiksi Reiman tuotteiksi meillä, ton hintaluokan kamppeissa ei pitäs olla vikoja ja jos on niin asiallisesti ne pitäs hyvittää, mitään hyvitystä emme saaneet vaikka postiin piti hurautella ees taas ja poika oli viikon ilman housuja!
Ohhoh, siis toi erivärisellä langalla! :eek:

:)
Siis jos tilaat nettikaupasta ja huomaat virheen heti ja ilmoitat siitä myyjälle niin miten niin en ole tarkastanut ennen ostopäätöstä??

Nettikaupassa on 14 päivän palautusoikeus. Minä olisin lähettänyt viallisen tuotteen takaisin ja pyytänyt joko uutta ehjää tuotetta tai rahojen palautusta.

Jenis
Alkuperäinen kirjoittaja Miracles:

No juu, mutta monesti kaupat katsoo, että hyvän asiakaspalvelun takia voi ottaa pienen riskinkin. Se ei ole asiakkaan vika, että kauppa & valmistaja tarjoavat paskaa laatua.

Nalkuttava Talonmies
http://www.kuluttajavirasto.fi/Page/ce5736f3-4924-4e93-ac51-526861ffe82b.aspx

Virheen seuraukset
Ensimmäisenä kannattaa valittaa myyjälle, koska kaupan purkutilanteessa vain myyjältä voi saada koko maksetun kauppahinnan takaisin. Kuluttaja voi halutessaan esittää vaatimuksensa myös valmistajalle tai maahantuojalle.

Kuluttajalla on ensin oikeus vaatia virheen korjaamista tai tuotteen vaihtoa virheettömään. Myyjäliikkeellä on lain mukaan oikeus korjata virhe ennen tuotteen vaihtamista toiseen. Liike ei saa viivytellä korjauksen tekemisessä. Myyjän vastuulla olevan virheen korjauksesta ei saa aiheutua mitään kustannuksia, esimerkiksi rahti- tai varaosakuluja.
Jos korjaus tai tuotteen vaihto ei onnistu tai myyjäliike ei ole tehnyt sitä kohtuuajassa, kuluttajalla on oikeus vaatia hinnanalennusta tai kaupan purkamista. Hinnanalennuksen on oltava suuruudeltaan virhettä vastaava.
Kaupan purkaminen on usein viimeinen hyvityskeino. Sitä voi vaatia, jos virhe ei ole vähäinen ja virhettä ei voi korvata muilla keinoilla.
Hyvitykseksi ei tarvitse hyväksyä liikkeen lahjakorttia tai aivan muuta tuotetta kauppahinnan palautuksen sijasta.

Ei tämä nyt ole mitenkään Reiman vika. Ihan kaikilla valmistajilla on sama oikeus.

tt
Alkuperäinen kirjoittaja :):

Nettikaupassa on 14 päivän palautusoikeus. Minä olisin lähettänyt viallisen tuotteen takaisin ja pyytänyt joko uutta ehjää tuotetta tai rahojen palautusta.
Osaatko ollenkaan lukea. Kirjoitin jo aluksi että tuote oli loppuunmyyty joten tuotetta ei voitu vaihtaa ja koska kyseessä oli mielestäni aika pikkuvika niin suostuin korjaukseen. Tässä nyt käyn keskustelua myyjän kanssa että kuinka toimitaan jotta minä saan ehjä haalarin. Haalari on mieluinen ja lapsi muutenkin sellaista kokoa että hankala löytää sopivaa.

Yhteistyössä