Ärsyttää iloinen ja hehkeä ITSE TÄYDELLISYYS mamma vauvauinnissa!!!

• Viestiketjun aloittaja argh
  • Ensimmäinen viesti
"vieras"
Mulla on ylipainoa ja varmaan väsynytkin joskus olen, mutta en kyllä ole kahdehtinut ketään muita uimahallissa.
Miksi joku ei saisi näyttää olevansa onnellinen? Murjottaako olisi pitänyt, ettei jollekin tule vain pahamieli?
Ei hyvää päivää. Kaikkea mä saankin tänään lukea.

Mun on kyllä edelleen vaikea uskoa, että näin pahansuopaisia ihmisiä edes on. Että kauneus, onnellisuus, hyvin nukkuva vauva tai hyvin toimiva parisuhde olisivat jotenkin ärsyttäviä, teennäisiä, tekopyhiä ominaisuuksia ja asioita, joita tulee piilotella tai pelleillä. Tai että nämä edellämainitut olisivat merkkejä siitä, että ko. ihminen ei ole kokenut ikäviä asioita tai ymmärrä elämästä mitään.

"jepjep"
[QUOTE="vieras";23129886]Siis relatkaa ihmiset vähän...

Mielestäni ap:n purkaus oli ihanan aito ja inhimillinen. :) Jos mulla itselläni on joskus tosi huono päivä ja tuntuu, että IHAN KAIKKI MÄTTÄÄ, niin mikään ei ole ärsyttävämpää, kun nähdä joku tosi positiivinen ja pirtsakka ihminen, joka tuntuu niin täydelliseltä.

Ja tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että päivät pitkät kadehtisin muita ihmisiä, vaan yksinkertaisesti sitä, että välillä asiat vain ärsyttävät. Toisena, ns. normipäivänä sama ihminen voi positiivisuudessaan tehdä minut iloiseksi. Syy ei todellakaan yleensä ole ns. ärsytyksen kohteessa, vaan puhtaasti omassa ärsytyksessä. Mutta SILTI sekin on niiiiiiin inhimillistä. :D[/QUOTE]

Ihme jeesustelijoita palsta täynnä, jotka KOSKAAN eivät ole kateellisia saatikka ärsyyntyneitä!

[QUOTE="jepjep";23131708]Ihme jeesustelijoita palsta täynnä, jotka KOSKAAN eivät ole kateellisia saatikka ärsyyntyneitä![/QUOTE]

No en ole kyllä väittänyt ettei koskaan ärsyttäisi, mutta sekään harvoin on muiden vika. Kateellinen en ole koskaan, ehkä joskus saatan heittää kaverille "Voi että mä oon kateellinen noista sun hiuksista tai kynsistä yms." mutta en mä sitä tarkoita sillä että mielessäni märehtisin että voi hitto kun sillä ihanampi kampaus kuin mulla tms. vaan heitän sen aitona kehuna. Mulla ei oo mitään tarvetta katsella muita ihmisiä pahasti ja ajatella heistä pahaa vaikkei oma elämäkään ole lähelläkään täydellistä. Mä oon tyytyväinen siihen mitä mulla on, ja äärettömän onnellinen siitä. Ja jos näen jollain jotain parempaa mitä minulla niin sitten alan tavoitella itselleni myös jotain parempaa enkä jää mussuttamaan asiasta happamana.
On ihmisiä jotka ovat 20v samassa työpaikassa mutisten aina kahvipöydässä samat valitukset mutta silti he eivät koskaan tee mitään asioiden parantamiseksi. Se on työympäristössäkin äärimmäisen kuluttavaa jos työkaverina on kiukuttelija jota pitää pelätä millä päällä se sattuu taas tänäkin aamuna töihin tulemaan. Oli sitten jeesustelua tai ei, mun mielestä jokaisen mököttäjän ois syytä mennä itseensä ja lopettaa ilmapiirin myrkytys jos vaan märehtii asioita ja valittaa niistä jatkuvasti.

"vieraskin"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23132139:
No en ole kyllä väittänyt ettei koskaan ärsyttäisi, mutta sekään harvoin on muiden vika. Kateellinen en ole koskaan, ehkä joskus saatan heittää kaverille "Voi että mä oon kateellinen noista sun hiuksista tai kynsistä yms." mutta en mä sitä tarkoita sillä että mielessäni märehtisin että voi hitto kun sillä ihanampi kampaus kuin mulla tms. vaan heitän sen aitona kehuna. Mulla ei oo mitään tarvetta katsella muita ihmisiä pahasti ja ajatella heistä pahaa vaikkei oma elämäkään ole lähelläkään täydellistä. Mä oon tyytyväinen siihen mitä mulla on, ja äärettömän onnellinen siitä. Ja jos näen jollain jotain parempaa mitä minulla niin sitten alan tavoitella itselleni myös jotain parempaa enkä jää mussuttamaan asiasta happamana.
On ihmisiä jotka ovat 20v samassa työpaikassa mutisten aina kahvipöydässä samat valitukset mutta silti he eivät koskaan tee mitään asioiden parantamiseksi. Se on työympäristössäkin äärimmäisen kuluttavaa jos työkaverina on kiukuttelija jota pitää pelätä millä päällä se sattuu taas tänäkin aamuna töihin tulemaan. Oli sitten jeesustelua tai ei, mun mielestä jokaisen mököttäjän ois syytä mennä itseensä ja lopettaa ilmapiirin myrkytys jos vaan märehtii asioita ja valittaa niistä jatkuvasti.
Jos ärsyttävyydestä puhutaan, niin sinun ylimielinen paasaus on ärsyttävää.

[QUOTE="hah";23122500]Se olin varmaan minä perheineni sielä :) En voi ymmärtää väsyneitä ja elämään kyllästyneitä mammoja, joilla ei mitään halua/yritystä näytää hehkeältä! Elämäkin on paljon aurinkoisempi kun peilikuva miellyttää :)[/QUOTE]

Tai sitten minä. :) mä en vieläkään ole ymmärtänyt miksi siitä vauva-ajasta tekemällä tehdään raskasta. Koliikkilapset mmärrän, mutta nykyään tuntuu, että jlpa tavalliset vauvat ovat rasite!?! Miksi niitä lapsia tehdään jos ei jakseta olla niiden kanssa? Kyllä mulla oli meikit mukana laitoksella ja mies halailee monesti päivässä. Halusin myös treenata synnytyksen jälkeen ettei jää niitä kiloja mistä kaikki kiroaa. 4 vkoa synnytyksen jälkeen menin tanssitunnille ja mies antoi lypsettyä maitoa sillä välin.

Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23132139:
Täysin samaa mieltä. Vihaan sellaisia jotka eivät pidä työstänsä ja valittavat siitä kokoajan. Sitten pitää vaihtaa alaa tai uudelleenkouluttautua. Elämä on valintoja täynnä, mutta kun se on vaan helpompaa istua kahvipöydässä ja valittaa kuin uskaltaa hypätä uuteen ja tuntemattomaan.

pitäisikö kyseisen naisen vaikka olla hiljaa ja meikata tummat silmänaluset ja esittää väsynyttä ja esittää muille mammoille muuta/väsyneempää kuin on, ettei vaan kellekkään tule paha mieli?

huoh..
Niin se taitaa olla parasta ainakin joidenkin mielestä. Että lisää Tuksuja vaan tuonne julkkisrintamallekin elämäänsä pilaamaan että ihmiset saa pönkitystä itsetunnolleen kun jollakin muulla menee itseä huonommin... Surullista...

[QUOTE="just just";23137007]Kateellinen et ole, mutta vahingoniloinen sitäkin enemmän.[/QUOTE]

Anteeksi mut miten niin vahingoniloinen? Mua ei suoraan sanottuna tuntemattomat ihmiset juurikaan kiinnosta, en tuhlaa aikaani heidän ulkomuotonsa murehtimiseen tai kuluta energiaani turhaan murjotukseen ja papatukseen.

Mielestäni ap:n purkaus oli ihanan aito ja inhimillinen. :) Jos mulla itselläni on joskus tosi huono päivä ja tuntuu, että IHAN KAIKKI MÄTTÄÄ, niin mikään ei ole ärsyttävämpää, kun nähdä joku tosi positiivinen ja pirtsakka ihminen, joka tuntuu niin täydelliseltä.

Ja tämä ei todellakaan tarkoita sitä, että päivät pitkät kadehtisin muita ihmisiä, vaan yksinkertaisesti sitä, että välillä asiat vain ärsyttävät. Toisena, ns. normipäivänä sama ihminen voi positiivisuudessaan tehdä minut iloiseksi. Syy ei todellakaan yleensä ole ns. ärsytyksen kohteessa, vaan puhtaasti omassa ärsytyksessä. Mutta SILTI sekin on niiiiiiin inhimillistä. :D[/QUOTE]

Mä kannatan tätä ajatusta. Älkää ottako kaikkea niin tosissaan. :D

Ymmärrän

Just näin. Silloin kun itsellä on hyvä fiilis, muiden ihmisten olemiset ja tekemiset yleensä lisäävät sitä hyvää fiilistä, mutta kun ärsyttää, niin sitten saattaa ärsyttää ihan mikä tahansa.

...
Miks ihmiset ei voi pitää mölyjään mahassa?

Todettiin viimeeksi tänään miehen kanssa, jos aina kun hermo menee toiseen tai vituttaa, sanoittais se ääneen saatais olla riidoissa kokoajan.
Tottakai kokeilin sitä edellisessä suhteessa, toin pahaa fiilistä ulos ja kunnolla ja mites kävikään, ikuinen taistelu.

Nykyään, kolmen vuoden jälkeen, en ole koskaan sanonut rumasti miehelle. Riitelemme harvoin mistään ja ei ole sellaista pahantuulisuutta.
Jos tollasia sammakoita väsyneenä ja hiukan kateellisena tulee kirjoitettua ulos, mitä ne sammakot siellä kotona sitten on? Ja onko se elämä oikeasti niin paskaa, että muita on pakko aina olla mollaamassa, kadehtimassa tai kyräilemässä jotain inhottavaa? Eikös olisi helpompi keksiä jotain positiivistä, jos se kohde ei ole "sinua vastaan rikkonut". Varmasti kaikki onkin perseestä, jos se minkälaisen mielikuvan, siis vittuuntuneen pirttihirmun joka aina on negatiivisellä tuulella ja ei ole onnesta kotona kuullukkaan, saa on se todellisuus. Noin ap:n tekstiin nähden.

Ai että mua harmittaa mun +20 ylimäärästä kiloa, raskausarvet ja välistä niin perhanan raivostuttavat kakarat tappeluineen, mut mitä mä voitan, jos puran sitä ärtymystä ap:n tyyliin? En mitään. Ainoa ratkaisu itseinhoon ja vittumaiseen päivään on omassa asenteessa muutos. Tai jos se on mahdotonta, ei kannata mennä sinne uimaan.

Ja tottahan me tiietään et MIES katsoo aina sitä puoleensa vetävää naista, joka on kaunis. Jos joku väittää ettei mun kato ja on naama norsun vitulla kun siinä lähellä pörrää auringonpaisteinen kaunotar voi olla aika hakoteillä. Sehän meitä naisia toisissa naisissa ärsyttää, että koetaan ne viehättävimmiksi, seksikkäämmiksi ja paremmiksi kuin me itse.

Aika turhaa, koska jokaisessa on plussat ja miinukset. Ehkä se upea, niin snaotusti kadehtittavan kaunis nainen on ihan äärettömän huono kokki ja kyläillessä tuttvaperheen luonna on tosi vittuuntunut kun ei osaa laittaa ruokaa?

Mut arvatkaas mitä. Monikaan mies ei pidä kummosen kauniina automaattisesti päivettynyttä ja solakkaa naista, vaan se mieliala, mitä nainen välittää tuo sen positiivisen ja kiinnostavan mielikuvan. Eli meikitön, ylipainoinen, raskausarpinen matami iloisella hymyllä ja mielellä saattaa olla useamman mieleen kuin se median kaunis nainen.

Ja sitten, ihanaa kaksplusaiheeseen :) Jos kirjoitat jotain, joku saattaa antaa poikkeavan mielipiteen ja loukata sinua. Kyllä, se on loukkaavaa jos joku sanoo vastaan eikä myötäile. Kannattaa muistaa, että mielipiteet ja asiat riitelee, ei ne ihmiset.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja Slummien miljoonitär;23122801:
No sitten voi kyllä mun mielestä jättää vauvauinnit yms. "ylimääräiset" menot tekemättä jos oikeasti noin paljon väsyttää ja ketuttaa muiden normaali elämä. Minäkään en oo käyttänyt vauvojani uimassa ja ihan terveitä ja normaaleita heistä on kasvanut. Muiden ei tarvitse kenenkään toisen takia vähentää omaa iloisuuttaan, se nyt on ihan naurettava ajatus.
Voi ei slummien miljoonitär,jätä jo tää ketju rauhaan. tässäkin kommentissa ymmärrät ihan tahallaan väärin. Ei kukaan ole vaatinut että jonkun pitäisi "vähentää omaa iloisuuttaan".
Luehan ajatuksella viestini uudestaan. Pointti tosiaan oli vaan että väsyneenä on ihan NORMAALIA tuntea ärsyyntymistä.piste. Onko vaikea ymmärtää? Eikä kukaan teistä täydellisistä-koskaan väsyneistä-kauniista-ihanista-valoa heijastavista ihmisistä edes välttämättä huomaa sitä jonkun ärsytystä,tai ainakaan joudu kärsimään siitä. Joten jättäkää jo se oman kuvan kiillottaminen tässä ketjussa,please,jooko? Ihmisillä on oikeus tuntea inhimillisiä tunteita. piste.

[QUOTE="vieras";23144318]Voi ei slummien miljoonitär,jätä jo tää ketju rauhaan. tässäkin kommentissa ymmärrät ihan tahallaan väärin. Ei kukaan ole vaatinut että jonkun pitäisi "vähentää omaa iloisuuttaan".
Luehan ajatuksella viestini uudestaan. Pointti tosiaan oli vaan että väsyneenä on ihan NORMAALIA tuntea ärsyyntymistä.piste. Onko vaikea ymmärtää? Eikä kukaan teistä täydellisistä-koskaan väsyneistä-kauniista-ihanista-valoa heijastavista ihmisistä edes välttämättä huomaa sitä jonkun ärsytystä,tai ainakaan joudu kärsimään siitä. Joten jättäkää jo se oman kuvan kiillottaminen tässä ketjussa,please,jooko? Ihmisillä on oikeus tuntea inhimillisiä tunteita. piste.[/QUOTE]

Niin ja ihmisillä on oikeus kyllä kirjoittaa mielipidepalstalla mitä haluaa, piste ja pilkku ja huutomerkkikin vielä vaikka perään :D Ärtymystä saa toki tuntea, ei siinä mitään väärää ole, mutta kun satun tietämään että on ihmisiä jotka ovat ärtyneitä suurinpiirtein 24/7 ja tuovat sen jatkuvasti julki. En tiedä onko ap sellainen ihminen mutta heitäkin on. Ja toki tässä ketjussa voi jutella ihan yleiselläkin tasolla eikä vain tästä uimahallitapauksesta, kovin tylsäksi kävisi keskustelu jos jaariteltaisiin vain tästä "hehkeästä täydellisyydestä" joka siellä vauvauinnissa käy.
Ja taas kerran tuossa toit yleistyksen että me positiiviset ihmiset olemme noita "täydellisiä-koskaan väsyneitä-kauniita-ihania-valoa heijastavia", ymmärrän kyllä satiirin mutta en ole varma oliko sinun tarkoituksenasi heittää herjaa vai ei. Voin sanoa että olen minäkin ollut välillä ihan törkeän väsynyt, kuopuksemme valvotti aikalailla. Mutta esikoiseni taas piti arjessa kiinni niin että oli vain lähdettävä tuonne pihalle ja ihmisten ilmoille koska mielestäni esikoisemme ei ansainnut äitiä joka kulkee pandanaamio kasvoilla neljän seinän sisällä yökkäri päällä ja kiukuttelee. Se että ottaa itseään niskasta kiinni ja päättää että minä en vaivu minnekään horrokseen, on mahdollista! Sitten jos ihan oikeasti kärsii masennuksesta tms. on asia erikseen mutta keskiverto AIKUINEN ihminen pystyy väsyneenäkin kontrolloimaan itseään, jos vain haluaa. Edelleenkään (vaikka toistan itseäni) ne synkät ajatukset ei auta ketään.

Leukistinen aksolotli
[QUOTE="vieras";23144318]Voi ei slummien miljoonitär,jätä jo tää ketju rauhaan. tässäkin kommentissa ymmärrät ihan tahallaan väärin. Ei kukaan ole vaatinut että jonkun pitäisi "vähentää omaa iloisuuttaan".
Luehan ajatuksella viestini uudestaan. Pointti tosiaan oli vaan että väsyneenä on ihan NORMAALIA tuntea ärsyyntymistä.piste. Onko vaikea ymmärtää? Eikä kukaan teistä täydellisistä-koskaan väsyneistä-kauniista-ihanista-valoa heijastavista ihmisistä edes välttämättä huomaa sitä jonkun ärsytystä,tai ainakaan joudu kärsimään siitä. Joten jättäkää jo se oman kuvan kiillottaminen tässä ketjussa,please,jooko? Ihmisillä on oikeus tuntea inhimillisiä tunteita. piste.[/QUOTE]

Ihmisillä ois myös oikeus laihduttaa, meikata, hoitaa itseään ja vaikka jättää lapset tekemättä.

"vieras"
[QUOTE="vieraskin";23132685]Jos ärsyttävyydestä puhutaan, niin sinun ylimielinen paasaus on ärsyttävää.[/QUOTE]

Mikä siinä on niin ylimielistä jos sanoo että ei koe tarpeelliseksi märehtiä muiden ihmisten paremmuutta ja katkeroitua siitä? Mä oon ihan samaa mieltä siitä,että jokainen on oman onnensa seppä ja että ei omaa elämäänsä paranneta lyttäämällä muita alaspäin. Jos itsellä ei ole älliä eikä keinoja rakentaa elämästään itseään miellyttävää,niin eihän se nyt todellakaan ole muiden vika.

[QUOTE="vieras";23146559]Mikä siinä on niin ylimielistä jos sanoo että ei koe tarpeelliseksi märehtiä muiden ihmisten paremmuutta ja katkeroitua siitä? Mä oon ihan samaa mieltä siitä,että jokainen on oman onnensa seppä ja että ei omaa elämäänsä paranneta lyttäämällä muita alaspäin. Jos itsellä ei ole älliä eikä keinoja rakentaa elämästään itseään miellyttävää,niin eihän se nyt todellakaan ole muiden vika.[/QUOTE]

Onpa hienosti sanottu ja ajateltu. Itse en voi myöskään ymmärrä ihmisiä jotka buustaavat omaa itsetuntoa muita latistamalla. Enkä nimenomaan ymmärrä sitäkään että joku satunnainen uimahallin käyttäjä voisi olla niin ihmeellinen olento maan päällä että hänen takiaan pitää käyttää aikaa energiaa miettimiseen ja täällä palstalla haukkumiseen. En tiiä olenko itse sitten niin vajaaälyinen tai -mielinen kun mua yksinkertaisesti hetkauta kukaan?!? Siis niinku pahassa mielessä. Toki joku teoillaan saa inhoreaktion syntymään, niinkuin pedofiilit yms. mutta ei kenenkään ulkonäkö aiheuta kielteisiä tunteita. Jos joku on poikkeuksellisen kaunis ja upea niin olen vaan että Wau!!!

Yhteistyössä