Hieno juttu, mikäli toimitussisältö todella käydään tarkalla kammalla läpi JA todetaan myös se, mikä ei pakettiin kuulu JA annetaan realistinen hinta-arvio myös sille puuttumaan jäävälle tavaralle.En tietenkään näe. Tottakai mä tunnen edustamani firman, kuin omat taskuni. Mun tehtävä on kuitenkin käydä joka ikinen kohta asiakkaan kanssa läpi. Siinä on muutama pruju tekstiä, joista käydää lähes kädestä pitäen joka ikinen kohta läpi. Minä kerron, mitä mikäkin tarkoittaa. JOS asiakas ei ymmärrä, niin mun mielestä on asiakkaan velvollisuus itse mainita, ettei nyt ihan hoksannut mitä tarkoitin, tai haluaa selvynnystä siihen ja siihen kohtaan.
En tiiä miten muilla talopaketeilla, mutta meillä ei ainakaan älvärin kanssa tullut missään vaiheessa epäselvyyttä siitä mikä kuuluu pakettiin ja mikä ei. Takan laitostakin ne sano vielä erikseen että se pitää ottaa huomioon kun tehdään talon pohjia.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419347:Hieno juttu, mikäli toimitussisältö todella käydään tarkalla kammalla läpi JA todetaan myös se, mikä ei pakettiin kuulu JA annetaan realistinen hinta-arvio myös sille puuttumaan jäävälle tavaralle.
Skeptisyyteni juontaa siitä, että olen eri tilanteissa joutunut törmäämään aika moneen "takkavarauksilla" yms. jutuilla kusetettuun ostajaan...
Ennen kauppojen tekoa käydään läpi ne asiat, joista ostaja huolehtii itse. Maatöiden hintaan, viranomaiskustannuksiin jne emme puutu, mutta kaikkeen taloon liittyvään annamme hinnan ja sen perusteella tarjouksen ja tarjous on se, jonka ostaja allekirjoittaa ja tekee sitten samalla kaupat.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419347:Hieno juttu, mikäli toimitussisältö todella käydään tarkalla kammalla läpi JA todetaan myös se, mikä ei pakettiin kuulu JA annetaan realistinen hinta-arvio myös sille puuttumaan jäävälle tavaralle.
Skeptisyyteni juontaa siitä, että olen eri tilanteissa joutunut törmäämään aika moneen "takkavarauksilla" yms. jutuilla kusetettuun ostajaan...
Älvärissä kun on rossipohja, niin se takkavaraus tosiaan tarkoittaa betonivalua siihen suunniteltuun takan kohtaan. Sen vanerin tai minkä lie lastulevyn päälle kun on paha takkaa muuten askarrella...En tiiä miten muilla talopaketeilla, mutta meillä ei ainakaan älvärin kanssa tullut missään vaiheessa epäselvyyttä siitä mikä kuuluu pakettiin ja mikä ei. Takan laitostakin ne sano vielä erikseen että se pitää ottaa huomioon kun tehdään talon pohjia.
Niin entä sitten?Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419412:Älvärissä kun on rossipohja, niin se takkavaraus tosiaan tarkoittaa betonivalua siihen suunniteltuun takan kohtaan. Sen vanerin tai minkä lie lastulevyn päälle kun on paha takkaa muuten askarrella...
Pappa sanoi, ettei rossipohjia enää tehdä :OAlkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419412:Älvärissä kun on rossipohja, niin se takkavaraus tosiaan tarkoittaa betonivalua siihen suunniteltuun takan kohtaan. Sen vanerin tai minkä lie lastulevyn päälle kun on paha takkaa muuten askarrella...
Näin varmasti moni luulee. Ei niitä pitäisikään enää tehdä..Pappa sanoi, ettei rossipohjia enää tehdä :O
Paljonko tuo takkavaraus maksoi? Itse tehtynä sen valun kustannukset olisivat noin 50e. Maksoitteko siitä takkavarauksesta enemmän vai vähemmän?Niin entä sitten?
Meillä taisi maksaa toista tonnia..Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419481:Paljonko tuo takkavaraus maksoi? Itse tehtynä sen valun kustannukset olisivat noin 50e. Maksoitteko siitä takkavarauksesta enemmän vai vähemmän?
En muista. Ja olishan sen saanut tosiaan myös itse tehdä jos olisi halunnut.Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419481:Paljonko tuo takkavaraus maksoi? Itse tehtynä sen valun kustannukset olisivat noin 50e. Maksoitteko siitä takkavarauksesta enemmän vai vähemmän?
Pappa oli väärässä. Ja korostan nyt vielä, että oikein tehty rossipohja (=tuulettuva alapohja) on oikein hyvä ja toimiva ratkaisu.Pappa sanoi, ettei rossipohjia enää tehdä :O
Sanoppa muuta, itse teen taloja työkseni ja eikö se ois oikeestaan sama kiinnittää jesarilla kaikki kun kyllähän se pitää ja turhaan nyt mitään nauloja alkaa ampumaan, sehän maksaakinAlkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28419360:Niin tai miksi maksaa tästä 450...
... kun ihan samanlaisen saa alta kolmen kympin.
Eihän niissä ole muuta eroa kuin väri.
Häh? Me rakensimme viime vuonna ja meillä on rossipohja, jota myös tuulettuvaksi alapohjaksi kutsutaan. Meidän talomme tuulettuva alapohja siis toteutettu betoniharkoilla sekä ontelolaatoilla.Pappa sanoi, ettei rossipohjia enää tehdä :O