Älvarilta saa 180m2 talon 152 000, esim. sievitalolla vain 125 m2 melkein 200.000 tai simonsilla

• Viestiketjun aloittaja HULLUJEN hommaa?
  • Ensimmäinen viesti
En tietenkään näe. Tottakai mä tunnen edustamani firman, kuin omat taskuni. Mun tehtävä on kuitenkin käydä joka ikinen kohta asiakkaan kanssa läpi. Siinä on muutama pruju tekstiä, joista käydää lähes kädestä pitäen joka ikinen kohta läpi. Minä kerron, mitä mikäkin tarkoittaa. JOS asiakas ei ymmärrä, niin mun mielestä on asiakkaan velvollisuus itse mainita, ettei nyt ihan hoksannut mitä tarkoitin, tai haluaa selvynnystä siihen ja siihen kohtaan.
Hieno juttu, mikäli toimitussisältö todella käydään tarkalla kammalla läpi JA todetaan myös se, mikä ei pakettiin kuulu JA annetaan realistinen hinta-arvio myös sille puuttumaan jäävälle tavaralle.

Skeptisyyteni juontaa siitä, että olen eri tilanteissa joutunut törmäämään aika moneen "takkavarauksilla" yms. jutuilla kusetettuun ostajaan...

[QUOTE="Hei";28419308]Miksi ostaa saksalainen auto, kun korealaisen tai venäläisen saa paljon halvemmalla?[/QUOTE]
Niin tai miksi maksaa tästä 450€...

... kun ihan samanlaisen saa alta kolmen kympin.

Eihän niissä ole muuta eroa kuin väri. :rolleyes:

• Tykkää
Reactions: Isämies
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419347:
Hieno juttu, mikäli toimitussisältö todella käydään tarkalla kammalla läpi JA todetaan myös se, mikä ei pakettiin kuulu JA annetaan realistinen hinta-arvio myös sille puuttumaan jäävälle tavaralle.

Skeptisyyteni juontaa siitä, että olen eri tilanteissa joutunut törmäämään aika moneen "takkavarauksilla" yms. jutuilla kusetettuun ostajaan...
En tiiä miten muilla talopaketeilla, mutta meillä ei ainakaan älvärin kanssa tullut missään vaiheessa epäselvyyttä siitä mikä kuuluu pakettiin ja mikä ei. Takan laitostakin ne sano vielä erikseen että se pitää ottaa huomioon kun tehdään talon pohjia.

taloedustaja
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419347:

Ennen kauppojen tekoa käydään läpi ne asiat, joista ostaja huolehtii itse. Maatöiden hintaan, viranomaiskustannuksiin jne emme puutu, mutta kaikkeen taloon liittyvään annamme hinnan ja sen perusteella tarjouksen ja tarjous on se, jonka ostaja allekirjoittaa ja tekee sitten samalla kaupat.
Eli mikäli ostaja haluaa vaikkapa lisätä ikkunan, poistaa tuulikaapin ja tehdä eteisaulan, ottaa toisen pakastimen, siirtää keittiösaarekkeen paikkaa ja tehdä toisesta vessasta vaatehuoneen yms, niin me laskemme hinnan ja lopulta hinta löydään kasaan ja asiakas saa tarkan listan, mistä maksaa ja mitä.

Teen myös selväksi sen, mikäli asiakas päätyy valitsemaan eri tapetteja tai ottamaan kalliimmat kaakelit jne niin ne maksaa sitten erikseen.

"Rosie"
Suosittelen käymään taloesittelyissä.
Itse kävimme älvsby, kastelli, mammutti ja kannustalo esittelyissä. Ja siltä seisomalta älvsby jäi ajatuksista pos muovimattoineen ja lastulevyineen. Jälleenmyyntiarvoki älvsbyllä on tosi huono. Eivät mee kaupaksi ainakaan täällä päin.

Halvalla ei saa hyvää, oon kuullu jonkun sanoneen...

En tiiä miten muilla talopaketeilla, mutta meillä ei ainakaan älvärin kanssa tullut missään vaiheessa epäselvyyttä siitä mikä kuuluu pakettiin ja mikä ei. Takan laitostakin ne sano vielä erikseen että se pitää ottaa huomioon kun tehdään talon pohjia.
:D Älvärissä kun on rossipohja, niin se takkavaraus tosiaan tarkoittaa betonivalua siihen suunniteltuun takan kohtaan. Sen vanerin tai minkä lie lastulevyn päälle kun on paha takkaa muuten askarrella...

• Tykkää
Reactions: Nelli Karamelli
Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419412:
:D Älvärissä kun on rossipohja, niin se takkavaraus tosiaan tarkoittaa betonivalua siihen suunniteltuun takan kohtaan. Sen vanerin tai minkä lie lastulevyn päälle kun on paha takkaa muuten askarrella...
Niin entä sitten?

Meidän taloedustaja kävi harvinaisen tarkkaan läpi kaiken mahdollisen. Taidettiin käydä jokainen paperi kaksi kertaa läpi ja edustaja kyllä selitti todella tarkkaan kaikki. Me saatiin tarkka lista siitä, mitä taloon valitsimme ja joka ikinen kerta se lisättiin hintaan niin, että pysyimme koko ajan kärryillä mitä talossa on ja mitä se maksaa.

Teimme taloon todella paljon muutoksia: Keittiötä ja kodinhoitohuonetta muuteltiin paljon. Kodinkoneet, keittiön kaapistot, tasot ja vetimet otimme ns. paremmasta mallistosta, ei ne mitkä kuuluivat perushintaan. Ikkunoita suurenneettiin paljon ja ulko-ovi ympäröitiin koristeikkunoilla ja ulko-ovi on kalliimpi vaihtoehto. Otettiin käyttöullakko, laatat eteisaulaan, kalliimpia tapetteja, kalliimmat ovet, vetimet yms..

Koko ajan edustaja laski uuden hinnan. Ennen kuin talo on edes pystyssä, me tiedämme, että talon lopullinen hinta tulee olemaan 210t ja 880 egee vielä päälle.

Aivan loistava palvelu ollut ja edustaja on neuvonut ihan kaikessa ja suunnittelut koko ajan mukana, antanut vinkkejä jne.

Ulko-oven takia saatiin piirustukset talos ennen kauppoja, jotta nähtiin miltä ko. ovimalli näyttää ko. talossa yms.

Edustaja on omalla autollaan kuskannut meitä pitkin pitäjiä näytättämässä rakenteilla olevia saman firman taloja.

Meille siis tulee sievitalo ja valmis kesällä.

Me siis muutettiin myös ihan huoneiden paikkaa, keittiössä koko järjestys uusiksi yms.

Meillä edustaja auttoi myös maatöissä paljon, vaikka se ei firmalle kuulunut edes. Auttoi etsimään maatöiden tekijää, antoi vinkkejä, kertoi missä saa halvemmalla soraa, antoi raksavalvojien numeroita, joita suositteli yms.

"juustis"
Meillä ei edustaja kyllä selventänyt yhtään mitään ja kaikki oli ihan oman tulkinnan varassa. Onneksi miehen isä on raksa-alalla, niin osasi vähän olla apuna. Ei tosiaan saatu noin hyvää palvelua mitä te.

Peyote
Alkuperäinen kirjoittaja Isämies;28419481:
Paljonko tuo takkavaraus maksoi? Itse tehtynä sen valun kustannukset olisivat noin 50e. Maksoitteko siitä takkavarauksesta enemmän vai vähemmän?
En muista. Ja olishan sen saanut tosiaan myös itse tehdä jos olisi halunnut.

Kopioitu
Älvsbyssa huonoa on esim. eristevahvuudet, jotka on erittäin heikot varsinkin lattiassa. Huonoa on myös levyrakenteiset kosteat tilat joissa lisäksi ei vielä ole edes kunnon kallistuksia lattiakaivoihin. Todellisia riskirakenteita.
Älvarissa ei ole koneellista ilmanvaihtoa lämmön talteenotolla kuten nykytaloissa on. Sähköistys on aika heikko, vähän pistorasioita jne.
Kodinhoitohuone on erittäin epäkäytännöllinen, ruma ja vaikeasti kalustettava.
Omaa työtä on loppujen lopuksi paljon, vaikka mainostetaan ettei itse tarvitse tehdä mitään. Väliseinissä ei ole äänieristettä, kattokorkeus on normaalia matalampi. Tapetoinnit tehdään rumin limisaumoin (voi tehdä itsekin kyllä jos haluaa hyvän jäljen) ja tapetit ratkeilevat. Ulkoverhouksen alla ei ole tuuletusrakoa.
Tuloilma tulee räppänöistä seinällä suoraan kylmänä. Lattian elementtien liitossaumoista hohkaa talvella kylmää.

Summa summarum, ei Älvaria voi verrata esim. Designtaloon. Hintaero ei ole lopulta iso kun ajatellaan kuinka paljon rahaa palaa jos yrittää "varustella" Älvarista normaalia taloa.

"vieras"
Alkuperäinen kirjoittaja TriplaIsä;28419360:
Niin tai miksi maksaa tästä 450€...

... kun ihan samanlaisen saa alta kolmen kympin.

Eihän niissä ole muuta eroa kuin väri. :rolleyes:
Sanoppa muuta, itse teen taloja työkseni ja eikö se ois oikeestaan sama kiinnittää jesarilla kaikki kun kyllähän se pitää ja turhaan nyt mitään nauloja alkaa ampumaan, sehän maksaakin o_O

Se millaista palvelua saa edustajalta riippuu ennen kaikkea siitä edustajasta. Tosi hyvässäkin firmassa voi sattua kohdalle paska edustaja ja sitten huonossa firmassa todella asiastaan innostunut ja pätevä edustaja. Toki firmoilla on erilaisia laatustandardeja, mutta eipä ne läheskään aina pidä paikkaansa. Se kuinka hyvää palvelua saa edustajalta ei kuitenkaan valitettavasti kerro yhtään mitään siitä millaiseen taloon päätyy lopulta muuttamaan.

Niinkun sanottua ei ne kalliit/halvat sisustusratkaisut ole se avain tekijä siinä halvassa hinnassa. Toki ne siihen vaikuttaa, mutta ne on siitä helpoimmasta päästä muuttaa/korjata. Kyllä se on ne rakenteet, rakennustapa, eristeet jne. mistä se iso hinta (ja laatu) ero tulee. Nuo sisustusratkaisut on vaan ne mitkä päällepäin näkyy ja mistä voi olla helppokin ajatella, että korjaan ne myöhemmin. En itse ole yhdessäkään älvärissä käynyt, joten en suoraan ota kyseisen lafkan laatuun kantaa, mutta koska itselläkin rakennusprojekti työn alla tuli aika paljon selviteltyä mitä eri firmoista netissä kirjoitetaan ja kyllä siellä tuo älvärit nousee huonona ja halpana esiin aika useasti.

Yhteistyössä