Ällöttävää saada valokuvakortti, jossa lapsia....

• Viestiketjun aloittaja arghhhh
  • Ensimmäinen viesti
Ne entäs kun me olemme kertoneet että olemme tahattomasti lapsettomia ja käyneet kaikki hoidot läpi ja on kuin puukkoa kääntäisi haavassa saada näitä lasten kuvia. Olemme kertoneet asian avoimesti kaikille mutta etenkin mieheni sisarukset jotka kaikki saanaat lapsia puolivahingossa lähettelevät näitä kortteja kielloista huolimatta. Lisäksi emme halua vakaumuksemme vuoksi viettää joulua. Meitä ei siis haittaa että muut viettävät muttä emme tykkää että meille tyrkytetää. Emme mekään tyrkytä koraania tms muille.
Niin että onko niitä hiivatin kortteja pakko lähettää ja vielä lasten kuvilla? Vaikka on pyydetty että ei lähetettäsi meille?

Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Koskahan sitä oikein aletaan ymmärtää soittaa etukäteen että: 'Pirkko tässä terve!
Ajattelin tässä hyvissä ajoin soitella, kun Te olette tänä vuonna meidän joulukorttipostituslistalla, että minkäköhänlainen kortti Teille saisi olla?' :xmas:
"Mitä teidän korttiin saa kirjottaa? Saako laittaa lemmikit? Mikäs se teidän sukunimi oli Virtanen-Lahtinen-Jokinen-Söberg, jaa väärä järjestys?"

ap
Niinpä, joitakin ihmisiä tämmöinen voi jopa loukata, jos tosiaan omia lapsia ei voi saada. Palautuu vaan mieleen raskas asia juuri, kun on saanut muuta ajateltavaa. Itse en korteista loukkaannu, mutta muuten vaan tulee semmonen tyrkyttämisen meininki...

+
ja se on sitten niiden kavereiden vika kun ette lapsia saa? kannattais toi katkeroituminen hieman jättää vähemmälle. siis oikeesti kun lukee ton, niin ihmettelen että teillä ylipäätänsä on kavereita..

Ne entäs kun me olemme kertoneet että olemme tahattomasti lapsettomia ja käyneet kaikki hoidot läpi ja on kuin puukkoa kääntäisi haavassa saada näitä lasten kuvia. Olemme kertoneet asian avoimesti kaikille mutta etenkin mieheni sisarukset jotka kaikki saanaat lapsia puolivahingossa lähettelevät näitä kortteja kielloista huolimatta. Lisäksi emme halua vakaumuksemme vuoksi viettää joulua. Meitä ei siis haittaa että muut viettävät muttä emme tykkää että meille tyrkytetää. Emme mekään tyrkytä koraania tms muille.
Niin että onko niitä hiivatin kortteja pakko lähettää ja vielä lasten kuvilla? Vaikka on pyydetty että ei lähetettäsi meille?
Onko se tosiaan sulta pois, jos muilla on lapsia? Mikä tekee ihmisestä noin katkeran, että ei osaa olla iloinen muiden puolesta?

Alkuperäinen kirjoittaja +:
ja se on sitten niiden kavereiden vika kun ette lapsia saa? kannattais toi katkeroituminen hieman jättää vähemmälle. siis oikeesti kun lukee ton, niin ihmettelen että teillä ylipäätänsä on kavereita..
Niin, ja lomakuvat katkeroittavat, kun ei itsellä ole varaa matkustaa montaa kertaa vuodessa .... :whistle:

ap
Eikös hän maininnut, että ovat pyytäneet, etteivät saisi tämmöisiä kortteja?

+
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Niinpä, joitakin ihmisiä tämmöinen voi jopa loukata, jos tosiaan omia lapsia ei voi saada. Palautuu vaan mieleen raskas asia juuri, kun on saanut muuta ajateltavaa. Itse en korteista loukkaannu, mutta muuten vaan tulee semmonen tyrkyttämisen meininki...
niin meilläkin oli ettemme saaneet lapsia, kun sitten tulinkin raskaaksi. Ja nyt on meidän vuoro lähettää niitä lapsi kortteja.. niin se vaan menee.. älä urputa vaan sano sitten suoraan niille ihmisille jotka kortteh´ja lähettää. voi kyllä olla että teillä ei sit kauheesti enään niitä kavereita ole!

Tykkään valokuvakorteista (siis lasten kuvista)! LAitan ne usein valokuva-albumiin :heart: Oon lähettäny muutamana vuonna itsekin ko. kortteja mut tänä vuonna en viittinyt nähdä moista vaivaa eli tällä kertaa on mielestäni tylsempiä kortteja tullut lähetettyä.

+
Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
Niin, ja lomakuvat katkeroittavat, kun ei itsellä ole varaa matkustaa montaa kertaa vuodessa .... :whistle:
tai yleisesti postikortit ulkomaanmatkalta...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja mutsi:
Mielestäni täytyy olla jotenkin kieroutunut, jos pienten lasten kuva saa vihaiseksi. :eek: En ymmärrä näitä juttuja ollenkaan. Jokainen lapsi tällä pallolla on kauniimpi, kuin yksikään meistä mädistä aikuisista!

:heart:
En minä ainakaan ole vihainen, lue tarkemmin, äläkä tuomitse

helinä
Meillä eräs ihminen lähetti sellaisen lastensa kuvalla varustetun kortin heidän koko perheeltä vain minun lapsilleni...onhan se tietty kiva, että edes lapset 7 vuoden jälkeen saavat jouluntoivotuksen! Mutta minusta ja miehestäni se oli suoranaista vittuilua, ja vieläpä joulun alla piti muistuttaa siitä, että ei olla enää tekemisissä,eikä tahota toivottaa joulujakaan muutaku lapsille! Ja kaikista erikoisinta tässä on se etten tänäpäivänäkään tiedä mistä kyseinen eukko on suuttunut. Mutta vittuilla voi näköjään monella tapaa. Jopa lapset tajus tämän tapauksen!

Gluteus maximus
meille on aikuiset lähettäneet joulukorttina kuvan itsestään tai talostaan :LOL: se on kaikkein hauskinta. Tokihan joku talvinen maisemakuva tai vaikka omasta savusaunasta lumisena napattu kuva on mukava, mutta omakotitalo pimeässä, lumettomassa maisemassa :LOL:

ap
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
niin meilläkin oli ettemme saaneet lapsia, kun sitten tulinkin raskaaksi. Ja nyt on meidän vuoro lähettää niitä lapsi kortteja.. niin se vaan menee.. älä urputa vaan sano sitten suoraan niille ihmisille jotka kortteh´ja lähettää. voi kyllä olla että teillä ei sit kauheesti enään niitä kavereita ole!
Jos saatana sähköpostikin tukitaan niillä hiton kuvilla, niin kyllä se on jo tyrkyttämistä. Ois se mukava sitten saada jouluna ihan tavallinen kortti. Mieti nyt itekkin. Olla edes muuten tekemisissä.

harmi the joulukorttiterroristi
Alkuperäinen kirjoittaja onnellinen:
Ja mä sain niin ihana, kolme kaunista tytärtä tonttuhattuineen. Hyllyn päällä on
Laitoinx mie sinulle kortin ? Parikymmentä semmoista kolme söpöä tonttutyttöä kuvaa- joulukorttia laitoin, kun palstalta luin sen oksettavan niin monia. Ja minähän olen ilkeä kuin mikä.

Alkuperäinen kirjoittaja Tallu -:
tai yleisesti postikortit ulkomaanmatkalta...
Niin, no niitä ei sentään tule :D Mutta kai se nyt on vähän ällöä saada lomakuva joulukorttina? :D

lapseton
teenlitku, virailija+ ja te muut lukutaidottomat /ymmärtämättömät
Ystävät eivät näitä kortteja lähettele vaan ymmästävät. Näitä lähettelevät sukulaiset joita ei voi valitettavasti valita. Ja ei, muiden lapset eivät ole minulta pois, mutta kyllä se satuttaa että kun on ASIASTA KERROTTU JA ERIKSEEN PYYDETTY ettei lähetettäisi näitä kuvia jouluksi niin mikä pakottava tarve on leuhkia lapsilla sellaiselle joka ei niitä saa??? En minäkään leuhki halvaantuneelle miten helvetin hienoa on juosta maraton. JA elämä ilman juoksemista ei olisi mitään. Tekstinne kuvastaa suunnatonta itsekkyyttänne.
Lisäksi kun emme usko joulun sanomaan niin emme halua tekopyhää markkinajuhlaa viettää. Lahjoitan kyllä rahaa esim köyhien maiden lapsille myös jouluksi.

Eikö teidän lastenkuvakortti-ihmisten elämässä tosiaan ole muuta hienoa kuin että saatte lähettä lapsenne kuvan vaikka se tekisi kipeää jollekin? Säälin kyllä teitäkin.

UHU
Miten jonkun mielestä voi olla ällöttävää saada valokuvakortti tia että minkä tahansa kortin saaminen olisi ällöttävää :eek:

Onhan ne valokuvakortit nyt satakertaa kiinnostavampia kuin perus kynttilä, joulupukki, kukka, enkeli jne kortit. Vaikka ei olisikaan kummilapsi tai erityisen läheinen lapsi kuvassa.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Miten jonkun mielestä voi olla ällöttävää saada valokuvakortti tia että minkä tahansa kortin saaminen olisi ällöttävää :eek:

Onhan ne valokuvakortit nyt satakertaa kiinnostavampia kuin perus kynttilä, joulupukki, kukka, enkeli jne kortit. Vaikka ei olisikaan kummilapsi tai erityisen läheinen lapsi kuvassa.
Lue koko ketju niin ymmärrät...

+
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Ystävät eivät näitä kortteja lähettele vaan ymmästävät. Näitä lähettelevät sukulaiset joita ei voi valitettavasti valita. Ja ei, muiden lapset eivät ole minulta pois, mutta kyllä se satuttaa että kun on ASIASTA KERROTTU JA ERIKSEEN PYYDETTY ettei lähetettäisi näitä kuvia jouluksi niin mikä pakottava tarve on leuhkia lapsilla sellaiselle joka ei niitä saa??? En minäkään leuhki halvaantuneelle miten helvetin hienoa on juosta maraton. JA elämä ilman juoksemista ei olisi mitään. Tekstinne kuvastaa suunnatonta itsekkyyttänne.
Lisäksi kun emme usko joulun sanomaan niin emme halua tekopyhää markkinajuhlaa viettää. Lahjoitan kyllä rahaa esim köyhien maiden lapsille myös jouluksi.

Eikö teidän lastenkuvakortti-ihmisten elämässä tosiaan ole muuta hienoa kuin että saatte lähettä lapsenne kuvan vaikka se tekisi kipeää jollekin? Säälin kyllä teitäkin.
voi, sanonko mikä..... Me yritettiin mun mieheni kanssa 5 vuotta saada lasta ja siihen 5 vuoteen kuului 5 joulua siis 5 joulua jolloin kaverit laitto niitä muksujen kuvia!!!! en valittanut vaan olin oikeasti ja aidosti iloinen! nyt kun meillä vihdoin on toi lapsi niin totta hel... tissä mä haluan sitä mainostaa ja olen ylpeä hänestä ja haluan todellakin kaikille kertoa ja näyttää millanen poika meillä on!!!! nakatkoon vaikka roskiin jos ei jaksa kattella!!!

Mä en ole lähettänyt lapsikuvia kuin poikani kahtena ekana vuonna, ja silloinkin vain lähimmille ihmisille. Että sikäli osuit väärään. Musta sekin on itsekästä, että lapseton olettaa koko maailman pyörivän heidän surunsa ympärillä. Se, että joku on saanut lapsia, ei ole lapsettoman menetys. Samoin kuin toisen juoksema maraton ei ole halvaantuneelta pois. Jokaisella meistä (myös minulla) on omat haavamme, mutta niiden yli pitää päästä.

kolmen äiti
Ja ei, muiden lapset eivät ole minulta pois, mutta kyllä se satuttaa että kun on ASIASTA KERROTTU JA ERIKSEEN PYYDETTY ettei lähetettäisi näitä kuvia jouluksi niin mikä pakottava tarve on leuhkia lapsilla sellaiselle joka ei niitä saa??? En minäkään leuhki halvaantuneelle miten helvetin hienoa on juosta maraton.
Leuhkia lapsella??
kuinka ylipäänsä pystyt liikkumaan missään? Kaduilla, kaupoissa ym on vanhempia jotka "leuhkivat lapsillaan" pitämällä heitä elämässään mukana (eikä 4 seinän sisällä piilossa ettei vaan kellekään lapsettomalle tule paha mieli).
Itse työskentelen mm. vammautuneiden parissa. He näkevät, että minä kävelen. Heille voin jopa kertoa, että tuli niin kiire aamulla että piti juoksuksi laittaa! Valittavatko he, että diivailen liikuntakyvylläni? Eivät! Naurahtavat, että hyvä kun ehdit.

Koetapa päästä tuosta katkeruudestasi, se ei auta sinua yhtään eteenpäin.

Yhteistyössä