Ällöttävää saada valokuvakortti, jossa lapsia....

• Viestiketjun aloittaja arghhhh
  • Ensimmäinen viesti
ap
Voi pyhä luoja, että lapsia pitää oikein mainostaa.. on minullakin lapsia, mutta en todellakaan mainosta heitä ja varsinkaan, kun tiedän, ettei kortti ilahduta samalla tavalla kaikkia. Mieluummin tyydyn laittamaan normaalin kortin..

UHU
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja BUBO:
Miten jonkun mielestä voi olla ällöttävää saada valokuvakortti tia että minkä tahansa kortin saaminen olisi ällöttävää :eek:

Onhan ne valokuvakortit nyt satakertaa kiinnostavampia kuin perus kynttilä, joulupukki, kukka, enkeli jne kortit. Vaikka ei olisikaan kummilapsi tai erityisen läheinen lapsi kuvassa.
Lue koko ketju niin ymmärrät...
No tuon lapsettomuuden jollain tasolla ymmärrän, mutta ilmeisesti sinulla ap ei kuitenkaan ollut tästä kyse? Hassua että voi kokea joulukortilla muistamisen tyrkyttämisenä ja ahdistavana,

ap
Miten jonkun mielestä voi olla ällöttävää saada valokuvakortti tia että minkä tahansa kortin saaminen olisi ällöttävää :eek:

Onhan ne valokuvakortit nyt satakertaa kiinnostavampia kuin perus kynttilä, joulupukki, kukka, enkeli jne kortit. Vaikka ei olisikaan kummilapsi tai erityisen läheinen lapsi kuvassa.
No tuon lapsettomuuden jollain tasolla ymmärrän, mutta ilmeisesti sinulla ap ei kuitenkaan ollut tästä kyse? Hassua että voi kokea joulukortilla muistamisen tyrkyttämisenä ja ahdistavana,
Lue kokonaan. eikö siellä jossakin mainittu, että kuvia tulee kuin sieniä sateella ja sähköpostit on tukossa.Toisin sanoen kyllästymiseen asti. aika mautonta vielä joulunakin laittaa lapsikortteja...

lapseton
+ et siis oppinut "lapsettomuudestasi" mitään?
Minä ainakin olen oppinut ja kun tiedän miltä tämä tuntuu niin en kiusaa muita mahdollisilla tulevilla lapsillani. Ei ole tapana leuhkia muillakaan asioillani, etenkään jos joku on ilman. Kyllä olisi paljon opittavaa empatiasta ja sympatiasta sinulla. No, satontaan että lapset tekevät vanhemmistaan aikuisia. Toivottavasti pätee sinuunkin. Ja jos lapsesi vaikka kuolevat esim liikenneonnettomuudessa niin ehkä läheisesi ymmärtävät ottaa osaa suruusi ja olla leuhkimatta omillaan. Elämä on yllätyksiä täynnä ja osat voivat vaihtua ihmeen nopeasti.

UHU

Lue kokonaan. eikö siellä jossakin mainittu, että kuvia tulee kuin sieniä sateella ja sähköpostit on tukossa.Toisin sanoen kyllästymiseen asti. aika mautonta vielä joulunakin laittaa lapsikortteja...
No tässä oli kai kuitenkin kyse joulukorteista?

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja lapseton:
Minä ainakin olen oppinut ja kun tiedän miltä tämä tuntuu niin en kiusaa muita mahdollisilla tulevilla lapsillani. Ei ole tapana leuhkia muillakaan asioillani, etenkään jos joku on ilman. Kyllä olisi paljon opittavaa empatiasta ja sympatiasta sinulla. No, satontaan että lapset tekevät vanhemmistaan aikuisia. Toivottavasti pätee sinuunkin. Ja jos lapsesi vaikka kuolevat esim liikenneonnettomuudessa niin ehkä läheisesi ymmärtävät ottaa osaa suruusi ja olla leuhkimatta omillaan. Elämä on yllätyksiä täynnä ja osat voivat vaihtua ihmeen nopeasti.
:headwall:

ap

No tässä oli kai kuitenkin kyse joulukorteista?
jos tänne tulee tuutin täydeltä kuvia koko vuosi, niin kyllä jouluna ollaan jo aika kyltyneitä. Ja siellähän luki myös, että suhtautusin itsekin eritavalla, jos tosiaan se ei olisi näin kauheaa tyrkyttämistä, joka vuosi..

+
Voi elämän kevät!!! Mä en leuhki! Vaan elän normaalia lapsiperheen elämää enkä enään voivottele sitä aikaa kun lasta ei ollut vaan iloitsen tästä hetkestä ja toi onettomuus juttu oli aika mauton vertaus...

Eli suomeksi sanottuna, mä en voi puhua isoäidistäni, koska kaverin mamma on kuollut. mä en voi jutella omistavanhemmistani, koska yhden toisen kaverin vanhemmat ovat kuolleet. Mä en voi puhua miehestäni, koska yksi kaveri on eronnut...

Mä lopetan nyt tähän. Kiitos ja hei. Ja yvää uutta vuotta sinulle (sitähän te vietätte en kuista koska tai mitä vuotta elätte) vai loukkaako sekin?

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja Teenlitku:
Koetko, ap (ja muutkin lapsikuvakorttien vihaajat) mainostamiseksi tai muuten loukkaavaksi senkin, kun lähettää lapsen askartelemia/piirtämiä kortteja? Ei siis lapsen kuvaa, mutta lapsen kädenjälki näkyy kuitenkin?
Sekin on varmaan lapsen olemassaololla leuhkimista :whistle:

ap
Koetko, ap (ja muutkin lapsikuvakorttien vihaajat) mainostamiseksi tai muuten loukkaavaksi senkin, kun lähettää lapsen askartelemia/piirtämiä kortteja? Ei siis lapsen kuvaa, mutta lapsen kädenjälki näkyy kuitenkin?
ei... ja tuolla joku lapsikuvien lähettelijä itse sanoi "mainostavansa" lapsiaan. tuo sana ei siis tule minun päästä.Ja jälleen kerran: jos niitä kuvia ei tulisi koko ajan s-postiin, niin suhtautusin eritavalla joulukorttiin... mutta en siltikään sano, että tykkäisin tai ilahtuisin mitenkään suunnattomasti

mariaerika
Itse laitan lasten kuvia joulukortteihin,varsinkin kun uusin tulokas syntyi 1kk sitten niin napsaistiin lapsista kuva ja teetettiin joulukortteja. Mulla on sukulaisia joita tulee nähtyä pitkän välimatkan takia vaan korkeintaan kerran parissa vuodessa joten musta on kiva laittaa samalla lasten kuva joka vuodelta ja kovin ovat tykänneet ,nytkin on saatu monta viestiä ja puhelua joissa on kiitetty ihanasta kortista, jotkut väittävät että muka olis ihan päivän pelastanut kun oli heistä niin kaunis kuva..

Äitini siskolla on 5 tytärtä ja muistan kuinka heiltä tuli joka joulu valokuva kortti missä oli tytöt koiriensa kanssa kuvassa,nykyään mukana on miehet ja lapset myös :) Mä oon varmaan outo mutta musta se on ihana ajatus ja idea!

vieras
Juu..Mulle on oikeesti sama, että mitä muut on meidän lähettämistä korteista mieltä. Onhan se kiva, kun ihmiset muistaa toisiaan kerran vuodessa: Moi, ollaan elossa. Mekin laitetttin eka vuonna poikavauvasta 2 kk joulutonttu kuvakortit, mutta sen jälkeen on menty ihan Tiimarin korteilla. Meille tulee monenlaisia kortteja. Kuvia lapsista, lapsettomien koirista yms. Ei oo mikään kortti tähän mennessä päähän ottanu mikä on saatu. Miettikääs oikeesti niitä, jotka ei saa korttia ollenkaan tai joutuvat oleen joulun sairaalassa tms. muussa laitoksessa? Jatkettasko sitten siellä tätä narinaa ja kilpaillaan, kumman lapset tai perintöä odottavat kaukaiset siskonppojankumminkaiman lapset on käyttänyt minuutteja jouluvierailuun?
Tänä jouluna toivon 1. Rauhaa 2. Rakkautta 3. Hyvää oloa ja 4. Olis kiva, jos auto tulis kuntoon ennen pyhiä. 5. Miehen työt jatkuis 6. Tulevana vuonna saisin uuden työn tai opiskelupaikan 7. Saatais olla terveempänä mitä aikaisempina vuosina.

lapseton
Voi kun te olette suvaitsemattomia. Jos lapseton pyytää ettei heille lähetetä lapsi-kortteja niin miksi lähettää? Eihän siinä pyydetä ettei lähetetä kenellekään. Kyse on nimenomaan siitä että asia on selvitetty. Ja kyllä me osaamme iloitakin mutta lapsettomuus on todella kipeä asia etenkin miehelleni josta tämä johtuu. Sitä on näköjään teidän sananmukaisesti lapsellisten vaikea ymmärtää. Ei kyse ole siitä ettei muilla saa olla ihana amutta en halua hehkutusta siitä postilaatikkoa täyteen. Lisäksi emme vietä joulua emmekä mitään muutakaan uskonnollista juhlaa. Mitäs tykkäisitte kun tulisin käännyttämään teitä hinduismiin, islamiin ateismiin tms?
En sentään ole vaatimassa kirkkoja maan tasalle tmms vaan haluan julistaa oman kotini jouluvapaaksi vyöhykkeeksi ja erityisesti olla ilman em kortteja. Mikä siitä on teiltä pois ja saa teidät noin kuihuksiin?
Eikö elämässänne ole tosiaan mitään muuta mainitsemisen arvoista kuin lapsenne jota sitten pitää hehkuttaa kaiken puuttuvan edestä?

Alkuperäinen kirjoittaja just:
Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Miten joidenkin ihmisten maailmaan ei kertakaikkiaan mahdu muuta kuin omat lapset??
Miten sun maailmaas ei mahdu joulukortti jossa on jonkun toisen lapsen kuva :eek: ??

Ihan oikeesti, onko sillä nyt lopulta mitään väliä onko siinä kortissa se Nico-Petteri vai joku kimalteella koristeltu lumiukko?

Ja jos se on ihan ylitsepääsemätön asia, ilmoita lähettäjälle, ettet halua jatkossa mitään kortteja.
Mä ainakin haluaisin tietää, jos mun joulukorttini noin suuresti jotain ihmistä vituttais.

kolmen äiti
Eikö elämässänne ole tosiaan mitään muuta mainitsemisen arvoista kuin lapsenne jota sitten pitää hehkuttaa kaiken puuttuvan edestä?
Mitä tämä on suomeksi?
Ja sitä paitsi, onhan se nyt kamalaa toivottaa läheisilleen lämmintä joulumieltä (minäkään en ole uskossa, mutta joulua vietämme silti) ja onnellista tulevaa vuotta. Kuinka ajattelematonta :'(

+
Voi kun te olette suvaitsemattomia. Jos lapseton pyytää ettei heille lähetetä lapsi-kortteja niin miksi lähettää? Eihän siinä pyydetä ettei lähetetä kenellekään. Kyse on nimenomaan siitä että asia on selvitetty. Ja kyllä me osaamme iloitakin mutta lapsettomuus on todella kipeä asia etenkin miehelleni josta tämä johtuu. Sitä on näköjään teidän sananmukaisesti lapsellisten vaikea ymmärtää. Ei kyse ole siitä ettei muilla saa olla ihana amutta en halua hehkutusta siitä postilaatikkoa täyteen. Lisäksi emme vietä joulua emmekä mitään muutakaan uskonnollista juhlaa. Mitäs tykkäisitte kun tulisin käännyttämään teitä hinduismiin, islamiin ateismiin tms?
En sentään ole vaatimassa kirkkoja maan tasalle tmms vaan haluan julistaa oman kotini jouluvapaaksi vyöhykkeeksi ja erityisesti olla ilman em kortteja. Mikä siitä on teiltä pois ja saa teidät noin kuihuksiin?
ja sit ihan asian vierestä!! miks sä olet tällä palstalla 90% aloituksista liittyy lapsiin? ite kaivat omaa puukko sisälläsi....

mariaerika
Kyllä ilman muuta jos joku lapseton kaveri/sukulainen pyytäisi ettei heille korttia laiteta niin ilman muuta heille silloin laittaisin jonkun toisen kortin! Mutta tähän mennessä kaikilta on vaan kiitoksia tullut kun ollaan joulun jälkeen nähty :)

:)
Voi pyhä luoja, että lapsia pitää oikein mainostaa.. on minullakin lapsia, mutta en todellakaan mainosta heitä ja varsinkaan, kun tiedän, ettei kortti ilahduta samalla tavalla kaikkia. Mieluummin tyydyn laittamaan normaalin kortin..
pisteet ja kiitokset sulle siitä!

niin
Alkuperäinen kirjoittaja mariaerika:
Kyllä ilman muuta jos joku lapseton kaveri/sukulainen pyytäisi ettei heille korttia laiteta niin ilman muuta heille silloin laittaisin jonkun toisen kortin! Mutta tähän mennessä kaikilta on vaan kiitoksia tullut kun ollaan joulun jälkeen nähty :)
luuletko että joku sanois päin naamaa ettei sellaista korteista tykkää?

+
Alkuperäinen kirjoittaja mariaerika:
Jos joku sanois mulle noin, mä en edes uskaltais olla enään missään tekemisissä, koska omat lapseni ovat osa meitä ja jos mennään kylään, niin tullaan kaikki. Koska aina sais olla varuillaan ettei vahingossakaan luokkaa...

yksi mielipide
tällanen lapsen askartelema kortti olis ainakin mun mielestä paljon kivempi ku se kammottava kuva lapsesta tonttulakki päässä!

kolmen äiti
Mä en ala koko sukua ja ystäväpiiriä käymään läpi, että minkälainen kortti tänä vuonna passais laittaa :kieh: Jollei miellytä, nakatkoot roskiin tai takkaan. Niin minäkin teen kun joulu on ohitse (paits ne lapsista tehdyt kuvakortit säästän :) )...

Yhteistyössä