Ällöttävää saada valokuvakortti, jossa lapsia....

• Viestiketjun aloittaja arghhhh
  • Ensimmäinen viesti
-
Vetäkää itsenne vaikka jojoon, jos joulukortti on aihe, mikä ottaa sydämen päälle ja ällöttää. Tuskinpa kestätte muita elämässä eteen tulevia vaikeuksia ja ärsytyksiä, jos noin koville ottaa.

lapsikorteissakin kun on kovin eroja. Musta on ihan kiva saada hauskoja tai sopoja kortteja, mutta pikkasen ihmettelin kaverilta saatua korttia. Kuvassa siis kuva lapsesta, raitapaita paalla, valkoisen seinan edessa. Ylapuolella hyvan joulun toivotus. Lukutaidoton ei korttia arvaisi JOULUkortiksi. Kuvassa ei siis mitaan jouluista, ei tonttuhattua, ei yhtaan mitaan. Pelkka perusrapsayskuva lapsesta. No eihan sita kauaa tarvi esilla pitaa.

En minäkään ymmärrä että laittaa sellasta korttia semmosille jotka ei oo missään tekemisissä sen lapsen kans. Mutta siinäpähän laittavat, mulle nyt on ihan sama missä muodossa hyvän joulun toivotus tulee vai tuleeko ollenkaan.

hanna
Alkuperäinen kirjoittaja -:
Vetäkää itsenne vaikka jojoon, jos joulukortti on aihe, mikä ottaa sydämen päälle ja ällöttää. Tuskinpa kestätte muita elämässä eteen tulevia vaikeuksia ja ärsytyksiä, jos noin koville ottaa.
Peesi!
Ja ite kyllä tykkään valokuvakorteista ihan sikana :)

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Miten joidenkin ihmisten maailmaan ei kertakaikkiaan mahdu muuta kuin omat lapset??
Koska kaikki ei varmaan ymmärrä ajatella että joitakin se ahdistaa tai kiukuttaa.
Joitenkin maailmaan mahtuu vain joulupukki tai enkelikortti.
Jotkut ei millään käsitä että niitä ei kirjoiteta mustekynällä.
Jotkut laittaa niihin onnettomia riimejä- eikä kukaan ymmärrä että niitä on tuskallista lukea.
KAikki ei edes tarkista nimiä :eek:
Ja joskus on osoite puutteellinen.
Ja samanlaisiakin kortteja saattaa tulla, kun kaikki köyhät on hamstranneet niitä Tiimarista :headwall:
Tässähän ne tärkeimmät tulikin. Ja: aina löytyy uusia asioita joista voi valittaa, vitsit miten kivaa =)

Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Voi pyhä luoja, että lapsia pitää oikein mainostaa.. on minullakin lapsia, mutta en todellakaan mainosta heitä ja varsinkaan, kun tiedän, ettei kortti ilahduta samalla tavalla kaikkia. Mieluummin tyydyn laittamaan normaalin kortin..
JA kaikki ei tykkää siitäkään jos se on vääränvärinen tai halvan näköinen.

Mutta jos on erikseen pyydetty että älkää meille lähettäkö kuvaa lapsistanne, niin siinä tapauksessa en ymmärrä että se lähetetään kuitenkin.

Ihan vain heräs mielenkiinto, tälle ihmiselle joka on pyytänyt että korttia ei laiteta (lapsettomuudesta kun kärsivät) niin voitteko muuten olla tekemisissä? Vai haluatteko sukulaisia nähdä livenäkään?

Ja tämä EI ollut kettuilua, vaan ihan asiallinen kysymys.

Alkuperäinen kirjoittaja Milla Makia:
lapsikorteissakin kun on kovin eroja. Musta on ihan kiva saada hauskoja tai sopoja kortteja, mutta pikkasen ihmettelin kaverilta saatua korttia. Kuvassa siis kuva lapsesta, raitapaita paalla, valkoisen seinan edessa. Ylapuolella hyvan joulun toivotus. Lukutaidoton ei korttia arvaisi JOULUkortiksi. Kuvassa ei siis mitaan jouluista, ei tonttuhattua, ei yhtaan mitaan. Pelkka perusrapsayskuva lapsesta. No eihan sita kauaa tarvi esilla pitaa.
Ja palstalta saatu lukea sekin, että on typerää ja teennäistä laittaa jouluinen kuva lapsista, ällöt tonttuhatut päässä mukahauskassa joulutunnelmassa. Kun eihän sitä voi albumiinkaan laittaa kun se on herranjumala JOULUINEN :eek:

kolmen äiti
Alkuperäinen kirjoittaja tähti:
Alkuperäinen kirjoittaja kolmen äiti:
Alkuperäinen kirjoittaja myös hoidot käynyt:
Kolmen äiti- sulla ei taida olla sit kumpaakaan, ei sympatiaa eikä empatiaa. En nyt ehdi jäädää kanssasi vääntämään mutta luepa lainaamasi teksi huolella äläkä nussi pilkkua.
Tuota lapsettomien kateutta ja katkeruutta ei kyllä voita mikään :D
Oikeesti hei... Voitko sä kolmen äiti sanoa, ettet olisi yhtään katellinen lapsiperheille, jos et olisi itse saanut yhtään lasta? Voitko sanoa, ettet olisi yhtään katkera elämälle, joka ei lasta sinulle antaisi hartaasta toiveesta ja vuosien yrityksistä huolimatta? Voitko sanoa, ettet katkeroituisi sittenkään jos lapsesi kuolisivat onnettomuudessa? Tilanteet ja ihmiset ovat erilaisia ja jokainen kokee asiat omalla tavallaan. Vähän hei ymmärrystä puolin ja toisin!
Voi elämän kevät :D
Kuulkaas nyt te itsesäälissä piehtaroivat. Elämässä tapahtuu niin paljon asioita, että jos kaikesta kokemastaan paskasta katkeroituisi, niin M1:llä hoitoon vaan!

Pusse
Mä "jouduin" lähettämään kaukana asuvalle lapsettomalle ja ei kovin äidilliselle kaverilleni lapsikuvakortin, kun niitä saa vaan niissä 10kpl:n paketeissa ja ois jäänyt niiiin paljon ylimääräsiä etten erikseen viitsinyt korttia ostaa =) Manailkoon keskenään sitten, eipä se hänen omin kätösin tehty korttikaan hääppönen ollut mutta hyvä mieli siitä tuli kun muisti meitä:D

Ai että kun muuten tulin eilen iloseks kun saatiin mun serkun lapsista kuvakortti!=) Harmittaa todella ettei muilta ole tullut kun niitä perinteisiä :(

Minusta on suorastaan naurettavaa vai sanoisinko ällöttävää, että tuollaisesta asiasta aletaan narista ja valittaa.( Ja ei, en ole itse lähettänyt valokuvakortteja )Eikös se ajatus ole tärkein, eikä se millainen on kortti.Jotkut ärsyyntyy tekstiviestin muodossa lähetetystä joulun toivotuksesta, mutta siinäkin pätee mielestäni se, että ajatus on tärkein...siitä huomaa, että on ollut mielessä :)

nbd
Alkuperäinen kirjoittaja Aamuäree:
Alkuperäinen kirjoittaja just:
Aivan samaa mieltä ap:n kanssa. Miten joidenkin ihmisten maailmaan ei kertakaikkiaan mahdu muuta kuin omat lapset??
Koska kaikki ei varmaan ymmärrä ajatella että joitakin se ahdistaa tai kiukuttaa.
Joitenkin maailmaan mahtuu vain joulupukki tai enkelikortti.
Jotkut ei millään käsitä että niitä ei kirjoiteta mustekynällä.
Jotkut laittaa niihin onnettomia riimejä- eikä kukaan ymmärrä että niitä on tuskallista lukea.
KAikki ei edes tarkista nimiä :eek:
Ja joskus on osoite puutteellinen.
Ja samanlaisiakin kortteja saattaa tulla, kun kaikki köyhät on hamstranneet niitä Tiimarista :headwall:
Tässä onkin aika kattavasti käsitelty tätä joulukorttien problematiikkaa. Lisäisin tähän vielä, että jos tekee kortin itse, niin pitäisi katsoa, ettei se ole liian hieno kortti, jollainen voi aiheuttaa ahdistusta tiimarikortin lähettäjässä.

vieras minäkin
Mä oon lähettäny lapsikuvakortteja jo monta vuotta. En tee sitä mainostaakseni lapsiani tai jotain muuta yhtä tyhmää, onpahan vaan meidän tapa tehdä joulukortteja. Mä en odota että saajat sitä korttia säästää sen kummemmin, mun puolesta siihen saa suhtautua kuin mihin tahansa "Tiimari-korttiin". Me lähetetään joka vuosi kymmenia kortteja enkä jaksa alkaa erittelemään kuka saa minkäkinlaisen. Toki jos joku oikein erikseen sanoisi ettei halua lapsikorttia, niin sitten tietenkin lähettäisin jotain muuta. Ei näihin meidän lapsikortteihin tartte niin vakavasti suhtautua! Tiedän että osalle kortti on oikein mieluisa ja tykkäävät nähdä kuvia lapsista, toiset sitten laittakoon kortin vaikka samantien pois.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja arghhhh:
Koska en ole edes tekemisissä juurikaan heidän kanssa,
en ole lasten kummi,
Itse voisin antaa kummeille, isovanhemmille ja läheisilleni kuvakortin, mutta että kaikille...huoh ja joka joulu...
En mäkään lähetä kun läheisille lapsen kuvasta tehdyn kortin, tiedän että he tykkäävät.
En itekkään välittäisi niin kauheasti, jos saisin joltain ei niin läheiseltä lapsikortin, en tykkää kauheesti lapsista.

Kasva aikuiseksi ja parane.
Alkuperäinen kirjoittaja arghhhh:
Koska en ole edes tekemisissä juurikaan heidän kanssa,
en ole lasten kummi,
Itse voisin antaa kummeille, isovanhemmille ja läheisilleni kuvakortin, mutta että kaikille...huoh ja joka joulu...
Jo täytyy olla henkisesti epävakaa, jos joulukortti saa ällöttämään.

vieras
minä olen saanut jo 3 kolme lapsikorttia ja ne on niitä parhaimpia joita katsoo joka päivä uudemman kerran. Ja vielä joulun jälkeen laittaa talteen.
Mun mielestä täytyy olla aika kylmä, itsekäs ja pinnallinen ihminen, jos inhottaa tuollaset kortit

Minä kyllä arvostan niitä kortteja ihan siksikin että ne on himpun verran hintavampia kortteja kuin ne tiimarin ota 2e miljoona. Ja olen ylpeä että juuri minä olen saanut ko. kortin eikä ole ajateltu että no tuo maksaa niin paljon että jätänpä tuolle laittamatta.

vieras
Mikä mahtaa olla ihmisessä vialla, jos alkaa joulukortit ällöttämään? Olisiko taas se perinteinen eli kateus? Kuvakortin lähettäjällä saattaa olla enemmän rahaa, parempi työ, ihanampi puoliso, fiksummat ja filmaattisemmat lapset? ;)

Alkuperäinen kirjoittaja vieras:
Mikä mahtaa olla ihmisessä vialla, jos alkaa joulukortit ällöttämään? Olisiko taas se perinteinen eli kateus? Kuvakortin lähettäjällä saattaa olla enemmän rahaa, parempi työ, ihanampi puoliso, fiksummat ja filmaattisemmat lapset? ;)
mikä ihmeen himo joillakin on ottaa tämä kateuskortti aina esiin oli asia sitten mikä tahansa ?!
muuhun kantaa ottamatta sitten ollenkaan.

vieras
Aatelkaas. Mä ostin just sieltä Tiimarista niitä halpiskortteja...aika ja raha kun on "tiukalla". Juu tiedän senkin että se joulu on joka vuosi samaan aikaan. Mun mielestä silti ajatus on tärkein.

Yhteistyössä