Älkää IKINÄ ostako Samsungin tabletteja!

  • Viestiketjun aloittaja Huijattu
  • Ensimmäinen viesti
Huijattu
Ostin tab2, vaikutti hyvältä ja toimivalta. Ostin siis myös tab3, koska olin vakuuttunut laadusta. Kun tab3:n ostopäivästä tuli kolmisen kuukautta, se pimeni. Ei vaan enää käynnistynyt. Vein huoltoon, korjasivat, kuulema akkuvika. Ok, ei siinä mitään.
Meni kuukausi, ehkä kaksi, tab2 teki saman tempun. Ikää tabletilla tuossa kohtaa ehkä noin 7kk. Vein huoltoon, väittivät että tabletti on kastunut, vaikka ei oikeasti ollut. Ei korjattu.
Ja nyt, nyt jumalauta tuo jo aiemmin korjattu tab3 temppuilee taas. En saa sitä käynnistymään, nyt se vaan välkyttää ja siinä kaikki.

Voi helevetin perkele etten paremmin sano. Sinne meni melkein 400 euroa taivaan tuuliin alle vuodessa. Ja mitä oon nettiä selaillut, niin just tämmöistä ongelmaa näissä tableteissa on muuallakin maailmassa. Ne vaan kuolee, eivät lataudu eivätkä enää käynnisty.

Mua harmittaa niin paljon, olo on kusetettu ja kynitty. Ikinä enää en katsokaan mihinkään minkä kyljessä lukee Samsung.
 
Huijattu
Tätä vikaa on netin mukaan eniten just tab2 ja tab3, jos päästää akun varauksen alle 20%, pahimmillaan ihan tyhjäksi, niin koko tabletti kuolee. Ihan kiva juttu.
 
vier
Tab3 toiminut täälläkin ongelmattomasti jo puolisen vuotta.

Mutta ei sun tarvitse tyytyä tuohon akkutuomioon, viet sen itse korjaajalle ja pyydät vianselvityksen, jos ei kosteusvauriota akusta löydy, niin sitten vaadit valmistajalta korjauksen + korvauksen korjaajalle maksamastasi palkkiosta.
 
bacar bell
bacar bell läppäriä ei kannata ostaa,
se jos mikä on päivitys päivitystä ja juuri kun olet saamasa koneen auki tuli päivitystä jasoinko ett muuten koneesi päivittää.
On sinulla vaikka nopein liittymä ei se auta kun kone pitää päivittää vaikka juuri päivitti sen ja
soinko muuten että päivitys onnistui mutta nyt olisi uusi päivits joka on pakollinen joten päivitä.
Kaksi bacer belliä ollut molemmilla kerroille myyjä väitti mitä väitti
(huono virus suoja jne skeidaa molemmilla kerroilla ammattilaiset laittoi koneenkuntoonja ktsoi sen koneen otteeseenja silti päivitä ja he molemmat 2 eri asiantuntijaa neuvo älä osta tuota)
mutta päivitys on nyt opittu niin ja koneella oloa ei juuri noilla koneilla ollut
(tietty hyäväkin toisaalta)
mutta osaan päivittää vaikka unissani ja niin nyt piti jo päivittää
 
korjaaja
Latasin eilen illalla Samsung Galaxy tabiini päivityksen, joka oli kooltaan varsin suuri eli lienee käyttiksen päivitys. Päivitys näytti sujuneen ihan hyvin ja kaikki tiedot säilyivät vaikken jaksanut tehdä backupia. Mutta… Kun jätin tabin lataukseen yön ajaksi niin aamulla se ei enää käynnistynytkään. Mitään ei tapahtunut. Se oli täysin kuollut :(

Koitin painella virta-nappia vaikka miten pitkiä tai lyhyitä jaksoja ja kerta toisensa jälkeen, mutta mikään ei auttanut. Tabi ei vain enää käynnistynyt. Olin aika epätoivoinen ja koska meillä oli samaan aikaan ongelmia nettiyhteyden kanssa, niin en päässyt googlettamaan ongelmaa. Tyydyin vain etsimään takuusopimuksen käsiini.

Tänään pääsin kuitenkin Googlen ääreen ja löysin vastauksen! Vaikka sivu on vuoden vanha niin Mojocode.com on selvittänyt ratkaisun ongelmaan.

Mikäli oma tabisi ei siis enää käynnisty –> paina virtakytkin pohjaan ja kosketa samaan aikaan sormella näyttöä.

Minä jopa liikuttelin hieman sormeani ruudulla, jotta sen kosketus rekisteröityisi paremmin ja kesti vain noin 10 sekuntia ennen kun tabini palasi jälleen elävien kirjoihin.

Mikäli oheinen kikkakolmonen ei toimi, niin mene sivulle http://mojocode.com/content/samsung-galaxy-tablet-101s-wont-boot ja katso sieltä lisäohjeita.
 
"yyhoo"
Vanha ketju, mutta... Täälläkin Tab 2 pelittää vieläkin, vaikka on jo 1 1/2 v. vanha ja lapsella nyttemmin "pelikäytössä". Itselle ostin uuden, Tab 4:n ja toistaiseksi pelittää mainiosti, mutta se ei olekaan, kun kuukauden vanha. Myös puhelin on Samsung Galazy, n. 1 1/2 vuotta vanha ja pikkujumeja lukuun ottamatta toiminut suht' hyvin sekin ja joka päivä jotain netistä / sähköpostista käyn sitäkin kautta katsomassa. Plus puhelut päälle...
 
Ilmaistahan se on korjauttaa niin kauan kun on takuuta ja käsittääkseni jokainen hyvämaineinen pulju myy 2 vuoden takuulla. En ole tutkinut mikä on valmistajan takuu, kun se on taas sitten eri asia kuin myyjän takuu.

Ikävää kyllä jos noin levähtelee heti alkuunsa.

Se on vaan fakta että mikään merkki ei ole vioista vapaa tai sen kummemmin maanantaikappaleista.
 
  • Tykkää
Reactions: BootyPeppi
L.Aki Rämänen
Ilmaistahan se on korjauttaa niin kauan kun on takuuta ja käsittääkseni jokainen hyvämaineinen pulju myy 2 vuoden takuulla. En ole tutkinut mikä on valmistajan takuu, kun se on taas sitten eri asia kuin myyjän takuu.
Niin no, miten tämän nyt muotoilisi... :) Takuu on AINA valmistajan myöntämä. Tässä tapauksessa sen siis myöntää Samsung, mutta se voisi toki olla mikä tahansa valmistaja. Myyjä on kuluttajansuojalain vuoksi velvollinen sitä noudattamaan ja operoimaan valmistajan kanssa kuluttajan sijaan. Toki laki sallii myyjänkin antamaan mille tahansa asialle takuun, koska takuu on lähtökohtaisestikin täysin vapaaehtoinen veloitukseton lisäturva. Mutta ei myyjä sellaisia anna missään päin maailmaa, mutta valmistajat antavat kyllä.

Myyjällä on virhevastuu, eli jos tuote on myyty käytännössä väärin. Jos vaikka myydään tabletti lapsille kylpyleluksi ja kun se ei sitä kestä, se menee myyjän virhevastuun piikkiin. Kolmantena näiden lisäksi tulee niinsanottu kestoikäoletus. Eli koska takuu on 100% vapaaehtoinen, niin lailla on suojattu nyt vaikka Suomi-Soffan (nyk. Suomen Sänkytukun) asiakkaita siltä, että valmistaja (ei tosin myyjäkään, vaikka onkin sama) anna sohvallesi mitään takuuta. Silloin katsotaan kestoikäoletusta, että sohvalle se voisi olla vaikka 5v. Jos se ei sitä kestä, valmistaja maksaa korjaukset, oli hän myöntänyt siihen vapaaehtoisesti takuuta tai ei.
 
"ketjun aloittaja"
Ketjun aloittaja täällä.
Sain omat tablettini toimimaan netistä löytyvällä ohjeella, jonka mukaan kansi pitää avata ja sieltä takaa irroittaa ja laittaa takaisin kiinni sellainen pieni juttu joka menee akkuun. Valitettavasti en nyt muista miltä sivuilta ohjeen löysin, mutta sillä konstilla olen saanut nuo molemmat p*skat pelittämään, kun tosiaan kuolevat joka kerran jos akku pääsee liian tyhjäksi. Joskus auttoi myös se, että vei tabin autoon latautumaan...

Edelleen olen sitä mieltä, että samsungin tabletteihin en enää ikinä rahojani laita.

(Löysinkin linkin ohjeeseen, https://www.youtube.com/watch?v=QYE_YRX1Bs4 )
 
[QUOTE="Nuuh";30711606]Meillä on kohta neljä vuotias samsungin tabletti ja aivan hyvin toimii. Miten te oikein kohtelette laiteitanne kun ne tilttaa heti uutena.[/QUOTE]

Jaa-a, joskus kohdalle vain sattuu maanantai-kappaleita...
Meillä toinen samsung tilttasi noin 3 kk ostopäivästä ja toienn pelittää ok vieläkin noin 1 v ostopäivästä...
 
[QUOTE="ketjun aloittaja";30712238]Ketjun aloittaja täällä.
Sain omat tablettini toimimaan netistä löytyvällä ohjeella, jonka mukaan kansi pitää avata ja sieltä takaa irroittaa ja laittaa takaisin kiinni sellainen pieni juttu joka menee akkuun. Valitettavasti en nyt muista miltä sivuilta ohjeen löysin, mutta sillä konstilla olen saanut nuo molemmat p*skat pelittämään, kun tosiaan kuolevat joka kerran jos akku pääsee liian tyhjäksi. Joskus auttoi myös se, että vei tabin autoon latautumaan...

Edelleen olen sitä mieltä, että samsungin tabletteihin en enää ikinä rahojani laita.

(Löysinkin linkin ohjeeseen, https://www.youtube.com/watch?v=QYE_YRX1Bs4 )[/QUOTE]

Jos on takuu voimassa ei kannata näpelöidä ollenkaan laitteiden sisuskaluja.
 
eioletotta
Jos on takuu voimassa ei kannata näpelöidä ollenkaan laitteiden sisuskaluja.
Takuu on voimassa, mutta Gigantti ilmoitti, ettei latautumisvika kuulu heidän takuunsa piiriin, koska se on kuulemma käyttäjän vika, kun käyttäjä on käyttänyt liikaa voimaa ja joku kytkös on kuulemma mennyt vinoon.

Miksi ihmeessä tehdään niin huonoja liitoksia, että ne normaalikäytöllä hajoavat?
 

Yhteistyössä