Äkkiä apuja! Lapsivesi testeistä!

• Viestiketjun aloittaja Martsuli
  • Ensimmäinen viesti
Martsuli
Joku täällä mulle sano että sellasia testi puikkoja myydään apteekissa.

Voisko joku kertoa onko tää tosi ja paljonko maksaa?
Kaveri on tulossa käymään ja se vois niitä tuoda tullessaan sikäli eivät ole kauheen kalliita.

Amnicator-lapsivesitesti

Tuotenumero: MWAM1
Valmistaja: Medical Wire & Equipment
Pakkauskoko: 100 kpl
Säilytys: +15°C - 30°C
Säilyvyys valmistuksesta: 24 kk
Hierarkia: Kliininen diagnostiikka->Gynekologia->Amnicator
Tuotetuki

Lisätietoa

Käyttötarkoitus
Amnicator® on nopea ja yksinkertainen menetelmä rikkoutuneiden sikiökalvojen osoittamiseksi. Amnicator-tikut erottavat luotettavasti neutraalin tai heikosti emäksisen lapsiveden happamasta kohdunkaulan ja emättimen limasta tai virtsasta.

Ennenaikaisesti rikkoutuneet sikiökalvot aiheuttavat syntymättömälle vauvalle huomattavan riskin ja välitön lääkärinhoito on tarpeen. Sikiökalvojen rikkoutuminen on mahdollista diagnosoida väärin, mikäli vaginassa on muita nesteitä.

Kuvaus
Amnicatorit ovat herkällä pH-indikaattorilla nitratsiinikeltaisella kyllästettyjä yksittäispakattuja steriilejä tikkuja. Amnicator-testi perustuu emättimen ja lapsiveden erilaisiin pH-arvoihin: emättimen normaali pH on 4,5 - 6,0 ja lapsivedellä 7,0 - 7,5. Nitratsiinikeltaisella on näiden pH-alueiden välissä raja-arvo (6,4 - 6,8) ja jos tutkittavan nesteen pH ylittää tuon rajan, muuttuu näytetikun väri keltaisesta sinivihreäksi/siniseksi/sinimustaksi.

Käyttö
Amnicator viedään steriiliä tähystintä käyttäen emättimeen ja otetaan näyte kohdunkaulasta virtaavasta tai emättimen pohjukkaan kerääntyneestä nesteestä. Tämän jälkeen Amnicator vedetään pois ja tarkkaillaan värimuutosta. Jo pieni määrä vuotanutta lapsivettä riittää muuttamaan nitratsiinikeltaisen värin. Amnicator on huomattavasti nopeampi menetelmä lapsiveden osoittamiseen kuin vuotavan nesteen mikroskooppinen tutkimus tai suun kautta annettavien väriaineiden käyttäminen virtsan värjäämiseen.

.
Mulla oli noita jokunen vuosi sitten ja sellanen rulla sitä paperiliuskaa makso lähes 30e joten ei ihan halpaa :( en tiiä myydäänkö nykyään pienemmissä pakkauksissa kun eihän sitä kukaan tohon tarkotukseen rulla kaupalla tarvi.

vieras
paljon sulla on viikkoja?
neuvolassa testaavat myöskin jos epäilys on että lapsivettä tihkuu.synnärillä myös.laitetaan pikkuhousun suojaan kiinni ja odotetaan että värjääntyykö mustikansiniseksi testi (lactmus)
mulla tihkui kolmannelta viikoilta 28,mutta oli niin yltäällä reikä että tuli silloin tällöin vettä ja tais käydä aina ummessa.viikoilla 37 yritettiin käynnistää kun lorahti hieman ja testi meni siniseksi (sanoivat osastolla että on emätineritettä joka lorahtelee),ei saatu käynnistettyä niin syntyi sitten normaalisti 40+3 ja vasta salissa meni kalvot,sitä ennen lorahteli pönttöön kun istui,eikä ollut pissaa kun kerkesin laittaa käden kerran alle ja oli täysin väritön neste

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
mulla on viikkoja 36+5. Ja tosiaan mulla tuntuu just siltä että aina välillä valuu jotain housuihin mutta ei haise yhtään miltään.
saisitko jostain polilta,neuvolasta,synnäriltä testin kun onhan siinä tulehdusriski jos vuotaa.voi se olla niin ylhäällä etteivät tee mitään.

vieras
Alkuperäinen kirjoittaja Martsuli:
synnärille on 35km matkaa ja neuvola tietysti tänään kiinni. Jos meen huomenna sitte vaikka käymään nopeesti tossa neuvolassa jos ottavat vastaan...
kannattaa joo,ne ottaa synnärillä kohdunsuusta ja jos ei just sillä hetkellä lorahda niin ei näy.pikkuhousunsuojaan kiinni se liuska tai paperi ja odottaa että värjääntyy.
meillä terkka sanoi kun otti emättimestä liuskalla,että haisee ihan lapsiveelle alapää vaikka olin pessyt juuri ennen sitä.että valui lopussa jo ilmeisesti koko ajan.

Yhteistyössä