Äitiyspakkauksessa Liukuvoidetta!!!! Jo on aikoihin eletty =)

• Viestiketjun aloittaja seksipeto
  • Ensimmäinen viesti
"mä"
Mulla ei seksi tuntunut miltään kolmeen vuoteen synnytyksen jälkeen. Kuulemma se on jokin maksimiaika. Inhottavaa tunkea moista tuoreelle äidille. Isyyspakkaukseen tuollaiset sekä kondomit kuuluvat. Ja palstamammat taas mankeloivat toisiaan...

xx
[QUOTE="mä";22025606]Mulla ei seksi tuntunut miltään kolmeen vuoteen synnytyksen jälkeen. Kuulemma se on jokin maksimiaika. Inhottavaa tunkea moista tuoreelle äidille. Isyyspakkaukseen tuollaiset sekä kondomit kuuluvat. Ja palstamammat taas mankeloivat toisiaan...[/QUOTE]

Valitettavasti Kela ei jaa isyyspakkausta. Olisivatko ne liukkarit ja kondomit sinusta vähemmän inhottavia, jos pakkauksen nimeksi muutettaisiin "vanhempainpakkaus"? Vai pitäisikö sen olla "lapsipakkaus", sillä lapsellehan suurin osa tarvikkeista on tarkoitettu, ei äidille.

"una"
(sille joka ihmetteli että "pitää sääliä" ). mun mielestä on kertakaikkisen surullista että mies joka tapaa naisen, rakastuu, epäilemättä heillä myös seksielämää ja sitten nainen tulee raskaaksi saa vauvan ja yks kaks saakin olla sitten useita kuukausia ilman seksiä. en haluaisi sitä itsellenikään. toki ymmärrän jos esim on revennyt tosi pahasti tai on muita oikeita syitä mutta sellainen että " on sitä muutakin tekemistä nyt kun on vauva"- ajattelu on tyhmää. kuinka monen mies oikeasti jaksaisi olla kylmän naisen kanssa kovinkaan kauaa? kyynistä? (mutta)totta-

hoh heh
En kyllä kanssa tajua tuota, mutta kyse lienee nykyajan seksin pakkosyötöstä: oli elämäntilanne mikä tahansa, seksiä on pakko haluta ja saada 24h/7.
Mielestäni oman elimistön hormonitasapaino kyllä kertoo, milloin seksiä tekee mieli ja milloin sitä kannattaa harrastaa. Jos oikeasti haluttaa, homma liukuu ilman ylimääräisiä aineita, ja jos ei luista, kertoo se siitä, että kroppa/mieli ei ehkä ole vielä valmis hommaan.

Itselläni 3 lasta, ensimmäisen jälkeen ei seksiä harrastettu pariin kk, toisen jälkeen meni noin kuukausi, kolmannen jälkeen yli neljä kuukautta.
Kyllä pitkässä parisuhteessa pystyy aikuinen ihminen ilman seksiä olemaan muutaman kuukauden, ja itseasiassa sitä mukavammalta se taas tuntuu, mitä pidempi tauko on ollut. Joidenkin on vain vaikea hyväksyä sitä, että joissain elämäntilanteissa seksi ei vain ole samalla tavoin mielessä kuin joskus muulloin on.

"pepe"
En kyllä kanssa tajua tuota, mutta kyse lienee nykyajan seksin pakkosyötöstä: oli elämäntilanne mikä tahansa, seksiä on pakko haluta ja saada 24h/7.
Mielestäni oman elimistön hormonitasapaino kyllä kertoo, milloin seksiä tekee mieli ja milloin sitä kannattaa harrastaa. Jos oikeasti haluttaa, homma liukuu ilman ylimääräisiä aineita, ja jos ei luista, kertoo se siitä, että kroppa/mieli ei ehkä ole vielä valmis hommaan.

Itselläni 3 lasta, ensimmäisen jälkeen ei seksiä harrastettu pariin kk, toisen jälkeen meni noin kuukausi, kolmannen jälkeen yli neljä kuukautta.
Kyllä pitkässä parisuhteessa pystyy aikuinen ihminen ilman seksiä olemaan muutaman kuukauden, ja itseasiassa sitä mukavammalta se taas tuntuu, mitä pidempi tauko on ollut. Joidenkin on vain vaikea hyväksyä sitä, että joissain elämäntilanteissa seksi ei vain ole samalla tavoin mielessä kuin joskus muulloin on.
Monet syyt saattavat aiheuttaa limakalvojen kuivumista (esim. hormonaalinen ehkäisy) joten on ihan turha kauhistella liukuvoiteen säännöllistä käyttöä parisuhteessa. Se ei kerro mitään suhteen tai halujen laadusta, vaan ainoastaan siitä, että kyseiset henkilöt ovat halukkaita panostamaan parisuhteeseen sen kaikilla osa-alueilla.

Non compos mentis
Olen käsittänyt asian niin, että:

a. liukuvoide ei mene pahaksi ihan kuukaudessa tai kahdessa
b. nainen voi olla halukas, mutta kuiva

Olenko ymmärtänyt väärin? Minulle liukuvoide ei kieli siitä, että kehotettaisiin seksiin just nyt ja kaikesta muusta piittaamatta, vaan enempi siitä, että ajatellaan naisen hyvinvointia henkiseltä ja fyysiseltä kannalta äitinäkin.

xx
Tuo on sinun mielipiteesi. Sinulla on oikeus siihen, mutta ikävä kyllä olet väärässä.

Ystäväni elimistön "oma hormonitasapaino" tekee limakalvoista niin kuivat, ettei seksi kertakaikkiaan onnistu ilman liukasteita. Hormonaalinen ehkäisy korjaa ongelman hänen tapauksessaan. Lapsia hänellä ei ole yhtään. Milloinkahan hänestä tulee sinun mielestäsi valmis hommaan, kun hän on jo päälle kolmenkymmenen?

Entäpä miehen kyvyttömyys? Saako impotenssia hoitaa, vai onko sekin merkki siitä että kroppa/mieli ei nyt ole valmis hommaan?

"vieras"
No olihan siinä paketissa kondoomejakin? Eikö luulisi niiden olevan tarpeettomampia? Luulisi nyt jokaisen joka on saanut lapsen ymmärtävän jo itse ostaa kondoominsa.. toisin kuin synnytyksen jälkeinen tila genitaaleissa voi tulla ensisynnyttäjälle yllätyksenä.
Kondomit on kyllä aika tarpeellisia. Suurimmaksi aborttiryhmäksi ovat nousseet pienten vauvojen äidit. Jostain syystä on vielä luulo, että imetys suojaa raskaudelta.

"daa"
[QUOTE="una";22025484]moneen KUUKAUTEEN?! :O ootko tosissas? eipä käy sun miestä kateeks..[/QUOTE]

No eipä tullut minullekaan! Minä puolestani en ymmärrä miten joku voi jo viikon kuluttua synnytyksestä hinkua seksiä niin paljon, ettei voi olla ilman, vaikka suosituksestikin sanoisivat muuta. No, meitä on moneen junaan ;)

Minustakin liukkari ja kondomit äitiyspakkauksessa on tavallaan turhia. Se pakkaus pitäisi sisältää vauvakamaa. Mutta kai siinä on vakaa tarkoitus yrittää ehkäistä ei-toivottuja raskauksia. Vaikka vähän ristiriitaiselta keskenään kuulostavatkin.

Ja tosiaan joo. Vaikken seksin harrastamisesta puhunut mitään, jo jälkitarkastuksessa lääkäri määräsi mulle liukkaria, koska oli paikat kuivuneet.

"vieras"
Olen käsittänyt asian niin, että:

a. liukuvoide ei mene pahaksi ihan kuukaudessa tai kahdessa
b. nainen voi olla halukas, mutta kuiva

Olenko ymmärtänyt väärin? Minulle liukuvoide ei kieli siitä, että kehotettaisiin seksiin just nyt ja kaikesta muusta piittaamatta, vaan enempi siitä, että ajatellaan naisen hyvinvointia henkiseltä ja fyysiseltä kannalta äitinäkin.
Jos olet niin sitten olen minäkin. Olen kanssasi tismalleen samaa mieltä. Aivan kuin siinä olisi jotain kamalaa että tiedostetaan että äideilläkin voi olla seksielämää ja siitä kuuluisi nauttia synnytyksen jälkeenkin?

...
Imetyksen hormonimyrskyt yhdistettynä kondomi-ehkäisyyn tekivät meillä ainakin liukuvoiteesta oikein tarpeellisen tuotteen! Mielestäni enemmän kuin paikallaan äitiyspakkauksessa. Itse hieman "hihittelin" sille naisen kondomille. Käyttämättä jäi....

....................
Tuo on sinun mielipiteesi. Sinulla on oikeus siihen, mutta ikävä kyllä olet väärässä.

Ystäväni elimistön "oma hormonitasapaino" tekee limakalvoista niin kuivat, ettei seksi kertakaikkiaan onnistu ilman liukasteita. Hormonaalinen ehkäisy korjaa ongelman hänen tapauksessaan. Lapsia hänellä ei ole yhtään. Milloinkahan hänestä tulee sinun mielestäsi valmis hommaan, kun hän on jo päälle kolmenkymmenen?

Entäpä miehen kyvyttömyys? Saako impotenssia hoitaa, vai onko sekin merkki siitä että kroppa/mieli ei nyt ole valmis hommaan?
Onpas niin sinun kun monen muunkin tässä ketjussa vaikea hyväksyä ihmisten erilaisia mielipiteitä. Omalla kohdallani kyllä keho kertoo itsekin, milloin seksi on hyväksi/milloin sitä tekee mieli. Näin vain on. Silloin kun ei juuri esim. synnytyksen jälkeen ole seksi maittanut, ei ole kunnolla kostunutkaan. Tämä nyt on omalla kohdallani täysin luonnollista, joten turha sieltä vieraan ihmisen kertoa, että tämä olisi väärin.
Siksi toisekseen, synnytyksen ja raskauden jälkeinen "kuivuus" ei ole sairaus, vaan täysin luonnollinen kehon olotila nimenomaan raskauden jäljiltä. Se ei ole siis mikään sairaus, joka pitäisi parantaa, sillä aika kyllä hoitaa tuossa tehtävänsä.

[QUOTE="pepe";22025754]Monet syyt saattavat aiheuttaa limakalvojen kuivumista (esim. hormonaalinen ehkäisy) joten on ihan turha kauhistella liukuvoiteen säännöllistä käyttöä parisuhteessa. Se ei kerro mitään suhteen tai halujen laadusta, vaan ainoastaan siitä, että kyseiset henkilöt ovat halukkaita panostamaan parisuhteeseen sen kaikilla osa-alueilla.[/QUOTE]

Näin on. Ja maistuu se paremmalta kun ei satu ja hinkkaa. Toiset on kuivempia vaikka miten kiihottus. Ei todellakaan luikkarissa oo mitään naurettavaa tai outoa.

Lunatic
Minusta seksi on vain lasten tekemistä varten. Miksi sitä pitäis tehdä heti kun on saanut vauvan, tuskin kukaan haluaa heti paksuksi samantien.
Seksiäseksiäseksiä, eikö ihmisillä ole parempaa tekemistä.

nooo
Esikoisen jälkeen liukkari oli kovassa käytössä. Epparin kohta kiristi pitkään ja limakalvot oli arat, joten tarpeeseen tuli. Lisäksi kondomi jotenkin "kuivattaa". Toisen aikaan ei tullut ompeleita ja limakalvotkin oli paremmassa kunnossa, joten ei tarvittu. Ekan aikaan seksiä harrastettiin noin 7 viikkoa synnytyksestä ja toisella kertaa viikon päästä.

Onpas niin sinun kun monen muunkin tässä ketjussa vaikea hyväksyä ihmisten erilaisia mielipiteitä. Omalla kohdallani kyllä keho kertoo itsekin, milloin seksi on hyväksi/milloin sitä tekee mieli. Näin vain on. Silloin kun ei juuri esim. synnytyksen jälkeen ole seksi maittanut, ei ole kunnolla kostunutkaan. Tämä nyt on omalla kohdallani täysin luonnollista, joten turha sieltä vieraan ihmisen kertoa, että tämä olisi väärin.
Siksi toisekseen, synnytyksen ja raskauden jälkeinen "kuivuus" ei ole sairaus, vaan täysin luonnollinen kehon olotila nimenomaan raskauden jäljiltä. Se ei ole siis mikään sairaus, joka pitäisi parantaa, sillä aika kyllä hoitaa tuossa tehtävänsä.
mites selität sen, että olen lähes aina tarvinnut liukkaria, vaikka seksi on ollut pirun kiimaista ja orgasmipitoista? mun kroppa kertoo mulle että nunnaluostari on ainoa vaihtoehto?

Yhteistyössä