Äitiysajan tarkastukset töissäolevilla

  • Viestiketjun aloittaja rv10
  • Ensimmäinen viesti
Riippuu kai vähän tessistä, mutta ainakin kaupan alalla on niin, että tommoset lääkärikäynnit ei saa lyhentää työaikaa jos niitä ei pysty hoitamaan työajan ulkopuolella. Ja siis neuvolat ja raskausajan lääkärit+ultrathan on just sen klo 8-16 välillä :/
 
vieras
Kurkkaapa oman alan työehtosopparista onko ne palkallista vai palkatonta.

Sinne saa kyllä mennä, sen tiedän mutta esim vuorotöissä jos vuoro on 6-14 olisi yritettävä saada klo 14 ->
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja josu80:
Riippuu kai vähän tessistä, mutta ainakin kaupan alalla on niin, että tommoset lääkärikäynnit ei saa lyhentää työaikaa jos niitä ei pysty hoitamaan työajan ulkopuolella. Ja siis neuvolat ja raskausajan lääkärit+ultrathan on just sen klo 8-16 välillä :/
Mulla oli niin ihana ä-neuvolan terkkari, että hänelle sai aikoja jo seitsemältä. Ihan totta! Hän oli itse aamuvirkku, ja tuli ihan mielellään töihin ennen kahdeksaa. Mulla oli usein aika 7.30.
 
vieras
Alkuperäinen kirjoittaja josu80:
Riippuu kai vähän tessistä, mutta ainakin kaupan alalla on niin, että tommoset lääkärikäynnit ei saa lyhentää työaikaa jos niitä ei pysty hoitamaan työajan ulkopuolella. Ja siis neuvolat ja raskausajan lääkärit+ultrathan on just sen klo 8-16 välillä :/
Meillä myös näin.
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
itsellä rv 18 menossa ja ei onnistu työajalla, 30km työpaikalta neuvolaan ja siihen menisi koko päivä, koko päivää en ota palkatonta
M iten sä sen teet sitten? jos ei palkatonta ja mentävä on? onko sairaslomaa vai työajalla?
 
ap
Alkuperäinen kirjoittaja lm:
Alkuperäinen kirjoittaja himpula:
Kunnallisella puolella kuului eka neuvola käynri työaikaan loput ei kuulut . Mulla oneksi hyvä pomo ja ultrat sai käydä työajalla.
Ei toi kyllä pidä paikkaansa...luepa kvtes hiukan paremmin!!!
Miten se menee? itse tavasin äsken tessiä enkä keksinyt miten se menee? Molempien raskauksien aikana on pomot soveltaneet mielenmukaan ja nyt tän kolmannen kohdalla ajattelin vaatia menemään pykälän mukaan, kun tietäis mikä se on??:)
 
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
itsellä rv 18 menossa ja ei onnistu työajalla, 30km työpaikalta neuvolaan ja siihen menisi koko päivä, koko päivää en ota palkatonta
Mulla oli kanssa työmatka 50 km/suunta niin tein niin, että varasin joko aamun ensimmäisen ajan tai illan viimesen ajan.. Menin sitten joko vähän myöhässä töihin tai lähdin aikaisemmin.
 
täh
Alkuperäinen kirjoittaja hemuli:
Riippuu pomosta. Palkatonta kai useimmat joutuu noihin ottamaan, ei niistä suoraa lauseketta ole minkään alan tessissä.
Kaikki löytyy TESsistä. Johan se on mielivaltaista et jokin lapseton vanhapiika tekee mielensä mukaan.
 
nii
Alkuperäinen kirjoittaja ap:
Alkuperäinen kirjoittaja nii:
itsellä rv 18 menossa ja ei onnistu työajalla, 30km työpaikalta neuvolaan ja siihen menisi koko päivä, koko päivää en ota palkatonta
M iten sä sen teet sitten? jos ei palkatonta ja mentävä on? onko sairaslomaa vai työajalla?
sovin ajat vapaapäiville (vuorotyö)
 
Vieras
Olen kunnan palveluksessa. Kaikki neuvola ym. käynnit tein omalla ajalla. En edes kysellyt olisiko saanut käyttää työaikaa. Sain neuvola-ajat ylensä klo 16 tai 17, joten liu´uin töistä tuntia aiemmin. Matkaa koti- ja työpaikan väliä 60km ja hyvin onnistui.
 
tavallinen äiti
Jos ei työajan ulkopuolella pystynyt käymään, mikä ei kyllä kovinkaan usein onnistunut, piti käydä työajalla ja korvata se tekemällä pitempää päivää.
 

Yhteistyössä