Äitit, keillä odotusaikana verenvuotoa/tuhruttelua

Ajattelin, että olisko tällaiselle pinolle tarvetta, missä jakaisimme kokemusta, luotsaisimme toisiamme eteenpäin sekä jännittäisimme/pelkäisimme/toivoisimme yhdessä!

Odotan pikkukakkosta 11+4! Mul on ollu 10+1 saakka alkuun pyyhkiessä veristä vuotoa! 10+6 Vuoto muuttui runsaammaksi, tuli pari hyytymää sekä olin todella kipeä! 11+1 Neuvolassa kaikista epäilyistä huolimatta näkyi neuvolan vanhalla ultralla syke! Eilen vuosin enemmän (en ollu onneksi kipe) NYTKIN kokoajan tuhruttelee.. Ensi Ti on np-ulta, joten sitä ootellessa, pelätessä ja jännittäessä!
Elikkä aina rusaskaan vuoto + kivut + hyytymät, eivät automaattisesti merkitse että homma olisi menetetty.. henkisesti rankkaa, hirmu ristiriitaisia ajatuksia ollut ja niitä mielelläni jakaisin muiden samalaisissa tilanteissa olleiden/olevien kanssa!

 
Itse vähän samas tilas, ekka vuodot tuli silloi ku menkkojen olisi pitänyt alkaa, vuosin verta pari päivää ja luulinkin menkkojen alkaneen, sit vuoto loppui kuin seinään ja parin päivän kuluttua ku tein r-testin, näytti se positiivista, mutta seuraavana päivänä taas tuhrua. Sen jälkeen on varmaan 4 kertaa tullut ihan lorisemalla verta ja joka päivä ruskeeta tuhrua lorisee tai tihkuaa veskikäynnil. Kuten sanoit, henkisesti rankkaa. Kävin ultras rv 6+5, jolloin ultran mukaan olisi menty rv 6+3, mut syke helpotti nähdä. Sen jälkeen joka päivä sitä miettinyt kuitenni onko kaikki hyvin, koska vuotoja on.....tuntuu et väliin jopa ajattelee et jos on tullakseen kesken, tulisi jo, mut sitten taas sitä ajattelee et kyl mä jaksan ja toivottavasti pieni pysyy matkassa........

ens vk ma ensimmäinen nvl, siel toivon sykkeen löytyvän, rv silloi olisi 8+3, mut saas nähä löytyykö vanhal laitteel mitään ja ellei löydy, tiän, et pala nousee taas kurkkuun.
 
Itselläni 3-vuotta sitten kun odotin esikoisia oli verenvuotoa joskus viikoilla 6-12. Ensin plussatestin jälkeen tuli ihan tuskaiset kivut joskus alkuviikoilla ja tipputteli ruskeaa verta. Sitten alkoi supistelut ja veri muuttui punaiseksi. Viikolla 6 menin yksityiselle lääkäriin kun en päässyt neuvolaan enkä synnärille. Tilanne oli silloin se,että kohdussa oli 1 elävä sikiö ja toinen jonka kehitys oli loppunut. Vaikea vieläkin myöntää mutta toinen kuollut sikiö. Sieltä päästyäni kuollut sikiö tuli pikkuhiljaa pois verta vuotaen. Odotelimme toisenkin sikiön poistuvan koska kyse oli keskenmenosta toisen kohdalla. Sain ihan hirveän ilkeää ja törkeää hoitoa kun menin tuskissani synnytysosastolle. Käskivät kotiin odottamaan,että molemmat poistuvat ja sitten tulla takaisin kun molemmat on poistunut,että voidaan kaapia. No eipä näin käynytkään vaan menin yksityiselle varmuuden vuoksi kontrolliin kun näin sovimme ekalla kerralla. Tulen oli tilanne mikä hyvänsä. No ulrattu elävä sikiö oli edelleen kohdussa,mutta toinen kadonnut sikiökalvoja myöten. Tämä kuulemma ei ole harvinaista,että toinen sikiö katoaa. Oli vissiin vuotanut pois huomaamattani. Oli kerran vain sellainen klippi paperissa,mutta en alkanut sitä sen tarkemmin tutkimaan. Supparit jatkuivat aina viikoille 30 ja olin vuodelevossa noin 20 viikkoa. Mutta yksityisen lääkärin ja vuodelevon ansiosta meillä on nyt touhukas 3-vuotias tyttö.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Itse vähän samas tilas, ekka vuodot tuli silloi ku menkkojen olisi pitänyt alkaa, vuosin verta pari päivää ja luulinkin menkkojen alkaneen, sit vuoto loppui kuin seinään ja parin päivän kuluttua ku tein r-testin, näytti se positiivista, mutta seuraavana päivänä taas tuhrua. Sen jälkeen on varmaan 4 kertaa tullut ihan lorisemalla verta ja joka päivä ruskeeta tuhrua lorisee tai tihkuaa veskikäynnil. Kuten sanoit, henkisesti rankkaa. Kävin ultras rv 6+5, jolloin ultran mukaan olisi menty rv 6+3, mut syke helpotti nähdä. Sen jälkeen joka päivä sitä miettinyt kuitenni onko kaikki hyvin, koska vuotoja on.....tuntuu et väliin jopa ajattelee et jos on tullakseen kesken, tulisi jo, mut sitten taas sitä ajattelee et kyl mä jaksan ja toivottavasti pieni pysyy matkassa........

ens vk ma ensimmäinen nvl, siel toivon sykkeen löytyvän, rv silloi olisi 8+3, mut saas nähä löytyykö vanhal laitteel mitään ja ellei löydy, tiän, et pala nousee taas kurkkuun.
Tuo ajatus on minulla käynyt niin monesti mielessä.. viimeksi viimeyönä, kun valvoin ja kuuntelin olotilaani!! Sit taas älytön syyllisyys.. mut ku tuntuu vain et olis "helpompi" kestää se keskenmeno (siis et tulis joku ratkaisu tähän), mitä tämä jatkuva epätietoisuus.. kotidopleriakin olen jo miettinyt, mut tuskin näillä viikoilla sillä saa mitään kuulumaan, ja sit hermostuttaa vielä enempi

Rouva Jortikka
itekki olen tuota miettinyt et ku sunnuntaina supisteli tosi kippeesti ja tuli pari hyytymää, et oisko niitä ollu kaks ja toinen tullu ulos.. toivottavasti niin ja tämä toinen pysyis nyt matkassa! Siis siksi toivottavasti, että siel ei olis "sen isompaa" häikkää.. et se ongelman ratkaisu olis ollu siinä! Mul nimittäin ollu koko raskauden ajan sellainen tunne et masussakaks asukkia..

 
Mulla oli kuopuksen odotuksen aikana rv16-17 vuotoa sillain että sitä verta tuli ihan hulahtamalla ja oli farkut verestä punaisena...siis sellainen kämmenen kokoinen alue. Sitä siis tapahtui tuon kahden viikon aikana muutaman kerran ja joka kerta mentiin sairaalaan ultraan jotta vuotokohta löytyisi.
No ei löytynyt ei, mutta raskaus jatkui onnellisesti loppuun asti.

Nyt kolmosta odottaessa niin vuodot alkoivat rv 21 ja tulevat lähinnä silloin jos erehdyn nostamaan tuon vajaan pari vuotiaan kuopuksen syliin ja kanniskelemaan häntä. Eli nyt on ns vuodon aiheuttaja selvillä...rasitus, mutta edelleenkään ei sairaalassa ultratessa vuotokohtaa löydetä.

Mutta molemmilla kerroilla on ollut huoli ja suru suuri, että miten tässä nyt käy. Varsinkin kun meillä nämä kaksi jälkimmäistä raskautta on saatu aikaiseksi lääketieteen avustuksella. Mutta on se raskaus saatu aikaiseksi miten vain niin jos lapsi/raskaus vain on odotettu niin kyllä se pelko lakaisee tunne-puolelle isolla luudalla.

Tsemppiä kaikille :hug:
 
Hei!

Minä vuodin n. 5+4 alkaen ruskeaa. Ultralla näkyi vko 6+0 vain ruskuaispussi ja tämän vuoksi epäiltiin tuulimunaa. Sain uuden ajan lähes kolmen viikon päähän (joulu tuli väliin) jolloin tilanne piti tarkistaa. Ultran jälkeisenä iltana alkoi kovat kivut ja seuraavana päivänä tumman ruskea, melkein musta, klimppinen vuoto. Lääkärin mukaan raskaus vaikuttaa menevän kesken, mutta ei tarvinnut mennä tarkistuttamaan asiaa ellei hullummaksi muutu. Vuoto jatkui reilun viikon, välillä runsaampana, välillä niukempana. Raskausoireet kuitenkin jatkui ja pieni toivo nousi pintaan. 8+6 oli sitten kontrolliultra, jossa löydettiin 8+4 vastaava vauva :) Syytä vuotoihin ei löytynyt, mutta uskon ultran provosoineen sitä melkoisesti. Ja tuo tuulimuna epäily selittyi vain sillä, että muutaman päivän heitto noilla viikoilla voi saada aikaan juuri tuollaisen näkymän.

Nyt on menossa 11+5 ja kaikki toistaiseksi hyvin. Tällä esimerkillä haluan kertoa lähinnä sen, että aina ei kannata heittää kirvestä kaivoon, vaikka kuinka epätoivoiselle näyttäisi. Joskus ihmisvauvat on yllättävän sitkeitä tyyppejä :heart:
 
Ihan kauheeta...tunteet nii pinnalla, että täs purskahdin itkuun teiän juttuja lukiessa.

sukkapari Tuo ajatus on minulla käynyt niin monesti mielessä.. viimeksi viimeyönä, kun valvoin ja kuuntelin olotilaani!! Sit taas älytön syyllisyys.. mut ku tuntuu vain et olis "helpompi" kestää se keskenmeno (siis et tulis joku ratkaisu tähän), mitä tämä jatkuva epätietoisuus.. kotidopleriakin olen jo miettinyt, mut tuskin näillä viikoilla sillä saa mitään kuulumaan, ja sit hermostuttaa vielä enempi


Juuri noin ihtelläkin siis........mutta kuitenni, ehkä me kestämme tämän pelon ja epätietoisuuden. =) Voimia sinulle hirmuisesti!!
 
Jep, vuotelija täälläkin. B) Tässä raskaudessa ekat kunnon ruskeat tuhrut ilmaantui joskus 7+. 11+ alkoi uudestaan ja muuttui heti kohta veriseksi, hyytymien kera. Vuotelin aina 13+ viikolle asti (tosin lopusta sitten taas ruskeeta). Uudestaan ilmaantui hiukan punaista joskus rv 28 (mutta sillä kertaa kuulemma todennäköisemmin limakalvoilta).

Vuodot on pyllystä, jos multa kysytään. Mun tunteita siltä alkuvaiheelta: http://kaksplus.fi/keskustelu/t1135901

Nyt menossa kuitenkin rv 36 (35+4 tarkemmin sanottuna) ja ainakin näillä tiedoilla papulla pitäis olla kaikki hyvin. Ultrattu sitä on ...enemmän kuin laki sallii... :) Mitään varmaa tietoa/syytä noille vuodoille ei koskaan löytynyt.
 
"Kiva" lukea täälaista ketjua. Ei siis todellakaan kivoja nuo vuodot, mutta helpottaa kuulla muiden kokemuksia. Itselläni sellainen tilanne, että tein viikko sitten maanantaina raskaustestin joka näytti haamua.Ja samalla kun tein testin, alkoi tuhru. Ajattelin että no se oli sitten tässä :/ , koska minulla on viimeisen puolenvuoden aikana kuukautiset alkaneet juurikin tuhruttelulla. Viikon edetessä vuoto muuttui punaisemmaksi ja kuukautiskivut astuivat kuvioon. En yleensä ole kovin kipeä menkkojen aikaan mutta nyt sattui mahaan kunnolla! Tein ihan joka pävä testin ja viivat vain tummuivat. En silti uskonut pikkuisen pysyvän matkassa, koska perjantaina ( menkkojen olisi pitänyt alkaa to-pe) tulikin sitten jo pönttöön asti ja taas vähän verisempää :x Mutta sitten lauantaina vuotoa tuli vain pyyhkiessä ja se oli sellaista vaalenapunaista limaa. Sunnuntaina loppui sekin. Nyt olen siis hieman huojentuneempi, koska maanantaina hCG-arvot olivat 700 ja jotain. Odotan tietenkin varhaisultraa mutta se on vasta josku viikolla 7 ja nyt sii menossa 5+0......Siksikin olen ollut peloissani että odotan viidettäni enkä ole TIPPAAKAAN vuotanut edellisten raskauksien alussa, keskellä tai lopussa ennenkuin synnytys on käynnistynyt! Mutta joka raskaus on kai sitten erilainen. Hyvä vain kuulla ettei se "hulahdus vertakaan" aina ole varma keskenmeno. Jos vaikka käy niin että vuodan taas seuraavien "menkkojen" aikaan viikolla 8 tai joskus myöhemmin.

Voimia meille kaikille ja toivottavasti saamme kaikki terveen vauvan vielä kainaloon :heart:
 
ONpa ihana lukea, että on muitakin, jotka painiskelevat saman ongelman kanssa.. eilen oli melkein vuodoton päivä ja tänään oon taas vuodellu.. huomen aamuun sain ulraan ajan, et tarkistetaan tilannetta!
KAIKILLE VUOTELIJOILLE :hug: !!
 
Onpa ihana et sukkapari pääset kuiten sinne ultraan. Näkeepähän ainakin papusen siel ja et sil ois kaikki hyvin. Se auttaa taas jaksamaan.

Ihtel tänää ei oo vuotanu niinkus eilen....vain pikku tuhrua tullut pyyhkiessä...loppuisi vain kokonaan vuotamiset, mut, en usko siihen...
 
Kärppänä heinälatoon kiitos tuosta linkistä..
Mul on ihmeellistä tämä maha kipu, kun siihen auttaa panadol.. mut ku en oikein tiedä, miten tuota uskaltaa syödä.. joka päivä oon nyt joutunu ottamaan.. n. 2-3tpl..
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
Onpa ihana et sukkapari pääset kuiten sinne ultraan. Näkeepähän ainakin papusen siel ja et sil ois kaikki hyvin. Se auttaa taas jaksamaan.

Ihtel tänää ei oo vuotanu niinkus eilen....vain pikku tuhrua tullut pyyhkiessä...loppuisi vain kokonaan vuotamiset, mut, en usko siihen...
eikö olekki.. tänään soittelin neuvolaan labrakoe vastauksia ja oli hb tippunu 140stä 130, ni kysyin enkö pääse tarkistukselle.. ku mietityttää, sekin et onko sikiö menetetty ja vuotaa sit tuonne kohtuun.. no kaikkia sitä miettiikin! toinen syy miks halusin ultraan on se et mul olis tiistaina se np-ulta ja pelottaa ihan hirveesti jo ajatuksin sinne menosta..
 
Täällä kanssa yksi vuotaja.

Ensimmäisen kerran vuotoa tuli 6+2. Silloin oli ihan kunnollista veristä vuotoa kovien vatsakramppien kera. Olin aivan varma, että kesken menee, mutta vuodot loppuivat itsekseen parin päivän kuluttua.

Rv 7+2 kävin varhaisraskauden ultrassa, jossa löydettiin yksi elävä sikiö, jonka sydän pomppaili kovasti. Siinä vieressä oli toinen kohta, jossa kohdun limakalvo oli jotenkin epänormaalisti paksuntunut. Lääkäri arveli, että siihen on saattanut olla toinen kiinnittyneenä, joka sitten on mennyt itsekseen kesken ja vuodot ja kivut ovat johtuneet siitä.

Reilu viikko meni ihan rauhassa ja sitten tuli taas vuotoa. Paljon vähäisempää tällä kertaa ja lähes ilman kramppeja. Vuotoa kesti pari päivää. Rv 9+5 kävin uudestaan ultrassa ja pikkuinen oli kasvanut ja kehittynyt kovasti. Lisäksi paksuntunut kohta kohdusta oli kadonnut kokonaan. Tilanteen arveltiin olevan kunnossa.

Meni vajaa viikko ja taas vuosi. Ei hirveän paljon, mutta vuosi kuitenkin parin päivän ajan. Neuvolassa saatiin rv 10+6 sydänäänet kuuluviin ja taas helpotti hetkeksi.

Ja taas vajaan viikon kuluttua tuli vuotoa. Np-ultrassa 12+1 katseltiin paikat tosi tarkkaan, mutta mitään syytä vuodolle ei kohdusta löytynyt. Ultraaja arveli, että vuoto saattaa tulla kohdun suulta, joka kuulemma välillä on kovin herkkä raskausaikana. Vauva oli kuitenkin kasvanut hyvin ja minulle vakuuteltiin tilanteen olevan kunnossa.

Nyt meineillään rv 13+1 eikä vuotoa ole ollut, mutta pelko on läsnä koko ajan. Tämä on minun kolmas raskaus ja kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Välillä meinaa usko loppua, että myös tällaisesta vuotavasta raskaudesta voisi olla tuloksena terve lapsi.

Belle
 
Täällä kanssa yksi vuotaja.

Ensimmäisen kerran vuotoa tuli 6+2. Silloin oli ihan kunnollista veristä vuotoa kovien vatsakramppien kera. Olin aivan varma, että kesken menee, mutta vuodot loppuivat itsekseen parin päivän kuluttua.

Rv 7+2 kävin varhaisraskauden ultrassa, jossa löydettiin yksi elävä sikiö, jonka sydän pomppaili kovasti. Siinä vieressä oli toinen kohta, jossa kohdun limakalvo oli jotenkin epänormaalisti paksuntunut. Lääkäri arveli, että siihen on saattanut olla toinen kiinnittyneenä, joka sitten on mennyt itsekseen kesken ja vuodot ja kivut ovat johtuneet siitä.

Reilu viikko meni ihan rauhassa ja sitten tuli taas vuotoa. Paljon vähäisempää tällä kertaa ja lähes ilman kramppeja. Vuotoa kesti pari päivää. Rv 9+5 kävin uudestaan ultrassa ja pikkuinen oli kasvanut ja kehittynyt kovasti. Lisäksi paksuntunut kohta kohdusta oli kadonnut kokonaan. Tilanteen arveltiin olevan kunnossa.

Meni vajaa viikko ja taas vuosi. Ei hirveän paljon, mutta vuosi kuitenkin parin päivän ajan. Neuvolassa saatiin rv 10+6 sydänäänet kuuluviin ja taas helpotti hetkeksi.

Ja taas vajaan viikon kuluttua tuli vuotoa. Np-ultrassa 12+1 katseltiin paikat tosi tarkkaan, mutta mitään syytä vuodolle ei kohdusta löytynyt. Ultraaja arveli, että vuoto saattaa tulla kohdun suulta, joka kuulemma välillä on kovin herkkä raskausaikana. Vauva oli kuitenkin kasvanut hyvin ja minulle vakuuteltiin tilanteen olevan kunnossa.

Nyt meineillään rv 13+1 eikä vuotoa ole ollut, mutta pelko on läsnä koko ajan. Tämä on minun kolmas raskaus ja kummassakaan aikaisemmassa raskaudessa ei ole ollut minkäänlaista vuotoa. Välillä meinaa usko loppua, että myös tällaisesta vuotavasta raskaudesta voisi olla tuloksena terve lapsi.

Belle
 
No ei kiva sinullakaan Belle ja ei varmasti uskalla viellä luottaa täysin että se kaikki vuotaminen olisi jo ohi. Jotku sanoo että antakaa olla vuotojen, et ne on vaarattomia, mut ainakaan ihte en osaa olla kuin vuotoja ei olis ollutkaan, vaan sitä miettii ja pähkäilee mistä ne johtuvat, miksi ja taas kerran miksi ja et onko kaikki hyvin. Voimia!!
 
Täälläkin on yks vaihtelevasti vuotava.
Toissa viikon torstaina aamulla vuodin niin paljon et pissan oli ihan punainen ja koko päivän tihutteli ja sit se loppui.
Eilen aamulla taas tuli ihan kunnolla veristä vuotoa ja soitin sit neuvolaan ja pääsin ihanan neuvolantädin ansiosta ultraan vastaanotto ajan jälkeen.Mulla ois pitänyt olla viikkoja 7+1 mut ultrassa näkyin kohdunsisäinen raskaus joka vastaan korkeintaan viikkoja neljä ja vuoto tulee kodunsuulta ja ei näytä olevan vaarallista.No verta ottivat kas putkea ja ens viikolla tiistaina uus verikoe ja keskiviikkona tarkistus ultra et mitä siellä masussa on tapahtunut.Vuotoa ei taas tällä hetkellä oo ja toivottavasti ei enään tulekkaan.Mulla ei oo tällästä ollut ollenkaan kahden ensimmäisen odotusaikana.
Jotenkin kummastuttaa et miten toi hedelmöittyminen on voinut tapahtua noin paljon myöhemmin kun mulla on kuitenkin ollut säännöllinen kierto.Tää raskaus alkoi kyllä ihan heti pillereiden lopettamisen jälkeen et oisko se sit sotkenut tuota kiertoa..?

Voima hali kaikille vuotajille :hug:
 
täällä myöskin yksi joka on välillä huolesta harmaana...

mulla siis 11+5 alko ihan yhtäkkiä vuotamaan kirkasta verta, sitä tuli noin tunnin verran ja muttuis sitten hailakaksi ja lopulta kirkkaaksi.. ja hieman myöhemmin päivällä sitten oli ruskeaa tuhrua.. menin sitten päivystykseen ja siellä sitten tutkittiin ja myös äippäpolilla kävin vielä gynellä ja kaikki oli hyvin, kohdsta löytyi 2*6cm hyytymä ja sanottiin että todennäköisesti se vuotaa ja saattaa vuotaa vielä tai sitten ei.. noh siitä selvinneenä jatkoin taas ihan normaalisti arkea.

seuraavan kerran aloin vuotamaan viikolla 20+ jotain jolloin ajattelin vuodon johtuvan kaatumisesta ja soitin päivystykseen mutta eivät sinne ottaneet koska ei ollut kipua ja vuoto oli myös silloin niukkaa.. mutta neuvolaan pääsin sitten kuulemaan sydänäänet ja taas oli vauvalla kaikki hyvin, terkkari myös passitti mut nla lääkärille joka teki sisätutkimuksen ja totesi kaiken olevan niinkun pitääkin. sain viikon sairaslomaa.

ja nyt sitten tänään rv 21+4 alkoin aamulla tuhruvuoto, sitä tuli reilusti ja oli oikein tahmeaa ja tönkköä... ajattelin että tämä nyt on sitten siitä hyytymästä johtuvaa.. kotiin kun pääsin niin joskus 5 aikaan päivällä alkoi nipistellä ja vihloa alavatsaan ja muutaman tunnin päästä sitten jälleen aivan kirkkaanpunaista vuotoa, sitä tuli melko reilusti ja soitin päivystykseen. pääsin heti äippäpolille tarkastukseen, vauvalla jälleen kaikki hyvin, hyytymästä ei näkynyt jälkeäkään, tosin sanoi lääkäri että istukka on aika lähellä kohdun suuta että siitä voi johtua vuoto. ja taas viikon verran saikkua..

nyt vain toivon ja odotan että ei enää tulis mitään vuoto juttuja.. ne aina niin säikäyttää ja tulee hirmu epävarmaolo...

muuta voimia kaikille.. kyllä tämä tästä :)
 
Hep, täälläkin murehditaan vuotoja :(

Kävin tämän viikon tiistaina ensin terveysasemalla vuodon ja alavatsakipujen takia: lääkäri tarkisti kohdunsuun ja lähetti labraan, mutta ei tietenkään osannut sanoa mitään varmaa. Labrassa otettiin mm. pieni verenkuva, pissanäyte ja valkovuotonäyte, kaikki ok.

Hermostuksissani soittelin lääkäriasemia ja pääsinkin samalle päivälle Femedaan. Rakeisella ruudulla näkyi pieni möhkäle - ihan on isänsä näköinen - ja sykkivä pikseli. Vastasi viikkoa 6+0 kun omien laskujen mukaan 6+5. Lääkäri rauhoitti, että kun syke on saatu näkymään niin raskaudella on lähes yhtä hyvät mahdollisuudet jatkua kuin vaikka np-ultrassa todetulla raskaudella. Hän myös sanoi, että kohdunsuu on sen näköinen, että saattaapi hyvinkin tirautella tipan silloin toisen tällöin. Alavatsakipu johtuu todennäköisesti vain kohdun kasvusta.

Tulin siis rauhallisin mielin kotiin, MUTTA... Verinen vuoto alkoi uudelleen, nyt taas runsaampana :eek: Samoja ajatuksia on ollut kuin muillakin kirjoittajilla: tulisi nyt pois jos on tullakseen. Olisi niin ihana tietää mikä on tilanne. Lähinnä siksi, että jos sikiö on jo kuollut ja keskenmeno vasta tuloillaan niin ottaisin heti mega-annoksen happosalpaajia, ylävatsa on ihan törkeän kipeä kun yritän pärjäillä Renniellä. Olo ruokatorvessa on niin kurja, etten jaksaisi menetetyn tapauksen takia olla liki liikuntakyvytön :'( Mutta toisaalta rinnat ovat yhä kipeät ja lämpö korkealla, ehkäpä tämä tästä!

Kiitos tarinoista, sain niistä rohkaisua!
 
Minulla olisi kaksikin positiivista tarinaa kerrottavana. Eli kaikki mennyt hyvin vuodoista huolimatta.
Esikoisesta ei ollut mitään vuotoja. Kakkosesta vuodot alkoivat joskus rv 6 ja lopppuivat rv 14 aikamoinen paniikkikihan sitä oli. Ultrassa selvisi että olin odottanut kaksosia joista toinen sitten meni kesken. Tämä toinen oli hedelmöittynyt, mutta ei ollut alkanut kehittymään ja vuosi pois heti alkuunsa.
Tästä raskaudessa tuossa nyt äiskän hermoja raastaa niin suloinen mutta uhmakas 2.5v poika.

Nyt odottelen kolmatta. Vuodot alkoivat joskus rv 10 ja loppuivat rv 18 tietämissä. Taas suurta pelkoa ja huolta. Rv 14 ultrassa selvisi että istukka on kohdunsuun edessä ja sehän siellä vuotele. Seksi ja uintikielto tuli sekä rasituskielto.
Nyt istukka on siirtynyt takaseinään ja kaikki vaikuttaisi olevan hyvin. Terveen oloinen ja hyvin vilkas ja vahva vauveli tuolla melskaa.
Joten luottavaisin mielin tässä nyt ollaan.

Stemppiä kaikille ja iso :hug: . Tiedän liiankin hyvin nuo tunteet. Toivotaan kovasti että teilläkin asiat selviäisi ja asiat menisivät hyvin.

t: Solina ja Kirppu rv 28+5
 
Onpa hienoa, että vuotelijoille on tällainen ketju jossa näyttäisi pikaisen läpiluvun perusteella olevan kaikilla happy end. :)

Itselläni alkoi tuhruttelemaan vkolla 8 kun menkat olisi "normaalisti" alkaneet. Kävin päivystyksessä jossa tekivät tutkimuksen, missä ei ollut kuitenkaan ultraa käytettävissä. Siinä näytti kohdunsuu olevan kiinni ja seuraavalla viikolla kävin ultrassa jossa kaikki hyvin. Uudemman kerran tuhruttelin viikon 12 jälkeen ja silloin en enää niin kauheaa paniikkia potenut, koska tuhruttelu oli vähäisempää kuin ensimmäisellä kerralla.

Tää seuraava nyt on niin paljon helpommin sanottu kuin tehty, mutta itselleni olisi ollut helpompaa, jos en olisi etsinyt netistä syytä tuhrutteluilleni. Lohduta itseäsi sillä, että jopa joka neljännellä on noita vuotoja ja silti kaikki on hyvin. Netistä kun lukee, niin mielenpäälle jää vaan ne surulliset tarinat. Ja sitten, jos nyt joku olisi vialla, niin sille kun ei valitettavasti voi mitään! Siitä ei ole ainakaan apua, että kiduttaa itseään kauhukertomuksilla. Ota aina yhteyttä lääkäriin ja kuuntele mitä he sanovat. Ymmärrän kyllä huolenne täysin ja toivotan kaikille turvallista raskautta toivottavasti ilman noita piinaavia vuotoja!

Maria (rv 15+4)
 
Aamulla kävin neuvolassa, sain lähetteen ja kävin tänään naisten pkl ja kohtu tyhjentynyt raskausmateriaalista! :'( Toisaalta tosi helpottunut olo,kun ei tarvi enään pelätä et meneekö keskenja miks vuotaa jne sekä et meni näin "helposti", siis et on itekseen tyhjentynyt! Onhan se varmasti tässä vielä mietinnän paikka, varsinkin kun oli jo kerenny suunnitella kesää jne! Mut avoimin mielin eteenpäin.. uudelle raskaudellekkin annettiin lupa :saint:
Teille muille ISO :hug: toivottavasti vuodot loppuvat...!
 
sukkapari :hug: voi, olen pahoillani. Voimia suuresti elämääsi.

Nousu pala kurkkuun kun luin....ja rupesi pelottamaan vaikka nii monella kuiten hyvin mennyt.........en tiä kyl ihte mitä ajatella tästä vuotelusta. Ma nvl ja sitä pelkään jo todella paljon.....jostain syystä.
 
Alkuperäinen kirjoittaja ElämänIlo3:
sukkapari :hug: voi, olen pahoillani. Voimia suuresti elämääsi.

Nousu pala kurkkuun kun luin....ja rupesi pelottamaan vaikka nii monella kuiten hyvin mennyt.........en tiä kyl ihte mitä ajatella tästä vuotelusta. Ma nvl ja sitä pelkään jo todella paljon.....jostain syystä.
Kiitos! Yritä saada v.loppuun jotain sellaista tekemistä, että ajatukset saisit karkaamaan välistä johonkin muualle! Tiedätkö ei ole muuta ratkaisua, kuin odottaa sitä maanantaita! Tiedän pelottaa, mutta ajattele niin että "maanantai iltana mä tiedän, miten pieni jaksaa"! Sovitaanko niin, että et murehdi etukäteen!! On monia jotka ovat tosiaan saaneet hyviä uutisia.. valitettavasti minä vain en kuulunut siihen joukkoon, mutta se ei kerro sitä!
Eikä se ole ihme, että se neuvola pelottaa...!! Voimia odotteluun.. odottavan aika on pitkä!
Niin ja jos neuvolassa ovat epävarmoja, siitä mitä löytävät.. pyydä lähetettä naistentautien pkl.. mä olisin säästynyt pitkältä murheelta, jos oisin tahtonut lähetteen jo aikaisemmin (vaik syke nähtiinkin, koska en tiedä oliko se minun vai vauvan syke, ja itteä jäi vaivaamaan se, et miten se vauva jakselee, kun en nähnyt kuin sykkeen siitä ruudulta)!
 

Yhteistyössä