Äitini mielestä mun lapset voi olla yksin puistossa. Mun mielestä ei.

• Viestiketjun aloittaja tiidu
  • Ensimmäinen viesti
tiidu
Minulla 3-vuotiaat kaksoset ja mun äitin mielestä he pärjäävät vallan hyvin keskenään puistossa. Mie oon täysin eri mieltä eikä äiti ymmärrä, miksi vahdin lapsiani "koko ajan". Siis hänen mielestään koko ajan. Mun mielestä tuon ikäisiä ei voi yksin jättää. Mun nuorin sisko on nyt 7v eikä hänkään tuon ikäisenä ollut yksin ulkona.

ä
Alkuperäinen kirjoittaja tiidu:
Minulla 3-vuotiaat kaksoset ja mun äitin mielestä he pärjäävät vallan hyvin keskenään puistossa. Mie oon täysin eri mieltä eikä äiti ymmärrä, miksi vahdin lapsiani "koko ajan". Siis hänen mielestään koko ajan. Mun mielestä tuon ikäisiä ei voi yksin jättää. Mun nuorin sisko on nyt 7v eikä hänkään tuon ikäisenä ollut yksin ulkona.
hoh hoijaa!!

--
Siis ylipäätään puistossa vai kaupungin leikkipuistossa? Helsingin puistoissahan eivät alle kouluikäiset yleensä saa olla yksin ja vahtijaksikaan ei kelpaa ala-asteikäinen isosisko tms. Ei 3-vuotiailla vielä järki päässä pakota...

ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Siis ylipäätään puistossa vai kaupungin leikkipuistossa? Helsingin puistoissahan eivät alle kouluikäiset yleensä saa olla yksin ja vahtijaksikaan ei kelpaa ala-asteikäinen isosisko tms. Ei 3-vuotiailla vielä järki päässä pakota...
Siis leikkipuistossa. Ollaan lapissa enkä tiedä minkä ikäiset täällä saa keskenään olla. Mut ärsyttää ku äiti vaan "mollaa" minua ku vahdin lapsia "koko ajan". Hänen mielestä he pärjäävät yksinki. :eek: Olen hänelle sanonutki, että tuon ikäinen ei kyllä ymmärrä vaaroja, esim autoja, vieraita (pahoja) ihmisiä jne. Mut mie oon kuulemma vaan ylihuolehtiva.

Tiina
Alkuperäinen kirjoittaja tiidu:
Olet ihan oikeassa! Mun melkein 4v on saanut nyt alkaa olla rivarin omalla leikkipihalla itsekseen.

wtf
Älä kuuntele pätkääkään tuota juttua! Eivät todellakaan voi!

Muutenkin anopit ja äidit voivat jättää kaiken aiheettoman kriitiikin sanomatta. En minä itsekkään kritisoi heille heidän tapojaan ja valintojaan. Enkä nyt tarkoita tällä sitä, etteikö silloin saisi puuttua, jos vanhempien toiminta on lapsille oikeasti vahingollista.

En minä ainakaan uskaltaisi päästää omaa nelivuotiastani yksin puistoon, eikä täällä kyllä saisikaan. Omalla takapihalla saa leikkiä yksikseenkin, mutta kuitenkin hiukan mun valvovan silmän alla.

No ei tod. pärjää keskenään
Ei edes 5 vuotiaat. 6 vuotiaat uskaltaisin päästää sillä ehdoin, että tarkkailen ikkunasta. Mitä jos ne vaikka kidnapattais? Kaikkia hulluja namusetiä voi olla vaikka naapurissa, ei koskaan voi tietää.

Jos puistossa ei ole ketään aikuista vahtimassa, jolle homma kuuluu (meidän puistoissa on MLL:n puolesta aamupäivät leikinohjaaja, jolle saa pientä maksua vastaan jättää yli 3v lapset vaikka kauppareissun ajaksi) niin ei kukaan kai niin pieniä yksin puistoon päästä. Olisi varmaan jo lastensuojelun asia.

ap
Alkuperäinen kirjoittaja --:
Jos ei oo provo, niin vinkiksi että voit sanoa sille äidillesi, että nykyään tuollaisesta soitetaan lastensuojeluun.
Ei oo provo. Ja samaa mieltä olen. Eipä paljoa tuu oltua äitini luona ku pelkkää "neuvomista" saa kuunnella.

Yhteistyössä