Harmillista, että ajattelet noin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Luusereita ja epäluotettaviahan olette joka tapauksessa, joten miksi investoida edes lasten juhlavaatteisiin :/
Harmillista, että ajattelet noin.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Luusereita ja epäluotettaviahan olette joka tapauksessa, joten miksi investoida edes lasten juhlavaatteisiin :/
Näinpä.Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Puolustan vielä näkökantaani. Eli mä en ainakaan tyrmännyt farkkuja tyystin, vaan totesin, että kunhan olisivat edes pikkaisen paremmat juhlavan yläosan kera, niin taatusti ovat soveltuvat parempien puuttuessa lapsenkin juhliin.Alkuperäinen kirjoittaja Aurinkokunta:Mie ajattelin ihan samalla tavalla.
Mulle tuli mieleen, että ensvuonna kevätjuhlaan jättää joku äiti menemättä siksi, ettei halua tulla ruodituksi netin keskustelupalstalla vailinaisen pukeutumisensa takia, vaikka parhaansa on tehnyt.
Täällä kuitenkin palstailee aktiivisesti ja vähemmän aktiivisesti masennuksesta kärsiviä, todella köyhiä ja muuten vaan ujoja ja arkoja ihmisiä... ehkä juuri joku, jota tässä nyt vannotetaan pukeutumaan asianmukaisesti juhlaan.
Jos mie oisin yhtään arempi, niin mie jättäisin ensvuonna juhlat väliin... jos siis olisin farkuissa siellä ollut. (Huom. Mie en siis itse ole puleutunut farkkuihin, mutta en kylläkään katsonut yhtään, että mitä muilla oli päällään.)
ei kun vaatteet kutistuvat :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei niihin vanhoihin vaatteisiin välttämättä mahdu... Jotkut lihovat .Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Mä uskon, että kyllä jokaisella on vähän paremmat vaatteet kaapissaan. Ihan varmasti, vaikka ne sitten olisivat viime vuosikymmeneltä. Kunhan nyt ovat kuitenkin asialliset ja tavallista juhlavammat. Ja kuten aiemmin todettiin, että varmasti myös kirppareilta ja jopa roskiksesta voi löytää soveltuvia vaatteita.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Valitettavasti mä näen tällä hetkellä mielikuvituksessani ne äidit, jotka laskee, onko varaa lastensa kevätjuhlavaatteisiin. Ja voin hyvin kuvitella, miltä heistä tuntuu tätä ketjua lukiessaan. Eli ei enää nykyyisin riitä, että lapset ovat kevätjuhlissaan hyvin pukeutuneita vaan pitää sitten sen äidin, joka jo laskee maitolitran hintaa, satsata omaankin pukeutumiseensa, jotta olisi joidenkin mielestä edes luotettavan näköinen Sympatiani kaikille niille, jotka elävät vähävaraisina tässä yhteiskunnassa, jossa luotettavuuskin on kevätjuhlan pukeutumisesta kiinni. Tosin tästä voi ottaa myös opikseen...turha lapsillekaan on ostaa juhlavermeitä, jos ei ole varaa ostaa samalla itselleenkin. Luusereita ja epäluotettaviahan olette joka tapauksessa, joten miksi investoida edes lasten juhlavaatteisiin :/
Se ei ole puolustus olla vetämättä ysäreitä päälle huomisaamuna. Nappi voi kiristää ja takapuoli revetä, mutta sieltä vaan paremmat vaatteet nyt niskaan ettei lapsen tarvi hävetä mammaansa.Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei niihin vanhoihin vaatteisiin välttämättä mahdu... Jotkut lihovat .Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Mä uskon, että kyllä jokaisella on vähän paremmat vaatteet kaapissaan. Ihan varmasti, vaikka ne sitten olisivat viime vuosikymmeneltä. Kunhan nyt ovat kuitenkin asialliset ja tavallista juhlavammat. Ja kuten aiemmin todettiin, että varmasti myös kirppareilta ja jopa roskiksesta voi löytää soveltuvia vaatteita.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Valitettavasti mä näen tällä hetkellä mielikuvituksessani ne äidit, jotka laskee, onko varaa lastensa kevätjuhlavaatteisiin. Ja voin hyvin kuvitella, miltä heistä tuntuu tätä ketjua lukiessaan. Eli ei enää nykyyisin riitä, että lapset ovat kevätjuhlissaan hyvin pukeutuneita vaan pitää sitten sen äidin, joka jo laskee maitolitran hintaa, satsata omaankin pukeutumiseensa, jotta olisi joidenkin mielestä edes luotettavan näköinen Sympatiani kaikille niille, jotka elävät vähävaraisina tässä yhteiskunnassa, jossa luotettavuuskin on kevätjuhlan pukeutumisesta kiinni. Tosin tästä voi ottaa myös opikseen...turha lapsillekaan on ostaa juhlavermeitä, jos ei ole varaa ostaa samalla itselleenkin. Luusereita ja epäluotettaviahan olette joka tapauksessa, joten miksi investoida edes lasten juhlavaatteisiin :/
Mulla ainakin on kutistava vaatekaappi.Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:ei kun vaatteet kutistuvat :ashamed:
No niin saattaa käydä. Mä voisin vielä tässä samalla pohtia sitä, kun päivällä nimimerkki "viime vuosikymmenen melonit" esitteli itse ompelemaansa mekkoa, joka oli tosi hieno. Ompelemalla saa myös itselleen juhlavammat vaatteet. Ja paljon tälläkin palstalla mietitään sitä, että mitä pukisi päälleen ystävän häihin, vaihtoehtoja olisi tämä, tämä ja tämä. Eli uskon, että suurimmalla osalla motiivina pukeutumattomuuteen kuitenkin on halu, kuin että ei olisi varaa minkäänlaiseen juhlaan sopivaan asuun.Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei niihin vanhoihin vaatteisiin välttämättä mahdu... Jotkut lihovat .
Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:ei kun vaatteet kutistuvat :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei niihin vanhoihin vaatteisiin välttämättä mahdu... Jotkut lihovat .Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:Mä uskon, että kyllä jokaisella on vähän paremmat vaatteet kaapissaan. Ihan varmasti, vaikka ne sitten olisivat viime vuosikymmeneltä. Kunhan nyt ovat kuitenkin asialliset ja tavallista juhlavammat. Ja kuten aiemmin todettiin, että varmasti myös kirppareilta ja jopa roskiksesta voi löytää soveltuvia vaatteita.Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Valitettavasti mä näen tällä hetkellä mielikuvituksessani ne äidit, jotka laskee, onko varaa lastensa kevätjuhlavaatteisiin. Ja voin hyvin kuvitella, miltä heistä tuntuu tätä ketjua lukiessaan. Eli ei enää nykyyisin riitä, että lapset ovat kevätjuhlissaan hyvin pukeutuneita vaan pitää sitten sen äidin, joka jo laskee maitolitran hintaa, satsata omaankin pukeutumiseensa, jotta olisi joidenkin mielestä edes luotettavan näköinen Sympatiani kaikille niille, jotka elävät vähävaraisina tässä yhteiskunnassa, jossa luotettavuuskin on kevätjuhlan pukeutumisesta kiinni. Tosin tästä voi ottaa myös opikseen...turha lapsillekaan on ostaa juhlavermeitä, jos ei ole varaa ostaa samalla itselleenkin. Luusereita ja epäluotettaviahan olette joka tapauksessa, joten miksi investoida edes lasten juhlavaatteisiin :/
ja mulla. Ja siksi joudunkin huomisaamuna tyytymään niihin capreihin sen kesämekon sijaan :ashamed:Alkuperäinen kirjoittaja Keittiönoita:Mulla ainakin on kutistava vaatekaappi.Alkuperäinen kirjoittaja Ultramariini:ei kun vaatteet kutistuvat :ashamed:
Moneskohan kerta jo, kun sanon, että korrekti pukeutuminen on tilanteen mukaista pukeutumista. Sä pukeuduit tuohon juhlaan tilanteen mukaisesti.Alkuperäinen kirjoittaja Toppahousu:Minäpä olen ollut lapseni joulujuhlassa toppahousuissa.... tunnetteko myötähäpeää. Onneksi olikin, sillä säälin niitä suoriin housuihin pukeutuneita, joita paleli varmaan 20 asteen pakkasessa. Juhlat olivat nimittäin ulkona. Kiva oli pyöriä piiriä jne. lasten kanssa kun ei palellut.
Lapsi ei ymmärrä hävetä, jos kavereiden vanhemmat eivät ole sitä omilleen opettaneet. Meistä aikuisistahan se lähtee - kuten on tässäkin ketjussa tullut selväksi - miten itse kukin lähimmäisensä arvottaa. Musta on surullista, että tänä päivänä on ihmisiä, jotka tosiaan katsovat esim päiväkodin kevätjuhlassa, mitä muilla vanhemmilla on päällä. Ja perustavat käsityksensä perheestä ja lapsesta siihen. Onneksi mulla ei ole enää pieniä lapsia.Alkuperäinen kirjoittaja vieras:Se ei ole puolustus olla vetämättä ysäreitä päälle huomisaamuna. Nappi voi kiristää ja takapuoli revetä, mutta sieltä vaan paremmat vaatteet nyt niskaan ettei lapsen tarvi hävetä mammaansa.
Motiivi tuntuu olevan se, että ei koulujuhliin tarvi... Mutta sadanteen kertaan: se riippuu taas kerran niistä koulujuhlista. Meillä ne on perinteiset suvivirsipippalot ohjelmineen, puheineen. Ja jotain sekin kertoo, että koulun henkilökunta on juhlakamppeissa.Alkuperäinen kirjoittaja Wilkins:No niin saattaa käydä. Mä voisin vielä tässä samalla pohtia sitä, kun päivällä nimimerkki "viime vuosikymmenen melonit" esitteli itse ompelemaansa mekkoa, joka oli tosi hieno. Ompelemalla saa myös itselleen juhlavammat vaatteet. Ja paljon tälläkin palstalla mietitään sitä, että mitä pukisi päälleen ystävän häihin, vaihtoehtoja olisi tämä, tämä ja tämä. Eli uskon, että suurimmalla osalla motiivina pukeutumattomuuteen kuitenkin on halu, kuin että ei olisi varaa minkäänlaiseen juhlaan sopivaan asuun.Alkuperäinen kirjoittaja pieras:Ei niihin vanhoihin vaatteisiin välttämättä mahdu... Jotkut lihovat .
Kiva peesailla välillä =)Alkuperäinen kirjoittaja Valaja:Ja jotain sekin kertoo, että koulun henkilökunta on juhlakamppeissa.
Tai jos eskarin juhlaan on kutsussa toivottu juhlaa kunnioittavaa pukeutumista ja osa hengaa Adidaksissa, niin joku on pielessä. Ei se rahasta ole aina kiinni, asennevika se on.